Keresés

Részletes keresés

ChGeri Creative Commons License 14 órája 0 0 157461
Előzmény: 7-es troli (157456)
király2644 Creative Commons License 17 órája 0 0 157460

Ki lehetne, ha sikerült volna a Bem téren dél felé a jelzőlámpaprogramot módosítani... (amúgy nem azért, de hány gyalogos jár ott keresztbe a zebrán? alig van valaki....)

Előzmény: cucu (157458)
13-as ház Creative Commons License 18 órája 0 0 157459

http://bkk.hu/2017/06/potlobuszok-jarnak-az-1-es-villamos-helyett-a-puskas-ferenc-stadion-m-es-a-nepliget-m-kozott-2017-julius-1-jetol-12-eig/

 

Remélem most már sikerül rendesen megcsinálni az aluljárót.

Amúgy nem tervezik a vágányzárat kihasználva a Vajda Péter utcai átjárót megcsinálni? Vagy az túl logikus lenne?

cucu Creative Commons License 19 órája -2 0 157458

Szerintem azon a szakaszon mindenképpen indokolt a 25-ös sebességkorlátozás, bárhogyan is erősítették meg. Annyira nem tudják, mintha újra építették volna. Azt a kis távolságot szerintem ki lehet bírni 25-el is. Sokkal több eddig sem nagyon lehetett.

Előzmény: Dreamy (157455)
7-es troli Creative Commons License 21 órája 0 0 157456

A franc se tudja, hogy akkor mi van... de a cikkek szerint a probaterheles rendben volt anno Az átvételekor...

 

http://tablet.hvg.hu/cimke/HÉV-alagút

Előzmény: Dreamy (157455)
Dreamy Creative Commons License 22 órája 0 0 157455

Miért, megerősítették a födémet? Egy oszlopsort beépítettek, hogy csökkentsék a fesztávot. Aztán hogy még mit csináltak, azt nem tudom.

Előzmény: 7-es troli (157454)
7-es troli Creative Commons License 23 órája 0 3 157454

Most akkor mégsem volt megfelelő a födém megerősítése a fonódó építésekor?

Előzmény: 08-73 (157452)
ChGeri Creative Commons License 23 órája -1 1 157453

"2016 szeptemberétől 25 km/h sebességkorlátozást vezettünk be"

 

Ez biztosan friss cikk?

Előzmény: 08-73 (157452)
08-73 Creative Commons License 23 órája -5 0 157452
NAR Creative Commons License 2 napja -1 5 157451

Szerintem nem a diákok ebédideji forgalmára kellene építeni a villamost (mert azt tényleg sétával megoldják), hanem az egyetemre érkezésükre/távozásukra, ami adott esetben a város távoli pontjáról is jöhet. Az lenne az ideális, ha a Batthyány tértől (M2, H5), a Kálvin tértől (M3, M4), az Etele tértől (M4, MÁV) lehetne közvetlenül elérni.

Előzmény: rezgaras (157442)
Lovrin Creative Commons License 3 napja -1 3 157450

Ez inkább csak látszólagos párhuzamosság, az 1-es körirányú, ez meg jellemzően É-D irányú vonal, ami jelentős részben meglévő forgalmat is átvenne a Móricz térségéből. Valamelyik bartók béla úti villamos átterelhető lenne amennyiben visszakötjük a fehérvári útba. A lényeg hogy ne csináljunk zsákvonalat.

Előzmény: sz_b (157439)
r_tamas Creative Commons License 3 napja 0 6 157449

Olyan érzékelős lámpa kellene, ami a ténylegesen villamost érzékeli nincs lámpaprogramja.
- Pl valami érzékelőt felszerelni a felsővezetékre, a járda előtt x méterrel. 

Persze h. mindenki átmegy, mikor piros és az egész rakparton sincs 1 szál villamos se.

Előzmény: sz_b (157447)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 3 157448

Teljesen jogos felvetés, szerintem amúgy az összes, a vilamospályát keresztező járműforgalmat nem, csak a villamospályát keresztező gyalogosforgalmat fedező jelzőlámpát el lehetne tüntetni. Nekem a legjobban a Moszkva tér 4-6 vágányok keresztezése tetszik - a villamospálya szintjére süllyesztett járda, jól érezhető és látható fémszegecsek a szegélyben, és alapvetően szabad gyalogosforgalom, amikor épp nem jön a villamos.

 

A sima villogós lámpával (nem) fedezett kijelölt gyalogos átkelőhellyel az a bajom, hogy a KRESZ értelmében a villamos is olyan sebességgel kell megközelítse, hogy egy gyalogos előtt meg tudjon állni, egy ilyen fékúttal rendelkező járműnél ez kb. 5-10 km/h sebességet jelent. Ugyanígy problémásnak érzem az 56-os villamos vonalán lévő zebrát a Déli előtt, meg talán a Deák tér és Astoria között is van egy, közvetlenül egy lámpával is fedezett másik átkelő mellett.

Előzmény: sz_b (157447)
sz_b Creative Commons License 3 napja 0 4 157447

Bem rakpart - Csalogány utca csomópont. Említett utcák itteni szakaszai gépjárműforgalom elől ideiglenesen elzárva, azonban villamos, biciklis, gyalogos mehet. Ennek alkalmából a villamost keresztező zebránál a gyalogosok lámpája sötét, a villamosé sárgán villogó (akarom mondani egy fehér pöttyel villogó). Nyilván mert az egész kereszteződés le van kapcsolva.

Nem lehetne külön kapcsolni ezeket? Mert szerintem az a zebra mindig úgy lenne jó, ahogy most ideiglenesen van. A gyalogosok úgyis átmennek ha nem jön villamos (tojnak a pirosra és igazuk van) a villamos meg persze becsületesen megáll a tilos jelzésénél, gyalogosnak zöld csak épp nem jön egy szál se... ezt szoktam látni.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja -1 1 157446

A lenti szösszenetedre annyit írnék, amit te írtál nekem korábban:

"Megspóroltam volna megint, egy személyeskedő, semmiről nem szóló semmit..."

 

157432-ből:

 

"Leírtam a tényt, tényleg elfér."

" És ne haragudj, de minek rajzoljak google térképre, ha láttam helyszínrajzon? "

 

Nem érted még mindig. Senki nem vonta kétségbe, hogy elfér a rakpartról Bartókra kanyarodás.

Egy metróvonal is elfér az Alföld alatt. A papír elbírja. Ahogy a helyszínrajz is elbírja, amit láttál.

 

Ha azonban tényleg rajzoltál volna egy vonalat a google térképre, ahogy kértem, akkor megértetted volna, mi a problémám ezzel a balkanyarral.

 

Nem az, hogy elfér-e vagy sem.

 

Azt nem vitatta senki. Legalábbis én biztosan nem.

 

Érdemes arra reagálni, amit a másik ír, és nem arra, amit gondolsz arról, hogy vajon mit gondolt a másik, miközben írt.

Előzmény: gorcher (157432)
08-73 Creative Commons License 3 napja -2 0 157445

103-as hosszabbítás, oder új 233-as Móricz és a campus között?

Előzmény: 7-es troli (157444)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 157444

Én tovabbra is busszal tudnék minőségi, sűrű kovetesű megoldást elképzelni a campus és a Móricz között.

 

 

Előzmény: rezgaras (157442)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 157443

Koszi!

Előzmény: rezgaras (157442)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 2 157442

Az ántivilágban öt éven át gyalogoltam naponta 2-4-6-szor a BME és a Körtér között. 10 perc. Villamosra csak ritkán szálltunk, ha éppen jött. Ha egy busz ennél ritkábban jár, a kutya sem fog várni rá.

 

Előzmény: 7-es troli (157423)
DAttis Creative Commons License 4 napja -1 0 157441

Úgy látszik ez egy "fertőző" betegség a cégnél buszoknál az OFF Volvo csuklósok (főleg FLR FJX sorozat) mintha hanyagolták volna a klíma használatot az elmúlt napokban (139,  108E ezt tapasztaltam)

Előzmény: laszlo86 (157434)
névtelen Creative Commons License 4 napja -1 1 157440

Ezzel kapcsolatban az a gondolatom, hogy műkedvelőként lehetnek akár az embernek olyan ötletei is, amire a szakma azt mondja, hogy nagyon nem reális. Én megtehetem:) Viszont, ebben az esetben még a legmerészebb álmaimban sincs olyan megoldás, amire azt mondanám, hogy ez tök jó...

 

Ami nagyon bili:

A a 4-6-os vonalán hurokban fordulva (okt 23 - újbuda kp-Fehérvári-Móricz - Karinthy), majd Feketeházy János u - be a két egyetemi épület közé, onnan délnek fordul és merőlegesen keresztezi az 1-es vonalát, a készülő lakótelep középvonalában, majd továbbvezetbe becsatlakozik az Etele úton az 1-es vonalába.

A másik vonal pedig a rakparton vezetve a Deák-Gellért felől a Fehér Marcell emlékpark környékén csatlakozik a másik vonalba és megy onnan délnek, Kelenföldre.

A Feketeházy János úti és a parti vonal akár egyvágányos is lehetne (nem indokol akkora kapacitást).

Ez kb lefedné az utazási igényeket érzésem szerint, viszont a megvalósíthatósága szerintem a megabili kategória.... és erre sem tudom azt mondani,  hogy tök jó, mert érzésem szerint csillagászati összegekbe kerülne a várható utasszámhoz képest.

 

sz_b Creative Commons License 4 napja -3 3 157439

A legmenőbb az lenne, ha a rakparti szakasz végén egy rámpán felmenne a híd szárazföldi részére és így már az Infoparktól kezdve közös pályán járna az 1-essel. Gondolom erre nincs hely. Csak kicsit luxusnak tűnik az is, hogy a most is gyér kihasználtságú budai 1-es mellé odaépítünk még egy pályát pár méterre párhuzamosan.

Előzmény: Lovrin (157435)
sz_b Creative Commons License 4 napja -1 3 157438

Csatlakoznék, szerintem sincs senmi értelme a rakpartról a Bartók Bélára való visszafordításnak. Kb visszafordulna a vili. Az így elérhető relációk már ma is gyorsabbak gyalog vagy 4-6-tal. A Bartók forgalmát pedig tényleg csökkenteni illene, mióta ott van alatta egy metró.

A rakparti vonal értelmes folytatása a Rudas és a Deák felé van.

Első körben 5 perc alatt azt találtam ki, hogy a 49-es indulásainak egy része helyett vmi új számú Deák - rakpart - Budafoki út járat kéne, az 56A meg akár más jelzéssel de mehetne Kelenföld vá.ra. Mondjuk ekkor nem ártana egy közös peronos megoldás a Gellért térre a Rudas felé igyekvők kedvéért.

Előzmény: sebi_280 (157436)
sebi_280 Creative Commons License 4 napja 0 0 157437

A szabályozástechnika alap tétel egy-egy tervezés során. A jó hangolás is. Természetesen lehetnek problémák, de ha átlagosan nézem a rendszert, akkor egy jó hangolással - a lehetőségekhez képest - minimálisra lehet csökkenteni a veszteségidőt. Minden csomópont más és más, és valóban lehet olyan eset, hogy bukja a szabadot a villamos, de legalább utast cserél. Van előnye, de több lehet a hátránya ha az adott hangolási rendszerben mégse a legjobb menetidőt adja. Az más kérdés, hogy utána a valóságban hogy alakul, de ha netán valamennyire mégis, akkor nem is merül fel a megálló elhelyezésének kérdése. 

Előzmény: John Howard (157411)
sebi_280 Creative Commons License 4 napja 0 4 157436

Azért olyan relációkról beszélünk, amik ma is jól működnek. Én is az említett körzetbe jártam egyetemre, ismerős. Egy delta a Gellérten azonban első ránézésre utasforgalmilag is kérdéses, költségben jelentős, de ami a legfőbb gond, hogy forgalomtechnikailag problémás. A Gellért tér ma is kvázi kapacitáshatáron túl pörög. Egy önálló villamos balos kinyírná a csomópontot. Nem csak a közutat, hanem magában a villamos közlekedésben is kapacitáscsökkenéssel járna. Hálózatszervezésben se lenne egyszerű. Műszakilag, fizikálisan nyilván megépíthető, kérdés mennyit is adna ahhoz képest, amivel járna. 

Előzmény: gorcher (157432)
Lovrin Creative Commons License 4 napja 0 1 157435

Pár hónapja már előkerült ez a téma.

Amennyiben délen visszakötjük a fehérvári útba, jól fog passzolni a fonódóba, 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143331889&t=9009238

Előzmény: névtelen (157422)
laszlo86 Creative Commons License 4 napja 0 0 157434

Olyan, mintha nem is lenne klíma a Combino villamosokon. Mióta bejött a nyári idő, szerintem leállították. Épphogy fúj talán valami picit, de ez semmi. Pedig egész télen és tavasszal fújta be erőteljesen az egész villamoson a hűvös levegőt, most meg itt a nyár, erre semmi. Ha tehetem kerülöm is a körúti villamosokat, mert elviselhetetlen. Eleve ritkították is, tömeg és elviselhetetlen fülledt meleg az utastérben.

Előzmény: Ghost Busters (157395)
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 0 157433

Azert a villamos utasainal erdemes lehet a majdan épülő lakópark,irodakomplexumok embereit is figyelembe venni, lehet ok más útvonalat igényelnek majd...

 

 

Előzmény: rezignált (157430)
gorcher Creative Commons License 4 napja -2 5 157432

Írtam valamit, hogy szerintem. Nem így szó szerint, de most komolyan, szerinted ez a hely miről szól? 

 

Írtam, hogy mákom volt (ezt sem írtam így le) és pont elém került a szakhatósági állásfoglalás iránti kérelme (tudod miről beszélek?). Több témában is írtam már ide is, véek-be is. Ezen dolgok fő vonalaiban többnyire megoszthatóak, persze csak nagyon körültekintően. Ez jó dolog, nem?

 

És akkor leírtam neked (csak röviden), hogy bizony ezzel (amit én írtam, ötletként) számoltak és elvetették, mert át kell építeni a teret és a bartókra nem rakni kéne villamost, hanem elvenni onnan. Leírtam a tényt, tényleg elfér. De hogyan adjak neked egyértelműbb választ annál hogy át kell építeni a teret és le kell venni forgalmat a bartókról? Te írod, hogy az általam megálmodott villamosvonal. Akkor most ez mi? Tényszerűsködés? És ne haragudj, de minek rajzoljak google térképre, ha láttam helyszínrajzon? 

 

Hófehérke is elcsövezett a hét törpénél. De csóró törpök hogy fértek el a házban vajon? Biztos szűkösen.

 

Láttam, meggyőződtem, leírtam, és most 6 sor helyett két oldalban magyarázom neked. Térdepeljek kukoricára, vagy mi? A fő csapás dolog is, tök igaz, kerülő, elismerem. Bocsáss meg! Büntiből be is zárom mára a zinternetet

Előzmény: Ashi Valkoinen (157421)
kristoof Creative Commons License 4 napja -1 0 157431

De igen! A Petőfi hídra gondoltam, bocsánat! :-(

Előzmény: 08-73 (157400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!