Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Ha már régebben történt és nem tudod visszavonni valószínűleg elvesztek.
Ha meg akarod akadályozni a véletlen törlést B oszlop celláit védelemmel kell ellátni és le kell védeni a munkalapot.
Ha csak magadnál akarod elkerülni ezeket a hibákat a későbbiekben akkor én mindig csak a látható cellákra szűkítem a kijelölést és utána végzem el a műveletet. 2007-ben a gyorelérési eszköztárra fel lehet venni egy "látható cellák" gombot.
Azért nem copy-zok, mert akkor selectálnom kellene a tartományokat.
Tudom egy párszor már leírtad, hogy lehet select nélkül is copyzni. Próbálgattam, de akkor mindent másolt. Formátumot is, de nekem csak a képlet kell.
A problémát megoldottam, mert minden oszlopba külön teszem be a képletet.
Csak kicsit fura, hogy ami működik egy oszloppal, az nem megy többel. Ráadásul ezt csak akkor vettem észre, amikor reklamáltak a hibás táblázat miatt. Meg nem fordult a fejemben, hogy ez az egyszerű parancs hibás eredményt ad.
Természetesen mielőtt kapnék a fejemre, hogy nem ellenőriztem, az eredeti programot ellenőriztük. A módosítás több oszlopra később került bele. Azt meg már nem ellenőriztük, hiszen csak egy tartomány bővítésről volt szó.
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy ez egy újabb excel hiba, vagy én használom hibásan ezt a parancsot. Bár nem tudom miért lenne az.
Van 3 oszlopom: A, B és C, mindháromban adatok, a B oszlop rejtett.
Szerettem volna kitörölni az adatokat, így kijelöltem egybe a két látható oszlop adatait, majd delete. Aztán szembesültem vele, hogy a rejtett B oszlop adatait is kitörölte. De ezt nem szerettem volna.
Üdv Egy nagyobb program részeként ütköztem egy problémába. Nem tudom ez excel hiba, vagy én értelmezek valamit rosszul. Teljesen leegyszerűsítve a problémát képletet másolnék. Monjuk az „E1” és az „F1” cellákban is a „=D1” képlet van. Ha egy képletet másolok egy oszlopba az működik Range(Cells(1, 2), Cells(10, 2)).FormulaR1C1 = Range(Cells(1, 5), Cells(1, 5)).FormulaR1C1 Ha két képletet, vagyis tartományt másolnék két oszlopba akkor már minden sorban elcsúszik a képlet. Range(Cells(1, 2), Cells(10, 3)).FormulaR1C1 = Range(Cells(1, 5), Cells(1, 6)).FormulaR1C1 az első sor az elsőre, a második a harmadikra, a harmadik meg az ötödikre hivatkozik. Ennek így kell lennie? Hiszen ha copy paranccsal teszem át ugyanezt a két cellát a két oszlopba, akkor meg jó.
De ez nem törli a másolás után a H3-H200 oszlopban lévő darabszámokat. Pedig ez (is) lenne a feladata. Leltározok. Beírom a "H" oszlopba a darabszámokat, majd végrehajtás. Ekkor átmásolja a "C" oszlopba az értékeket. De ezután már a tényleges készlet a "C" oszlopban lévő és a "H" oszlopot nulláznia kellene. Várni a következő leltárra.
A következőt szeretném kiszámoltatni az excellel. van két egymás melletti cellám az egyikben a munkakezdésem van a másikban a végzés, a harmadik adná a ledolgozott időt. például: 03:10 óratól 14:00 óráig az eredmény a 10:50 óra lenne de nem tudom rávenni hogy így kiírja. tudtok segíteni?!
Egyébként másodszorra átolvasva a válaszodat, sztem másról beszélünk! Én pont az eladásokat nem akarom rögzíteni! Ez egy kitalált feladat,kitalált napi forgalommal, ahol nem fontos tudnom hogy melyik árucikkből mennyit adok el, hanem kategóriára bontva kell az árakat rögzíteni. Én megadom hogy milyen árakkal dolgozok egy kategórián belül, a gép pedig kitölti nekem bizonyos feltételek szerint a napot. Ezek a feltételek ha lehetnének: egész aznapi eladás összege, és ugyanez kategórián belül!
Nem konkrét árucikk,hanem 6 aru kategória végülis - ezt rosszul írtam-, amiken belül van több fajta ,8-10 ár. És abból variáljon nekem "véletlenszerűen".
Szerintem rosszul fogod meg ezt a dolgot. Egy munkalap kell, olyan oszlopokkal, mint dátum, árucikk, eladási ár, satöbbi, és abban rögzíteni minden eladást, aztán pivot táblával olyan kimutatást varázsolsz belőle, amilyet akarsz.
De persze lehet, hogy félreértem. Az például nem világos, hogy hogy lehet árucikkekhez véletlenszerűen eladási árat rendelni...?
Sziasztok Megköszönném ha tudna valaki segíteni,próbálkoztam neten kereséssel,meg itt is böngésztem a fórumot,de mindig valami hibába ütköztem,ezért inkább leírom mit szeretnék megcsinálni Excelben,remélem segít valaki :-)
Lenne egy 31 - mint napok száma- munkalapból álló napi forgalmi elszámolás. Egy munkalap egy nap, ebben lenne 6 külön féle árucikk, A oszloptól G-ig, ez alatt a sorokban szeretném én a géppel kitöltetni a napi forgalmat, és az eladási árakat árucikkenként egy külön listából szedné ki-külön munkalapból-, véletlenszerűen. Ha pedig ezt úgy is meg lehetne "mondani neki",hogy mennyi legyen az árucikkenkénti végösszeg, ill. a napi végösszeg összesen, hab lenne a tortán! Remélem sikerült érthetően elmagyaráznom. Köszönöm előre is a segítséget!!
A Today helyett lehet használni a Date belső változót, így nincs szükség sem a helyfoglalásra, sem a formátum megadására. A Date formátuma "yyyy.mm.dd." , ponttal a végén, ami a mentési formátumon is módosít, a kiterjesztés hozzáfűzését nem ponttal kell kezdeni.
Sub Masol() Dim Path As String, FileName As String Path = "E:Eadat" 'itt add meg a saját elérési utat
Range("H3:H200").Copy Range("C3:C200") 'itt megváltoztathatod a tartományt FileName = Path & "Leltár_" & Date & "xls" ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, FileFormat _ :=xlExcel8, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _ False, CreateBackup:=False End Sub