Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Grgabácsi 1,5 órája Creative Commons License 136157

Azért határozottan jót tesz a csatlásnak, ha rajta van a bugyi.

Előzmény: r1232 (136156)
r1232 8 órája Creative Commons License 136156

Nem lesz annak a csatlásnak semmi baja. A villamos csatlakozók fedél alatt vannak, a mechanikus rész meg bírja.

Előzmény: SZALAROAA (136155)
SZALAROAA 10 órája Creative Commons License 136155

K2-es Tatrák Angyalföldön:

http://indafoto.hu/szalaroaa/image/22150399-88dfed30/612957#nagyitas

http://indafoto.hu/szalaroaa/image/22150401-486fc190/612957#nagyitas

:)

Sajnos a csatlásuknak az amortizálását már el is kezdték: valamiért nem takarták le őket. Ezért nincs összhangban a felújítatlan szerelvények nagyrészén a kocsik között a FUTÁR.

Grgabácsi 11 órája Creative Commons License 136154

Lesz.

Előzmény: Jeep D. (136150)
KápCity 20 órája Creative Commons License 136153

"Kisiklás, halálos baleset - ez nem a villamosok napja"

http://www.vezess.hu/hirek/kisiklas-halalos-baleset-nem/57293/

hungeri 20 órája Creative Commons License 136152

Van az a berendezés, hogy "retesz". Váltóink nagy részén működik, néhány hírhedt példányon nem. Persze, hogy a nyomógombot rosszkor megnyomó k. anyját, de azért ilyen üzemeket nem egyszeres védelemmel kéne ellátni és főleg nem emberi tényezőtől kéne függjön ez az egy nyamvadt védelem.

 

De az Ecseri úton a Közterületfenntartó Zrt. megállóját és útátjáróját muszáj volt biztonságosabbá tenni, például. Bárkit megkérdeznek, mely váltók nem reteszelnek, sorolja. Álmából felverve is. De a nullbalesetes kereszteződéssel kell foglalkozni vasútbiztonságilag...

Előzmény: Jeep D. (136150)
rezgaras 21 órája Creative Commons License 136151

Biztos nem jutott ott senkinek sem eszébe, április 1.-én egy kis gépzsírt kenni a sínre. Nincs azokban semmi találékonyság :-))

 

Előzmény: Szedlmajer László (136144)
Jeep D. 22 órája Creative Commons License 136150

Valami más megoldás kellene oda a nyomógombos módszer helyett.

Előzmény: hungeri (136149)
hungeri 22 órája Creative Commons License 136149

Mai? Megint sikerült magunk alá váltani? Soha nem tanulunk semmiből... :(

Előzmény: W25 (136148)
W25 22 órája Creative Commons License 136148

W25 23 órája Creative Commons License 136147

.

siófoki35 23 órája Creative Commons License 136146

és bécsi villamos is van Nápolyban? ;)

Előzmény: jazzcool1,2 (136145)
jazzcool1,2 24 órája Creative Commons License 136145

Nápolyi villamos Bécsben 

 

Szedlmajer László 25 órája Creative Commons License 136144

Ja, és uyge fontos a haladási sebesség is, de az is, hogy nem áll sokat!

 

Semmi ilyen hókuszpokusz mint ellenirányból egyidejű állomásközelítéstiltás, meg ilyesmi nincsen. Sima jelzőkre közlekednek, semmi biztosítóberendezési fakszni.

110 év alatt nem volt érdemi eseményük. Értem és belátom, hogy nálunk 1987 sokat nyom a latban. Az a fogas Trianonja: kibeszéletlen, megértetlen, lezáratlan...

Előzmény: Szedlmajer László (136143)
Szedlmajer László 25 órája Creative Commons License 136143

Le/fel 25 km/h.

Városi szakaszon gyí, 50 km/h meg egy kicsi...

Előzmény: BakcsiMate (136138)
Hamster 1 napja Creative Commons License 136142

Ez itt kérem villamos. Csak kicsit jobban beleng a megszokottnál :)

 

Slusszpassz 1 napja Creative Commons License 136141

Mi volt kora délután a  61-esen? A BKK csak annyit ír, hogy baleset, amikor arra jártam meg egy, látszólag épp Tatra állt a "tárolóvágányon". 

rezgaras 1 napja Creative Commons License 136140

Nálunk még foggal is megszaladt... :-((

 

Előzmény: BakcsiMate (136138)
BakcsiMate 2 napja Creative Commons License 136139

Az engedélyezési tervek 2012-re elkészültek, gyakorlatilag azóta folyik a kerületi szabályozási tervek alátámasztó munkarészeinek készítése...

Szóval megy előre, de nagyon lassan, 2020-ig talán lehet belőle valami.

Előzmény: sz_b (136105)
BakcsiMate 2 napja Creative Commons License 136138

Műszakilag nyilván nincs akadálya annak, hogy a svábhegyi fogast fogatlanítsuk, mert valóban le lehet jönni biztonságosan adhéziósan is az adott lejtviszonyok mellett. A fő kérdés az, hogy milyen sebességgel és milyen feltételekkl (nem tudom), ugyanis ha a fogast a közlekedési hálózat szerves részévé kívánjuk tenni, akkor annak menetidőben is versenyképesnek kell lennie. És persze a sok-sok szempont mellett nem feledve azt sem, hogy a fogasléc nélküli üzem fenntartása és üzemeltetése vélhetően jelentősen olcsóbb.

Előzmény: Szedlmajer László (136116)
NZA 2 napja Creative Commons License 136137

A releváns fotó Neunkirchenből:

NZA 2 napja Creative Commons License 136136

Meg kell hagyni a fogaslécet, és a sárga fogast annak felhasználásával kellene életre kelteni. Az adhéziós üzemet pedig nem zavarná a fogasléc.

Előzmény: Szedlmajer László (136120)
NZA 2 napja Creative Commons License 136135

A linzi négytengelyes replika kocsikat Lipcsében készítette a Heiterblick.

Előzmény: HBweb hu (136117)
NZA 2 napja Creative Commons License 136134

Szerintem a normál és a keskeny vágány között hegyivasutaknál maximum a bejárható ívsugár tekintetében lehet releváns különbség. Lásd Neunkirchen, ami normál nyomtávú volt, mégis 111 ezreléken ment fel és le.

https://c1.staticflickr.com/3/2844/11151065255_b4d9c051a6_z.jpg

Előzmény: Hamster (136132)
Hamster 2 napja Creative Commons License 136133

A Pöstlingbergbahnnál _nagyobb_ volt eredetileg a _nyomtáv_, a városi tuja ugyanis 900 mm-es volt, ez meg 1000. Mivel még egy (kettő) spéci féknek is el kellett férnie a marokcsapágyas motorok mellett, ez is számított.

Előzmény: vrobee (136131)
Hamster 2 napja Creative Commons License 136132

Jó régi könyv lehet, mert egy ideje már a keskeny és normál járművek közt körülbelül az a legfőbb különbség, hogy hol van a tengelyen a kerék helye, mert még a forgóvázkeret is ugyanaz - és ez nagyrészt így volt már a Tatra és DÜWAG idején is, úgyhogy nem érdemes elhinni ezt. (Komolyan ilyeneket tanítanak ma is?)

Előzmény: kihúzóvágány (136128)
vrobee 2 napja Creative Commons License 136131

igazad van, elírtam.

jav: tengelytáv nyomtáv

A többi stimmel. (Akár a tengely- , akár a nyomtáv kisebb, kevésbé csikorog a -hagyományos kéttengelyes- kocsi. Nagy tengelytávnál a nyomkarimák meredek szögben feszülnek a sínfej oldalának, nagy nyomtávnál lényegesen eltér a két kerék által egy fordulat alatt megtett út.)

Előzmény: kihúzóvágány (136130)
kihúzóvágány 2 napja Creative Commons License 136130

Nem a tengelytáv kisebb, hanem a nyomtáv.

Előzmény: vrobee (136129)
vrobee 2 napja Creative Commons License 136129

Nem tudom, a forrás pontosan mit ír, de az állításod talán ívben haladásra áll meg: ugyanannyi nyomkarima kisebb erőt kell kifejtsen, illetve kevésbé is csikorog, ha kisebb a tengelytáv. Lejtőn adhéziós üzemmódban nem játszik: amennyivel kisebb a tömeg, annyival gyengébb a tapadás is. Amit lejjebb írtak, könnyebb kocsi mozgatásához kisebb motorteljesítmény is elég, az igaz lehetett akkoriban, bár ugye ez már akkor is csak közvetett összefüggés volt.

Előzmény: kihúzóvágány (136128)
kihúzóvágány 2 napja Creative Commons License 136128

A normál nyomtávhoz képest keskenyebb járművek, kisebb szerkezeti súly, viszont ugyanakkora kerék-sín közötti kapcsolat. (Vasuti járműépítés alapjai)

Előzmény: ChGeri (136126)