Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2 órája 0 1 164335

Kispestiek ma reggel erős szavakkal emlegették a villamosok családfáját.

paca664 Creative Commons License 25 órája 0 0 164334

A belvárosban volt vgz, a Novoivanszki hídon a vágányok üzemi kapcsolatnak voltak meghagyva. Tavaly ilyenkor még fényesek voltak, a hóban látszott a használat nyoma.

Előzmény: eMPet (164332)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 1 164333

Érdekes történet: a szakasz eredetileg a Brno-Líšeň HÉV vonalához tartozott, amit 1905-ben nyitottak meg és Brno-Černovice pályaudvartól a mai Stránská skála végállomáson át Líšeňig tartott (az akkori falu déli szegélyéig), gőzüzemmel, munkanapokon nyolc pár (főként vegyes-) vonattal. 1942-ben vette át a villamosüzem, első körben Stránská skáláig kétvágányúsították-villamosították (és a gyár miatt lett ott a szakaszhatár), majd a háború után végig, Líšeňig.

 

Ez utóbbi szakaszt azonban 1964-ben be is zárták, részben a rossz műszaki állapota miatt, részben pedig azért, mert a vonal Líšeň eredeti beépítését és az újonnan épülni kezdő, környező gigalakótelepeket egyaránt elkerülte. A megmaradt szakaszon az hozott további változásokat, amikor a nyolcvanas években megépült a "líšeňi gyorsvillamos", a mai 8-as vonal, ami Stránská skála előtt pár megállóval válik külön, immáron a lakott területek sűrűjében szelve át Líšeňt, főként persze a lakótelepeket, és amihez a Černovice körüli, belsőbb (a mai 10-essel közös) szakaszokon több nyomvonal-módosítás is társult.

 

A volt líšeňi végállomás épületében tematikus kiállítás működik, a felhagyott szakasz pedig egészen a kétezres évek elejéig járható volt, de azóta nagyrészt szétlopták.

 

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADstn%C3%AD_dr%C3%A1ha_Brno%E2%80%93L%C3%AD%C5%A1e%C5%88

Előzmény: siófoki35 (164330)
eMPet Creative Commons License 1 napja 0 0 164332

Itt történt az eset.

 

https://www.google.hu/maps/@50.0030862,36.218295,188m/data=!3m1!1e3

 

Hozzászólás alapján a Klocskivszka utcában (É-D utca) vágányzár volt, s ez idő alatt csak "keresztben", a videó esetében nyugatról keletre járt a villamos, közvetlen vágánykapcsolat hiányában a videón látható módon.

A vonalhálózati térkép a Novoivanszki Mist (Újiváni híd) utcában (csopontól nyugatra) nem jelöl villamosvonalat.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Tram-ua-kharkiv.jpg

 

A gúgl térképen nyugatra tekerve - az idei légifotón - hiány van a vágányban, hiányzik a kiágazás, de a film 2013-as.

 

 

Előzmény: trizs77 (164329)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 1 164331

Őőőő, ez furi :D

Előzmény: trizs77 (164329)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 0 164330

Köszi! Az a szép nagy végállomás a gyár, vagy a helyi hármashatárhegy miatt épült oda? :D

Előzmény: rezignált (164328)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 164329

 

Speciális viszonylat vezetés az biztos :

 

https://www.youtube.com/watch?v=CYVao12J8gc

 

 

rezignált Creative Commons License 1 napja 0 0 164328
Előzmény: siófoki35 (164326)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja 0 1 164327

Milyen gondok...

Túl méretes szerelvény..

 

Előzmény: 08-73 (164322)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 0 164326

Na íme az eredmény. Végül a víztározónál, meg a 10-es vonalon voltunk kint. 

 

https://www.facebook.com/vekker.andras/posts/2045350728852250

 

Milyen gyár van a 10-es végénél? Brutális az a hatalmas, szétvert esőbeálló.

Fura, hogy ott az óránként közlekedő villamoshoz van Futár-kijelző, máshol meg tök fontos helyeken (pl. Jugoslavska) meg nincs.

Előzmény: rezignált (164309)
bandrew_ Creative Commons License 1 napja 0 0 164325

Az 1959-es dátum feltehetőleg téves.

 

Biztos, hogy téves, mivel a csuklós UV 1962-ben készült. A miskolci felvételeken meg látható a 45-ös kocsi, ami 1960-ban kapott acélvázat - ez a kocsi később szolgálati kocsi lett, 1998-ban selejtezték.

Előzmény: rezgaras (164324)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 164324

Az 1959-es dátum feltehetőleg téves. A 6-oson (a Wikipedia szerint) 1960-tól jártak az UV-k, ugyancsak ekkor készítették az első "házi" csuklós buszokat.

Előzmény: Alexander Pistoletov (164319)
szucsati Creative Commons License 2 napja 0 0 164323

Ha jól látom, 5 indulás este 23:00 után.

Előzmény: 08-73 (164322)
08-73 Creative Commons License 2 napja -11 1 164322
Zolcsi67 Creative Commons License 2 napja 0 1 164321

6:47-nél, a 2-esen megy. :-)

Előzmény: 7-es troli (164320)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 164320

Árgus szemekkel figyeltem a videót, de meglett a csuklós UV 

Előzmény: Alexander Pistoletov (164319)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 2 164319
rezignált Creative Commons License 5 napja 0 0 164318

bizony, Zátiší vá. körülbelül ugyanolyan messze van - légvonalban - Ostrava hl. n.-tól, mint Opava východtól, szóval alaposan elhagyja Ostravát a villamos, mire odaér

Előzmény: eMPet (164317)
eMPet Creative Commons License 5 napja 0 0 164317

Ez is jó találat, de a "környéken" szerintem inkább Ostrava van, ott az 5-ös dimbes-dombos, egyvágányú erdős környéken halad.

 

http://www.urbanrail.net/eu/cz/ostrava/ostrava.htm

 

 

Vřesinská - Zátiší:

https://www.youtube.com/watch?v=7DTbJFa_g3s

Előzmény: király2644 (164314)
08-73 Creative Commons License 5 napja -8 0 164316
TWdoktor Creative Commons License 6 napja 0 0 164315

Valami tényállás van az 1-en, mert a Thökölynél sorban állnak a cafok egy tanuló iparival karöltve, kék villogót is láttam a távolban.

király2644 Creative Commons License 6 napja 0 1 164314
Előzmény: -Smiley- (164312)
zoli07 Creative Commons License 6 napja 0 2 164313

Elképzelhető fagyás,pára lecsapódás. Inkább a (30) sebességkorlátozó táblát kéne figyelembe venni,és nem 50-el bevenni a kanyart.

Előzmény: -Smiley- (164311)
-Smiley- Creative Commons License 6 napja 0 0 164312

Van ott egy cseh város a környéken ahol ugyanaz a Tátra szerelvények járnak (mint nálunk) és valami elég hosszú egyvágányos kertvárosi / erdős vonalon halad végig vagy 20 percen át.  Az melyik város lehet? 

Előzmény: rezignált (164309)
-Smiley- Creative Commons License 6 napja 0 0 164311

Itt a margit hídi megállóban mi van hogy minden évben lezúzzák a korlátot?  Lokálisan felfagy az út pont a kanyarban? 

 

https://index.hu/belfold/2019/01/17/margit_hid_baleset_villamos/

 

alvázszám Creative Commons License 6 napja 0 1 164310

A trolik is megérnek egy napot.

Előzmény: siófoki35 (164279)
rezignált Creative Commons License 6 napja 0 2 164309

OFF

 

Brnóban a legvadregényesebb villamosos helyszín egyértelműen a 10-es vonal önálló szakasza (Krásného - Stránská skála, smyčka), az eléggé a semmiben megy, ami a követésén is meglátszik (hétvégén pl. egész nap óránként).

 

Érdekesek a gyorsvillamos-szakaszok is: ilyen elsősorban Bystrc, Ečerova irányában az 1-es (Přístaviště megállónál a víztározóval, hajókkal); Líšeň, Mifkova irányában a 8-as (itt van az egyetlen visszafogós végállomás a rendes üzem szerinti hálózaton); vagy Modřice, smyčka irányában a 2-es (ez az egyetlen vonal, ami elhagyja Brno közig. határát, és ez az, ahol biztosan emlékszem, hogy vannak 60 km/h-s szakaszok is).

 

Elég rurális a 4-es vonal Obřany, Babická felőli vége is (nem is megy ki mindegyik 4-es, egy részük már korábban, Maloměřický mostnál fordul).

 

(ezek mind kb. hétéves emlékek, de olyan sokat csak nem változtak az itt említett adottságok...)

 

Előzmény: siófoki35 (164279)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 1 164308

~6 év

Előzmény: nemeza (164306)
toto92 Creative Commons License 2019.01.16 0 6 164307

A 12-esben a metróhosszabbítás lehet a "potenciál" : egyfelől könnyebb vele ráhordani a metróra Erpúphoz, másrészt a Görgey kiszolgálása nem fogja a 14es mai sűrűségét. Egy Lehel-Rp 12-es és egy Lehel-kocsiszín vagy Újpest-központ betétjárat hasraütve elláthatja a leendő forgalmi igényeket. 

Előzmény: 08-73 (164303)
nemeza Creative Commons License 2019.01.16 0 0 164306

Kicsit furcsának tartom.. Akkor KöKi - Határ út között is ez lesz?

Mennyi idő volt a kettő építése között?

Előzmény: 18-09 (164300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!