Keresés

Részletes keresés

Bajusz2010 Creative Commons License 5 perce 0 0 152700
rezgaras Creative Commons License 7 órája 0 0 152699

Mondjuk a Lánchíd pesti oldala sem illeszkedik semmihez. A budai végétől pedig mindig is fel lehetett menni a Várba. A Kossuth-híd helyére szerintem a Parlament panorámájának a megtartása miatt nem került híd. De amúgy tényleg nincs olyan híd Budapesten, ami mindkét oldalán illeszkedne a városszerkezetbe. Kivéve talán a Petőfi híd, amikor azt építették, Budán még nem volt semmi. Az Árpád-hídhoz csúnyán belevágtak Óbudába.

Előzmény: DarvasKristof (152695)
vrobee Creative Commons License 10 órája 0 0 152698

A Vár mellett el lehet menni nagyjából egyenesen, egyenletes emelkedéssel a Vizivárosban és végig a Hűvösvölgyben Solymár felé. De ebből a szempontból a Tabán sem rosszabb, onnan meg egyenesen a belvárosba vezet a híd. Az Alagúttal, majd a Margit- és az Erzsébet-híddal eléggé okafogyottá vált a dolog.

Előzmény: eMPet (152696)
vrobee Creative Commons License 10 órája 0 0 152697

A Lánchíd akkor gyakorlatilag a város szélére épült, a helyét egyszerűen szólva az döntötte el, hogy sikerül telket szerezni, illetve hol van kevés technikai akadály. A városközpont szóba se jött, a Tabán azt hiszem, a hőforrások miatt lett első körben kilőve. A Kossuth-tér akkoriban kieső mocsaras vidék volt, később meg (főleg hogy az alagút már megvolt) valszg. nem lett volna sok értelme a Lánchídhoz olyan közel építkezni. (Ez alól ugye egy kivétel volt, amikor épp megint egy állandó híd sem volt a Dunán.:)

Előzmény: DarvasKristof (152695)
eMPet Creative Commons License 10 órája 0 0 152696

"Pedig az lett volna az egyetlen belvárosi híd, ami egyenesen egy völgyben folytatódhatott volna Budán"

 

 

A mondat ezen része nem igaz, a Batthyány tér mögött azért ott van az a fránya várhegy.

Annyival egyszerűbb a helyzet, hogy a hegy és a Duna partja között több a hely a rávezetésre. De egyenesen völgy az nincs.

 

 

Előzmény: DarvasKristof (152695)
DarvasKristof Creative Commons License 14 órája 0 0 152695

OFF

 

Ha úgy vesszük, négy, hiszen a Szabadság híd is iránytöréssel folytatódik Budán.

Érdekes azért, hogy a leglehetetlenebb helyre éppen az első állandó híd épült, ahonnan Budán az alagút nélkül csak merőlegesen vagy a hegynek föl lehetett továbbhaladni.

Még érdekesebb, hogy a Kossuth híd helyére miért nem épült sose állandó híd. Pedig az lett volna az egyetlen belvárosi híd, ami egyenesen egy völgyben folytatódhatott volna Budán, nem utolsósorban a hidak eloszlása is egyenletesebb lett volna.

 

A magyarázat gondolom az, hogy a hidak helyét a pesti oldal városszerkezete alapján jelölték ki.

Előzmény: sebi_280 (152693)
vrobee Creative Commons License 20 órája 0 1 152694

mit lehet csinálni, ha a túlpart tele van heggyel...:)

Előzmény: sebi_280 (152693)
sebi_280 Creative Commons License 20 órája 0 1 152693

Persze. De az is érdekes, hogy 3 hidunkat is úgy tervezték és építették meg, hogy közvetlenül belevezetnek egy hegybe. :-) 

Előzmény: gorcher (152691)
paic.robert Creative Commons License 27 órája -4 0 152692

Ez az ember, hogy tud hazudni. 120 milló férőhellyel nőt a vonalhelyteljesítmény. Muhahaha 4 es metro nem a felszini bővítés

Előzmény: trizs77 (152690)
gorcher Creative Commons License 1 napja 0 1 152691

De más lenne a budai villamosközlekedés, sőt az egész környék, ha ezt megépítették volna:

http://napitortenelmiforras.blog.hu/2016/08/23/egy_elfeledett_terv_villamos_a_gellert-hegy_alatt

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 152690

http://www.atv.hu/belfold/20160824-tarlos-nem-nagyon-szerettem-kezet-fogni-vitezyvel/hirkereso

 

A riport nem minden része szól villamosról, de szóba került a villamosok követési ideje is.

 

 

4014 Creative Commons License 1 napja 0 0 152689

A 28/37-est Hannusait Fradiból adják tavaly augusztus óta. Még akkor arról volt szó, hogy a tárolás napközben Hungáriában lesz (aztán azóta változhatott) . Régebben jártak amúgy Barossba kerékesztergára nem tudom előfordul e még...

Előzmény: 430 322 (152688)
430 322 Creative Commons License 1 napja 0 0 152688

Ezek szerint csak nappali tárolás zajlik ott.

Előzmény: 4014 (152687)
4014 Creative Commons License 1 napja 0 0 152687

0

Előzmény: 430 322 (152686)
430 322 Creative Commons License 1 napja 0 0 152686

Hány darab TW6000 típusú villamos van a Baross kocsiszínben?

133bp Creative Commons License 1 napja -3 1 152685

Igen, bár remélem a budai vágányzár végeztével nagy valószínűséggel visszakerül a 7-8 percezés egész nap a 17-re, és az 56(A)-ra. Bár ebben az ideiglenes helyzet miatt, hogy a 17-est a Krisztina krt.-ra terelik megértem, hogy luxus lenne délelőtt 3-4 percenkénti villamos. 

Mondjuk valóban kitolhatták volna a reggeli csúcst fél 9-ig.

Előzmény: V63 022 (152684)
V63 022 Creative Commons License 2 napja -2 6 152684

Úgy látszik, még mindig nem vették észre az illetékesek, hogy (1) a Fehérvári út _nem_ párhuzamos a metróval, (2) az utasok nem tűnnek el varázsütésre 8:30-kor a villamosokról.

Szerintem egyszerűen beváltották ritkításra a szokásos nyári szopórollert, és még elégedettek is, hogy mennyi utast sikerült elüldözni. Gondolom, jövő ősztől már 15 perc lesz a 47-esen napközben.

Előzmény: 133bp (152681)
V63 022 Creative Commons License 2 napja -1 3 152683

"Nyugdíjasnak unoka kinyomtatja és oda van hűtőmágnesezve a konyhában a hűtő ajtajára."

 

Aztán a BK* egy hónap múlva "finomhangol", és lehet újat nyomtatni. Egy időben mi is ezt csináltuk, de a 4-es metró átadása óta ezt már nem lehet győzni tonerrel. Persze hozzátartozik, hogy olyan részen lakunk, ahol majd' minden második utcában jár busz, de mindegyik máshova és/vagy máshogyan, egyenként baromi ritkán: 58-158-141-250-250B-(ex258)-101*-150. Még a legstabilabb a Volánbusz, bár 13-án ők is vágtak egy nagyot a menetrenden (710-720-722).

 

Előzmény: trizs77 (152671)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2 napja -5 8 152682

az index nyilván egy munkaanyagot szerzett meg. ha a cikkben túlzások vannak, annak - minden bizonnyal - csak a munkaanyag lehet az oka, amit nem a lenézett újságírók készítettek, hanem a felkent szakemberek.

Előzmény: 133bp (152681)
133bp Creative Commons License 2 napja -3 8 152681

Valahogy a kettő között van az igazság

 

Az index állításai:

  • ritkábban közlekedhetnek a budai fonódó villamosai: a 17-es munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként.
  • 19-es és a 41-es villamos a budai rakparton hétvégén 15-15 helyett 20-20 percenként járhat majd. 
  • a 41-es munkanapokon is ritkulhat: napközben 15 helyett 20 percenként közlekedhet, ami végig érezhető lesz a teljes kamaraerdei önálló szakaszon.
  • a 47-es és a 49-es villamos is ritkulhat: napközben 7-8 helyett 10 perces lesz a követés mindkét vonalon. 
  • Hűvösvölgy felé az 56A villamost ritkíthatják: munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként járhat majd.
  • az 50-es villamos gyérülhet, hárommal kevesebb villamos járhat a vonalon.

Az nem igaz, hogy hétvégén 20-20 percezni fog a 19, és a 41-es, marad a 15 percezés. A 41-es munkanap csak 9:00-14:00 között fog 20 percezni, mellette megmarad 10 percesnek a 19-es. Csúcsidőben átlagosan 5 percenként fog járni a 19-es, és a 41-es is a közös szakaszon. A 17-es is csak 8:30-14:00 között fog 10 percezni, csúcsban ugyanúgy megmarad a 7-8 percezés. Ha Bécsi utat nézzem munkanap, akkor csúcsban megmarad az óránkénti 20 db villamos (átlagosan 3 percet jelent). 9:00-14:00 között pedig 15 db villamos fog óránkét elhaladni (átlagosan 4 percet jelent). Annyira nem szörnyű, és drasztikus ritkítás. 

 

Az 56(A) járat valóban ritkulni fog 9:00-14:00 között, de cserébe az ideiglenes 59B-s járat (ami a 61-est képviselné a vágányzár alatt) 10 percezni fog, tehát sűrűbben fog járni mint ebben az időszakban a 61-es. Csúcsidőben átlagosan 3-4 percenként lesz villamos Széll Kálmán tér, és Hűvösvölgy között, 9:00-14:00 között pedig 5 percenként lesz villamos. Hűvösvölgy-Széll Kálmán szakaszon gyakorlatilag ritkítás nem is történt. 

 

Egyedül az 50-es villamos vonal az, ahol valóban nagyobb ritkítás történt, értelmetlenül. 

 

Sok menetrendi változást ideiglenesen az Alkotás utca-Villányi úti vágányzár miatt kellett meghozni, hangolások miatt. Ezért biztos vagyok abban, hogy a vágányzár idejével újra vissza jön az 56-56A, és a 17-es 7-8 percezése egész nap.

 

A busz menetrendes Indexes állításról annyit, hogy gyakorlatilag szinte semmi nem igaz. A 109-es marad teljes üzemidős járat, szombaton marad a 15 percezés, csak munkanap napközben 20 percenként fog közlekedni. A 110-112-es nem fog se csúcsban, se csúcson kívül ritkulni. A 213-214-es sem fog 24 percezni, megmaradnak 20 percenként csúcsban. A 33-as pedig eddig is egész nap 15 percenként járt, ezért nincs min ritkítani.

 

Szóval érdemes az Index cikkeit fenntartással kezelni. Van valóságalapja, de alapvetően el van túlozva a cikk, és például az 59B-s járatot meg sem említi, ami néhány időszakban sűrűsödik a 61-hez képest. A fonódó vonalaknál alapvetően a vágányzár is közre játszott az ideiglenes menetrend kialakításában. 

Előzmény: király2644 (152678)
király2644 Creative Commons License 2 napja 0 4 152680

50-es villamos menetrendje fent van.... 3 menet???

 

Hát nem..... ez bizony ritkítás, akárhogy is nézzük....

 

Előzmény: letso53 (152679)
letso53 Creative Commons License 3 napja -2 10 152679

Mint ahogy a szunyogokat sem irtjak, hanem gyeritik, ugy a jaratokat sem ritkitjak, csak finomhangoljak....

Előzmény: király2644 (152678)
király2644 Creative Commons License 3 napja -6 3 152678

Asszem vaklaki hazudik, és egyelőre nem úgy néz ki, hogy az index......

Előzmény: letso53 (152677)
letso53 Creative Commons License 3 napja 0 5 152677

Aztan az egyszeri utas megnezi a FUTARra feltoltott menetrendeket, pl a 109-esre meg a 41-esre es esetleg arra a kovetkeztesre jut hogy lehet hogy, legalabb is reszben, megis csak az Index mond igazat.

Előzmény: 4014 (152676)
4014 Creative Commons License 3 napja 0 0 152676

Mindjárt erről is kiadnak egy közleményt, hogy valótlanság. :P

Előzmény: Dreamy (152675)
Dreamy Creative Commons License 3 napja -1 2 152675

Micsoda dráma óráról órára...

 

A BKK tagadja a járatritkítást, nekünk viszont papírunk van róla

Nem készített elő járatritkítást, állítja a BKK, a lapunk birtokában levő belső anyagok szerint viszont de. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: 4014 (152673)
király2644 Creative Commons License 3 napja 0 2 152674

Speciel ebben egy mondat sincs, mi lesz október 16. után.....

 

Egyébként pedig:

 

"A BKK, mint felelős közlekedésszervező, a főváros elvárásának megfelelően, folyamatosan vizsgálja a közösségi közlekedési hálózat utasforgalmának alakulását, és ez alapján az igények változásának megfelelően alakítja a szolgáltatást."

 

 

Előzmény: 4014 (152673)
4014 Creative Commons License 3 napja -2 2 152673
király2644 Creative Commons License 3 napja -2 0 152672

A legelső koncepcióban teljesen más volt a kialakítandó viszonylatrendszer. 18-as megmarad, 17-es vége Móricz. Ezzel jobb menetrendi struktúrát lehetett volna kialakítani, mert 61-es minden második indulása helyett 17-es, és ugyanekkor 18-as is.... 

De nem ez lett, ment a kavarás - EU támogatás miatt CAF kell Savolyába, meg a Villábnyira a peronépítés támogatás miatt, stb - emiatt a bevezetett menetrend sem lett tökéletes. Az 56A túlkapacitása szerintem megoldható lenne azzal, hogy 59B megmarad végig, és így fixen lehetne 10 perc a Krisztinán (csúcson kívül), miközben megmarad a hűvösvölgyi szakasz kapacitása, mert azon a szakaszon is zsúfoltak a tuják....kíváncsi vagyok, mennyire fognak megnőni az utasszámok a Krisztinán, most, hogy a 17-is arra fog járni, és hányan fognak inkáb átszállni a Széll Kálmánon a 61-es pótlóra, de gyanítom, hogy a többség pótlózni fog, mert a MOM park és környékére nagyon sokan utaznak (jóval többen, mint a Krisztina felé), de ne legyen igazam, és akkor még mellé marad az 56A és 56.....2-3 percenként a Krisztinán csúcson kívül is.....hát, ezen is el kellene gondolkodni, hogy ez tényleg jó lesz-e.....

És emellett a 17-es sűríteni kellene....

 

 

Előzmény: vrobee (152669)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -2 1 152671

Igaz, a nyugdíjas nem használ se FUTÁR-t, se okostelefont, de az meg ráér.

 

-----------------

 

Nyugdíjasnak unoka kinyomtatja és oda van hűtőmágnesezve a konyhában a hűtő ajtajára.

 

Ez persze nem csak a 41-es villamos önálló szakaszára vonatkozik, hanem minden ritka járatra, ha sűrűbb követésű nem jár arra.

 

 

Előzmény: General Specific (152667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!