Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
3. a word-ben lévő körlevél funkció erre való, az adatforrás lehet egy excel táblázat is.
4. ha mégis ilyen exceles módon akarod az általad körlevélnek nevezett valamit elkészíteni, akkor ez elég kevés információ, sőt szerintem így látatlanba ez nem is fog itt menni
ezt a területi beállításoknál kell windowsban beállítani - de ettől még átírja dátumnak, vagy egyébnek - attól függően, hogy mi van a cellaformátumnak beállítva.
a megoldás az, hogy a cellaformátumot a megfelelőre állítod be... (számnál szám, dátumnál dátum stb...)
Elakadtam, nagyon régen nem készítettem makrót. Szóval a probléma az, hogy van 2 excel fájlom, amiből szeretnék körlevelet készíteni. Az egyik excel fájl lenne az adatforrás, a másik doksiba kellene az adatoknak megjelennie. Végül is körlevél lenne, kb. 5-6 cella változna, mivel több száz db. kellene, így hívatkozással nagyon nehéz megoldani, ezért gondolotam a körlevélre.
Tudnátok segíteni légy szíves, hogyan lehetne létrehozni a makrót hozzá?
Tudna valaki segíteni abban, hogy excel táblában hogyan tudom a számokat vessző helyett ponttal elválasztani anélkül, hogy a számokat átalakítsa bármi másra (pl. dátumra, vagy végtelen számsorra)?
Rekordok szűrése: Ez a lehetőség akkor hasznos, ha a lista olyan rekordokat tartalmaz, amelyeket el szeretne rejteni, illetve nem kíván felvenni a körlevél címzettjei közé. A szűrt listában a jelölőnégyzetek segítségével vehet fel és zárhat ki rekordokat.
Ha szűrni szeretné a rekordokat, hajtsa végre az alábbi műveleteket: A Címzettek listájának pontosítása csoportban kattintson a Szűrés elemre. A Szűrés és rendezés párbeszédpanel Rekordok szűrése lapján válassza ki a szűréshez használandó feltételeket.
Ha például csak azokra a címekre szeretne másolatot létrehozni a törzsdokumentumról, amelyekben országnak/területnek Ausztrália van megadva, akkor az Ország vagy terület elemet kell választani a Mező listában, az Egyenlő lehetőséget kell választani a Reláció listában és az Ausztrália elemet kell választani a Viszonyítási alap listában. Ha tovább szeretné finomítani a szűrőt, kattintson az És vagy a Vagy elemre, és adjon meg további feltételeket.
Ha például csak a müncheni székhelyű vállalkozásoknak szeretné létrehozni a törzsdokumentum példányait, akkor a szűrés eredményeképpen azokat a rekordokat kell megkapnia, amelyeknek Város mezője a München értéket tartalmazza, és amelyeknek a Cég neve mezője nem üres. Ha a szűrés során a Vagy lehetőséget használja az És helyett, akkor a körlevélbe belekerül minden müncheni cím és minden cégnevet tartalmazó cím (a várostól függetlenül).
Egy excel adatbázisból szeretnék körlevelet készíteni. Pl A oszlopban név, B oszlopban dátum, C oszlopban fizetendő összeg.
A lényeg az lenne, hogy havonta szeretnék kiküldeni körlevelet úgy, hogy csak C oszlopban szereplő fizetendő összegek közül egy összeghatárt túllépőknek küldje szét a levelet, vagy B oszlopban szereplő dátum alapján állíthassam be a kiküldendő leveleket.
Próbáltam word-be csatolni körlevél varázslóval, de nem akar összejönni. Szerintetek lehetséges ezt valahogy megoldani?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok-e olyan függvényről, ami megmutatja, hogy egy cella képletet vagy konkrét értéket tartalmaz-e. Kerestem ilyet a Súgóban, de csak azt találtam, hogy a TIPUS függvény erre a célra explicit nem alkalmas. De hogy mi alkalmas, arról semmi. Márpedig én szeretném láthatóvá tenni, hogy a celláim értéket vagy képletet tartalmaznak. Valahogy úgy, ahogy az "F5 ugrás képletre" parancs teszi, csak nem olyan illékonyan, hanem stabilan. Ha lenne egy ilyen célú felismerő függvény, akkor feltételes formázással magam is meg tudnám oldani, többé kevésbé elfogadhatóan. De nem találok ilyet. Márpedig valamilyen képletfelismerő mechanizmus biztos létezik, különben az említett F5 parancs se tudna működni. Tudtok segíteni?
Nem. Az újabb verziókban a szumhatöbb (angol neve?) szolgál erre a feladatra.
Régebbi verziókban a szorzatösszeg függvénnyel lehet több feltétellel összegezni, lásd pl. a #9950-es hozzászólást. Amennyiben más lapról akarod elvégezni az összegzést, a tartományoknál a lap nevét is meg kell adnod a szokásos módon: Munka1!A1:A1000.
Egyelőre csak úgy tudom megoldani, hogy nyitok egy új, láthatatlan Excel alkalmazást, abban megnyitom a forrásfájlt, és a megfelelő adatokat átmásolom a Formon lévő Spreadsheet vezérlőre. Biztos van más lehetőség is, de tegnap egy óra alatt semmi használható leírást nem találtam a Spreadsheetről, és most nincs időm hosszadalmas kísérletezésekre. Talán később, egyszer. Addig is, a favágós megoldásom így néz ki:
Private Sub CommandButton1_Click() Dim ea As Application, wb As Workbook, ws As Worksheet, R As Range
Set ea = New Application On Error GoTo Hiba Set wb = ea.Workbooks.Open("D:teszt.xls") Set ws = wb.Worksheets("Munka1") Set R = ws.Range("A1:B20") R.Copy Me.Spreadsheet1.ActiveSheet.Paste Debug.Print "Finished." Hiba: ea.Quit End Sub
Köszi ez jó megoldás lenne úgy, hogy a spreadsheet-et rátenném egy userformra. Ebben az esetben viszont nem találtam meg a módját annak, hogy hogy lehetne a spreadsheetnek egy tartományértéket megadni egy másik munkafüzet adott tartományából. Ha még ebben tudnál segíteni, azt nagyon megköszönném.
"... azt szeretném megszámolni, hogy egy item code-hoz hány description tartozik".
Arra van szükség, hogy egy-egy A oszlopbeli értékhez hány féle B oszlopbeli érték tartozik. Ez kizárja a képletednek a (B:B=B2) részét, mert éppen a B-k különbözőségét kell megszámolni, ami ráadásul nem tartalmazhatja a B="" értéket.
Nagyon Köszönöm a segítséget! Sikereresen lefutott csak én voltam mindig türelmetlen. :) Működik is rendesen, örülök h szimpatikus volt a feladat, nekem ezzel nagyon sokat segítettél! Amúgy megszeretném kérdezni hogy milyen könyvet, weboldalt vagy tanfolyamot ajánlanál hogy fejlesszem magam makróból? Köszi!