Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Rögzítenem kell kézi szkennerrel beolvasott vonalkódokat és a mellette lévő cellákba ki kellene iratnom automatikusan a beolvasás dátumát és az idejét.
Hogyan tudom a dátumot és az időt úgy ki iratni, hogy a már régebben beolvasott vonalkód melletti dátumot és időt ne írja át az Excel.
Vagy még egy inputboxos megoldásra gondoltam. Ha megnyomja a gombot akkor megkérdezi a box hogy mi az amit a cellába akar írni a másik munkalapon. A második munkalapom védett, ahhoz az elő lapról vesz minden infot a táblázat, ezért akarom így megoldani. Egyszerű dolgoról van szó egyébként, annyit kellene beírjon hogy: elméleti vagy gyakorlati :)
Arra gondolok, hogy ha kattintasz a gombra, akkor - feltéve, hogy az egyik már félkövér, aláhúzott - a másik válik félkövér, aláhúzottá, a korábban kiemelt cella meg normállá.
Ez biztosítja azt, hogy egyszerre csak egy cella legyen kiemelt (ha ez megfelel a te céljaidnak és egyszerre tényleg csak egy lehetne kiemelt).
Természetesen ezt meg lehetne spékelni azzal, hogy ha egyik sem félkövér, bold, akkor a gombra kattintáskor - mondjuk - mindíg az A cella válna kiemeltté.
Olyan kérdésem lenne ( lehet hogy már valaki találkozott ilyennel ), hogy van-e olyan egyszerű makró ami egy cellában megváltoztatja a szöveget mondjuk normálból félkövér aláhúzottá. Van két cellám, amihez 2db gombot szeretnék rendelni, ha A gombot nyomja meg A cella lesz kiemelve, ha B gombot nyomja akkor a B. Több megoldást találtam a neten, de mind sokkal bonyolultabb problémával foglalkozott, sokat nem profitáltam belőlük :)
Az lenne a kérdésem, hogy tudjátok-e hogyan lehet kumulált totált beleimplantálni egy pivotba.
Tudom, hogy ki lehet választani, hogy %-os formában mutasson adatokat és hogy mihez képest számolja.
Ezzel nincs is gondom, de ott van elvileg ez a running totál opció, azt hiszem nekem erre van szükségem, de ez valahogy nem működik...nem tudom melyik oszlopra kell állítani. Logikus lenne, ha megjelenne a már kiszámolt volumenes oszlop neve, de nincs ott...
Nem jó Jimmy, azért köszi. Az a baj, hogy ha bármilyen képletet lehúzok az A1 sorban, akkor azt veszi át az Ofszet fügvénnyel a második munkalapomra sorszámnak, vagyis egy üres cellát. Szemmel láthatólag nincs ott semmi, de az offszet " érzi " hogy ott egy képlet van :D
Ezért ha B1-ben van csak szövegem és A1-ben egy 1-es sorszámom, de az A1 képletet lehúzom A10-ig, akkor az Ofszet az A10-et veszi utolsó cellának, hiába nincs ott semmi.
A másik munkalapon lévő OFFSET/OFFSZET függvényen belül van egy COUNT/DARAB függvényed. Ez a Count függvény most pont abban az oszlopban számolja az elemeket, ahol a sorszámod (vagy látszólag üres cellád) van. Változtasd meg a Count függvényben használt oszlopot (felteszem most A, ezt változtasd át B-re) és kész.
Dim wsSrc As Worksheet, wsDest As Worksheet Dim rng As Range, i As Long, s As Long, o As Long
Set wsSrc = ActiveSheet Set wsDest = wsSrc.Parent.Worksheets.Add i = 0 While wsSrc.Range("A" & (i * sor + 1)) <> "" Set rng = wsSrc.Range("A" & (i * sor + 1)).Resize(sor, 2) s = i \ 3
o = i Mod 3 rng.Copy Destination:=wsDest.Cells(s * sor + 1, o * 3 + 1) i = i + 1 Wend With wsDest.Range("C:C, F:F") .ColumnWidth = 3 .Interior.ColorIndex = 15 End With wsDest.Cells.EntireColumn.AutoFit End Sub
A makró indításakor az a munkalap legyen aktív, ahol az átrendezendő adatok vannak.
Sajna nem jó az egész. Megcsináltam a képletet, de a gond, hogy ha Igaz akkor beírja a sorszámot, ha nem igaz akkor "" így szemmel láthatólag üres a cella, de az Offszet függvény ami átemeli az utolsó cellát a másik munkalapra az utolsó üresnek látszó, ám képletet tartalmazó cellát teszi át, nem a számot.
Üdv! Ebben kérném a segítségeteket: Ha van egy leggördülő listám ami mondjuk áll x,y,z-ből és azt szeretném megoldani, hogy ha választom y-t akkor jelenjen meg egy új(,vagy egy eddig üresben) oszlop egy legördülő listával pl. y1,y2,y3-mal. Ellenkező esetben ( ha x-et, vagy z-t választom) maradjon üresen, és semmit ne lehessen választani, vagy az oszlopot se lehessen látni.
2 oszlop van, és 14.512 sor. A 2 oszlop egy név ée mellette egy adat, nem túl szélesek, szerintem álló lapméretnél 3 ilyen pár elfér egy lapon. (az viszont jó lenne, ha nem érnének össze, lehet kellene közé egy oszlop. Akkor viszont nem 6 oszlop, hanem +2 köztes, azaz 8 oszlopról volna szó.)
Az oldaltöréses Nézetnél most 64 sornál töri meg alapot., azaz 64 sor felfér egy oldalra.
Az előző kérdésemmel kapcsolatban lenne még egy kis gondom. Sorszámozni is szeretném a sorokat, szóval amikor valaki beír valamit, a B oszlopba, akkor ugyanabba a sorba A oszlopba írba be hogy 1, 2, 3 stb. Neten találtam egy ISTEXT függvényt. Arra gondoltam, hogy egy HA függvénnyel megnézetem, hogy pl B1 cellában van-e bármilyen szöveg, ha van akkor a sorszám 1 és így tovább. De a kivitelezés nem nagyon sikerül. Mindenhol csak olyat találok, hogy bizonyos szövegrészt nézzen meg, azt hogy van-e bármilyen szöveg a cellában nem találom sehol.
Beépítve nem tudok ilyet, viszont írhatok egy makrót, ami átdarabolja a táblázatodat több oszlopba.
Ha ez egyszeri feladat, és csak erre az egy típusú táblázatra kell, akkor annyival megkönnyítheted a dolgom, hogy megmondod, hány sor és hány oszlop fér el egy lapon. Akkor ezek fixen rögzítve lesznek a makróban, és nem kell cella- meg lapméretekből számolgatni.