Keresés

Részletes keresés

BPI-383 Creative Commons License 5 perce 0 0 142081

T2 alatt T5C5 típus értendő?

Előzmény: matesuranyi (142079)
fberci Creative Commons License 2 órája 0 0 142080

A GTFS 2-ától írja, és ahogy írod, nem sűrítő kocsiként, mint eddig, hanem Combino helyett. Tényleg elkezdődne a FUTÁR szerelés?

Előzmény: matesuranyi (142079)
matesuranyi Creative Commons License 2 órája 0 0 142079

Ha minden igaz 4+7 T2 szerelvény (klf/budafok) +1 ICS budafokról.

 

Ami érdekesebb: holnaptól tényleg lesz két ICS szerelvény a nagykörúton a 34 combino mellett?

Előzmény: BPI-383 (142078)
BPI-383 Creative Commons License 2 órája 0 0 142078

19/41 vcs.-n holnaptól milyen kiadás várható?

MHK-911 Creative Commons License 4 órája 0 0 142077

Napok óta valamiért a kiscsarnokból kilógva állt.

Előzmény: MCA-001 (142071)
MCA-001 Creative Commons License 5 órája 0 0 142076

Előzmény: MCA-001 (142067)
vrobee Creative Commons License 6 órája 0 0 142075

jogos, bár a 67-es esetében ez volt a kizárólagos hivatalos indok a szüneteltetésre.

Előzmény: g86 (142074)
g86 Creative Commons License 10 órája 0 0 142074

A pálya egyáltalán nem volt rossz állapotban. Kifogásnak persze ez is jól jött.

Előzmény: vrobee (142073)
vrobee Creative Commons License 10 órája 0 1 142073

Az olvtárs szerintem nem a tapasztalataidat kérdőjelezi meg, nem is a kényelmetlenséget, de azt én sem tartom valószínűnek, hogy ez az útraleszállós dolog önmagában olyan utasvesztést okozott volna, ami komolyan hozzájárult a bezárásához, már csak azért sem, mert számos fontos villamosvonalnál jobb híján együttélnek ennél gázosabb helyzetekkel is.

 

Ha 35 nem is, de pár dolog azért eszembe jut, ami biztosan jóval előrébb volt: a villamos belvárosi kapcsolatainak hiánya, körvasúton kívül fekvő magasabb laksűrűségű területek el nem érése, a négyesmetró igérete, leromlott pálya, az ezzel kapcsolatos folyamatos lakossági panaszok, és legfőbbképp a fenti hátrányokkal nem rendelkező, sűrű és gyorsabb párhuzamos buszok jelenléte.

Előzmény: kihúzóvágány (142072)
kihúzóvágány Creative Commons License 11 órája -3 0 142072

Nagyon leszólod az utastapasztalatot. (Csak megjegyzem, hogy nem egyedül voltam a villamoson, hanem reggelenként Bosnyák tértől befelé tömve.) Az igenis számít, hogy az utas hogy tud fel-leszállni, és mennyi ideig tart az utazása. És ami talán még ennél is fontosabb: fel-leszállás közben biztonságban érzi-e magát?

Ha ez szerinted 36-ik szempont, kíváncsian várom az ennél fontosabb 35 szempontot.

Előzmény: becs281 (142070)
MCA-001 Creative Commons License 11 órája 0 1 142071
3885-3888 kint levegőzik a Bosnyák téren:-)
becs281 Creative Commons License 12 órája 0 0 142070

Ez ok! De még mindig nem értem, hogy mi az összefüggés szerinted a lámparendszer és a villamos megszüntetése között. Ismereteim szerint semmi! Az hogy utasként mit tapasztalsz menet közben az egy dolog. De a kettőnek semmi köze egymáshoz, a 44-es villamosnak ez a 36. problémája volt (ha volt), és önmagában ezért a világon nem szüntetnek meg villamost. Ez durva csúsztatás!

Előzmény: kihúzóvágány (142068)
rezgaras Creative Commons License 13 órája 0 0 142069

Bécsben ez mindennapos. Az autók megállnak, de amint befejeződött a le- és felszállás, azonnal előregurulnak. Csakhogy az ajtót még bármikor kinyithatja egy későn ébredő utas és simán leugrik az autó elé. A villamosvezetők pedig kinyitják az ajtókat akkor is, ha épp egy autó áll közvetlen az ajtó előtt. Ilyenkor nem marad más a leszállók számára, mint gyorsan átfurakodni a szomszédos ajtóhoz.

 

Előzmény: Peto (142054)
kihúzóvágány Creative Commons License 13 órája -3 0 142068

Utasként minden nap tapasztaltam a Thököly úti villamosközlekedést, azóta is erre járok minden nap.

Személyes tapasztalat az is, amikor a villamosvezető továbbment a megálló előtt a "zsilipet" biztosító "holdfényjelzőnél", nem lehetett meggyőzni, hogy tilos jelzésnél ne menjen tovább. Eredmény: szabad jelzésre induló gépkocsik közé szállnak le az utasok. Azért egy pár évig működött a leszállóhelyet biztosító jelzőrendszer, maradványai (jelzőlámpa fejek letakarva) még fellelhetők. A többi, általam ismert tény felsorolása egy tanulmányt megtöltene.

Előzmény: becs281 (142065)
MCA-001 Creative Commons License 15 órája 0 0 142067
A Frankl-Török utca kereszteződésében valamit megint elrontottak :-(
Az elmúlt hetekben betonozott sín alapokat visszabontják pár méteren:-(
becs281 Creative Commons License 22 órája 0 0 142066

Erről valami jobb képet nem lőttél?

Előzmény: kz54 (142059)
becs281 Creative Commons License 22 órája 0 1 142065

Most komolyan írtad? A leírt összefüggés a tilos jelzés meghaladása és a 44-es villamos megszüntetése között, hát úgyszólván kissé bugyuta, már ne is haragudj. Képben vagy egyáltalán, hogy a Thököly úton milyen okok vezettek a villamos megszüntetéséhez, mik voltak a hivatalos és a nem hivatalos indokok?

Előzmény: kihúzóvágány (142064)
kihúzóvágány Creative Commons License 24 órája -4 0 142064

Ha ott van jelzőlámpa, alkalmazható az a rendszer, ami nálunk is volt, például a Thököly úton: a villamosnak külön jelzőlámpa van a megálló előtt, és a közútnak is; a villamos szabad jelzésénél beáll a megállóba, addig a küzút tilos jelzést kap, azaz zsilip rendszer. Müködött is, például a 44-es vonalon a legutolsó gyártású Ganz csuklós villamosokkal, mindaddig, amíg a villamos vezető komolyan vette a számára tilos jelzést adó holdfényjelzőt.

Sajnos, volt olyan villamosvezető, aki átment a tiloson. Ettől megbukott a rendszer, és meg is szüntették a villamost.

Előzmény: Fradista Utazó (142062)
vrobee Creative Commons License 24 órája 0 0 142063

Én úgy figyeltem meg egy-két hekyen, ahol szokás az úttestre leszálltós megálló, hogy a villamos masszív álló sor mellé érkezik, akkor simán ajtót nyit. Ilyen helyzetben az autós nem megy sehova az utascsere időtartama alatt. (Amúgy olyan szabály szerintem a magyar kreszben sincs, hogy nem szabad ott megállni, ha nincs bent villamos, szóval teljesen szabályosan előfordulhat. Aztán ez tud érdekes helyzeteket szülni, mondjuk amikor egy nagyobbacska babakocsival próbálnak leszállni egy furgon oldalába...)

 

Olyat is láttam, hogy épp meginduló sorra a villamos értelemszerűen nem nyitotta rá az ajtót, ilyenkor ott áll villogó indexszel, és az érkező kocsik egy idő után rájönnek, hogy miért.

Előzmény: Fradista Utazó (142062)
Fradista Utazó Creative Commons License 25 órája 0 1 142062

A felvételen nem látszik egyértelműen, de úgy tűnik, az autók voltak ott előbb, aztán megjött a villamos, és ajtót nyitott.

Igazából nem tudom, itt mi a helyes magatartás. Ha ajtót nyit, az veszélyes, az autósok elindulhatnak, amikor zöldre vált a lámpa. Ha nem nyit, akkor a később jövő autósok azt látják, hogy ott áll már egy ideje, csukott ajtókkal. Tán észre sem veszik, hogy itt megálló van, simán behaladnak melléje.

cucu Creative Commons License 26 órája 0 0 142061

Egy nagyon fontos dolgot tennék hozzá, hogy:

 

A megállóban várakozóknak mindaddig a járdán kell várakozniuk a villamosra, amíg az be nem áll a megállóba. Csak ekkor léphetne le az úttestre.

Az autós pedig a megálló közvetlen közelében nem kezdheti előzni a villamost.

Előzmény: Peto (142054)
DarvasKristof Creative Commons License 28 órája 0 0 142060

Nem mondanám a németeket óvatosnak, inkább azt látom egyes forgalmi megoldásnál, hogy jobban bíznak az emberekben.

Bécsben és Graz-ban is látni úttestre leszálló utasokat, Graz-ban olyan megoldást láttam egy két sávos főúton, hogy az útpálya a villamosmegállónál megemelkedik, mint egy fekvőrendőr. Az utasok így járdaszintre szállnak le, autóvezetőként így nem lehet nem észrevenni, hogy ott egy villamosmegálló van.

Előzmény: sz_b (142053)
kz54 Creative Commons License 29 órája 0 2 142059

61-es próbajárat a Sz.K. téren

4014 Creative Commons License 29 órája 0 2 142058

4112-4113 ma délután próbajáratként közlekedett a Kiskörúton!

vrobee Creative Commons License 1 napja 0 2 142057

Szerintem nem mindegy, hogy hány sáv, pl. azért, mert irányonként egysávos útból van egy csomó olyan kisebb forgalmú, ahol nem jelent különösebb akadályt, ha utascsere idejére megáll a forgalom. Többsávoson tipikusan nagyobb a forgalom, meg a figyelmetlenebb autóvezetőnek nem is feltétlen tűnik fel, hogy két sávval beljebb megállt egy villamos...

Előzmény: sz_b (142056)
sz_b Creative Commons License 1 napja -1 0 142056

Eddig én Budapesten csak olyat láttam, hogy csak 1 sáv autón kell átmászni, azért írtam, hogy ilyen nem volt nálunk. Volt? Bár lehet mindegy is, hány sáv, ígyis-úgyis gáz.

Előzmény: Peto (142054)
autro Creative Commons License 1 napja 0 2 142055

Nem is tudtam, hogy még vannak kint izzós ICS-k forgalomban. Mielőtt valaki leoltana, nem találkoztam ilyennel már elég régóta. Kellemes csalódás :)

Peto Creative Commons License 1 napja 0 1 142054

Valószínűleg a német kresz sem engedi, hogy a járdasziget nélküli megállóban az autók bemenjenek a le- és felszállást végző villamos mellé, illetve, hogy a villamos ajtót nyisson, ha két sávban autók állnak a megállóban. Ilyen megálló egyébként nálunk is volt jó néhány és Düsseldorfban sem csak a Jacobistr. megálló ilyen, de én inkább azt tapasztaltam, hogy maximálisan respektálják a villamost az autósok. Amúgy mindenkinek ajánlom ezt a nagyszerű, gazdag és fejlődő várost, villamosaival, buszaival, U-bahnnal stb. együtt. Pl. azt a megoldást, amikor a két irányból érkező, felszínen villamosként működő vonatok úgy fonódnak, hogy két párhuzamos alagútban közlekednek egyszerre több megálló hosszan a pályaudvarig.

Előzmény: sz_b (142053)
sz_b Creative Commons License 1 napja 0 0 142053

Nagyon érdekes jelenetek.

Az az úttestre leszállás komoly? 2 sáv autón keresztül kell átmászni, jól látom? Ilyen ökörség még nálunk sem volt. Elképesztő, hogy az óvatos németek engedélyeznek ilyet.

Előzmény: Hamster (142052)
Hamster Creative Commons License 2 napja 0 4 142052

Ez a videó idestova 11 hónapja várakozik arra, hogy megcsináljam hozzá a képes útibeszámolót - mivel ehhez még mindig lusta vagyok, inkább csak ideteszem önmagában! Bár a videó indexképe ígéretes, a nosztalgia szerelvény szó szerint csak átrobog a képen - de azért van még néznivaló! Például a hörcsögarcú mutáns Combinók, amiket úgy hajtanak kanyarban-váltókon át, hogy az ember csak pislog. És a szerintem igazán szokatlan látvány 0:33-nál kezdődik: egy valószínűleg aluljáró-lépcső helyére beépített ferde lift, azaz egy mini-sikló! Ez (legalábbis azt hiszem, hogy ez, mert másutt is van ilyen) már 2004-ben is tetszett, de akkor még nem volt videókamerám :) Ami még talán érdekes: a jelenetek egy részén látható helyeken jövőre megszűnik a felszíni villamosforgalom, melynek funkcióját az alagútban futó Wehrhahnlinie veszi át. További kommentár feliratként a videón:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!