Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 5 perce 0 0 148400

Villamossá alakul a csepeli HÉV.

 

Elővárosi vasúttá alakítják át a HÉV-et

Újabb részletek derültek ki arról, mit akar kezdeni a kormány a HÉV-ekkel. Tovább »

forrás: Index.hu

vrobee Creative Commons License 10 perce 0 0 148399

AEC Regent III. RT és RTL.

Előzmény: kristoof (148398)
kristoof Creative Commons License 30 perce 0 0 148398

OFF. Nahát!! Nem tudod a típusát véletlenül? :-)

 

Én nemrég attól voltam lerökönyödve, hogy a Magyar Honvédségnél, hogy a jelenleg is használatban lévő KrAZ 255B típusú, nagyszerű szovjet tehergépjárműnek, bizony favázas fülkéje van!ON!

Előzmény: vrobee (148396)
Blöky2 Creative Commons License 45 perce 0 0 148397

>vagy mert szokatlanul hangosak

 

Ma reggel pont kifogtam az 1-esen a dupla Ganzot.

A belső téren meglátszott hogy pár éve átment bizonyos ráncfelvarráson, és ha már nem is makulátlan, de jól néz ki.

Aztán a gyorsuló szerelvény egy bizonyos sebességet elérve a hátsó kocsi 2. ajtajánál iszonyat rezonanciába kezdett. Ez a sebesség növekedésével elmúlt, de lassításkor újra hallatszott. Két megállót mentem, a következő megállóközben ugyanaz.

 

Szóval elhiszem én, hogy öreg tuja nem vén tuja, de a karbantartásra se ártana ügyelni, különben előbb-utóbb ótvar szintre esnek vissza :(

És a BKV éppen most épít le karbantartó személyzetet :P

Előzmény: Hamster (148386)
vrobee Creative Commons License 1 órája 0 0 148396

Ami ennél keményebb, hogy van menetrendszerinti utasforgalomban favázas _busz_ is... emeletes.

Előzmény: Hamster (148387)
ÖPNV Creative Commons License 1 órája 0 0 148395

OFF

A 3-as metró pótlásával kapcsolatosan készült pár vizsgálat, hogy a KöKin és a Határ úton végállomásozó buszok utasainak hány százaléka használja a metrót.

 

ON

Előzmény: Humarci (148393)
Blöky2 Creative Commons License 1 órája 0 0 148394

Ha ki akarják nyitni a vonalat akár észak, de főleg Csepel felé, akkor fel kéne készíteni 3× Tatra vagy annak megfelelő hosszúságú szerelvényekre.

Előzmény: király2644 (148379)
Humarci Creative Commons License 2 órája 0 0 148393

ezt honnan tudod?

Előzmény: ÖPNV (148392)
ÖPNV Creative Commons License 3 órája 0 0 148392

Érdemes lenne szétválasztani a 66/66E útvonalát két vagy három részre.

 

Ami biztos, hogy a Soroksári szakaszon felszálló utasoknak csak 4%-a használja a 3-as metrót.

 

A külső végállomás és Torontál utca között van 5300 felszálló, ennek 4%-a 212 utas.

Előzmény: Humarci (148391)
Humarci Creative Commons License 3 órája 0 1 148391

66/66E sok utast elvisz a hév elől, ugye metróra hordanak rá

Előzmény: John Howard (148346)
SZALAROAA Creative Commons License 4 órája 0 1 148390

Váltófelvágás.

Előzmény: Jeep D. (148388)
bandrew_ Creative Commons License 4 órája 0 1 148389
Jeep D. Creative Commons License 4 órája 0 0 148388

A 17-19 Bécsi úti végállomáson a szokásosnál is nagyobb a nyomor, bizber hiba forog fenn?

Hamster Creative Commons License 4 órája 0 0 148387

A HK-i emeletesek favázasságában most elbizonytalanodtam, állítólag eredetileg azok voltak, aztán valamikor rekózták őket, de szintén állítólag nem jelentősen modernebb technológiával. Majd paca, vagy valaki megmondja :)

Előzmény: Hamster (148386)
Hamster Creative Commons License 5 órája 0 4 148386

Kár bebeszélni ilyen zöldségeket magunknak: sokkal gazdagabb helyeken is vannak öregebb tervezésű, bár később gyártott, vagy öregebbnek kinézű villamosok - elég csak a bécsi E1-esekre gondolni, amiket mikor kezdtek beszerezni. És tán még Bázelben is van pár DÜWAG. Göteborgban meg az M2x-ek. De a prágai T3-asok se azok az F-22 Raptor kiállású hiperúj csodák. És ha azt nézzük, hogy az ICS-kből csak az első 35 készült a hatvanas években, és egy részük már nem jár, akkor a genti PCC-k, de talán még a brüsszeli csuklósok is ide számíthatók. És ezek egyike se múzeumi üzem.

 

Ha Pesten fotózgatják az ipari csörömpölőket, akkor vagy azért, mert

a/ ott vannak, és jópofák,

b/ ritka szép háttér előtt járnak, és élőbbé teszik a képeket

c/ vagy mert szokatlanul hangosak

 

A Hong Kong-i favázas emeletes kocsikhoz képest sehol se vagyunk, és most direkt kihagytam az olasz üzemeket (Róma, Torinó, Milánó és talán Nápolyban is vannak még modernizált Peter Wittek), vagy a Melbourne-i W kocsikat, amikből még tán jár pár sima vonalon is. Ha valamivel gond van, az max az, hogy miért nem CAF mondjuk minden negyedik kocsi, és miért néz ki az összes KCSV ülése úgy, mintha rájuk hugyoztak volna. A korral/kívülről kinézéssel nincs különbösebb gond, az utóbbi években mintha szebbek lennének még a fradis kocsik is, nincs telibefestés, hámló festés és funérlemezzel pótolt fülke-hátsóablak (bár olyat inkább nagykörúti kocsin láttam anno).

Előzmény: névtelen (148381)
Tátrás Creative Commons License 5 órája 0 3 148385

"miért a hagyományos villamosok maradjanak csak meg egy ilyen (turisztikailag fontos) vonalon"

 

Mert ugye magunk miatt nem lehet igény a lehetőségekhez képest egyenlő alacsonypadlós és/vagy új villamos elosztására...

Felejtsük már el, hogy jaj mer a turisták és az új villamos!

A régi villamossal sincs semmi baj ha tiszta és nem robban le. Erre Milánó jó példa, de Nyugat-Európa sok hálózatán jár régi és új jármű vegyesen.

Előzmény: DAttis (148373)
rezignált Creative Commons License 5 órája 0 1 148384

...és a topictárs által említett 42-esen ez pont teljesíthető 1 db ap kocsival is :D

Előzmény: vrobee (148383)
vrobee Creative Commons License 5 órája 0 3 148383

A gyakorlati helyzet meg az a mai helyzetben minden villamosra megy ap. kocsi, akkor az nagyjából olyan, mintha egyiken sem lenne.

Szerintem a helyes megoldás a hálózatilag nehezen kiváltható szerepű vonalakon biztosítani a _jó_ alacsonypadlós szolgáltatást, ami legalább minden 2. vagy 3. jármű, legritkábban 15-20 perces követéssel. Speciel a 2-esen bár persze jó lenne, a szükségessége erősen vitatható, mert végig ott a lényegében párhuzamos 15-ös busz.

Előzmény: király2644 (148382)
király2644 Creative Commons License 5 órája 0 2 148382

Igazság szerint ma - 2016-ban az összes vonalon elvárható (lenne) a  - legalább részleges - ap. szolgáltatás..... ebbe a 42-es épp úgy beletartozik, mint a 2-es.....

 

 

Előzmény: DAttis (148373)
névtelen Creative Commons License 5 órája 0 1 148381

...és az is...:)

Előzmény: BPatty (148378)
király2644 Creative Commons License 5 órája 0 2 148380

E igaz. De ha felülről belepof*zik valaki, akkor nincs mit tenni. Lásd csepeli mizéria.....

 

Mellette meg az igaz, hogy te hiába találod ki, hogy milyen végállomás legyen (akár a Széll Kálmánon átépítés után) ha jön valaki, aki költségcsökkentés címén kihúzza a fél projektet.....

 

A nagy koncepcióval meg az a baj, hogy le lehet írni, merjünk nagyot álmodni, de ha jön egy új vezetés (vagy a régi meggondolja magát, lásd Balázs Mór terv) akkor dobhatod ki a kukába. A Balázs Mór tervnek vannak nagyon jó részei amit meg kell(ene) építeni. De sajnos senki nem ragaszkodik a pár évvel ezelőtti tervekhez, és nincs egy egységes közlekedéspolitika (hosszú távú), ha éppen valamire van pénz, akkor azt megépítik, ha meg nincs, akkor meg mindegy mi van leírva egy papírra... :( és sajnos ez nem csak Budapestre vonatkozik, hanem a közlekedésre úgy általánosságban....

Előzmény: sebi_280 (148375)
király2644 Creative Commons License 5 órája 0 1 148379

Kezdetben eleve az volt a koncepció, hogy a felújítással együtt meg is hosszabbítják észak felé. Na ez már szóba sem kerül. A Jászai Mari téren meg olyan végállomás lesz, ahová befér a Combino is, hogy egy baleset/tárolás/stb miatt napközben ott (is) lehessen fordulni vele....

 

A peronok kérdésén szerintem nincs mit eldönteni, mivel csak és kizárólag az új arculati kézikönyvnek megfelelően (elvileg persze, kivételek akadni fognak ezután is) lehet peront (át)építeni, amit valamelyik topiktárs pár oldallal korábban ide is belinkelt, ha a hosszúság a mérvadó, akkor nyilván ICS/rövid CAF/csatolt Tátra a mérvadó....

 

A CAF opció meg reméljük megvalósul teljes darabszámban, spanyoloknak gondolom nem akadály pár akku beépítése.....

Előzmény: kristoof (148376)
BPatty Creative Commons License 6 órája 0 1 148378

Ha tudnád milyen sok turista fényképezi a Ganz villamosokat mindennap végig a vonalon. Azt hiszik nosztalgiajárat. A hagyományos lyukasztóról nem is beszélve... :)

Előzmény: DAttis (148373)
Ratbus Creative Commons License 6 órája 0 0 148377

Elvileg a 2-esre terveznek olyan CAF-okat rendelni az opcióból, amik felsővezeték nélküli üzemre is alkalmasak.

Előzmény: kristoof (148376)
kristoof Creative Commons License 6 órája 0 0 148376

Én nem azért kérdeztem, hanem azért mert akkor milyenek lesznek a peronok? Mert az oké, hogy felújítjuk a vonalat, de mihez? Az 50 éves ICS-hez, vagy valami új alacsonypadlós villamoshoz?

 

Ettől függetlenül egy olyan vonalra, mint a 2-es, illene korszerű járműveket varázsolni! 

Előzmény: DAttis (148373)
sebi_280 Creative Commons License 6 órája 0 2 148375

A közlekedésmérnöknek az egyik legfontosabb feladata, hogy rendszerben tudjon gondolkodni, több szakágat össze tudjon szervezni. Elég nagy baj, ha kihagyják egy -egy koncepció megalkotásakor. A nagy városfejlesztési koncepciókban érdekes módon meg is teszik, általában döntő részben építészek rakják össze. Aztán meg is lehet nézni az eredményét. Látványosnak látványos, csak nem működőképes.

Előzmény: mk4047 (148351)
DarvasKristof Creative Commons License 7 órája 0 0 148374

 A belinkelt preziből lehetett arra következtetni, hogy az alagút is része az ügynek

Előzmény: BakcsiMate (148371)
DAttis Creative Commons License 8 órája -2 2 148373

Én egyszer fel tettem a kérdést, szerintem itt (új járművek kapcsán) aztán letörték a lelkesedésem, hogy a 2esre miért a hagyományos villamosok maradjanak csak meg egy ilyen (turisztikailag fontos) vonalon.

Node itt nem lenne már ma is elvárás ap (ha lenne elég ilyen jármű persze), hogy Hans a 80 éves német turista ne lépcsőzzön mikor villamosozni akar a Dunakorzón :P 

Előzmény: kristoof (148372)
kristoof Creative Commons License 8 órája 0 0 148372

Ez a 2-es villamos felújítás, legalábbis ilyen gyorsan nekem is új. Lesznek-e vajon új járművek is vonalon, vagy marad az ICS/KCSV?? 

Előzmény: Dreamy (148368)
BakcsiMate Creative Commons License 8 órája 0 1 148371

A lánchídi aluljáró átépítése is benne van természetesen.

 

Akkor valamit erősen félrenéztél, mert sem a Viadukt, sem a Lánchíd pesti aluljáró nincs benne a jelenleg elkészült kiviteli tervekben. Ezekre is van tervezési szerződés, de egyelőre forráshiány miatt nem lépett hatályba.

Előzmény: gorcher (148369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!