azt írtad a természetben a legerősebb a szétválasztottság érzése ... akkor gondolkodjunk ezen:
"S valami furcsa módon
nyitott szemmel érzem,
hogy testként folytatódom
a külsõ világban -
nem a fûben, a fákban, hanem az egészben."
a Tan vonatkozásában csak a tudat és a tudatban zajló események a mértékadók.
A gondolkodásnak többnyire oka van, mint meinden történésnek, tudjuk a gondolat olyan mintha antimateria lenne - a gondolatot nem tudja értelmezni pl a materializmus pontosan ezért.
Azt is lehet megtapasztalni annak aki gyakorol, amikor a gondolat gondolja ki a következő gondolatot és ezt nevezem én elmélkedésnek, feltéve ha a mindennapok problémáimtól el tudok szakadni ... de régi motoros vagyok, így elszakadok.
Mi lehet a gondolkodással kapcsolatos ha nem az értelem.
Mert az egoról tudjuk, hogy elfogult és hedonista ... mindig szomjazik valamire amit feltétlenül el akar érni, ami neki esetleg probléma,. ha még nem próbálts .. és ebben az idióta játékban gyakran pusztul a test.
Az elme az képtelen gondolkodni mert el van foglalva azzal amivel tömi őt az öt érzékelés, és világos hogx nem is lesz erre szüksége hiszen mint önvaló lesz gondolkodásra képes és lesz azzá ami vagyok. ... igazából azzal sincs tisztába, hogy ő micsoda, vagyis eszébe nem jut hogy az én lenne, a mai ugrálás elég rendesen betesz neki
aki tanult azt gondolja az ego nem lehetek én mert mindenről azt gondolja "enyém" viszont világos, hogy semmit nem birtoklok. Ezek nagyrésze amúgy teljesen felesleges és értelmetlen kacat.
az elméről alig tudunk valamit,
közben az értelem eszementen tanul, elmélkedik és ki is merül egy idő után
de az értelmünkkel fogjuk fel először, hogy a francba már az ego hülyeségeivel és kezdünk az elme felé fordulni, lehet csak azért mert zavar a nyughatatlansága
amint ki van pipálva az ego, az értelem az elmére koncentrál éd elkezdődika felébredés folyamata ugyanisfelismer két dolgot
1. amig az elme úgy ugrál mint a majom a fán, addig neki ugyan nem lesz nyugta
2. ha nincs ego, akkor meg vajon ő miért fejlödik hiszen éntelen
Aztán egyszer leesik a tantusz és figyelmét az elmére fókuszálja mig meg nem pillantja benne a csírát, a buddha-tudat apróságát ... amiről az elmének fogalma sincs
No ilyenkor kezdődik az elmélkedés kora aminek megfelelő vagy nem-megfelelő módját úgy kontrollálja hogy meditál.
meditálni annyit tesz, gondolatban elkészíteni egy müködő modellt ... annak egyre fejletteb változatát, egyre magasabb és bonyolultabb szinteken ekkor átéli az ürességet mint önmagát, ráébred önmaga ürességére ez esetben az éntelenségére, és elkezdi keresni önmagát. Indokolt mert különben miért lenne éntudata ha valami nincs őbenne benne. Az világos hogy az értelemben nincs énség. Akkor marad az elme és megvilágosodik az elme az értelem eme felismerésének fényében.Ennek vannak folyományai, hiszen az értelem csak tanul, elméledik és meditál.
Semmi mással nem érhető el a megvilágosodás.
Vagyis a vallássá lett budhizmus nem vezethet el a nirvánába, ha csak prédikációkat hallgat, ha szent iratokat olvas, ha mantrákat recitál ... legfeljebb az elbutulás útjára lép. Megáll a törekvés és lemarad a világ állandótlánsaga okán arról ami van. Feladta, de nem bukott el.
Szóval nem csak az atman a Brahma, hanem az autód, a söröd és a barátod is. Ez utóbbi az alapja az együttérzésnek. Minden indianak minden érző lény nyomatékosan a Brahma és óvatos tiszteli benne, tudba azt, hogy érző lény. A kövek is Brahma, de ezek nem érző lények.
Mostantól a Tant tekintsd kognitiv tudománynak és soha ne gondolt, hogy a kör véget ér.
"A fogalmak hamisak, a gondolat termékei, a vérünket szívják,....nyugalmat nem adnak, felkorbácsolják a vágyat,"
megjegyzések honnan származnak a gondolatok mi a funkciójuk és miért van gondolkodás az emberi tudatban:
A gondolkodás az elme azon cselekedete, aminek célja, megoldást keresni különböző problémákra. A gondolkodás ténye azt jelenti, hogy egy vagy több megoldatlan probléma van jelen a gondolkodó tudatában. A szó töve (gond) is erre utal.
A megoldási folyamat első szakasza a figyelemnek a problémára irányítása, hiszen e nélkül nem lehetséges a gond kiküszöbölése, majd a megoldás megtalálása.
Ez a folyamat majdnem azonos a számítógépek programjainak frissítéseivel. Ezek alapvetően program ütközések javításai. A gondolatok egyben jelzések a tudatban lévő megoldatlan problémák (ellentétek) jelen levőségéről.
Hizi te is tudod, minden lángban áll, így a gondolkodó tudat is.
A szentiratokban megtalálod,....de ki nem szarja azt le?...ha valóban megvizsgálom belátom ez így van. Mit tehetek? elfordulok tőle.
Az öröm is lángban áll, a születés gyujtotta lángra. Van ennek egy magasztosabb célja, mint örömködni életeken át, meg aztán szenvedni, és ez az ellobbanás.
Szóval csak annyi történt, volt egy kedély állapotom, ami gondolatot öltött, szavakba írtam le. Szintúgy mint a te. Most vizsgáld meg, nyugalmat adnak?
Az önvalóban olvadva nincs semmi ami e világi érzékek által közvetített benyomások vagy gondolatok megjeleníthetnek....tiszta a tudat.
Ez a poszt nem akar semmit, azt írtam ami zajlik belül.
ez TiTu egy utalása a trollokra és a vámpírokra ... alapjában véve ez megfelelő nézet ... másokkal foglalkozni nem hatékony ezért érdektelen ... célszerűen semlegesen kell viszonyulni
a másik szintén egyszerű képlet ismered hogy a kellemes tud boldogságot és megnyugvást adni és ugyan annak az embernek szenvedést ... remélem nem írtam ujdonságokat.
mindenesetre világosan érteni lehet az üzenetet: felesleges vagy kiszámíthatatlan dolgokat nem-cselekvéssel lehet kezelni ... sem kedvelni, sem elvetni semmit
... pillanatnyilag annyi igazság van ahány ember él a Földön.
Ahogy nincs kéz egyforma ember, nincs két egyforma igazság se,. Egyáltalán mi a fene az igazság szóalakzat értrlmr, fogalmi köre??
Ez a teremtés létező mitől lett? Talán magát formálta meg, talán nem.
És ha maga formálta magát? Nem, még akkor sem tudhat meg semmit. Még magát sem szemlélheti önmagaként, mert a létbe lépett magára pillantva szükségképpen valami mást lát, magát tapasztalva szükségképpen valami mást tapasztal, magát formálva szükségképpen valami mást formál.
ki tudja mi az igazság ... ???
azt sem tudjuk mit jelent ez a szó.
Mondjuk ha az igazság=valóság, akkor előbbre vagyunk ... erről szólna amit írtál, csak a szavak rosszúl vannak összerakva vagy helytelenek(nem mmegfelelőek).
Az enyémet nem szívják...ha a tiédet szívják akkor vmit nem értek....hogyan lehet az hogy a fogalmak az egyik embernek "vérét szívják " ÉS AZOK AZ Ő ELLENSÉGEI..... a másik embernek meg örömet okoznak, és a barátai.....söt harmóniát teremtenek és örömet, és nem szívják a vérét? Lehet hogy azokért az elképzelésekért amit teremtesz azért te vagy a felelős és nem Gótama?
A fogalmak hamisak, a gondolat termékei, a vérünket szívják,....nyugalmat nem adnak, felkorbácsolják a vágyat, ....az érzékek nem nyugszanak! Születés az oka mindennek.
Mi ad nyugalmat?! Tudjuk a választ! Gótama elmondta!
Igazság,......mennyire lehetetlen egy fogalom,.....minden Az!!!
A FOGALMAINK között szerepel az iGAZSÁG mint fogalom sajnos nagyon sok félreértésre és vitára ad okot mert minden félét értenek alatta.
Az Igazságról alkotott szellemi fogalmaknak függetleneknek kéne lennie az egyéni behatásoktól, és mivel maga már a fogalom alkotás is egyéni, ezért az igazság mint olyan nem megfogható, csak átélhető ugyanakkor nem megfogalmazható mivel kívül esik a meghatározott megfogalmazott megfogható tartományokon.
Hogyan is működik a tudat összekapcsolódása a teremtett világgal.
A tudatunkban létre-hozott el-kép-zelés, a kulcs ahhoz az ajtóhoz amit ki akarunk nyitni.
A tudatunkban lévő el-kép-zelés két kiterjedésű, ez kapcsolódik össze, a három kiterjedésű (ez is csak illuzórikus) de jóval összetettebb világgal, vagyis amit ugy hívunk hogy realitás. . Tehát ez a kulcs, ami kinyitja vagy csukja azt a virtuális ajtót, amely a különböző három dimenziós fizikai világokba vezet. Ezért kell teremteni olyan el-kép-zeléseket, vagy kitörülni másokat, hogy olyan virtuális világban éljünk, melyet mi akarunk és ne essünk áldozatául olyan világoknak, melyben nem akarunk részt vállalni. A gyakorlatban, hasonló rezgés a hasonló rezgésbe PASSZOL és azt bevonzza. Ugyanakkor az ellenállás a rezonancia egy vákuumot… hoz létre, ezért vonz szélhámost a balek, a mazohista a szadistát, a bűnöző a félelemben lévő embert. A tudatlan tanuló pedig a tudatos tanítót.
Pár napig hagytam érlelődni a posztod,....átélni a verset.
Ez lett belőle:
A méheket vonzza a nektár illata. Meg akarják szerezni a mézet mert az élteti őket, attól boldogok. Ezért donganak a virágok körül. Egyik virágról a másikra szállnak, nem tévesztik össze azt a csalánnal,... érzik a valódit . Munkájuk gyümöcseként megtalálják sokban az Egyet.
A legyek meg a lószarra szálnak,....de abban nincs nektár...
miért is kéne mindent értenünk...tényleg nem kell, senki nincsen itt aki emiatt megsértődne... aki meg megsértődik....annak van még mit kigyomlálni..::))))
"hizi, én a Tant követem, nem értem miket írsz, .."
Nikk érti...és talán számodra ez még nem megengedett.....
Mindannyian a magunk teremtette dioptriás szemüvegen nézünk keresztül, értelmezzük a realitást, a mások írásait vagyis a tökéletesen összeilleszkedő közös illúziónkat az életet.
Hogy te a tant követed az neked most valszeg a legjobb jóó, én is szeretem a buddhista filozofiát de a tant azt semmiben nem szerettem.. ...olvasom is néha csak hogy feldobódjak..egy kis buddhis zen vagy akármilyen keleti filozofiát..ezek .....majdnem a legjobbak a filozófiák között, de mára már nem vagyok hivő egyiknek sem...csak egynek áldozom szeretem Buddhát Jézust..és mindazokat akik a világ jobbá tételének javításának a céljábol vannak itt...amennyire a tehetségemből telik...én is ezt csinálom.........anno mindenevő voltam, vallásos is hivő..is....mára már csak kevés új maradt a nap alatt.......inkább azt nézegetem hogyan is keresik a kijáratot (ami bennük van, és pont ezért nem is találják.) Végre ez a forum is kezd emberi lenni, maradjon igy.........
ui: egy kis Atilla:
Hallottam sírni a vasat,
hallottam az esőt nevetni. Láttam, hogy a mult meghasadt s csak képzetet lehet feledni; s hogy nem tudok mást, mint szeretni, görnyedve terheim alatt - minek is kell fegyvert veretni belőled, arany öntudat!
119. Sin kezének hívom kezem. Bárha Sin keze volna kezem. Hölgyem, bizony, a szerelem mesternõje. Ha ékes rudam elhanyatlik, feltámasztja. Jól megvagyunk mi édeskettesben. 120. Halász. A távolba veszõ Han felett megy le a Nap. Ernyedten lóg az õszi vízbe a zsinór. Folyón, tengeren boldog, bár szólnia sincs kihez.
... végül egy személyes üzenetem van számodra, ha nem nyitogatod az ajtókat nem jutunk idáig, nem szeretek vitatkozni, ugy sincs aki győzzőn.
De eljutottunk most olyan messzire ahová ez a rengeteg poszt elvezet
ahová az ezer aki itt probálkozott velem még nem jutott ... mert nem adhatok többet mint amire kérnek.
Nincs egom amelyik hajtana, és elismrésre vágyna.
"... s elűzted a lélek vámpírjait, és megszeretted a hajnali víg rigófüttyöt, és lettél, ami vagy: Szűrő lettél, a legszebb-szabadabb szeretkezés érzékeiden át a mindenséggel: Te meg a Világ."
egy méltó párja ennek a versnek az előzményei közül egyet választottam:
SZABÓ LŐRINC VERSEIBŐL
AZ EGY ÁLMAI
Mert te ilyen vagy s ők olyanok és neki az érdeke más s az igazság idegállapot vagy megfogalmazás s mert kint nem tetszik semmi sem s ami szabály, mind nélkülem született: ideje volna már megszöknöm közületek. Mire várjak még tovább, a jövőt lesve alázatosan? Fut az idő, és ami él, annak mind igaza van. Én vagy ti, egyikünk beteg; és mégse nézzem a fegyvereket, hogy szeretet vagy gyűlölet közelít-e felém? Ha mindig csak megértek, hol maradok én? Nem! nem! nem bírok már bolond szövevényben lenni szál; megérteni és tisztelni az őrt s vele fájni, ha fáj! Aki bírta, rég kidolgozta magát s megy tőrök közt és tőrökön át. Ketten vagyunk, én és a világ, ketrecben a rab, mint neki ő, magamnak én vagyok a fontos. Szökünk is, lelkem, nyílik a zár, az értelem szökik, de magára festi gondosan a látszat rácsait. Bent egy, ami kint ezer darab! Hol járt, ki látta a halat, hogyha a háló megmaradt sértetlenül? Tilalom? Más tiltja! Bűn? Nekik, s ha kiderül! Bennünk, bent, nincs részlet s határ, nincs semmi tilos; mi csak mi vagyunk, egy-egy magány, se jó, se rossz. rejtőzz mélyre, magadba! Ott még rémlik valami elhagyott nagy és szabad álom, ahogy anyánk, a végtelen tenger, emlékként, könnyeink s vérünk savában megjelen. Tengerbe, magunkba, vissza! Csak ott lehetünk szabadok! Nekünk többé semmit sem ad ami kint van, a Sok. A tömeggel alkudni ha kell, az igaz, mint hamu porlik el; a mi hazánk az Egy, amely nem oszlik: álmodjuk hát, ha még lehet, az Egynek álmait!
Én az egész életművet úgy látom ahogy lépésről-lépésre haladt, minden versének van előzménye, minden versének van oka. Egyben megmutatja, hogy az eremény milyen megníugvás, hát érdemes volt?
Nanáááá ... mindent tudunk ami tudható, minden kérdést, minden választ ... éppen annak okán ismerjük meg a dolgokat amik a szamszárában elveszik a szabadágunkat, ... de úgy gondolom pont ez volt a szándék ebben ...
SZÁMADÁS
Kik gyötörtek meg leggonoszabban? Az emberek. Legjobb gyönyöreidet kik adták? Az emberek. Mit tehetsz most? Szíved, agyad egyre rendetlenebb! Mit tehetek? Késő van. Lehajtom a fejemet.
Minden a helyére került,... ez a tudás okozata. Érdemes volt itt lennem.
Ez egy szép nap.
.....ez meg az örömöm kifejezése:
"Te meg a Világ"
"Hat év csönd. Magány. Az Egy Álmai. Sivatag edzett. Kezdted érteni a gondolat örök szeme alatt a földi sorsot és magányodat, s tested, egyetlen birtokod, hazád, s aki azt is feldúlja, a halált, s ami addig is őröl s isteni fölöslegeid sorra elveszi, vagy azzal öl meg, hogy rád se tekint, a Célok s Hasznok népét, és megint az oltó mámort, a perc gyönyörét, a nők irgalmas kábítószerét; s elűzted a lélek vámpírjait, és megszeretted a hajnali víg rigófüttyöt, és lettél, ami vagy: Szűrő lettél, a legszebb-szabadabb szeretkezés érzékeiden át a mindenséggel: Te meg a Világ."
nincs szabadság ahol állandótlanság, feltételek és törvények vannak csak. Valójában más nincs a természet mégis gazdag ....
a mi alapköveink önmagukban állandótlanok, egy porcika egy véredény sem szabad, de még csak nem is állandó ... de önvalóm az van, az vagyok és arra törekszem hogy felismerjem ... az az elnyugvás alapja, hogy vissztérek oda ahol voltam mikor elindultam a körön.
Az állandótlanság már önmagában is szenvedést okoz, de mozgás nélkül nincs müködés, müködés nélkül nincs lét és nem-lét. ééé és még itt vannak a feltételek, és tömegével a törvények
Ami megnyugtazó az aaz, EZ AZ (ISTEN) ... AMI VAGYOK...
az első bekezdés igaz Isten Egy ... ezért aztán persze személyisége nincs. Az isten lekhelyét soha nem hagyja el. Nem akarok cinikus lenni ... de darabokra robbant szét, ... ott is van mindenkibe a lakhelyén belül. Azt is tudjuk miképpen és miért.
a második bekezdés hiányos de igaz a szamszárában
a harmadik bekezdés helytelen a Tan nem foglalkozik a semmivel mert az nincs az Egyben amivel foglalkozik az az üresség és az éntelenség ... a szamszárába ez a szörnyű valóság ugyanis nem vagyunk szabadok, metr feltételektől, törvényektől és az állandótlanság következényeitűl ez lehetetlen.
A jövőd azonban a te kezedben van és ezért sz is állandótlan, úgy hogy bizzál magadban meg abban, hogy mindig a megfelelő dolgokat válaszd. A választás lehetősége ugyanis szabad. Ez az oka annak hogy ezért vagy felelős.
A fentiek annak felenek meg aki tudja nincs teste sem.
ez nem rossz ötlet de van előtte valami amit érdemes megismerni ... ez pedig az észlelés.
A jógcsárában találhatók a részletek.
észlelés, tapasztalás ... beirod a google keresőbe: jógacsára észlelés,
ott azt is megtalálod amivel ma érdemes foglalkozni
azt is, hogy Vaszubandu és csapata évszázadok után hogyan értelmezte a Tant, csak azért mert a tudománytól nem szakadtak el
ott eldönheted, hogy a mitológia után méssz vagy a tudásod írányít ... a kettő együtt nem megy ... neked pedig el kell döntened hogy mit választassz
Nem vagyunk szabadok, csak a végő abszolutumban és objektivitásban ... mert ami van belőle az éppen a választás szabadsága, a feltételektől a törvényektől az állandótlanságtól a szamszárában nincs kitérés mindezeknek alá vagyubk vetve.
amit azonban valóban tagadott a Buddha az a materializmus, mert nem is lehet mást mondani, tudniilik az is egy idea.
Így egy dolog az Egy ... idea. Ebből következik, hogy az ateizmus helyes.
Ma már nyomos okok igazolják, hogy a Tan tartalma fedi a ma tudható taartalmakat. Persze lehetünk még okosabbak, ha megérri
az emberiség.
Valami idetartozik és elég nehéz kezelni. Van egy mondás, amikor létrejött a tér ... abban a pillantna az idő id ott volt Einstein téridő elmélete helytálló, de milyen időről is beszél ő, és milyen időről az emberek?
Akkor nem volt vekker, de létrejött a távolság ... és az agyasok hozzá tettek egy nem létező de szükséges segédletet amit elneveztek időnek. Valójában ugyanis nincs idő a természetben és nincs a természetveb semmi ami mérhetné, ... az idő láthstósága azonban a távolság. A földi idő alappja is hosszmérték. Az atomórákban a frekvencia. Ha nem így lkenne akkor 4d lenne az univerzum, de nem az. Az Univerzum 3d+t.
egy óra a földön 1666,66666 km(mivel ez egy végtelen szám megalkották az atomorákat) Erre nem mondható, hogy az alaja valós, mivel s semmiképpen nem érhető el, ez pedig az elméleti fénysebesség, amivel semmi nem mozgatható.(ha valaki többet akar tudni megnézheti hogy mennyi is a legkisebb mérhető távolság)
Most itt van összefoglalva maga a VALÓSÁG szerintem ami ebben nincs az érdektelen, nem ltezik ezért nem is lenne hatékony. Aki most kezd azon gondolkodni mi nincs a rendszerben az nézze meg mit vet el a Tan, vagy miről kell lemondanunk, mrt sz mind tévedés és képzelet
Másfelől lentebb a kurtizán arról beszél ami lényegtelen .... az ókori gondolkodás szerint ezek a nemlétező dolgok mindig lángokban állnak. Amint megjelennek az ember tudatában. Nekünk meg annyi, hogy szírénázik egy piros autó.
Szerintem egészen szépen alakuk az összefoglalom. ... és még alakul, amig élek. Aztán bevégzem.
Van az érzékelésnek egy olyan szintje, ami már tulajdonképpen se nem is érzékelés, se nem is tapasztalás. Üresség. Ami által az élőlények éreznek, és tapasztalnak és valóságosnak hiszik a valótlant. Isten ,,csak" az élőlények által és az élőlények formájában képes tapasztalni és érezni és megismerni... az élőlényeket pedig az üresség által érzékeléshez és tapasztaláshoz juttatni.
Az üresség ilyen szempontból megkerülhetetlen. A semmi az üresség ilyen szempontból nem semmi, hanem minden. A minden a semmi által válik teljessé... addig ,,csak" rész... a semmi, az üresség megvalósítása pedig lehetővé teszi a rész számára, hogy elérje a Teljességet.
A védikus magyarázatok sokszor visszatérő elemként emlegetik, hogy az Istenség Személyisége soha nem mozdul el eredeti lakhelyéről....ez persze többféle módszeren értelmezhető, de ami erre a világra vonatkoztatható, hogy a valóság az Ő nézőpontjából az....ezért olyan fontos, hogy valaki megélje a Vele való kapcsolatot a valláson keresztül, hogy ezt a nézőpontot megismerve tudja helyesen értelmezni, vagy alkalmazni azt az életében....("pre"-helyes nézet a buddhista terminológiában)
...de mint tudjuk a buddhizmusban sem Isten nincs, sem Lélek, sem semmi, ami köthető lenne ahhoz a megtapasztaláshoz, amit a Legfelsőbb érzékel...:)
De azért bátran beszélgethetünk a "semmiről"...buddhista szemszgből persze...:P