Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Hamster 15 perce Creative Commons License 133852

Ab van Donselaar nem csak a régi villamosokat örökítette meg annak idején, de a vadonatújakat is. Fura, hogy az "Újtátrák" hány helyen jártak, ahol már évek óta nincsenek sínek: a Visegrádi utcában, a Megyeri csárdánál, az újpesti piac mellett:

 

Az "új" villamos régi képeken

Megszokhattuk, hogy Ab van Donselaar képein legtöbbször olyan villamosokat látunk, melyek már rég eltűntek az utcákról - most viszont egy olyan típus lesz a főszereplő, amit én legalábbis képtelen vagyok réginek látni, hisz még mindig a főváros tömegközlekedésének egyik[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

mk4047 9 órája Creative Commons License 133851

Sajnos a XX. század benzingőzös, metromán második fele eléggé megtépázta a hálózatot.

Előzmény: 18-09 (133850)
18-09 9 órája © 133850

http://www.nuernberg.de/imperia/md/umweltreferat/dokumente/2012-04-19_vortrag_klimaschutzkonf.pdf

 

A villamos nincs külön kiemelve, de 2011-ben a tömegközlekedést a nürnbergiek 22%-a választotta.

Előzmény: trizs77 (133848)
skoda26t 9 órája © 133849

kap másik számot arra az időre? vagy... eggyel több számjegyet használnak.

 

Valószínűleg igen, de ez sem olyan egyszerű. Engedély kell az új számhoz, ami időbe és pénzbe kerül.

Előzmény: vrobee (133836)
trizs77 9 órája © 133848

Nagyon tetszenek a különböző városok villamos közlekedésének, ilyen ízelítős bemutatásai.

 

De nagyon hiányolom, hogy nem tudni meg az összeállításokból, milyen szerepet tölt be az adott (bemutatott) város életében a villamos ?

 

A város modal splitjéből 1%-kal, vagy 11%-kal részesedik ?

Előzmény: Hamster (133846)
Grgabácsi 10 órája © 133847

Avagy a ZiU-k és az MX-MX/A-k is azonos pályaszámcsoportban vannak.

Előzmény: John Howard (133826)
Hamster 10 órája Creative Commons License 133846

Anod now for something completely different alapon egy kis Nürnberg. Ugyanazok a típusok, mint Münchenben, csak kicsit jobban huppognak egyenesben, kicsit jobban csikordulnak ívben. Meg kicsit színpompásabbak:

 

hajdubus 10 órája © 133845

Az egészen biztos. :)

Előzmény: Hamster (133844)
Hamster 10 órája Creative Commons License 133844

Az egy örök vita, hogy minek hívjuk, de az biztos, hogy nem a kerékpártengelytől lesz valami forgóváz :)

Előzmény: hajdubus (133842)
vrobee 11 órája Creative Commons License 133843

A villamoskocsi adott üzemre "szól", ha elkerül onnan, az esemény. A busznál semmi sem tiltja (max. a belső szabályzat/szokásjog), hogy egyik nap helyijáratozzon, másnap menjen helyközibe, harmadnap a céges ünnepségre vigye a tömeget különjáratként.

Előzmény: rm40 (133839)
hajdubus 11 órája © 133842

A Skodát még nekem sem volt alkalmam megnézni, de elvileg a CAF-fal ellentétben nem egyedi felfüggesztésű kerekei vannak ál-forgóvázon. Csak akkor nem értem hogy írhatják 100%-ban alacsony padlós járműnek.

 

Előzmény: Hamster (133841)
Hamster 12 órája Creative Commons License 133841

"forgóvázai"

 

Hogy mi? :)

Előzmény: illesf (133840)
illesf 12 órája Creative Commons License 133840

A járművek mélyebb műszaki ismerete nélkül valószínűleg az okozhatja a méret- és helykihasználtságbeli különbséget, hogy a Skodának vasúti forgóvázai vannak, így a forgóvázak fölött megemelkedik a padlószint, és több hely van elhelyezni bizonyos berendezéseket, míg a CAF-nak nem hagyományos vasúti forgóvázai vannak, és a padlószint sem emelkedik meg annyira, mint a Skodánál, így ott kevesebb a hely, és kellett valaminek egy plusz doboz.

Előzmény: V431371 (133838)
rm40 12 órája Creative Commons License 133839

Mondjuk ilyen erővel az összes helyi forgalmú autóbuszra is felesleges volna a forgalmi rendszám...

Előzmény: vrobee (133836)
V431371 12 órája © 133838

Jártam a miskolci Skoda, és a debreceni CAF villamoso utasterében, és szembeötlött, hogy, a Skodán a hajtó futóvázak fölött  8  ülés van, addig a CAF  hajtó futóvázak fölött csak 6 ülés. Meg tudná valaki irni, hogy mi nyúlik fül a CAF-nál az utastérbe az ablakok mellé alúlról, ami a hasznos teret elveszi? Nem lett volna eltüntethető annyira, hogy felé is ülések kerüljenek?

Ratbus 13 órája © 133837

Inkább utolsó előtti. Az első lépés a kocsiszínig visszavágás volt anno. Az utolsó lépés a 12-es autóbusz elindítása, majd pár hónap utáni beolvasztása más vonalba/megszüntetése lesz majd valamikor.

Előzmény: Humarci (133833)
vrobee 13 órája Creative Commons License 133836

És ha egy szegedi KT4-es véletlenül (pl. kölcsönbe) Miskolcra került volna, vagy fordítva egy miskolci KT8-as Szegedre?

kap másik számot arra az időre? vagy... eggyel több számjegyet használnak.

Előzmény: skoda26t (133834)
vrobee 13 órája Creative Commons License 133835

Nem kell hozzá mérőszalag. Ha a 260-as fel tud menni saccra 12% körüli emelkedőn, ami helyenként pár méteren belül vízszintesbe "törik", akkor mehet. Ha nem, akkor inkább hagyjuk. :)

Előzmény: trizs77 (133828)
skoda26t 14 órája © 133834

Nagyon fontos, ha a villamos netán eltévedne és mondjuk Zürichben kötne ki, pályaszám alapján tudják, hova kell hazaküldeni.

 

És ha egy szegedi KT4-es véletlenül (pl. kölcsönbe) Miskolcra került volna, vagy fordítva egy miskolci KT8-as Szegedre? Néhány éve lett bevezetve a 12 számjegy, de a két városban már lassan egy évtizede ugyanúgy 200-217-ig számozzák a két villamostipust. Sose értettem, hogy egy ilyen kis országban, ahol mindössze négy villamosüzem van, hogy sikerült azonos pályaszámokat kiadni, a Bengális korszakban ilyen nem volt.

Előzmény: vrobee (133818)
Humarci 14 órája © 133833

első lépés...

Előzmény: korpi41 (133831)
rezgaras 14 órája © 133832

Jót derültem... A felső szakasz ráadásul igencsak meredek...

 

Előzmény: 18-09 (133825)
korpi41 15 órája © 133831

Megszületett a döntés a 12-es üzemidő módosításáról.

 

 

http://www.bkk.hu/te/eszak/pdf/TE_Lezaro_Eszak.pdf

Grikon1985 16 órája © 133830

Térkép alapján NEM lehet járatokat tervezni! Először is helyismeret kell (ha egyszer végigsétálnál látnád hogy a Városkúti út felső része olyan 4 méter széles járda nélkül faltól falig és még parkolni is szoktak), utána utazási igényt és irányokat tudni.
(OFF: A 128-asra komoly szabályozás és egyirányúsítások után lehetne egy Galgóczy-Béla király-Városkúti hurkot csinálni, de csak midibuszokkal és komoly szabályozással. És a kedves lakók meg úgyis tiltakoznának, mint a Szarvas Gábor útiak...)

Előzmény: sz_b (133824)
LoviGabi 16 órája Creative Commons License 133829

225-294 közt még akad :)
Leszámítva a 233, 237, 274, 286 psz.-okat... :(

Előzmény: John Howard (133827)
trizs77 17 órája © 133828

Nem tudom, hogy ez az útvonal busszal mennyire lenne bejárható...?

 

---------------

 

Villamos és Fogas pótlás tervezéshez:

 

a nem tudás ellenszere a tanulás.

 

Odamégy és leméred.

Nem kell hozzá sok.

csak egy min. 20 méteres mérőszalag.

 

a buszok fordulósugár köreinek + sodrási köröknek az értékeit, indulás ELŐTT, kijegyzeteled.

 

 

 

 

John Howard 24 órája Creative Commons License 133827

Ööö... 200-as már nem is annyira...

Előzmény: John Howard (133826)
John Howard 24 órája Creative Commons License 133826

Most hogy mondod, tényleg. Gyakorlatilag szinte a teljes 200-as, és a 300-as pályaszám-csoportból is sok létezik metróban is, meg troliban is... :-o

Előzmény: paca664 (133821)
18-09 28 órája © 133825

Jártál már a Városkúti útnak ezen a szakaszán? Mert ott azért van 1-2 olyan hely, ahol egy méretes SUV-al is necces, nem hogy busszal...

Előzmény: sz_b (133824)
sz_b 29 órája © 133824

Na jó, ez hátha reálisabb: a 128-ast meg lehetne hosszabbítani a képen látható módon a pótlás idejére.

Előzmény: sz_b (133823)
sz_b 29 órája © 133823

Naiv módon próbáltam készíteni egy olyan autós útvonaltervet, ami minék inkább hasonlít a fogaskerekű útvonalához. Nem tudom, hogy ez az útvonal busszal mennyire lenne bejárható...? Közben látom, hogy a Diós árokba csak a célforgalom hajthat be, szóval gondolom nem annyira nyerő.

 

Előzmény: sz_b (133822)