Keresés

Részletes keresés

Sznida Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15255

Igen, Jimmy gyorsabb volt, és az üres cellákat is kiszűrte a "Darab2" függvénnyel! :)

Előzmény: Sznida (15254)
Sznida Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15254

Szia,

 

Azt hiszem valami ilyesmire gondoltál:

=OFSZET(Munka1!A1;DARAB(Munka1!A:A)-1;0)

Ha a munkalap neve "Munka1",

A "Munka1!A1", az ofszet első argumentuma, az a cella, a címeket tartalmazó tartomány első cellája,

Lényege még, hogy nem maradjon ki üres cella!

 

Üdv: Sznido

Előzmény: SQLkerdes (15252)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15253

=OFSZET([Munkafüzet1.xls]Munka1!$A$1;DARAB2([Munkafüzet1.xls]Munka1!$A:$A)-1;0)

Előzmény: SQLkerdes (15252)
SQLkerdes Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15252

Nyuszi, a te megoldásod mindíg az A5-öt mutatja, a kérdezőnek viszont - ha jól értem - mindíg a "legalsó" már kitöltött cella kell.

Ez egy OFFSET, COUNT kombináció, csak most nincs időm megcsinálni, hátha valaki erre ját.

Előzmény: _Nyuszi (15251)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15251

=[elsomunkafuzet.xls]Munka1!$A$5

?

 

Ezzel azt éred el, hogy nem kell végiggépelni a címet, mondjuk a gépelési hubákat kiszűröd. Viszont pontosan kell tudni a cellát. Elegánsabb comboboxszal csinálni, de ahhoz már tényleg makró kell.

Előzmény: Xooo (15249)
Rusvai Zsolti Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15250

Sziasztok!

A táblázattá alakítás nem igazán jöhet szóba, a másik megoldás viszont szóba jöhetne, azonban 2007-es Office-t használunk. Ebben az esetben hova kell másolnom azt a fájlt?

Xooo Creative Commons License 2011.06.30 0 0 15249

Sziasztok !

 

Van 2 munkafüzetem, az első A oszlopában lévő cellákba címeket szeretnék írni, a második munkafüzetem egy adott cellájába pedig mindig az aktuális címet szeretném látni, mert azt nyomtatom. Tehát ha az A1-A4 már be van írva és valamit írok az A5-be akkor automatikusan az kellene hogy megjelenjen címként a második munkafüzetemben és így tovább. ( ez egy jegyzőkönyv, azért ilyen nehézkes )

 

Köszönöm szépen az ötleteket !

 

Szép napot mindenkinek :)

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15248

Köszönöm.

Szerintem is jobb, egyszerűbb a táblázattá alakítás - sajnos attól nem olyan lesz, mint amilyet szeretne. (Beszúrt kép)  (Ezért nem is nagyon értettem miért írta)

Előzmény: Delila10 (15247)
Delila10 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15247

Sablonként (.xlt) kell menteni a megformázott füzetet Munkafüzet.xlt néven a

C:Documents and SettingsFelhasználóApplication DataMicrosoftExcelXLSTART könyvtárba (2003-as verziónál). Hatására minden új füzet, új lap ezzel a formátummal nyílik.

 

Jobban tetszik erre a célra SQL ötlete, a táblázattá (2003-ban listává) alakítás, amihez nem kell makró, a táblázatban állva a Ctrl+r bill. kombináció megcsinálja. Ebben az esetben nem kell a más célra használandó füzet formátumát mindig átalakítani.

Előzmény: Törölt nick (15246)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15246

nekem kb ez a két megoldás jut eszembe kapásból:

1. Az excel formázását alapértelmezetté lehet tenni - így mindig ezzel fog megnyílni. (Nem tudom fejből az elérési utat, de felül kell írni egy fájlt vele)

2. Elkészíted ezt a formázást és lemented.  (Akár üresen). Ebből a lementett munkafüzetbeől az ecset (brush) segítségével átmásolod a formázást és kész...  Ezt viszonylag egyszerű makróval is - a munkafüzet megnyitása nélkül. Makróban objektumként meg lehet nyitni, úgy hogy csak a feladatkezelőben látszik, hogy nyitva van. Sajnos nincs időm leírni ezt, de pár sor lenne az egész.

 

 

 

Előzmény: Rusvai Zsolti (15245)
Rusvai Zsolti Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15245

Option Explicit

Sub Formazas()
'
' Formazas Makró
'
' Billentyűparancs: Ctrl+a
'
    Cells.Select
    With Selection
        .WrapText = False
        .Orientation = 0
        .AddIndent = False
        .ShrinkToFit = False
        .ReadingOrder = xlContext
        .MergeCells = False
    End With
    Columns("A:A").Select
    Selection.Delete Shift:=xlToLeft
    Columns("A:A").EntireColumn.AutoFit
    Columns("B:B").EntireColumn.AutoFit
    Columns("C:C").EntireColumn.AutoFit
    Columns("D:D").EntireColumn.AutoFit
    Columns("E:E").EntireColumn.AutoFit
    Columns("F:F").EntireColumn.AutoFit
    Columns("G:G").EntireColumn.AutoFit
    Columns("H:H").EntireColumn.AutoFit
    Columns("I:I").EntireColumn.AutoFit
    Columns("J:J").EntireColumn.AutoFit
    ActiveWindow.ScrollColumn = 2
    ActiveWindow.ScrollColumn = 3
    ActiveWindow.ScrollColumn = 4
    ActiveWindow.ScrollColumn = 5
    ActiveWindow.ScrollColumn = 6
    ActiveWindow.ScrollColumn = 7
    ActiveWindow.ScrollColumn = 8
    ActiveWindow.ScrollColumn = 9
    ActiveWindow.ScrollColumn = 10
    Columns("K:K").EntireColumn.AutoFit
    Columns("L:L").Select
    Columns("L:L").EntireColumn.AutoFit
    Columns("M:M").EntireColumn.AutoFit
    Columns("N:N").EntireColumn.AutoFit
    Columns("O:O").EntireColumn.AutoFit
    Columns("P:P").EntireColumn.AutoFit
    Columns("Q:Q").EntireColumn.AutoFit
    Columns("R:R").EntireColumn.AutoFit
    Columns("S:S").ColumnWidth = 10.86
    Columns("S:S").EntireColumn.AutoFit
    Columns("U:U").Select
    Columns("T:T").EntireColumn.AutoFit
    Columns("U:U").EntireColumn.AutoFit
    Columns("V:V").EntireColumn.AutoFit
    Columns("W:W").EntireColumn.AutoFit
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=117
    Range("A1:W141").Select
    Range("W141").Activate
    ActiveWindow.ScrollColumn = 2
    ActiveWindow.ScrollColumn = 3
    ActiveWindow.ScrollColumn = 4
    ActiveWindow.ScrollColumn = 5
    ActiveWindow.ScrollColumn = 6
    ActiveWindow.ScrollColumn = 7
    ActiveWindow.ScrollColumn = 8
    ActiveWindow.ScrollColumn = 9
    ActiveWindow.ScrollColumn = 10
    Selection.Style = "Normal"
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-141
    Range("X1").Select
    Columns("W:W").EntireColumn.AutoFit
    Columns("V:V").EntireColumn.AutoFit
    Columns("U:U").EntireColumn.AutoFit
    Columns("T:T").EntireColumn.AutoFit
    Columns("S:S").EntireColumn.AutoFit
    Columns("R:R").EntireColumn.AutoFit
    Columns("Q:Q").EntireColumn.AutoFit
    Columns("P:P").EntireColumn.AutoFit
    Columns("O:O").EntireColumn.AutoFit
    Columns("N:N").EntireColumn.AutoFit
    Columns("M:M").EntireColumn.AutoFit
    Columns("L:L").EntireColumn.AutoFit
    Columns("K:K").EntireColumn.AutoFit
    Columns("J:J").EntireColumn.AutoFit
    ActiveWindow.ScrollColumn = 9
    ActiveWindow.ScrollColumn = 8
    ActiveWindow.ScrollColumn = 7
    Columns("J:J").EntireColumn.AutoFit
    Columns("I:I").EntireColumn.AutoFit
    Columns("H:H").EntireColumn.AutoFit
    ActiveWindow.ScrollColumn = 6
    ActiveWindow.ScrollColumn = 5
    ActiveWindow.ScrollColumn = 4
    ActiveWindow.ScrollColumn = 3
    ActiveWindow.ScrollColumn = 2
    ActiveWindow.ScrollColumn = 1
    Columns("H:H").EntireColumn.AutoFit
    Columns("D:D").EntireColumn.AutoFit
    Columns("C:C").EntireColumn.AutoFit
    Columns("B:B").EntireColumn.AutoFit
    Columns("A:A").EntireColumn.AutoFit
    Columns("E:E").EntireColumn.AutoFit
    Range("A1:W1").Select
    Selection.Style = "Rossz"
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=27
    ActiveWindow.ScrollRow = 29
    ActiveWindow.ScrollRow = 30
    ActiveWindow.ScrollRow = 31
    ActiveWindow.ScrollRow = 33
    ActiveWindow.ScrollRow = 35
    ActiveWindow.ScrollRow = 36
    ActiveWindow.ScrollRow = 38
    ActiveWindow.ScrollRow = 39
    ActiveWindow.ScrollRow = 41
    ActiveWindow.ScrollRow = 42
    ActiveWindow.ScrollRow = 45
    ActiveWindow.ScrollRow = 46
    ActiveWindow.ScrollRow = 48
    ActiveWindow.ScrollRow = 50
    ActiveWindow.ScrollRow = 52
    ActiveWindow.ScrollRow = 54
    ActiveWindow.ScrollRow = 56
    ActiveWindow.ScrollRow = 57
    ActiveWindow.ScrollRow = 59
    ActiveWindow.ScrollRow = 60
    ActiveWindow.ScrollRow = 61
    ActiveWindow.ScrollRow = 63
    ActiveWindow.ScrollRow = 64
    ActiveWindow.ScrollRow = 65
    ActiveWindow.ScrollRow = 66
    ActiveWindow.ScrollRow = 69
    ActiveWindow.ScrollRow = 70
    ActiveWindow.ScrollRow = 71
    ActiveWindow.ScrollRow = 72
    ActiveWindow.ScrollRow = 74
    ActiveWindow.ScrollRow = 75
    ActiveWindow.ScrollRow = 76
    ActiveWindow.ScrollRow = 77
    ActiveWindow.ScrollRow = 78
    ActiveWindow.ScrollRow = 79
    ActiveWindow.ScrollRow = 80
    ActiveWindow.ScrollRow = 81
    ActiveWindow.ScrollRow = 82
    ActiveWindow.ScrollRow = 83
    ActiveWindow.ScrollRow = 84
    ActiveWindow.ScrollRow = 85
    ActiveWindow.ScrollRow = 86
    ActiveWindow.ScrollRow = 87
    ActiveWindow.ScrollRow = 88
    ActiveWindow.ScrollRow = 89
    ActiveWindow.ScrollRow = 90
    ActiveWindow.ScrollRow = 91
    ActiveWindow.ScrollRow = 92
    ActiveWindow.ScrollRow = 93
    ActiveWindow.ScrollRow = 95
    ActiveWindow.ScrollRow = 96
    ActiveWindow.ScrollRow = 98
    ActiveWindow.ScrollRow = 99
    ActiveWindow.ScrollRow = 101
    ActiveWindow.ScrollRow = 102
    ActiveWindow.ScrollColumn = 2
    ActiveWindow.ScrollColumn = 3
    ActiveWindow.ScrollColumn = 4
    ActiveWindow.ScrollColumn = 5
    ActiveWindow.ScrollColumn = 6
    ActiveWindow.ScrollColumn = 7
    ActiveWindow.ScrollColumn = 8
    ActiveWindow.ScrollColumn = 9
    ActiveWindow.ScrollColumn = 10
    ActiveWindow.ScrollColumn = 11
    Range("A1:W141").Select
    Range("W141").Activate
    Selection.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
    Selection.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
    With Selection.Borders(xlEdgeLeft)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeTop)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeBottom)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeRight)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    With Selection.Borders(xlInsideVertical)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    With Selection.Borders(xlInsideHorizontal)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlThin
    End With
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-30
End Sub

SQLkerdes Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15244

Továbbra is fenntartom, hogy ha berakod a rögzített makrót, akkor ránézünk.

 

Ha viszont nem akarod, akkor simán alakítsd táblázattá a letöltött adatokat a következő makroval.

 

 

Sub RZS()


    ActiveSheet.ListObjects.Add(xlSrcRange, activesheet.usedrange, , xlYes).Name = _        "Table1"   

 

End Sub

Előzmény: Rusvai Zsolti (15243)
Rusvai Zsolti Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15243

Sziasztok!

 

Tettem fel print screent az előző kérdésemet szemléltetendő. Az első képen látható "nyers" lista az amit a céges ERP rendszerünkből le tudunk szűrni. Ez az, amit meg kell formáznunk mielőtt tovább dolgozunk vele. Makrórögzítővel próbálkoztunk, ez működik is addig, míg maradunk abban a munkafüzetben, amelyben végrehajtottuk a makrórögzítést. Azonban ha újra csinálom a lekérdezést a ERP rendszerben, majd az eredményről lehívok egy új excel táblát, abban már nincs meg ez a formázás makró. Teljesen mindegy, hogy egyéni makró munkafüzetbe mentem vagy az adott munkafüzetbe. Amit szeretnék az az, hogy akárhányszor csinálok egy lekérdezést az ERP-vel, majd leívom excelben, egy kattintásra formázza meg a második képen látható módon.

 

1.

 

2.

 

 

 

 

 

 

Delila10 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 15242

Nincs mit. 

Előzmény: Törölt nick (15241)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15241

Köszi sikerült. Illetve köszönöm a másik kedves fórumozónak is aki segített.

Előzmény: Delila10 (15240)
Delila10 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15240

Rendezd a B oszlop szerint a tarományt csökkenő sorrendbe az A-tól Z-ig ikon segítségével. Csak beállsz a B oszlop bármelyik cellájába, és rákattintasz az ikonra.

 

Be szerettem volna tenni egy képet az ikonról, de csak az Indafotón keresztül engedi a fórummotor (monnyon le!), az meg túl hosszadalmas. Biztosan megtalálod a felső ikonsoron.

Előzmény: Törölt nick (15236)
SQLkerdes Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15239

Másold be ide a felvett makrót és ránézünk.

Persze kivéve akkor ha a lenti tanács volt a megoldás és nem a Personal MacroWorkbook-ba volt mentve a cucc.

Előzmény: rzsolti (15233)
Vacy Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15238

Makró rögzítésekor a makró helye ne az "Ebben a munkafűzetben" legyen, hanem az "Egyéni makró-munkafüzet". Ekkor mindig elérhető lesz a makró, hozzá lehet rendelni egy ikont, és akkor gombnyomásra végzi is a dolgát. 

Előzmény: rzsolti (15233)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15237

SORSZÁM() függvényt tegyél be melléjük egy oszlopba.

Tehetsz rá autoszűrőt, és növekvőbe sorbarendezheted a függvényt tartalmazó oszlopot.

Persze ezt meg kell ismételni minden válozásnál.

Makróval lehet automatizálni is.

Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15236

Üdv!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy van egy két oszlopos táblázatom. Az első oszlopban szerepel 8 név. A második oszlopban pedig a nevek mellett számok vannak. Ezek a számok folyamatosan változnak. És azt szeretném megcsinálni, hogy akinek a legtöbb szám szerepel a neve mellett az ugorjon a lista elejére, akinek a második legtöbb pontja van ő ugorjon a másodikra és így tovább. Erre van valami függvény vagy valami? Tehát röviden: Két oszlop. Nyolc név az "A" oszlopban. "B" oszlopban pedig nyolc szám. A számok folyamatosan változnak. Köszi előre is!

 

Üdv.

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15235

Melyik SAP? SBO vagy R/3?

Előzmény: rzsolti (15233)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15234

Minden bizonnyal meg lehet oldani a feladatot, de így látatlanban elég nehéz. Kéne legalább valami mintafájl, feltöltve valahová, hogy hogy néz ki a nyers riport, és milyenre kellene formázni. Lehet tele kitalált adatokkal is, csak a formátum legyen meg.

Előzmény: rzsolti (15233)
rzsolti Creative Commons License 2011.06.28 0 0 15233

Sziasztok!

 

Egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni, tudom, hogy egy jártas programozónak banális lehet ez a kérdés, nekünk azonban problémát okoz:

 

A munkahelyen az SAP-nak egy webes felületén dolgozunk, melyből minden nap lehúzunk egy listát excel formátumban. Ez a lista minden tördelést, formázást nélkülöz. Szeretnék csinálni egy olyan makrót, mely egy kattintásra "megformázza" a táblázatot. (Sortörés, cellarácsok hozzáadása, a sor - és oszlopszélesség igazítása a szöveg hosszának megfelelően stb) Próbálkoztunk a makrórögzítéssel, működik is abban a fájlban, amit letöltöttünk, azonban ha újra lehívjuk ugyanazt a listát, már nem működik a makrónk. HA tudtok valami okosságat légyszives segítsetek! Előre is köszi!

SQLkerdes Creative Commons License 2011.06.27 0 0 15232

http://blog.contextures.com/archives/2011/06/27/quickly-find-excel-ribbon-commands/

 

Nekem tetszik, hátha másnak is bejön.

Nem tudom elmondani mennyit kerestem valamelyik nap a régi-stílusú pivot varázslót, erre itt van ez, amivel könnyedén megleltem volna.  (és kiderül, hogy a régi stílusú pivot varázsló nincs is rajta a ribbon-on :-(

SQLkerdes Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15231

A Ctrl + g az a "Go" vagyis menüből lehet megmondani az excelnek, hogy hova menjen.  Amire itt gondoltak az a Ctrl+G és utána a Special (a feljövő form bal alsó sarka).  Ott ki lehet választani, hogy az üres cellákat jelölje ki.

Az üres cellák kijelölése után, már csak azt kell csinálni, hogy a kijelölt (üres) cellák teljes sorát jelölöd ki (nálam Shift+szóköz) és Ctrl és minusz billentyű kombinációra törlés.

Előzmény: mixtura_pectoralis (15227)
Delila10 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15230

Kimutatást készíts több tartományból.

Előzmény: MGD1 (15216)
mixtura_pectoralis Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15229

ez tipikus sql megoldás, adatbázissal pillanatok alatt megoldható, ajánlom za access vagy más fórumot.;)

a fórum a meglévő sql programtól is függhet.;)

Előzmény: MGD1 (15216)
mixtura_pectoralis Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15228

Nem sajnos, mert nem a számítás eredménye, hanem csak a kijelzése van módosítva, tehát jó, hogy az eredeti számmal számol tovább.

 

Vagy használd valamelyik kerekítő függvényt - figyelni kell le és felfelé kerekítésre - vagy a 123-nál jól bevált "szorzás révén tizedesjegy váltás, majd egész levágása (int) után visszaosztás a megoldás.

Előzmény: lotuszwirag (15217)
mixtura_pectoralis Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15227

a ctrl-g mit kellene, hogy csináljon?, utána a + és - is mire jó?

Előzmény: Törölt nick (15225)
mixtura_pectoralis Creative Commons License 2011.06.25 0 0 15226

Én a "rövidlátás" kifejezést használnám, mert a megoldást rendszeresen alkalmazom access esetében.

Úgy látszik, kezdek beállni sematikus gondolkodásra.:-((

Előzmény: mimi_bacsi (15224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!