Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 15 órája 0 0 161349

Azt a kérdést fel lehet tenni, hogy aki annak idején azt gondolta, hogy vasúti járművet súly alapján kell érzékelni, az mennyire értett a szakmájához (semennyire).

 

Pedig sokáig nálunk is bevett gyakorlat volt, és nyugatabbra talán még ma is használják. (NBo jó, ott nem kell számolni véletlenül arra tévedő közúti járművekkel.)

Előzmény: flugosmotoros90 (161317)
korpi41 Creative Commons License 17 órája 0 0 161348

A tervek szerint a bakok felmennek az útig. Ha az egyik vágány dupla hosszú, az viszi magával a szükségleszállóhelyet is messzebbre.

Előzmény: Jim87 (161347)
Jim87 Creative Commons License 17 órája 0 0 161347

elég lesz a 4 vágány a Közvágóhídon??

most van +1 tárolóvágány is...

igazi előrelépés az lenne, ha a 4ből egyiken 2 villamos is elférne

ott lehetne a tartalékkocsi

TWdoktor Creative Commons License 19 órája 0 1 161346

Őőőőő, ezt benéztem, bocs.

Előzmény: TWdoktor (161345)
TWdoktor Creative Commons License 20 órája 0 0 161345

Hanning & Kahl: H&K

Előzmény: király2644 (161344)
király2644 Creative Commons License 20 órája 0 0 161344

HSK van.... legalábbis Hanning berendezés esetén...

Előzmény: korpi41 (161343)
korpi41 Creative Commons License 21 órája 0 0 161343

Így van, rádiós parancsra reteszelődik váltó. Szán alatt csak akkor reteszelődik (újfajta váltóvezérlőnél), ha állítás is történik. Ha állítás nem történik, akkor csak a szán után elhelyezett HON hatására történik reteszelés. (Ez egyébként szépen látszik is a János kórháznál, ahol egy oszloppal hátrébb van a HON. Ha nem állítasz, akkor csak a HON-nál jön a retesz)

 

Egyébként a rádiós váltóknál van járműérzékelés (HFK vagy HSK, nem tudom melyik, mindig keverem) a váltó ráfutási szakaszán is, ha nem jön be a reteszelés a rádiós huroknál, és nem jön be a szánkó utáni HON-nál sem (jeladóval fel nem szerelt, lehúzott áramszedős jármű), akkor a ráfutási szakaszon mindenképpen bejön.

Előzmény: EVL-602 (161341)
korpi41 Creative Commons License 21 órája 0 0 161342

Szerintem ott is műszaki probléma van.

 

Azt hiszem egyébként ott volt olyan, hogy a HFK-ra ráment a visszaforduló kukásautó, és attól ment foglaltba a berendezés. Az biztos, hogy ha a forgalom olyat nem kér (illetve kérés esetén nem lesz teljesítve), hogy forgalmi szempontok miatt ne üzemeljen egy berendezés.

Előzmény: vrobee (161340)
EVL-602 Creative Commons License 23 órája 0 0 161341

A rádiós parancs beérkezésekor szerintem egyből reteszelődik a váltó, mint a szán alatt való áthaladáskor.

Előzmény: rezgaras (161339)
vrobee Creative Commons License 24 órája 0 0 161340

Ez komoly? A Morzsin a 6-os végállomásán pl. mi most a helyzet?

Előzmény: korpi41 (161336)
rezgaras Creative Commons License 25 órája 0 0 161339

Elnézést, egy laikus kérdés: a rádiós váltó-vezérlésnél mi akadályozza meg az aláváltást? Erre kell a súly-érzékelés vagy van valami rárdiós megoldás? (mert szánnal túl egyszerű :-))

korpi41 Creative Commons License 26 órája 0 2 161338

A Közvágóhíd átgondolása folyamatban van (a korábban említett tanulmány - kivitelezés folyamatban valahol tart, pontosan nem tudom, hogy hol), ami korrekt módon rendezi a végállomást (négy vágány, 35 méter vágányhosszal, fizikailag délre eltolva az OBI elé). Az általad felújításnak nevezett dolgot fordítsuk inkább át karbantartásra, és akkor már érthető is, hogy mi történt akkor. Az üzemeltető helyben cserélte a vasanyagot, fejlesztés nélkül. Furcsa lett volna, ha akkor beleviszünk egy kis fejlesztést, tervezünk, engedélyeztetünk, utána pedig megint újra, csak egy kicsit jobban.

Előzmény: Ashi Valkoinen (161337)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 27 órája 0 0 161337

Koszonom a valaszokat.

 

Oromteli, hogy valtozik a szemlelet!

 

Arra jol emlekszem, hogy Kozvagohid vegallomas geometriaja es vaganyhosszai azert maradtak erintetlenek a felujitaskor, mert csak igy lehetett elkerulni, hogy a jelzokhoz is kelljen nyulni?

Előzmény: korpi41 (161334)
korpi41 Creative Commons License 29 órája 0 1 161336

Nincs feleslegesség miatt kikapcsolt berendezés. A kikapcsolt berendezésnek műszaki oka van. Még forgalmi ok sincs (nincs olyan, amelyik azért van kikapcsolva, mert a forgalomnak egyszerűbb lenne az élete). Amennyire a jelzősöknek lehetőségük van, annyira üzemeltetik a berendezéseket.

Előzmény: vrobee (161330)
korpi41 Creative Commons License 29 órája 0 1 161335

A vörös fényes téma nem a biztonság és a kockázat miatt jött elő. A régebbi elektronikus berendezések úgy működtek, hogy ha a vörös jelzőt meghaladtad (véletlenül, vagy szándékosan, mert automatikusan nem kaptál szabadot), akkor a berendezés ezt zavarként értelmezte, és a berendezés kikapcsolt. Ezután pedig a visszakapcsoláshoz általában jelzős szakember (vagy esetleg ráérő, képesítéssel rendelkező járművezető, melyből elég kevés volt) szükséges. A kikapcsolt állapottal semmi gond nem lenne (mivel általában a berendezés hiánya sem jelentene biztonsági kockázatot), de így nincs a távvezérelt váltóállításra lehetőség.

 

Erre a problémára első körben az a megoldás született, hogy szánszerkezet is került beépítésre, ami a jelző bekapcsolt állapotában hatástalan, és  esetleg kikapcsol a berendezés megállj jelzés meghaladása miatt, akkor a szánszerkezettel működik a váltóállítás (például: Etele út, Deák tér, Mexikói út).

 

Később a probléma megoldása pedig a kockázatelemzés és a berendezés elhagyása lett.

 

Ahová pedig mégis kerül jelzőberendezés, ott tekertek a logikán, és viszonylag kevés olyan eset maradt, aminél sötétbe megy a berendezés (Savoya elág, Budafok delta).

Előzmény: Ashi Valkoinen (161326)
korpi41 Creative Commons License 29 órája 0 1 161334

Általában nem jelent. Mivel egy beruházás a tanulmánytervtől a megvalósulások 5-10 évet vesz figyelembe, ezért a nagyjából 2 éve indult szemléletváltozásnak csak később lesz eredménye. Ahol is eredmény alatt azt értjük, hogy nem épül oda berendezés, ahova nem szükséges.

Előzmény: Ashi Valkoinen (161325)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja 0 0 161333

Igen megoldás de engedély köteles.....Fődiszpécser, mert kilövi a ember rendszert.

Előzmény: dannee (161332)
dannee Creative Commons License 1 napja 0 2 161332

Biomechanikus váltóállítás? (Ismertebb nevén váltóvas) :D

Előzmény: exvérmezö15 (161331)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja 0 0 161331

"A belenyúláshoz szükséges, hogy a berendezés egykori kivitelezője még létezzen és hajlandó legyen hozzányúlni."

 

Ilyent Deák Ferenc téren nem lehetne csinálni,kimondottan arra gondolok a bejárati jelzőre chip kulcs kezelőt hogy ember bele tudjon nyúlni a vágány útba hova akar állni az ember (kocsi csere).Olyan gondolok mint Etele út/Fehérvári útnál van 1-es végállomáson.

Előzmény: korpi41 (161323)
vrobee Creative Commons License 1 napja 0 1 161330

Amit írtam, az a jelzők mögötti általános ráció. A budapesti végállomási berendezések egy része természetesen felesleges ökörködés  (mármint az üzemnek, nem a gyártónak...), nem véletlen, hogy némelyiket a tesztüzem óta jóformán be se kapcsolták.

Előzmény: Ashi Valkoinen (161328)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja -1 0 161329

Ha meg annyira fontos, hogy fizikailag legyen ott valami, akkor legyen egy narancssárgán villogó, figyelemfelhívó jelző, hogy "he, itten figyeljé, mert váltók jönnek meg más villamosok", bőven elég egy olyan kialakítás, mint a kanyarodó autókkal egyidőben zöldet kapó gyalogosok veszélyére figyelmet felhívó villogó... nem súlyérzékelés, tengelyszámlálás meg ökörködés, meg az izzadás, hogy legalább a hatósági próbát bírja ki, aztán úgysem érdekel senkit - és ahogy a végállomási események száma bizonyítja, nem is kell az oda. Sehova.

Előzmény: Ashi Valkoinen (161328)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 2 161328

Mint ahogy a legtöbb végállomási kialakításnál a villamos végállomásra behaladáskor által érintett első váltó csúcs felől lesz, majd keresztezés / egyéb váltókapcsolatuk után lesz az a jármű, amivel ütközne, ha nem állnak meg a csúcssín előtt... ami előtt max. pár méterrel lesz a vörös jelződ.

 

Egy-két spec helyszínt leszámítva tök felesleges az egész ökörködés, aki az ezt kötelezővé tévő szabályozást megírta, törvényi erőre emelte, vagy csak simán nem törölte el a ...csába az elmúlt X évben, az a közvagyonnal gazdálkodott felelőtlenül...

Előzmény: vrobee (161327)
vrobee Creative Commons License 1 napja 0 0 161327

ami nem mindegy, hogy a vörös fény a megállás helyszínén van, a másik jármű meg odébb.

Előzmény: Ashi Valkoinen (161326)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 5 161326

Illetve, ha van egy mukodo, voros jelzom, melynek meghaladasa balesetet okozna vagy annak kozvetlen veszelyet hordozna, a meghaladas utan kivalt barmifele kenyszerfekezest a jarmuveken? Mert ha nem, a bebambulastol pont annyira ved a voros feny, mint a teny, hogy nicsak, az ott a vaganyutamban egy masik jarmu, ezert megallok a valto elott es megvarom, amig odebb kotrodik...

Előzmény: Ashi Valkoinen (161325)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 8 161325

Oszinten szolva, amig 10-15 km/h-val csattogunk barmely valton, keresztezesen, addig a Margithid alatti vaganyfonodast fedezo jelzokon meg par alagutas jelzon kivul jelent barhol biztonsagi kockazatot a latra kozlekedes?

_Nyuszi Creative Commons License 1 napja 0 0 161324

"A berendezésnek integráns részét képezi a járműérzékelés, róla nem leválaszthatóm így egyszerűen le sem cserélhető."

Rudinak: kicsit úgy mondanám, hogy sokkal kompaktabb berendezések a villamosvasúthoz szállított berendezések, mint amit a nagyvasút szokott használni, ezért belenyúlni sem olyan egyszerű.

 

"Ha jól tudom, akkor a fogasra ilyen tengelyszámlálók lesznek tervezve."

Meg Százhalombattára is.

Előzmény: korpi41 (161323)
korpi41 Creative Commons License 1 napja 0 2 161323

A berendezésnek integráns részét képezi a járműérzékelés, róla nem leválaszthatóm így egyszerűen le sem cserélhető.

 

A súlyérzékelő és a tengelyszámláló működési elve, és az abból eredő foglaltsági információ különbözik, így a berendezésbe még mélyebben bele kell nyúlni.

 

A belenyúláshoz szükséges, hogy a berendezés egykori kivitelezője még létezzen és hajlandó legyen hozzányúlni.

 

Áttervezési és engedélyezési feladatok (ez egyébként a legegyszerűbb az összes felsorolt közül).

 

Jelenleg nincs magyarországi tanusítvánnyal rendelkező, Ph sínre építhető tengelyszámláló vevőfej. (Egy horvát cég termékével ígéretes tesztek folytak egy évvel ezelőtt. Ez jó Ph és Vg sínre is, ami jó tud lenni tartalékképzés szempontjából. Ha jól tudom, akkor a fogasra ilyen tengelyszámlálók lesznek tervezve.)

 

A pályásoknak nem túl szimpatikus ötlet egy jó szűk ívben a vályú kivágása a vevőfejnél. Ha jól tudom, akkor ezen hiúsult meg a Bécsi úti nagykörben a foglaltságérzékelés visszaállítása átalakítva tengelyszámlálóssá.

 

És végül lehet, hogy elméletileg is könnyen bizonyítható (egy rendes kockázatelemzésben) a lassan kétéves gyakorlat, vagyis hogy erre a két végállomásra nincs szükség jelzőberendezésre.

Előzmény: r1232 (161322)
r1232 Creative Commons License 1 napja 0 1 161322

A meglévő jelzők üzemeltetése nehéz feladat. Ezek nem biztosítóberendezések, hanem jórészt mikroprocesszoros jelzőberendezések.

Ahol ki van kapcsolva (ilyen pl. Hűvösvölgy, Savoya park) ott olyan műszaki meghibásodás van (súlyérzékelők, tehát a foglaltságérzékelés meghibásodása), amelyet nem lehet elhárítani és nagyobb összeget kellene költeni rá.

 

Azt a kérdést fel lehet tenni, hogy aki annak idején azt gondolta, hogy vasúti járművet súly alapján kell érzékelni, az mennyire értett a szakmájához (semennyire).

 

Meddig tartana egy ilyen berendezést pl. tengelyszámlálóssá átépíteni?

Előzmény: flugosmotoros90 (161317)
_Nyuszi Creative Commons License 1 napja 0 0 161321

Nem lehet jól kiírni a pályázatot? Vagy a megrendelő nem veszi ezt figyelembe és a BKV-nak nincs elég érdekérvényesítő képessége?

Hol csúszik el a dolog?

Előzmény: flugosmotoros90 (161317)
korpi41 Creative Commons License 1 napja 0 1 161320

Néhány kiegészítés:

 

"Hatósági előírás volt (OVSZ), manapság ezek alól felmentést szokás kérni, ami vagy megadnak vagy nem (megadnak)."

És ha készül kockázatelemzés, mely alátámasztja, hogy a berendezés nélkül is biztosítható a megfelelő biztonság.

 

", hanem jórészt mikroprocesszoros jelzőberendezések."

Már csak négy jelfogós maradt: Határ út, Bécsi út, MÁV telep és Közvágóhíd.

 

"A jelzőberendezések tabulátor nélküli üzemben mennek (nincs felügyelet), ezért semmilyen zavart a berendezések nem kezelnek, sötét állapotba mennek."

Ebben a legújabbak esetén már van egy kis fejlődés, sokkal zavartűrőbb a berendezés. Margit híd, Savoya elágazás és Budafok delta tolerálja a vörös meghaladást, és nem megy sötétbe.

Előzmény: flugosmotoros90 (161317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!