Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

vrobee Creative Commons License 8 órája 0 0 137669

jó képek, honnan?

 

Megj. Csehország első villamosa valóban a Stromovkában volt, de nem lett a mai villamoshálózat része - ez egy rövid vonal volt, a Letná felől ment a parkba. (Volt egy sikló, ami a folyópartról fölment a dombtetőre, kb. ide. Ha jól sejtem, ott volt ennek a villamosnak a másik végállomása)

Előzmény: Pályaőr (137666)
BakcsiMate Creative Commons License 11 órája 0 0 137668

Az, hogy a BKV-nak a megrendelt szolgáltatás (üzemeltetési része) ki van fizetve, még nem jelenti azt, hogy az üzemeltetési gyakorlat is megváltozik. Vannak pozitív jelek, de a sínkenők mindig is mostohagyerekek voltak, egyszerűbb és rövid távon olcsóbb (volt) hagyni rohadni, mint karbantartani és feltölteni. Farkasréten is volt egy hosszú időszak 2010-2011 környékén, amíg nem működtek, szét is kopott a hurokvágány két év alatt...

Előzmény: valya con dios (137661)
Kit-ér- Creative Commons License 14 órája 0 0 137667

Ha az üzemeltetés ki van fizetve, akkor miért vagy szkeptikus?

 

Drágább a kritikus helyekre telepített sínkenők, mint a járműk felszerelése és üzemeltetése a nyomkarima kenővel?

 

Mondjuk annak is megvan a maga előnye, mert nem csak a kiválasztott ívek kaphatnak az áldásos hatásából, hanem mondjuk a kitérők is, meg azok az ívek amikhez egyébként soha nem lenne telepítve ilyen berendezés.

Előzmény: BakcsiMate (137660)
Pályaőr Creative Commons License 18 órája 0 0 137666

  A Hrabal-könyv, benne a Vendéglő a Zöldfához.




A mai térkép.   

 

Itt a Výstaviště, és ez lesz az, mert alatta van a Štrosmajerovo námestie, ahova Konopásek úrnak be kellett mennie megkérdezni, mi lett a villamosával. Itt a leírásból ítélve kocsiszín volt, vagy van is. Ezután jön a kereszteződés, ahol karambol fenyegetett, és a híd, ahol a kocsirendező végül is utolérte a vezető nélküli hatost:

"– Hát igen. Aztán, ahogy lassan megyek a Štrosmajerkára, egyre csak az a látomás gyötör,hogy a kereszteződésben majd nagy tömeget találok. De semmi. Csak kihajol a váltóőr, és azt mondja: „Konopásek, Konopásek, hát hol a hatosod?” és úgy kandikál kifelé, akár a madár a kakukkos órából. Aztán meg nekem esik:

„Ezt jól megcsináltad! Éppen mellettem ül a kocsirendező, s hát egyszer csak látjuk, hogy a kereszteződésben szabálytalanul jön át egy üres villamos.”

 

Azt mondja a kocsirendező: „Úgy látszik, megbolondultam!” – belecsíp a kezébe meg a képébe, aztán felugrik, és azt mondja: „Azt hiszem, mégsem álmodtam!”– kirohant, és röpült a Domažlicei szoba felé, ahol szerencsére taxik álltak. 
Üldözőbe vették a hatost, a Vasutak királyánál utol is érték, de a kocsirendező csak a hídnál tudott fölugrani rá, mint Harry Piel. És megállította.

 

Még szerencse, hogy a kereszteződésben nem jött éppen egy elkésett tizenegyes vagy tizennyolcas, sem egy nyolcas, sem kettes. Szép kis katasztrófa lett volna!"

 

/Bohumil Hrabal: Vendéglő a Zöldfához, részlet/



  A forduló. Azt hittem, valamilyen oknál fogva delta vezetett ki belőle, de ez sima hurok. A vezető úr, amíg a kávéját itta a Megálló presszóban, nem teljes körpályára állította a villamost, csak megvárta, amíg egyes fokozaton eljön a hurok végéig, akkor szokott visszalépni rá.

 


                                                        


Az első villamos a Stromovka parkban,           Egy korabeli hatos.       Még egy. Látszik a rúdáramszedő. ezért tudott ez kiugrani.

az 1890-es években.    

 

 

                                                                    

                                     Az 1966-os fotókon a villamos már pantográf-áramszedővel látható.
                                

 

A vonal rendszeresen változott, a novella valószínűleg az 1940 körülit írja le:

1940 trasa 
Baumgarten / Stromovka - Ausstellung / Výstaviště - Bubenská tř. - Hlávkabrücke / Hlávkův most - Moldaubahnhof / Vltavské nádr. (bývalé nádr.Těšnov) - Deutschherrenstrasse / Poříč - Hibernerbahnhof / Hyberské nádr. (Masarykovo nádr.) - Hauptbahnhof / Hlavní nádr. - Museum / Museum - König Peter Platz / nám.Petra Osvoboditele - Tschechisches Kinder spital / Česká dětská nemocnice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_tramvajových_linek_v_Praze



                                                                   

 

 

A Hlávkův most, ahol a kocsirendező utolérte a villamost, és megállította, mint Harry Piel.

/Hubert August Piel, 
Harry Piel (12 July 1892 Düsseldorf– 27 March 1963) in Munich, Germany, was a prolific German actor, film director, screenwriter and film producer who was involved in over 150 films./


 

 

 

Pályaőr Creative Commons License 20 órája 0 0 137665
Pályaőr Creative Commons License 20 órája 0 0 137664

 

              

 

              

 

              

 

 

              

 

 

A Stromovka Park napjainkban, illetve a Výstaviště néven ismert megálló. Ma a 17-es jár ide, és a 91-es számot viselő nosztalgiajárat. És-megvan a hurokforduló. (igaz, hogy egy egyirányú Tatra-nak kell is.)

"Výstaviště in Prague is an exhibition ground which is used for exhibitions, concerts and other cultural events, founded in 1891. It is located near the metro station on Metro line C Nádraží Holešovice. In the immediate area on the west side there is a large park Stromovka and a planetarium, on the eastern Tipsport Arena, home hall of the club HC Sparta Praha."

http://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B_Praha


Előzmény: vrobee (137641)
GST-616 Creative Commons License 22 órája 0 0 137663
1433 Creative Commons License 22 órája 0 0 137662

Jó :)

 

Olyan szakaszról talán még nem volt videód, ahol még nem is volt közlekedés utasokkal. Igaz, évek óta nem adtak át új vonalszakaszt Budapesten.

Előzmény: LoviGabi (137646)
valya con dios Creative Commons License 23 órája 0 0 137661

2011 előtt soha nem volt a BKV-nak teljesen kifizetve az üzemeltetés, beruházásra viszont dedikált pénze volt, most pedig az üzemeltetés van kifizetve

 

vs.

 

sok sínkenőnek lett a veszte az elmúlt években az, hogy kifogyott belőle a kenőanyag...

 

Vagyis az utóbbi években üzemeltetésre van pénz, de az utóbbi években fogyott ki a kenőanyag?

Előzmény: BakcsiMate (137660)
BakcsiMate Creative Commons License 24 órája 0 0 137660

Ezen a mentalitáson jó volna változtatni, hogy a beruházásra többé kevésbé öntik a pénzt, fenntartásra meg alig jut valami.

 

Ha csak a BKV-t nézzük, akkor éppenhogy fordított a helyzet, 2011 előtt soha nem volt a BKV-nak teljesen kifizetve az üzemeltetés, beruházásra viszont dedikált pénze volt, most pedig az üzemeltetés van kifizetve és a forráshiány miatt a BKV-s beruházások vannak brutálisan lehúzva. Ettől függetlenül az európai uniós beruházások mennek, de azért ott sem korlátlan a forrás - ráadásul az új villamosok egytől egyig nyomkarimakenő berendezéssel érkeznek, ami az 1-esen ezt a problémát meg fogja oldani (még akkor is, hogy ha csak minden harmadik villamos lesz új). A nyomkarimakenős villamosok mellett azért már elég nehezen indokolható az egyébként méregdrága sínkenők telepítése, ettől függetlenül a kritikus helyeken lesznek (pl. a Budafok kocsiszíni deltavágány két ágára is kerül majd).

 

Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a Kossuth téren ezek meddig fognak rendesen üzemelni, sok sínkenőnek lett a veszte az elmúlt években az, hogy kifogyott belőle a kenőanyag...bár néha azért egy-egy régibe is életet lehelnek.

Előzmény: Kit-ér- (137658)
hungeri Creative Commons License 27 órája 0 0 137659

Van. A megálló ív felöli végén (értelemszerűen) van egy csinos kis szekrény, tele olajjal, meg kapcsolódó technikával. Kérdés, hogy mi / ki kell a bekapcsolásához...?

Előzmény: BakcsiMate (137657)
Kit-ér- Creative Commons License 1 napja 0 0 137658

Mondjuk ugyan az, aki a Kossuth téren is üzemelteti őket.

A Dombóvárinál miért nem lett telepítve?

 

Ezen a mentalitáson jó volna változtatni, hogy a beruházásra többé kevésbé öntik a pénzt, fenntartásra meg alig jut valami.

Előzmény: BakcsiMate (137657)
BakcsiMate Creative Commons License 1 napja 0 0 137657

Tudomásom szerint a Hengermalom Szerémi ívben végül épültek sínkenők. Csak aztán legyen aki üzemeltesse őket...

Előzmény: Kit-ér- (137655)
Hamster Creative Commons License 1 napja 0 0 137656

Erdő- és falujáró villamos túlemelt ívekkel és nagyvasúti felsővezetéktartó oszlopokkal.

 

Kit-ér- Creative Commons License 1 napja 0 0 137655

Az az ív, meg a Hengermalom úti is nagyon megérdemelte volna a kenést, szerintem nem ez döntötte volna be a projekt költségvetését. Nem baj, 3-5 év múlva majd lehet cserélni.

Előzmény: Hamster (137652)
vrobee Creative Commons License 1 napja 0 0 137654

erről engem kiokosítottak itt lent, hogy majd bekopik...

Előzmény: Hamster (137652)
Hamster Creative Commons License 1 napja 0 0 137653

És akkor most bosszúból odanyikorognak nekik? Ugye, hogy tök mindegy, miért van az az ív ott, hanem az a lényeg, hogy kenni kell :)

 

Tényleg, a Szézám utca/Hengermajom sarkon működik a kenő? Pénteken nem tudtam megállapítani, de csikorgás tutira volt, meg mindenféle kosz és víz a sínen.

Előzmény: padorjan (137650)
Hamster Creative Commons License 1 napja 0 0 137652

... ami ha továbbra is így nyikorog, 5-tel se fog járni (bár az a gyanúm, hogy ha gyorsan mennének rajta, akkor nem csikorogna annyira - bár lehet, hogy akkor meg hamarabb elkopna), úgyhogy inkább oldják meg, hogy ne csikorogjon, mert nincs kedvem azt olvasni majd az újságokban, hogy "meg se indult, a helyiek máris utálják, az Etele útiak pedig önvédő csapatot hoztak létre a hosszabbítás ellen" :) :-/

Előzmény: vrobee (137651)
vrobee Creative Commons License 1 napja 0 0 137651

Így viszont legalább kap villamost az Etele úti lakótelep.

Előzmény: padorjan (137650)
padorjan Creative Commons License 1 napja 0 0 137650

Ha Tisztelt Hamzsabégi úti lakók 20 éve engedik arra vinni az utat, akkor ma nem csikorogna a villamos az ívben. Esetleg a sínkenő berendezést be kellett volna építeni a pályába.

Előzmény: Cserepfalva (137649)
Cserepfalva Creative Commons License 1 napja 0 0 137649

Reggel óta hallom ahogy csikorognak a villamosok a híd után a Szerémi /Dombóvári sarkán...

Csinálnak ezzel majd valamit? Vagy bekopik idővel?

Előzmény: Hamster (137644)
1433 Creative Commons License 1 napja 0 0 137648

Ha már desszert, ne feledkezzünk el egy szép évfordulóról, 40 éves lettem én! 40 darab gyertya a tortán :)

 

1975. március 1.: 1433 állományba vétele

Előzmény: Humarci (137643)
1433 Creative Commons License 1 napja 0 0 137647

Köszi!

 

A maiak: 4000-4057, 7680-7681.

Előzmény: korpi41 (137635)
LoviGabi Creative Commons License 3 napja 0 0 137646
4014 Creative Commons License 3 napja 0 0 137645
Hamster Creative Commons License 3 napja 0 0 137644

Mozgóképes illusztráció:

 

Előzmény: korpi41 (137642)
Humarci Creative Commons License 4 napja 0 0 137643

+1 Hannus is volt deszertnek

Előzmény: korpi41 (137642)
korpi41 Creative Commons License 4 napja 0 0 137642

Négy dedikált tanulókocsi van/volt ma, két iker Tátra és két Ganz.

Előzmény: 7-es troli (137638)
vrobee Creative Commons License 4 napja 0 0 137641

Végülis ma is van egy hurok a Stromovka park területén, a 17-esnek a Výstavistě végállomása. Ez egy elég méretes hurok. Lehet erről szó?

Ahh, a prágai villamosmúzeumban annak idején fényképeztem egy régi hálózattérképet, de nem lelem...:(

Előzmény: Pályaőr (137637)
hungeri Creative Commons License 4 napja 0 0 137640

Volt ilyen terv, úgyhogy lehet, hogy valósággá vált!

Előzmény: 7-es troli (137638)