bár az előzőre sem kaptam választ (de megtaláltam a hivatalos sitekon) hátha most sikeresebb leszek
Ha Paris Visite bérletet veszek 1-3 zónára, milyen kiegészítő jegyre van szükségem az Orlyra vagy Versaillesbe? Ennek hol tudok utánanézni és hol tudom megvenni? Azt szeretném kiszámolni, h van-e értelme megvenni az 1-5 zónát vagy sem 3 egyéb útért 5 nap alatt? Köszönöm.
Valaki esetleg tudna abban segíteni, hogy Párizs "agglomerációs" részén hol érdemes letenni az autót és váltani?
Disneylandbe megyünk 3 napra, ott lesz a szállásunk is mellette, de utána 1 napot bemennénk Párizsba is, de úgy, hogy közben a déli elkerülőn elindulunk nyugatra, mert másnap a Thoiry állatkertbe megyünk.
Első blikkre valahol Versailles körüli megállást néztem, és váltást RER C-re, de nem fektettem túl sok energiát a kérdésbe, mert nem nagyon találtam jó térképet, a google-n pedig parkolóházat és tömegközlekedést is találni kicsit hosszadalmas. Szóval valami itthoni P+R szerű megoldás érdekelne.
Emellett most jutott eszembe, hogy van esetleg Lime vagy hasonló elektromos roller bérlési lehetőség a központban? Igazából csak pár óránk lenne a városra (pár hónappal később másokkal majd alaposan is tervbe van véve a bejárása), és azt néztem, hogy amit szeretnénk megnézni Eiffel-torony , Champs elysées , Diadalív, majd vissza a Notre Dame-ig kb, egészen közel esnek egymáshoz. Nem bújnék el a föld alatt egy metroban, hanem egy rolleren egyszerűbben végig lehetne járni, és közben látnánk is mindent.
Először megyünk Párizsba a családdal. Van 3 26 évnél fiatalabb a csapatban. Azt szeretném megtudni, h ahova ők ingyenesen bemehetnek, oda is kell-e nekik kedvezményes jegy? Es ami még fontosabb, h ezt a jegyet csak aorban állással, pénzárnál lehet kikérni - hiszen gondolom kell hozzá igazolvány. A felnőtteknek a Passt venném, de akkor így is sora kell állni?
ill. A Pass hogy működik olyan helyeken, ahova időpontra lehet csak menni?
Nekem több, mint 20 évig a Louvre volt a "múzeum". 1997 és 2004 között hétszer voltam Párizsban, kb összesen 30 napot. Minden utazáson 3 alkalommal voltam a Louvreban. Mindig múzeumbérletem volt. Azzal többször is be lehetett menni, ahányszor akartam. A bérleteseknek külön bejárata volt a Rivoli felől is és a metró felől is. Általában az esti nyitvatartás idején mentem, vagy reggel nyitásra de akkor 2 óra múlva (amikor jöttek a tömegeket) már mentem is.
2019 novemberében mentünk újra, 2 először ott járó rokonnal. 2 napos múzeumbérlettel. Kiderült hogy most már a múzeum bérlettel csak egyszer lehet bemenni és időpontot kell foglalni. Régen a normál jegy is napijegy volt, be lehetett menni reggel , majd este újra. A foglalásos rendszer miatt ez már lehetetlen. Szóval elveszett az öröm. Valószínűleg már nem megyek többé a Louvreba.
Off topic Szilveszter és némi felsőlégúti nyavalya után még néhány szó a Louvre-ról.
Akkor voltam először a Louvre-ban, amikor nem sokkal korábban vezették be a heti 2 hosszú nyitvatartást. Még nem volt nagyon közismert, ezért számomra óriási élmény volt este 6 után csaknem egyedül sétálgatni a múzeumban. Először kis híján leragadtam a koraókori anyagnál. Erőnek erejével kellett magam rávenni, hogy menjek tovább, hiszen csak 3 óra áll a rendelkezésemre, Innen rögtön (szinte) belebotlottam a rendkívül látványosan elhelyezett híres görög szobrokba. Majd megtaláltam a gótikus-reneszánsz festmények szárnyat, és itt töltöttem a legtöbb időt gyönyörködve a festményekben, amelyek végén egy teremben ott volt a Mona Lisa. Minden tematikusan volt a múzeumban elrendezve, mint akár nálunk, akár pl. Bécsben a Szépművészetiben. Ha nem kartam XVII. századi francia festményeket nézni, ki tudtam kerülni. Külön termekben voltak a porcelánok, amik nem érdekeltek annyira, de olyan gyönyörűek voltak, hogy nem hagytam ki. Nem is volt túl sok belúlük. És így tovább. Azért írtam le ezt ilyen hosszan, mert most keserves csalódás volt a Louvre. Most kifejezetten ókori, nagyon korai anyagot szerettem volna megnézni (Mezopotámiából, a kora görög anyag, stb.). Átrendezték a múzeumot, és hosszan bolyonghat az ember egy tömeggel sodródva úgy, hogy csak üres vagy teljesen érdektelen kiállításon megy keresztül. Én már nem akartam a nevezetességeket látni. De szinte lehetetlen volt célirányosan haladni. Az ókori anyag lent van a legalsó szinten, és csak úgy lehet elérni, hogy az ember gyalogol a "középkori Louvre" kiállításon keresztül. Egyik oldalon korabeli kövekből rakott falak, a másik oldalon bástyák hosszasan és kanyarogva, közben WC vagy faragott kövek terme szakítja meg a látványt. Hosszú idő után megjelenik a Szfinksz. Aztán az egyiptomi anyag, és aztán feladtam.
Ami viszont nagyon érdekes volt, az egy időszaki kiállítás volt. XVI. századi bolognai festők képei, főleg rajzok, tanulmányok. Nagyon jó anyag volt. Látszott, hogy minden látogatót meglepett, és megfogott. Akár az összes kiállított képet lefényképezhettem volna, ahogyan tettek ezt néhányan. Nagyon jó kiállítás volt.
Legközelebb úgy választok időpontot, hogy a késői nyitvatartás idején mehessek be a múzeumba.
A Cluny: Egy hosszú élet kell, hogy az ember végig járja. Mert minden kiállított tárgy nem csak művészet, hanem történelem is. Mindegyik elindít egy gondolatot. Ott fedeztem fel, hogy a keresztény oltárok és táblaképek elődei nem mások, mint a római sírkövek. Az első fotón két kis faragás van egymás mellett: a baloldali egy római konzult ábrázol, a jobb oldali pedig már egy keresztény ábrázolás. (Ezek az apró csodás faragványok kódexeket borítottak valamikor.) Hosszú időt töltöttem a múzeumban, és olyan keveset láttam a gyűjteményből. Óriási az anyag.
A Notre Dame: Körbe van kerítve, hiszen az most munkaterület. A kerítésen körben egy fotó sorozat látható a tűzről, és elsősorban a helyreállításról. Egyszerű fotók, mégis megrázóak, ahogy töredekékeket vizsgálnak és konzerválnak, vagy szobrokat emelnek le azért, hogy megnézzék, mennyire sérültek. Ezeken a fotókon látszik, hogy milyen sziszifuszi munka is helyreállítás, és hány féle szakma vesz részt benne.
Ó, azok tükrös párizsi kávéházak a nagy ablakokkal és a piros tetős teraszokkal! A teraszokon ott vannak az asztalok, de amióta környezetvédelmi okokból megszüntették a gázlámpákkal való fűtésüket, ilyen hidegben csak a legelvetemültebb dohányosok üldögélnek mellettük, és belőlük sincs már sok Párizsban sem.
Az is egy titkos gyöngyszem. A harmadik pedig a St Eustache. Bár az gyöngyszemként elég méretes.
Van egy angol nyelvű könyvem, Gilles Desmond: Walking Paris. A londoni változatot kiadták magyarul is. Az kevésbé jó. A párizsit szerintem nem. Különböző sétaútvonalakat ír le, ezek nagy részét én végigsétáltam. Nincsenek benne hosszú történelmi, művészettörténeti leírások, csak apró érdekességek. És megemlít sok apróságot, egy ablak, egy kapualj, egy kút stb. Kedvenc városrészem a Marais negyed.
Szokás szerint minden szavaddal egyetértek, de kiegészítem. A kedvencem a Saint-Etienne-du-Mont. A Pantheon mögött húzódik meg szerényen, de csodaszép.
Párizsban ( és Londonban és Rómában) az a fantasztikus, hogy rengeteg gyönyörű látnivaló van. Én az első párizsi utazás előtt sosem hallottam sem a Cluny múzeumról, sem a Severin templomról. Akkor olvastam az útikönyvben. Sőt azt hiszem hogy a Párizsba utazó turisták közül is csak az hall róluk, aki olyan megszállott, mint én.
Múzeumként persze mindenkit a Louvre érdekel,az Orsay), és esetleg a Pompidou ( az épület furcsasága miatt) De a Cluny? Templomként pedig a Notre Dame , a St Chapelle és talán a St. Denis. De a Severin? Pedig mindkettő gyönyörű. A Clunyben az épület is, és a gyűjteményis. A Severinben pedig hihetetlenül szépek azok a csavart oszlopok a szentély mögött.
Örülök, hogy a Notre Dame helyreállításával már tartanak valahol. Én 3 éve voltam ott, akkor még rosszabb volt a helyzet.
Váratlanul jött egy alkalom, hogy újra láthassam Párizst. Most először társaságban utaztam (úgy látszik, ez az év már ilyen: Porto, Málta és Párizs). Szerencsére a szállásom máshol volt, mint a társaság másik két tagjáé, és sokszor és sokat lehettem egyedül Párizsban. S ahogyan ezt vélemény alább is írta, Párizst nem lehet megunni. A város tele volt kisebb-nagyobb adventi vásárral. Volt közöttük gagyi (Tuileries, az óriáskerék mellett), voltak érdektelenek, és volt néhány kellemes is.
Szállást szerezni nem volt egyszerű dolog. Az én hajdani egyszerű és olcsó kis szállodáimat felújították, és 500 euró vagy afeletti árat kellett volna kifizetnem 4 éjszakáért. A végén a Porte Bagnolet-nél találtam egyet 324-ért. Ez már a belső kör határa, de két metróval 20 perc alatt a Chateletnél voltam. Az első reggelen megtaláltam a törzskávéházamat, ahol reggelente kávéztam.
A metróból a Les Halles-nél jöttem ki, és végig jártam (gyalogoltam) azt az utat, amit 18 évvel ezelőtt először jártam végig: Szajna-part, Louvre, Tuillerák kertje, át a Szajna túloldalára, majd csavargás a mellékutcákban, amíg el nem értem az Eiffel-tornyot, ahol a többiekkel találkoztam. Ők itt azzal fogadtak, hogy úgy döntöttek, innen sétáljunk el Notre Dame -ig. Hajrá!
Minusz 1-2 fokok voltak minden nap, de többnyire napos és szép idő. Én felkészültem rá, jól felöltöztem, és egy jó cipőben nem volt akadálya hosszú utcai tartózkodásnak. Én annyira jól éreztem magam ezeken a csavargásokon, végig vigyorogtam Párizst.
Wizzairrel mentünk,csütörtökön 7:15-kor indult és pénteken 20:50-kor vissza az Orlyról.Mi az 1-4-es zónás Mobilis Navigo 12.40Eu napijegyet vettünk,ami érvényes volt mindenre-/az Orlyval-ra nem/ mobilra letöltöttük már itthon mind a két napra.Mi z OrlyBusszal a Denfert-Rochereau állomáshoz és a 6-os metróval a Bir-Hakeim állomásig. Kb.11-re értünk az Eiffel toronyhoz.12:30-ra foglaltunk hajójegyet onlin 5.200.-Ft a Vendettes de Paris társaságnál.Kb. 1 órás volt. Kb.14-kor foglaltuk el a szállást.16-ig pihentünk,és busszal mentünk a Notre-Dam-ig. Onnan gyalog,Louvre,Concord tér,Champs-Élysées,Diadalív. Onnan busszal a szálláshoz kb.21-kor.Kis pihi és 21:30-kor az Eiffel toronyhoz kb.300méter,vissza a szállásra Kb.23-kor. Másnap 10-kor hagytuk el a szállást,és busszal a Sacre-Cour-höz mentünk. Onnan gyalog lesétáltunk a Moulin-Rouge-ig.Aztán busszal a Trocadéro Square-ig.Lesétáltunk az Eiffel toronyhoz,és sétáló jeggyel felmentünk a torony 2.szintjéig./mivel már csak azt tudtam foglalni a neten előre/ Kb.16:30-kor indultunk a reptérre a Bir-Hakeim metró állomásról. Cosy Apartment near Eiffel Tour volt a szállásunk a googl maps odavisz pontosan a bookingkon foglaltam.
Esetleg van olyan aki easyjettel utazott volna Párizsba és törölték a járatát? Az érdekelne menyni idővel előtte küldik a törlésről az infot.
Nekümk szeptember 04-re van jegyünk de az easyjet weboldala szerint csak októbertől indul újra a menetrendjük erre az útvvonalra. Viszont nem küldtek semmit, él a foglalásunk. Jó lenne tudni hogy megy a gép van nem...
Ja, még egy tipp, mi az avisnál regisztráltunk mint tag (semmilyen költséggel nem jár) Mikor megyünk, előrevesznek, minden össze van készítve, csak elkéri a bankkártyát a zároláshoz, egy aláírás és viheted is az autót, 2 perc a felvétel.
Ha a Loire menti kastélyok a cél akkor én TGV-vel elmennék Tours városába (van pár közvetlen vonat -bár nem mind ami alig több mint 1 óra), az egy jó kis bázis, ott bérelnék autót. Párizsban semmiképp, a reptéren sem mert ott akár egy órát is vársz mire sorra kerülsz. Érdemes megnézni az árakat is, sokszor olcsóbb ha nem a reptéren bérelsz.
Mi tavaly Rennesbe mentünk vonattal és csak ott vettük fel az autót. Az AVIS nekünk 300 euro körüli összeget zárolt. Rendszerint náluk bérlünk, a legmagasabb összeg talán 400-450 körül volt amit zároltak. Ha ezt nullázni akarod akkor kifizeted a full biztosítást a helyszínen. Ez fontos hogy a helyszínen mert ha brókeroldalon keresztül foglalsz akkor hiába veszel full csomagot az a bérlő céget nem érdekli, ugyanúgy zárol..
A Chenonceaux csodálatos kívül belül, Villandrynak viszont páratlan a kertje, ezt a kettőt semmiképp ne hagyjátok ki!
Nem bántásból, de ha te adnál kölcsön autót egy számodra vadkeletről, de akár bárhonnan érkezett soha nem látott személynek, akkor te nem kérnéd el tőle legalább a fullos cascó önrészét ami megtéríti a kárt akár törés, vagy lopás esetén??