SACD hibrid, de nem ismeri fel a lejátszó SACD-ként, csak a CD réteget játssza le. :(
Az SACD hamar meghalt, és ha már itt tartunk, a Blu-ray sem lesz hosszú életű szerintem. Nagyon elszúrták az árazást. Főleg itthon. Ugye Amerikában nem is jött annyira divatba, aztán Európában is rájöttek, hogy fölösleges. Legalábbis biztos nem volt akkora a kereslet, ha így bedőlt az egész.
Mondjuk nekem is csak akkor lett lejátszóm, amikor megjelentek az elérhetőbb áru mindent lejátszók. Bár akkor már halott volt a formátum. Szerencsére a "kötelező" Genesis és DM lemezek mind megvannak, de van néhány lemez, ami már csak arany áron beszerezhető.
Az enyém is SACD elvileg. :( Szerencsére a DTS sem szól sokkal rosszabbul.
De, hogy visszatérjünk ide, a Genesis 5.1-es keverés szerintem jobban sikerült. Szinte minden számhoz hozzáadtak valamit, amit a korábbi változatokon nem hallottam. Mind nagyon jól szól.
Kíváncsi lennék, hogy a BD-Audio vajon mennyivel szól jobban. A Selling már megjelent. Esetleg valaki hallotta már?
Nem. Az valahogy kimaradt a sorból, ma sincs meg, csak CD-n. Sajnos a Violator új kiadásáról van szó. Amire kiderült, már csak a CD+DVD változatokat lehetett kapni.
Csak nem a DM 101-ről van szó? Ott köztudott, hogy az első lemez első szériáját elkúrták. A kiadó szerencsére elismerte a hibát, így javították az utánnyomásra.
Nekem a Genesis SACD hibridek rendben vannak, de van egy ilyen Depeche Mode albumom, aminek szintén nem jó az SACD rétege. Mivel a lemez jóval előbb volt meg, mint a lejátszó, már kicseréltetni sem tudtam. :(
Egy kérdés azokhoz akiknek megvannak a Genesis hibrid SACD-k.
Nekem megvan a 2007/2008-ban boxokban kiadott összes SACD. Mind rendesen működik, kivéve az SACD réteget a "Selling England by the Pound"-on nem játsza le. Csak úgy működik, mint egy normál cd.
Szóval a kérdés, hogy ez csak egyedi hiba az én cédémen, vagy másnál is előfordul? Egyébként nem nagy probléma, hiszen dvd-n is megvan az album, és a rendes cd réteg működik. Csak kiváncsi vagyok.
A vasárnapi bécsi koncertélmény alapján nyugodtan állíthatom: aki teheti, ne hagyja ki!
A Genesis-számok mellett P. Collins, P. Gabriel, Mike & the Mechanics és saját számok is várhatóak.
Ez a Ray Wilson & Quintet felállás sokkal jobb, mint a korábbi Quartet - a plusz ember rengeteget ad hozzá: fuvolán, szaxofonon, basszgitáron és klarinéton - mikor mi kell...
Ha megcsinálnak valamilyen remastert cd-re, dvd-re, audio dvd-re, Sacd-re, manapság gyakran ugyanazt az anyagot adják ki LP-n is, ha van LP kiadás, úgyhogy nem azt vágják le a lemezre direktben ami az eredeti mesterszallagon van. Az analog mesterszallag csak az alap. A szükséges alap. Ujabban nagyon gyakran így adnak ki lemezeket. Ugyhogy általában hangzásbeli különbség van a régi LP-k mai kiadása és a régi, eredeti kiadás között. Lehetnek kivételek, én nem vitatom. Szerintem akkor követnek el nagy hibát, és azok a lemezek a legrosszabbak, ahol nem az eredeti mesterszallagot használnak, hanem ennek csak letisztított digitális változatábol adnak ki cédét vagy LP-t. Az analóg LP nem tud segíteni ilyenkor egy már lebutított felvételen.
Sajnos új kiadású Genesis LP lemezem nincs, úgyhogy nem tudom mit nyomtak az új LP-re. Ugyebár lett volna, csak a gyárban elqúrták. De elég lenne meghallgatni mondjuk a Lamia-t, és meg lehetne máris mondani, hogy az eredeti mesterszallagrol egyenesen vágták a lemezre, vagy a 2007-es remastert nyomták LP-re.
Mind a három Sacd és az egy live dobozt majdnem egyszerre vettem meg, nem azonnal a kiadás után, hanem amikor lement az áruk. A négy doboz egyenként 34-39 euróba került, úgyhogy elviselhető volt az áruk.
Azért egy analóg LP-t ne keverjünk össze a CD-vel, utóbbinál ott van a kritikán aluli mintavételezési frekvencia (PCM 44.1kHz/16-bit). Az alap DSD kódolás ennek a 64-szerese (DSD 2.82MHz/1-bit).
A vinyl-eknél meg alapból nincs mintavételezés, azt vágják a lemezre direktben, ami a szalagról lejön (ha nem digitfájlokat használnak, hanem az eredeti analóg mastert).
Megvan kettő az 1994-es Genesis-remaszterek közül (Duke / Abacab), nem mondanám, hogy megbarátkoztam a hangzásukkal. A két utolsó SACD-doboz (1976-1982 / 1983-1998) konkrétan a porba alázza őket. Az elsőt kéne valahonnan felhajtani (1970-1975), de már eléggé lehetetlen küldetés-szaga van.
Nem tartom valószínűnek, hogy manapság teljesen megkerülik a digitális fájlokat. Persze a remastereknél vagy remixeknél, illik az eredeti mesterszallagokat használni. Nemcsak illik, a minőség érdekében kötelező is lenne. Az a legszerencsétlenebb választás, mikor nem az eredeti mesterszallagokat használják fel, hanem az első digitalizásokat. Azok csapnivaló lemezek. Persze az sem baj, ha már az utolsó remastereket használják. Nem baj, de tulajdonképpen ugyanúgy szól, mint a cd.
Ami az audiofil köröket illeti, van egy történetem. Van két ilyen barátom. Valamikor 1997-ben vettem cd írót, természetesen igyekeztem eredeti cédékről feljátszani magamnak cédéket. Kölcsönkértem az egyiktől egy Pink Floyd cédét. De mivel előtte mondtam ezt egy harmadik haveromnak is, az szintén elhozta kölcsönadni ugyanazt és ugyanolyan kiadású cédét. Szóval elhatároztuk, hogy csinálunk egy próbát. Elhívtam a két barátom, leültettem őket, megmutattam az írott cédét. Majd feltettem az eredeti cédéjét, hallgattuk egy kicsit. Erre kicseréltem az eredetit eredetire, de ők ketten azt hitték, hogy az írott cédét hallgatjuk. Csak úgy heccelték egymást, nehéz volt röhögés nélkül kibírni. Hallod, itt a magas hangok nem annyira tiszták, mint az eredetin, itt milyen rosszul szól, stb.
De ez csak egy történet, mindenképpen vannak rossz kiadások. Ami a Genesist illeti, az első kiadású Genesis cd-k hallgathatók. tulajdonképpen majdnem olyanok, mint az eredeti lemezek. A 90-es évek elején kiadott remaster Genesis cd-k számomra hallgathatatlanok. Katasztrófa.
Az utolsó remaster (2007 sacd, 2009 live), pontosabban szerintem inkább remix nekem nagyon tetszik. Szuper. Igaz néhány olyan hangszer ami az eredetin elöl van a háttérbe került és persze ez fordítva is érvényes.