Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Természetesen kipróbáltam. Nincs vele semmi gond. Viszont azt vettem észre, hogy az általam megadott Path F:\ ellenére elmenti a C:\Dokumentumok mappába.
Sub Masol() Dim Path As String, FileName As String Dim Today As Date Today = Format(Now, "yyyy.mm.dd") Path = "D:\Leltár" 'itt add meg a saját elérési utat FileName = "Leltár_" & Today & ".xls"
Range("H3:H270").Copy Range("C3:C270") 'itt megváltoztathatod a tartományt ChDir Path ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, FileFormat _ :=xlExcel8, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _ False, CreateBackup:=False End Sub
Azt gondolom a gombot neked kell odaraknod kézzel.
A lenti kódban az xlExcel8 használata arra utal, hogy ezt a kódot Excel 2007-re vagy jobbra írták. Ha neked pld 2003-as exceled van, akkor helyette az xlworkbooknormal értéket kell használni.
Lehetnek még más csapdák is, a legjobb az lenne, ha beposztolnád, hogy melyik sorra panaszkodott a kód.
Sub Masol() Dim Path As String, FileName As String Dim Today As Date Today = Format(Now, "yyyy.mm.dd") Path = "D:Leltár" 'itt add meg a saját elérési utat FileName = "Leltár_" & Today & ".xls"
Range("H3:H292").Copy Range("C3:C270") 'itt megváltoztathatod a tartományt ChDir Path ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, FileFormat _ :=xlExcel8, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _ False, CreateBackup:=False End Sub
írd át a makróban lévő elérési utat és tartományt abban a fileban korábban amit visszaküldtem. (A szükséges sorokhoz odaírtam, hogy melyiket hol kell.)
Nem tudom. Szerintem legfeljebb valamiféle formázási gond lehetne (hiszen most már minden olyan adat megjelenik, ami csak számokból áll), de akárhogy is kerestem, nem találtam ilyen beállítást.
HA(), ÉS(), VAGY(), stb. függvényekbe nem lehet ilyen hármas relációkat írni. Illetve lehet, de nem azt adja ki, amire számítasz. A többszörös relációk balról jobbra haladva, egyesével értékelődnek ki. Az alábbi feltétel esetében:
időszak_eleje<belépés<jelentés_napja
ez úgy értékelődik ki, hogy: 1. lépés időszak_eleje<belépés -> igaz vagy hamis? legyen pl. igaz 2. lépés IGAZ<jelentés_napja -> igaz vagy hamis? Ennek értéke mindig hamis lesz. Akkor is hamis lesz, ha az előző lépésben HAMIS jön ki.
Igazad van. A H3-H270 oszlopot kéne egy vezérlőgomb segítségével- amilyen felül a "Készletmódosítás" feliratú- a C3-C270 oszlopba másolni. A vezérlőgomb helye pedig a "Készletmódosítás" mellett jobbra "Leltár végrehajtás" felirattal lenne. Ha így érthető? aulac
Válaszoltam. Sok ellentmondást látok a leveled meg a csatolt file között. Szerintem nyugodtan írhatsz ide a fórumba is (egyszerűbb...)
A kérés egyszerű másolás, mentés volt aktuális dátummal a fájlnévben.
Sub Masol() Dim Path As String, FileName As String Dim Today As Date Today = Format(Now, "yyyy.mm.dd") Path = "C:" 'itt add meg a saját elérési utat FileName = "Leltár_" & Today & ".xls"
Range("H3:H292").Copy Range("D3:D292") 'itt megváltoztathatod a tartományt ChDir Path ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, FileFormat _ :=xlExcel8, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _ False, CreateBackup:=False End Sub
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám, hogy kedves anyósom elmentette az excel fájljai egy pendrive-ra, de sikerült neki .SHS formátumban összehozni. Nem tudok mit kezdeni vele. Próbáltam parancsikont létrehozni és behúzni egy üres munkalapra, de semmi. Vkinek vmi megoldás?
Hasonló szituációban történt ilyen velem is. Nálam akkor, az volt a megoldás, hogy szövegkonvertáló függvény használtam a körlevél alapjául szolgáló excel táblázatban. Ezt kivettem, és utána megjelent a körlevél mezőben a szükséges adat. Mintha a körlevél az excel egyes függvényeit nem kedvelné...
Bocsi, megint csak beestem ide egy kérdéssel, és nem keresgéltem túl sokáig, hogy volt-e már ilyesmiről szó ebben a topicban! A probléma a következő: adott egy Excel táblázat, amelyben az eszközök adatai vannak. Az egyik oszlop tartalmazza a leltári számokat. Ezek egy része csak számjegyekből áll, mások betűvel kezdődnek, és valamivel több számjeggyel folytatódnak, mint a csak számokból állók. Végül van néhány olyan is, amiben "/" jel is van (pl. 63172/0002). Ezen táblázatban szereplő adatok alapján szeretnénk egy Word dokumentumból az egyes sorokból adatlapokat nyomtatni (körlevél eszköztár, mezőkódok, satöbbi). Be is van állítva szépen, hogy hová tegye a doksiban a leltári számok oszlopában lévő adatokat. A vicces az, hogy ezt némelyik sornál meg is csinálja rendesen, másoknál meg nem. Amikor ezt először észrevettem, akkor még a csak számot tartalmazó adatok közül sem jelenítette meg mindet. Megpróbáltam beállítani az oszlopban a szám formátumot egységesen, de ez sem segített. Később a Szövegből oszlopok funkcióval átraktam az oszlop összes adatát egy másik oszlopba, majd az eredetit kitöröltem, és az újnak adtam az eredeti oszlop nevét. Így most már a jelek szerint minden csak számból álló adat megjelenik, de a többiek nem (pontosabban egy 0 jelenik meg helyettük). Vajon mi lehet ennek az oka, és hogyan lehetne rávenni ezeket a programokat, hogy végül az összes adatot megjelenítse a Word?
Nem baj, ez csak arra van hatással, hogy hogyan határozod meg, hogy valaki tárgyhavi kilépő-e.
Ha nem lett volna adat, akkor IF(B2="",...) működött volna, így IF(B2>C2,...) műxik. Feltéve, hogy jól emlékszem arra, hogy C2-ben van a tárgyhó vége ÉS korábbi hónapokban kilépettek már nincsenek a táblában.
Köszönöm! Még csak most tudok belekezdeni... Majd jelzem az eredményt! Amúgy ami nagyon bonyolítja a megoldást az az, hogy havonta kell jelentést írnom... Persze, hogy nem hónap végi a határidő, hanem az utolsó péntek! Ekkor az elköltött havi, illetve göngyölített bérről kell a kimutatást összeállítani. Így nekem nem D2 cellám van, hanem jelentés! munkalapom januártól decemberig, ahol A2=alapadatok!A2 (itt vannak a nevek) és tölti a sorokat ahogy jönnek-mennek az emberek (belépés napja szerint van ugye növekvőben, mert mindig csak beírom az újat a végére). No, és emiatt van egy apró csavar... A példa okáért jön delikvens 01.12-én és dolgozik 04.30-ig. Január hónapban ő a belépő. Hónap vége [vagy jelentés napja, amit a segédtáblák lapon megoldottam, hogy van egy cellám, ahol legördülőkből tudom a dátumot állítani Dátum(x;y;z;)] Azt számolja, hogy mennyi a törthavi bér, de ha pl. van valaki, aki előző évről csúszott át és kilép, akkor már az eddigi próbák hibájából fakadóan őt vagy nem számolja, vagy a belépésre írt képlet negatív eredményt ad... Aztán ugye dolgozik teljes februárt és márciust. Ezt figyeli a függvény, mert ha a ledolgozott napok száma egyenlő a naptári napokkal (itt kivettem a NETWORKDAYS-t, mert inkább "fizetek" szombatra és vasárnapra is bért (:-)), minthogy bonyolítsam vele a dolgom) akkor az alapbérből osztással szorzással kiszámolja a függvény a havi bért ami (hurrá!) egyenlő az alapbérükkel. Off: kolléganőm is fogja használni a táblát, így olyan produktummal kell előrukkolnom, ahol neki csak a lekérdezés dátumát kell beállítani (ezért van az év, hónap, nap 3 különböző cella legördülőjébe beállítva és ezért a dátum függvény állítja össze a 3 értékből...) No, még egyszer köszönöm a tippet, jelzem az eredményt!