Keresés

Részletes keresés

49-es villamos Creative Commons License 45 perce -1 0 150985

Két kérdés:

 

 

1)Angyalföldi Tatra villamosok miért nem kapnak sosem ütközővédő takarót?

 

2)A Kátrásítás során nem merült-e fel Tatra kocsik sötétített üveggel való üzembe állítása (lecserélése) ?

49-es villamos Creative Commons License 1 órája 0 0 150984

LE megoldás se lett volna rossz: az A tengely magaspadlós, a 2. ajtótól a B-ig ap-s. Kettő közt lépcső, ahogy az ábrán is.

De mind1, ha nem, hát nem.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (150982)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2 órája 0 1 150983

Remélem ötven év múlva :-) a CAFka után ICs - kifejezett élmény vezetés volt. (jó én egy maradi besegítő vagyok, nem mérce amit mondok)

Előzmény: trizs77 (150980)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2 órája 0 1 150982

A pótkocsi már akkor felmerült ötletként amikor az első M+M+M Tátra szerelvények járni kezdtek.
Ám, a CKD-vel konzultálás után, ejtették az ötletet. A csehek szerint a budapesti kontaktorkát szóló üzemre méretezték gépészetileg. Mert, hogy pótkocsis üzemről szó sem volt. Ezért, (merthogy mindent lehet, de mindennek ára van) a rendszeres pótkocsis üzemben fokozott hajtásrendszeri elhasználódással és meghibásodási hajlam növekedéssel kell majd számolni.

Bár a kísértés igen nagy volt, hogy "kiszabadítsák" a középső motorkocsikat, de a fentiek okán letettek a dologról.

(természetesen ezt elbeszélésből tudom, akkor se voltam nagy és döntéshozó :-)

Előzmény: 49-es villamos (150959)
GST-616 Creative Commons License 15 órája 0 1 150981

most 3 vasárnap már 4 lesz

Előzmény: sef_bacsi (150967)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 6 150980

A Tátrákat mikor selejtezik ???

Lassan 30 évesek....

 

-----------------

 

A GANZ-kat mikor selejtezik ?

Lassan 50 évesek lesznek

Előzmény: sef_bacsi (150963)
g86 Creative Commons License 22 órája 0 1 150979

A 3 percenként induló 61-esnek volt az épület északi oldalán a végállomása az átépítés alatt. Na az tényleg szűkös volt. Azt a vágányt tartaléknak szánják, az üzemszerű végállomás az épület déli oldalán lesz, ott több a hely, és a fogas sem érkezik 3 percenként egy 61-esnyi utassal. Teljesen jó lesz.

Előzmény: ChGeri (150941)
korpi41 Creative Commons License 24 órája 0 4 150978

Egy párszor már le lett írva, hogy ebben a járműben a pályaszám és a két forgóváz eredeti. Semmi más.

Előzmény: 49-es villamos (150977)
49-es villamos Creative Commons License 24 órája -6 0 150977

Meglévő átalakításához?

Több helyen közlekednek így a villamosok.

(Fotó forrása ismeretlen)

Előzmény: MFP508 (150972)
Grgabácsi Creative Commons License 25 órája 0 7 150976

Nyugi. Semmi értéknövelő felújítás nem lesz, csak összeszögelik azt az ICS-mennyiséget, amely a 47-48-49-re kell, hogy még kibírjanak pár évet. Ugyanis jó részük már lassan 10 éve volt főműhelyben.

Előzmény: Lucky76 (150958)
4014 Creative Commons License 25 órája 0 2 150975

Továbbra sem értem, hogy miért az az indok,hogy egy elavult buszba 2 négyzetméter lépcső nélkül elérhető. Mert, hogy az igen messze van az ap szolgáltatástól...

Előzmény: 49-es villamos (150971)
sef_bacsi Creative Commons License 26 órája 0 0 150974

ez szinte semmi....

Előzmény: 49-es villamos (150969)
MFP508 Creative Commons License 26 órája 0 1 150973

Mert az évek eltelnek, és létezik a járműveknél a könyvelési érték nullázása is, de ez nem a kivonást jelenti. 

Előzmény: MHK-911 (150970)
MFP508 Creative Commons License 26 órája 0 0 150972

Minden jármű átalakításhoz kell engedély, hogy forgalomba helyezhessék. De egy új jármű építése még pláne. 

Előzmény: 49-es villamos (150971)
49-es villamos Creative Commons License 26 órája -2 0 150971

BPO-370 is sok papírozást igényelt?

Előzmény: MFP508 (150965)
MHK-911 Creative Commons License 26 órája 0 4 150970

Nem értem miért figyelik mostanság sokan a járművek életkorát. Megbízható szerethető járművek a magyar Tátrák.

Előzmény: sef_bacsi (150963)
49-es villamos Creative Commons License 26 órája 0 1 150969

10-11 db lesz CAF az 1-esen futó kb. 40 szerelvényből.

Előzmény: sef_bacsi (150967)
Hamster Creative Commons License 26 órája 0 6 150968

Hosszú CAF-ok tavaly őszi próbázásoktól az 1-esen bemutatkozásig:

 

A hosszú CAF-ok üzembe állása
Budapest második alacsonypadlós generációjának hosszabbik képviselője

sef_bacsi Creative Commons License 26 órája -3 0 150967

És mikor lesznek az 1-esen CAF-ok ? néha látni csak 1-et.

Ez volt a nagy megújítás ????

Előzmény: sef_bacsi (150963)
MFP508 Creative Commons License 26 órája 0 0 150966

1979,1980,1984! akkor már igencsak 30 felettiek! 

Előzmény: sef_bacsi (150963)
MFP508 Creative Commons License 26 órája 0 0 150965

Azért azt meg kell tervezni, engedélyeztetni, legyártani, és utána egy halom bürokrácia. Még az FVV idejében sem csak gyártottak és kiküldték a forgalomba. Ennyire ne konzerváljuk már ezt a villamoscuccot. Ameddig üzembe maradnak addig jó ez a felállás, kettes és hármas egység a meglévő motorkocsikkal.

Előzmény: 49-es villamos (150960)
hitman Creative Commons License 26 órája 0 2 150964

20 év múlva...

Előzmény: sef_bacsi (150963)
sef_bacsi Creative Commons License 26 órája -2 0 150963

A Tátrákat mikor selejtezik ???

Lassan 30 évesek....

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (150962)
UZ3jCQGg3B7uG8dZ Creative Commons License 27 órája 0 1 150962

Pont az a gond, hogy nincs meglévő anyag. Új kocsikat kellene gyártani ehhez, aminek megtérülése eléggé kérdéses. Persze, ha még 25 év múlva is hármasával csatolt Tátrákon fogunk utazni, akkor esetleg meggondolható.

Előzmény: 49-es villamos (150960)
sef_bacsi Creative Commons License 27 órája -2 1 150961

Mikor lesz már kész az 1-es villamos vonala a felüljárón ???

Kész lesz még idén ?

49-es villamos Creative Commons License 27 órája -1 0 150960

"A Tátra pótkocsi gyártásnak akkor lenne realitása, ha baromi olcsón tudnánk legyártatni őket, tekintve, hogy a Tátrák előbb-utóbbi selejtezésével azokat is ki kell majd dobni."

 

Ha kiégett villamost volt pénz felújítani, egy ilyen kifejlesztéshez miért nincs?Pláne meglévő anyagból pl.

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (150950)
49-es villamos Creative Commons License 27 órája 0 0 150959

 "És végtére is a Tátra is egy öreg villamos, csak jelenleg még jó szolgálatot tesz, de azért túlzásokba sem kéne esni, a COMBINO és CAF világában."

Ebben igazad van, de ap-s szolgáltatást hogyan lehetne szerinted még több helyen biztosítani?

Múltkor éppen számolgattam az opciós 77 villamosból hova mennyi mehet (ha mind rövid), és arra jutottam, hogy ha ezen vonalakra nem megy az opcióból (1,12,14,47,48,49), akkor minden más vonalon kb. 30-40 %-os lenne az ap-s lefedettség. A középkocsi-program nyilván a 1,(12),14 vonalak ellátottságát segítette volna (jóval kedvezőbb áron). És nem kell nagy számokra gondolni: mondjuk 20 db-ra.

Na mind1, ha itt mindenki ellenzi, én nem kardoskodok emellett tovább, csak a logikát nem értem.

Előzmény: MFP508 (150947)
Lucky76 Creative Commons License 27 órája 0 0 150958

No de mintha arról is lett volna szó néhányszor, hogy a pesti Tátra nem alkalmas vontatásra alapesetben, nem? 

 

Hogy ezzel együtt is megérné -e...

 

Bár, ha 40 db ICS-t megéri értéknövelő felújításra küldeni, akkor...

Előzmény: mk4047 (150955)
sz_b Creative Commons License 28 órája 0 0 150957

Ööö... egyrészt egy peron van, legalábbis tudomásom szerint az új épület délnyugati oldalán van az az egyszem peron, ahonnan a fogas indulni fog. Nem? Az épület másik felére is be lehet állni, de az elvileg Combino tárolásra van fenntartva.

A biciklisek pedig hol tervezik ott az őrjöngést és miért, ez valami titkosszolgálati info? :D

Előzmény: ChGeri (150948)
kristoof Creative Commons License 28 órája -1 0 150956

A lámpa alatt van a BuDaPeST és a békáká logó is. Valami csuda szép így! :(

Előzmény: MFP508 (150953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!