Keresés

Részletes keresés

Lucky76 Creative Commons License 2 órája 0 0 158951

Az ezredforduló környékén talán még használták síntraktorral a malomból...

Előzmény: trizs77 (158945)
seadxdx Creative Commons License 5 órája 0 2 158950

Csak előbb a közbiztonságot kellene ott javítani, pl. Kén utca környéke

General Specific Creative Commons License 5 órája 0 0 158949

Igen, az infopark pesti párja, egyfajta külső munkahelyövezet lehetne ott.

A belső oldalon (Vágóhíd-Soroksári-Könyves-Mester négyszögben) jelentős lakóingatlan fejlesztés zajlik, az még jó pár évig eltart, és generál némi plusz forgalmat az 51-esre, de csak a belső szakaszára.

Előzmény: 18-09 (158948)
18-09 Creative Commons License 6 órája 0 0 158948

Azon a környéken egy olyan új városrészt tudnék elképzelni, ahol mindenféle hÁjteK, IT-s cég telepedik meg. Oda épülhet lényegében bármi. 

Előzmény: John Howard (158944)
toto92 Creative Commons License 6 órája 0 0 158947

Persze, de akkor se mindegy, hogy egy kellemes parkot tudsz felmutatni a lakásajtótól öt perc sétányira, vagy egy nagy adag rozsdazónát. Persze, lehet ebből is szépet meg élhetőt varázsolni, csak az nem kétfillér, az 51-es villamos önmagában meg azért nem olyan jollyjoker, hogy mindenki hanyatt-homlok rohanjon a területért.

Előzmény: John Howard (158944)
General Specific Creative Commons License 6 órája 0 0 158946

A Gubacsi út környékéről volt szó...

 

Amit egyébként akkor fognak fejleszteni, ha nem lesz már más.

Még egyelőre van jobb (üres terület).

 

De ha beüt egy pénzügyi vagy más jellegű válság, akkor még sokáig marad ott a rozsdazóna-maradék, és üresen fog döcögni az 51-es.

Előzmény: trizs77 (158945)
trizs77 Creative Commons License 8 órája -1 2 158945

Hogy pár perc sétára a kopaszi gát van, vagy hogy ipartelepek és egy rendezőpályaudvar?

 

--------------------

 

a kopaszi  gáti vasúti rendezőpályaudvar 47 éve vagy csak 39 éve szűnt meg ?

 

 

Előzmény: toto92 (158943)
John Howard Creative Commons License 8 órája 0 4 158944

Az ipartelepek ott már gyakorlatilag megszűntek (csakúgy, mint a Szerémi út térségében), a rendezőpályaudvar forgalma is nagyságrenddel visszaesett. Lassan talán már feleslegessé is válik mai formájában.

Előzmény: toto92 (158943)
toto92 Creative Commons License 8 órája 0 1 158943

Off

 

Mi hangzik jobban? Hogy pár perc sétára a kopaszi gát van, vagy hogy ipartelepek és egy rendezőpályaudvar?

Előzmény: Pályaőr (158942)
Pályaőr Creative Commons License 9 órája 0 2 158942

De egy vérbeli ingatlanfejlesztőnek nincs se éjjele, se nappala, mert folyton azon töri a fejét, hol lehetne még csinálni valamit. Ezek miért maradnak ki náluk, nem tudom...

Előzmény: Thibczy (158940)
apacukah Creative Commons License 12 órája 0 3 158941

2021 is FUTÁR-ral felszerelve

Thibczy Creative Commons License 15 órája -3 3 158940

Az 51-es vonalára leginkább egy ingatlanfejlesztés férne rá. Ugyanígy a 28-as és a 37-es vonalára is. Persze nyilván jobb a Kopaszi gátat beépíteni, és építeni még egy városnegyedet normális tömegközlekedés nélkül.

-Smiley- Creative Commons License 1 napja -1 1 158939

Lurdy után a Koppány utca,  Timót utca és Határ út megállóhelyen kellene megállni. 

Erzsébet központban meg fordulhatna vissza körforgalomként a Baross utcán át. 

 

És Persze a Móriczig legalább el kéne zavarni. 

 

Egyébként azt is lehet hogy a HÉV-et átalakítani villamosra, és egy betérőt csinálni Erzsébet központ felé.

Ez picit drágább de hosszabb távon szerintem jobb lenne ha a 2-es villamos Szigetszentmiklósig (és olykor Ráckevéig) közlekedhetne, mondjuk Óbudáról a Margit hídon át.  

 

Előzmény: Jim87 (158938)
Jim87 Creative Commons License 1 napja 0 6 158938

a 30-asnak (mondjuk 51-esnek :D)

igazán értelme csak a Mester utca és a Lurdy között van

 

én szeretem a villamosokat és nem messze lakok a Mester utcától, de mégis legtöbbször busszal megyek Erzsébetre

 

gyorsítani kellene a Gubacsi úton, és más vonalvezetést kialakítani Erzsébeten, úgy talán többen használnák

18-09 Creative Commons License 1 napja 0 0 158937

Lajosmizsei sorompó mind2 ir 

Előzmény: exvérmezö15 (158931)
király2644 Creative Commons License 1 napja 0 2 158936

Sehogy. A kiviteli tervek kész lesznek év végére, és mehetnek is a fiókba. Jelenleg nem látszik, hogy lesz rá pénz.

 

 

E mellett speciális szerelvények is kellenek, még nem látom világosan, hogy az egy db magyar gyártmányú fogas prototípussal mi lesz (elvileg tettek félre rá x milliárdot), miért nem jó a Stadler? (Ok, drága, de rajtuk kívül nincs más, vagy esetleg a szolnoki gányolda ehhez is fog érteni?)

 

Mindenképpen fogas szerelvény kell, ami mehet villamospályán is, emiatt a fogasléc mintegy 7 cm-el ki fog emelkedni a sínfejek felett, ami vicces, mert az építendő útátjárókban is így lesz, ami miatt meg majd rámpa kell az autóknak...

Előzmény: -Smiley- (158933)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -5 0 158935

Ha ingyenessé tennéd a 30-as villamost, mennyivel csökkenne a 23-as buszok zsúfoltsága ?

 

 

Előzmény: -Smiley- (158934)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja -7 3 158934

Én a 30-as villamost néztem ma reggel.  fél 8-kor befelé irányban 8 azaz nyolc ember használta a Gubacsi úton.
Miközben a 23-as buszok kitömve, dugóban állva percenként járnak.  Tényleg nem lehet valami megoldás arra, hogy Pesterzsébet központját bekössék valamely módon a 30-as villamos vonalába, a Mester utca után meg továbbzavarják a Móriczig?  Vagy ha ennyire nincs rá akarat, miért nem állítják le az egészet, nettó ráfizetés a fenntartása így 

Előzmény: NAR (158929)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja 0 0 158933

Sziasztok!

 

A fogaskerekű fejlesztése hogy áll?  Nem arról volt szó hogy a következő ciklus végére 2018-ban eléri a Normafát?  Elvileg még egy kapavágás sem történt vele kapcsolatban.

 

Amúgy erre a vonalra kellenek a speciális fogaskerekes szerelvények vagy egy modern villamos is meg tud bírkózni ezzel az emelkedővel? (Régebben volt valami tanulmány, hogy nem is kellene ide fogaskerekű vasút, mivel a technika már ott tart hogy sima villamos is fel bírna menni a Svábhegyre)

 

Nyilván azért presztizs kérdés, hogy legyen fogaskerekűnk, de ezt meg lehetne oldani hogy kiépítik fogakerekesre a pályát aztán vesznek 4 fogaskerekes szerelvényt (ami mondjuk hétvégén jár) hétköznap meg mehetne villamos ugyanezen a vonalon.   Vagy ez hülyeség lenne, és olyan a meredekség amihez muszáj a fogas? 

exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja 0 0 158932

Márvány utca Moszkva tér felé(17-61)

 

Előzmény: exvérmezö15 (158931)
exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja 0 0 158931

Eötvös tér Jászai Mari tér felé,Margit híd H 19-41-es dél felé.Apor Vilmos tér (59) Farkasrét felé.

Előzmény: siófoki35 (158930)
siófoki35 Creative Commons License 2 napja 0 0 158930

Biztonsági megállóban a nem személyszállító meneteknek (hómuki, tanulójárat, hibás villamos vontatása stb.) is meg kell állni.

 

Amúgy a Vadaskerti utcán és a Haller#Mester utcán kívül hol van még ilyen?

Előzmény: Grgabácsi (158927)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 158929

Szoktam látni Aquincumnál a HÉV-ről átszállókat, kb. egy nagyságrenddel vannak kevesebben, mint az emlegetett 50-100. Pedig a HÉV nagyobb területről hordja/vissza az utasokat, mint a 14-es villamos.

Előzmény: vrobee (158922)
korpi41 Creative Commons License 2 napja 0 0 158928

Az egyik irányból egy 15-ös váltó után lesz a megálló, a másik irányban egy 10-es előtt, így a sebességcsökkentés nélküli áthaladás valószínűleg nem okozna érzékelhető menetidő csökkentést.

Előzmény: mk4047 (158917)
Grgabácsi Creative Commons License 2 napja 0 0 158927

Vannak, de azok száma kb. elhanyagolható. (Budapesten van belőle kb 4-5, amiből a Vadaskerti utca kb. az egyetlen, ahol amúgy elképzelhető, hogy nincs senki.

Előzmény: JakiHUN (158923)
Grgabácsi Creative Commons License 2 napja 0 0 158926

Igen, igaz.

A biztonsági megállóban nem kell ajtót nyitni, ha amúgy se leszálló, se felszálló.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (158924)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2 napja 0 1 158925

Meg lettem előzve :-)

Előzmény: JakiHUN (158923)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2 napja 0 1 158924

A piros M betűs is? Vagy az csak annyit jelent, hogy meg kell állni, de nem szükséges ajtót nyitni?

Előzmény: Grgabácsi (158920)
JakiHUN Creative Commons License 2 napja 0 1 158923

Ez nem igaz, tudtommal vannak pirossal jelölt biztonsági megállók, ahol mindig meg kell állni.

Előzmény: Grgabácsi (158920)
vrobee Creative Commons License 2 napja -1 1 158922

Nem akarok hasból számokat bedobálni, meg sokmindentől is függ, hogy az utasok mennyire szoknak rá erre a megállóra, de szerintem vonatonként 50, 100 utas a metrópótlás idejében nem irreális. ÉS a 2-es vonal ellenirányban sem pang az ürességtől. Ha ez így lesz, akkor a vonatok előtt huzamosabb ideig szerintem nem nagyon lehet arra számítani, hogy a villamos áthaladna.

Előzmény: NAR (158919)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!