Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 15 perce 0 0 153134

Azt elárulhatnád, hogy a "sárga könyv" pontosan melyik passzusával van bajod?

 

A Bartókon csak akkor lehetne sebességet emelni, ha nem helyben csere lett volna, hanem valamilyen szintű geometriai változtatás is.

Pl: a Gárdonyi téren a visszafordító sávot megszüntetni, helyette a kissugarú ív lehetett volna nagyobb is, nagyobb sebességgel. Ezt nem vállalják fel, mert az a szent gépkocsi közlekedésnek káros lenne.

 

Ha nem történt ilyen, akkor szerinted miért lehetne gyorsabban menni, mint eddig? A max sebesség 50, ezt akkor sem lehet túllépni, ha 10 milliárdot költesz rá, ha egyszer ilyen a jogszabály. Az ívekben pedig a fizika törvényeinek megfelelően lehet menni, ha tótágast állsz, akkor is. Helyben pályaátépítés esetén ez pedig nem fog megváltozni.

Előzmény: Tátrás (153132)
vrobee Creative Commons License 1,5 órája 0 0 153133

Nem arról írtam.

 

Néha nem árt elolvasni az előzményeket, mielőtt az ember hozzászól. Én se mindig szoktam, tudom :)

Előzmény: trizs77 (153122)
Tátrás Creative Commons License 1,5 órája -1 1 153132

"És jó volna az engedélyezett (tervezési) sebességhez hangolni lámpákat..."

 

Jó lenne kivágni végre a hírhedt "sárga könyvet" amiből a pályások számolgatnak. Pár száz milla ráköltése után a pálya ugyanolyan gyorsan járható mint a felújítás előtt. Ezt büntetlenül meg lehet tenni és még ehhez legyenek igazítva a lámpák?

Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a lámpát ehhez kéne tekergetni?!

Előzmény: exvérmezö15 (153131)
exvérmezö15 Creative Commons License 4 órája 0 0 153131

Hiába 30-as Bútor váltó így meg Csiky utcai lámpa fogja meg az embert...

És jó volna az engedélyezett (tervezési) sebességhez hangolni lámpákat...

 

Előzmény: Humarci (153129)
exvérmezö15 Creative Commons License 4 órája 0 0 153130

Hát ki...?nagyon valószínű hogy a BKK...

Lehet más munkák is lesznek a föld alatt?

Előzmény: kz54 (153128)
Humarci Creative Commons License 4 órája 0 0 153129

Én ezt már leírtam ide is bő fél éve is...

közút és a villamos is szív

 

biztos szándékos

Előzmény: DJ. Bakter (153012)
kz54 Creative Commons License 4 órája 0 4 153128

Vicc. Ezt ki engedi? Két hét lenne egy indokolt és elfogadható időhossz egy kereszteződés felújítására...

Előzmény: trizs77 (153124)
g86 Creative Commons License 7 órája 0 0 153127

Két vágány van Angyalföld és az 1-es között. Nem szükségszerű, hogy a kettőn egyszerre dolgoznak. 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (153126)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 10 órája 0 0 153126

Akkor Angyalföld 2 hónapig nem fog adni az 1-esbe? Az nagyon finom lenne........  Barossnak elég kiadni fél Budát, a CAFok száma meg nagyjából adott....

Előzmény: trizs77 (153124)
GST-616 Creative Commons License 12 órája -2 2 153125
mától hétvégén is 10 caf van az 1-esen
trizs77 Creative Commons License 13 órája 0 1 153124

Két hónap

 

 

Figyeljenek, mert nem fog járni a 14-es villamos!

 

A Róbert Károly körút felújítása érinti a villamos vonalát is.

 

Pótlóbusz jár a 14-es villamos helyett október 16-ától várhatóan december közepéig a Béke tér és a Lehel tér között a Róbert Károly körút felújítása miatt - közölte pénteken a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

 

 

A körúti munkák magukban foglalják a kereszteződésben lévő villamosvágányok felújítását is, ezért kellett a pótlást elrendelni.

 

A 14-es pótlóbusz a Lehel térről indulva a Dráva utcánál, a Dózsa György útnál, a Hun utcánál, a Róbert Károly körútnál, illetve a Béke téren áll meg.

A Gyöngyösi utca felé közlekedő 105-ös busz Hun utcai megállóját erre az időszakra áthelyezik a Káposztásmegyer irányú 14-es villamos megállóhelyére.

trizs77 Creative Commons License 14 órája 0 0 153123

A nagykörúton valószínűleg igaz, hogy az ott átutazóknak több mint 20%-a villamossal utazik.

 

De a villamos előnyben részesítése a többi közlekedővel szemben, akkor is csak egy lehetőség és nem kötelezettség.

 

Nekem, mint a közösségi közlekedés mellett vállaltan elkötelezettnek (elfogultnak),  az tetszik ha a közösségi közlekedést, jogszabályokkal, technikai eszközökkel előnyben részesítik az egyéni közlekedési eszközzel megmozdulókkal szemben.

 

De ha nem így történik, nem látok világ végét.

 

 

trizs77 Creative Commons License 14 órája -1 1 153122

A Bartók Béla útról volt szó konkrétan, úgyhogy eléggé mellélőttél.

 

----------------

 

 

1./ Nem.

Nem arról írtam.

Meg sem neveztem utat, útszakaszt.

 

2./ Még a Bartók Béla útra sem igaz a 20%-nál nagyobb arány.

 

3./ Igaz a Bartók Béla út egy kicsi szakaszára.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 14 órája 0 0 153121

Senki sem a 69-es vagy a 37-es vonal végén akar előnyben részesíteni, hanem azokon a vonalakon (pl. Bartók, Nagykörút), ahol egyértelműen magasabb a villamost használók aránya, mint a 10-20%.

Két térkép (sajnos nem egy időpontban készült):

http://img191.imageshack.us/img191/2474/bpvillamos2011.jpg

http://utugyilapok.hu/wp-content/uploads/2015/11/2-modell_J.jpg

A két térképet természetesen - ahol jár busz - torzítja az autóbuszos utasok száma, amelyik egyikben sem szerepel.

Előzmény: trizs77 (153119)
JakiHUN Creative Commons License 14 órája 0 1 153120

A Bartók Béla útról volt szó konkrétan, úgyhogy eléggé mellélőttél. 

Előzmény: trizs77 (153119)
trizs77 Creative Commons License 15 órája -3 0 153119

De azt is, hogy beszurkálod a "10-20%" jellegű hamis adatokat.

 

-----------------

 

Nagyon meglepődnék ha a budapesti villamosvonalak 90%-n, 20%-nál nagyobb lenne a villamoson utazók száma, mint az adott úton összesen járművön utazók mennyisége.

 

Talán a 4-es 6-os lehet mely több, de nem lövök mellé ha azt írom, hogy jellemzően 10-20% között lehet az arány.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 15 órája 0 1 153118

A hozzászólásod nagy (döntő) része erről szólt. Az 50-es IQ-m ellenére ezt észre is vettem.

 

De azt is, hogy beszurkálod a "10-20%" jellegű hamis adatokat. Erre reagáltam, ahogyan be is idéztem.

Ráadásul az olvtársak nem azt elemezték, hogy a menetrendtervező döntse el a lámpaciklust, hanem azt, hogy a rendszer (az összes szereplőjével együtt) nem megfelelő, vagy lehetne megfelelőbb is.

Tehát NEM a menetrendtervezőről mondtak véleményt, hanem a rendszerről.

Előzmény: trizs77 (153117)
trizs77 Creative Commons License 15 órája -1 0 153117

Ez pont nem jött le az előző hozzászólásodból.

Inkább ennek ellentettje.

De biztos  ideológiailag nem vagyok elég képzett.

----------

Ez igaz. Tényleg nem vagy.

Bár szerintem itt és most nem képzettségi hiányod volt hanem figyelmetlenség.

 

Segítek.

 

A hozzászólásom NEM a közösségi eszközök előnyben részesítéséről vagy nem részesítéséről szólt, hanem a hatáskörökről.

 

Előzmény: DJ. Bakter (153115)
trizs77 Creative Commons License 15 órája -1 0 153116

Sajnos hiába tervezi a tervező, ha valaki egyszer csak úgy gondolja, hogy nem lesz a villamos előnyben részesítve, akkor lehet az a legokosabb, legkörültekintőbb ember, a végeredmény egy kalap f*s, használhatatlan vonal...

 

----------------

 

Ez megint hatásköri vita.

 

Itt a topikon a sok amatőr (én is) nyugodtan álmodhatja magát városi közlekedési hozzáértőnek, döntéselőkészítőnek, döntéshozónak, végrehajtónak, ellenőrzőnek és elszámolónak.

Egy személyben.

És írhat ide így is, ebben a szellemben.

 

A valóságban nem.

Nem így van.

 

A tervező dolga, hogy tervezzen.

Ő nem döntéshozó.

Ezt tudomásul kell vennie.

Ha nem veszi tudomásul, vagy Ő mond fel, vagy neki mondanak fel.

 

Megtervezheti egy villamos vonal, akár a teljes budai fonódó villamos hálózat teljes előnyben részesítését, nem szabad elfelejtenie, hogy bármit tervezett, bármily jónak hiszi, az csupán egy javaslat.

 

Egy javaslat a döntéshozó felé.

Nem több.

Tudnia kell, hogy a döntéshozó másoktól is kap majd javaslatokat.

Akár az ő javaslataival ellenkező tartalmúakat is.

 

Majd a döntéshozó dönt.a döntés ugyanis az Ő joga, nem a javaslattevőé.

 

Ha a döntéshozó nem az Ő javaslatát fogadja el, akkor joga van civil fórumokon (például itt) puffogni.

 

 

Előzmény: király2644 (153110)
DJ. Bakter Creative Commons License 16 órája -1 1 153115

"Nagyon nem értek egyet javaslatoddal."

 

Ebben (csak ebben az egyben) hasonlítunk.

 

Én is így szoktam lenni a te javaslataiddal.

 

"közösségi közlekedési eszközök előnyben részesítése a többi (többségi) közlekedővel szemben pozitív dolog.

Akár busz az a közösségi eszköz, akár villamos."

 

Ez pont nem jött le az előző hozzászólásodból. Inkább ennek ellentettje. De biztos  ideológiailag nem vagyok elég képzett.

Előzmény: trizs77 (153113)
trizs77 Creative Commons License 16 órája -2 1 153114

Ezért is írtam, hogy elsősorban szemléletváltozás kell minden szinten, még a főpolgármesteri szinten is, mert egy 70-es évekbeli habitussal nem lehet 2016-ban várost vezetni....

 

-------------

 

Nekem ezzel semmi bajom.

 

Nekem azzal van bajon ha egy villamos menetrend tervező egyben :

   - várostervezőnek,

   - városi közlekedés tervezőnek,

   - főpolgármesternek,

képzeli magát, s vindikálja agának, utóbbiak jogait.

 

Ő villamos menetrend tervező.

 

Ha ezt kevésnek tartja, mondjon fel és pályázza meg a :

   - várostervező,

   - városi közlekedés tervező,

   - főpolgármester,

állásokat.

Előzmény: király2644 (153110)
trizs77 Creative Commons License 16 órája -1 0 153113

3. Szüntessük be a "busz" feliratú lámpákat és a buszsávokat is: azt "a" 10-20%-ot aki a buszon utazik, milyen jogon kell előreengedni?

 

---------------

 

Nagyon nem értek egyet javaslatoddal.

De jogod van ilyen javaslatokat tenni.

 

Véleményem szerint a közösségi közlekedési eszközök előnyben részesítése a többi (többségi) közlekedővel szemben pozitív dolog.

Akár busz az a közösségi eszköz, akár villamos.

Előzmény: DJ. Bakter (153111)
vrobee Creative Commons License 16 órája 0 3 153112

na, elsőre azt hittem, ezt a hozzászólást az az Itorambokiat0k0m írta...

Előzmény: trizs77 (153109)
DJ. Bakter Creative Commons License 16 órája 0 3 153111

"úgy lámpázzon be, hogy az útvonalon közlekedők azon 10-20%-t részesítse előnybe"

 

1. Kiadtad-e már a diákjaidnak, hogy néhány forgalmas villamosvonalon ténylegesen mennyi ez "a" 10-20%? Járműegységben akár lehet ennyi is. Utasszámban már egyáltalán nem biztos.

 

2. Sajnos a lámpaprogramok egy része igen rosszul van beállítva, minden közlekedő számára. Ha már az előzményben a Bartók volt megemlítve, ott van példának a Ménesi úti lámpa: északról alig jönnek (dél felé egyirányú), gyalogos sincs sok, mégis megfogja a Bartókot indokolatlanul hosszú időre. Ez pedig nem csak a villamosnak (pfúj!) hanem a gumikerekűnek (7-es busz) sem túl jó.

 

3. Szüntessük be a "busz" feliratú lámpákat és a buszsávokat is: azt "a" 10-20%-ot aki a buszon utazik, milyen jogon kell előreengedni?

Előzmény: trizs77 (153109)
király2644 Creative Commons License 16 órája 0 3 153110

"Ha majd odahagyja azt a széket ahol most ül, és várostervezővé, városi közlekedés tervezővé válik (majd egyszer) akkor gondolkodhat olyan dolgokon, hogy egy útvonalat úgy lámpázzon be, hogy az útvonalon közlekedők azon 10-20%-t részesítse előnybe,  akik azon az útvonalon épp villamossal közlekednek"

 

Sajnos hiába tervezi a tervező, ha valaki egyszer csak úgy gondolja, hogy nem lesz a villamos előnyben részesítve, akkor lehet az a legokosabb, legkörültekintőbb ember, a végeredmény egy kalap f*s, használhatatlan vonal...

 

Mellesleg a budai fonódón még mindig nem az a lámpaciklus megy, amit TERVEZTEK a tervezők..... hiába minden erőfeszítés az alsóbb szinteken - egy menetrendtervező is tehet lépéseket, hogy változzanak a dolgok - ha valaki egy tollvonással, meg azzal a kijelentéssel, hogy ez egy szélsőségesen tömegközlekedés orientált város a döntéshozók bármit megtehetnek.... (konkrétan a fonódón is így történt)

 

Ezért is írtam, hogy elsősorban szemléletváltozás kell minden szinten, még a főpolgármesteri szinten is, mert egy 70-es évekbeli habitussal nem lehet 2016-ban várost vezetni....

Előzmény: trizs77 (153109)
trizs77 Creative Commons License 16 órája -2 0 153109

Azért egy megfelelően működő lámpaciklussal ez eléggé hatékonyan lenne kezelhető, ahol a villamos élvez elsőbbséget. Nem úgy, ahogy most a belső Bartókon sikerült....

 

-------------

 

ez elvi különbség.

 

Nálam ez az elv :

 

 

Ezt a bácsit (ha villamosban gondolkodunk) az Isten adta.

 

Ő húzza meg a pálya vonalait amiken belül játszunk.

 

Olyan nincs, hogy Wimbledoni döntőben az egyik játékos odamegy a bíróhoz, hogy az Ő térfele legyen 10 centivel keskenyebb, az ellenfélé meg 10 centivel szélesebb.

A térfeleket már az ismeretlen bácsi meghúzta, felvonalazta.

 

Nem.

 

A keretek adottak.

Ez a számunkra ismeretlen bácsi meghúzta azokat a kereteket, ami között mi játszhatunk.

 

A villamos menetrendjét meghatározó szakember (menetrendtervező)-nek is van egy ilyen, számára ismeretlen pályaszél meghúzó, korlátot állító bácsija.

 

Az aki megszabja a lámpaciklusokat, a lámpák elsőbbségi kérelemre való reagálását.

Vagy figyelembe veszi a lámpaciklus tervezésekor, hogy ott villamos is közlekedik vagy nem.

 

S itt jön a különbség.

Sokan szeretnének kilépni saját korlátaikból.

 

Ha nem megy jól, saját álmaik szerint a villamos menetrend tervezése, akkor ki akar lépni szobájából, beosztásából, és félistenként elvenné mások döntési jogosultságát, magához vonná mások munkájának egy részét.

 

Nem csak itt, nem csak villamosnál, a vonatnál még inkább.

De sok más területen is.

 

Én meg azt mondom, hogy mindenki a saját szakterületén alkosson.

Ha villamos menetrendtervező, akkor adottságként vegye figyelembe az adott útvonalon lévő lámpaciklusokat amikbe Ő, abból a székből nem tud beleavatkozni, azért, hogy a számára kedves villamost előnybe részesítse.

 

Ha majd odahagyja azt a széket ahol most ül, és várostervezővé, városi közlekedés tervezővé válik (majd egyszer) akkor gondolkodhat olyan dolgokon, hogy egy útvonalat úgy lámpázzon be, hogy az útvonalon közlekedők azon 10-20%-t részesítse előnybe,  akik azon az útvonalon épp villamossal közlekednek.

 

Amíg nem olyan székben ül, hanem villamos menetrendtervező van a munkahelyi székének háttámlájára írva, addig ha hosszú a villamosvonal amit tervezni kell és kevés benne a zárt pálya, igenis tervezzen bele 1-2 időkiegyenlítő pontot.

Az a dolga.

 

Előzmény: király2644 (153106)
vrobee Creative Commons License 30 órája 0 0 153108

Szerintem itt játszik a jvez rutinja és odafigyelése. Lehet ezt kevésbé feltűnően is csinálni. Az kb. a legrosszabb, ha valaki a megállóban rohan, megállóközben szüttyög, ilyet nem is javasoltam.

És igen, én is írtam, hogy ha állni kell, azt inkább megállóban. Ha viszont van bőven idő, és egyébként a kutyát nem zavarja, akkor egyáltalán nem muszáj a megállóközben 50-ig huzatni, lehet finomabban gyorsítva-lassítva mondjuk csak 40-ig...

 

Hadd hozzam fel már megint Prágát példának. Ott ha van rá mód, elég szépen tartják a menetrendet. Van ott is kiegyenlítőpont, ahol vár a villamos szükség esetén. De többnyire vonalközben is meg tudják oldani, hogy időben legyenek, pedig ott sem zavarmentes ám minden vonal. Ha korán vannak, kicsit visszafogják, ha pedig későn, akkor -néha túlságosan is- meghúzzák.

Előzmény: Csmg (153104)
GST-616 Creative Commons License 30 órája -4 1 153107

ma van utoljára ICS a 19/41-esen?

király2644 Creative Commons License 1 napja -1 1 153106

Azért egy megfelelően működő lámpaciklussal ez eléggé hatékonyan lenne kezelhető, ahol a villamos élvez elsőbbséget. Nem úgy, ahogy most a belső Bartókon sikerült....

 

Már a Nagykörúti 60 másodperc is kiverte a biztosítékot a Tahósnál és bandájánál, szóval esősorban szemléletváltozásra van szükség (szerencsére kénytelenek voltak belátni a Kolosy téri tévedést és később korrigálni, holott eredetileg is a villamosra volt tervezve az egész, jobbra kanyarodási tilalommal, de nem, nem szabad megtiltani a szent autósoknak, be is égtek, hogy a zsír új vonalon e menetidő nem csökkent a felújítás előttihez képest) mert a technikai eszközök adottak.... persze nehéz megtalálni az optimális beállítást, de az, hogy erre kísérlet sincs.... (a másik kedvenc a Móriczon a 19/49 Kelenföld felől Gellért felé, de hagyjuk....)

 

 

Másik téma: sajnos a Gárdonyi téri új utasvárókba beköltöztek a csövesek.... tudom, hogy nem az a probléma megoldása, hogy kitiltjuk őket mindenhonnan, de ez akkor is szomorú, mert 1 hónap alatt le lesz lakva az egész....

Előzmény: trizs77 (153100)
korpi41 Creative Commons License 1 napja 0 0 153105

Nagyon hasznos, ha először szemlélődünk.

Nagyon hasznos, ha megállapítjuk, hogy mit tudunk ahhoz módosítani, hogy kevesebb. mint 26 befolyásoló dolog legyen.

Nagyon hasznos, hogy ha ezeket megléptük, után megtervezzük, hogy hol, melyik napszakban és mennyi időkiegyenlítés legyen.

Előzmény: trizs77 (153100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!