Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

paca664 2 órája Creative Commons License 135835

Mert a látvány szempontjából irreleváns, márpedig látványtervekről van szó. Ugyanúgy nem rajzolják meg a fákat, bokrokat sem teljesen pontosan.

Előzmény: Slusszpassz (135803)
BakcsiMate 3 órája Creative Commons License 135834
A jövő év is elég sűrű lesz ebből a szempontból, ez van, de még mindig jobb, mintha csak pusztulna le a villamos üzem. :-) Nehéz lesz kezelni bizonyos egyidejűségeket, de valahogy meg lesznek oldva.
Az elvágott Szépilona miatt az 59/61-es valóban nagy kérdés, szerintem nincs még eldöntve. Budafok átépítése szerintem március előtt nem reális, ezt most pontosan senki nem tudja.
Előzmény: BY-75-98 (135831)
hungeri 4 órája Creative Commons License 135833

Jó. Csak egyszer csináld ezt mobiltelefonnal hívás közben, amikor valami meglepőt hallasz a túlvégről. Visz tovább a rutin, ám a rutinnak sokszor része a "múltkor sem jött itt semmi" :-D

Szóval vannak figyelmes emberek, de tökéletes ember nem létezik. Én bicikliztem körúti sínek között, dugóban, sávok között (lassan egy évtizeddel ezelőtt), vezetek gumikerekűt is, villamost meg ötödik éve, mégis idén tavasszal vészfékezett először egy kollégám miattam, mert váltóőrként egy veszélyes másik szituációt rosszul oldottam meg és az érkező elé menekültem (mert a helyzet a rutint hozta elő, azaz azt, hogy a bajból a legrövidebb úton kifelé. Kimaradt, hogy abból még nagyobb baj lehet, hát hamar rájöttem)... Engem persze a korlát nem védett volna meg, mert ez üzemi terület, nincs helye korlátnak, de a mezei embereknek azért kell hagyni némi esélyt a tévedésre, mielőtt csonkolunk.

Előzmény: nemeza (135826)
hungeri 4 órája Creative Commons License 135832

Nananananana nanana na! Na! :-)

 

Nem az a sokkal kisebb kár, hogy 100 méteren 25-tel megyünk (ez bizony komoly veszteség már, nem is értem, hogy jutott eszedbe), hanem az, ha pénzért növeljük a biztonságot: kerítés, felfestés, lámpa, kordon, mittomén még mi. Ez volt a vitaindító is és erre utaltam a Kőbányai úti példámmal.

Előzmény: DarvasKristof (135830)
BY-75-98 4 órája Creative Commons License 135831

Tisztelettel, eme Gögey felújításáról pontosabban annak kezdéséről, és időtartamáról nem halottam semmi pontosat, csak most tőled! Aminek örülök! És annak is ha végre valóban meg lesz csinálva!
De ugye 2015 Februárjában Budafokot is zárni tervezik, Sz.K.tér felújítása is akkoriban indul.....megint mindent egyszerre??
( nem 100%-os, de a kiadásról 61 kiadásáról szó volt Baross ksz.-ről, a budafoki vonalaknál pedig Fradi, és Kelenföld. )

Előzmény: BakcsiMate (135814)
DarvasKristof 11 órája Creative Commons License 135830

Egy rendszernek nem árt, ha van valamennyi hibatűrése, tehát egy bizonyos mértékig tolerálja mások hülyeségét. Természetesen a gyalogos felelőssége, ha lelép a villamos elé, de mindig lesznek meghatározott százalékban figyelmetlenek / másnaposak / részegek / őrültek / gyerekek / éppen most kúrták fel az agyukat telefonon / öngyilkosok akarnak lenni. Egy baleset pedig órákig megbénítja a közlekedést, sokkal több utasnak okoz kárt, mintha egy 100 méteres szakaszon a villamos 50 helyett csak 25-el megy.

Szóval nem baj, ha minden eszközzel egy ésszerű mértékig megpróbálják elkerülni a balesetet, korlátokkal, lámpákkal, ha kell, lassabb haladással.

Előzmény: Ashi Valkoinen (135828)
kihúzóvágány 12 órája Creative Commons License 135829

Ha kijelölt gyalogátkelőhelyen (zebrán) megy át, akkor is körül kellene nézzen, jogos elvárás, de ha nem tette, ki büntetheti ezért? (Csak azért, mert egy nagy sárga van rábízva)

Előzmény: Ashi Valkoinen (135828)
Ashi Valkoinen 12 órája Creative Commons License 135828

Én megértem, hogy az embereket a BKV-nak, MÁV-nak (és ugye közvetetten az államnak) óvnia kell a saját hülyeségüktől, de velem például még sosem fordult elő, hogy bármilyen kötöttpályás jármű elé kerültem volna figyelmetlenségből vagy annak tudatában, hogy közeledik az a jármű, de nekem muszáj átérnem előtte. Nap, mint nap villamosozok Budapesten, sőt, otthonomban mindennap kétszer két átmenő vágányon is át kell kelnem (vmax=120), de sosem kerültem veszélyes helyzetbe. Egyszerűen fel nem tudom fogni ésszel, hogy miért indul meg akár a süketnéma, öreg és fiatal bármiféle körültekintés nélkül. A villamos nagy, randa, sárga, hangos. És erősebb. És haladjon engedélyezett sebességgel ott, ahol a pálya engedi, ne azért döcögjön gyökkettővel, mert hátha egy hülye elég esik. A kerítésen meg csak idő kérdése, hogy keletkezzen egy lyuk vagy rég, ahol az igény utat tör magának, a bevállalósabbak meg még ugrani is fognak egyet két villamost előtt. (Meg lehet nézni az összes körúti megállót, de főleg a Nyugati pályaudvarnál lévőt, hányan aluljáróznak/zebráznak és hányan mennek a kerítésen át.)

kihúzóvágány 13 órája Creative Commons License 135827

Nincs igazad: az a baj, hogy amikor emberek vannak a sínen, csak jön és jön a villamos!

(A Csóka utcánál is így történt: két ember ment át; és a villamos csak csönget, de nem fékez. Amikor már fékezett, késő volt. Sajnos, a két ember siketnéma volt.)

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (135824)
nemeza 13 órája Creative Commons License 135826

Én bősz körülnézésekkel szoktam átszállni pl. az Építész utcánál. Persze intelligencia és fittség kérdése a dolog. Amikor gond volt a lábammal, rászámoltam a többlet időt és nem mentem bele olyan helyzetekbe amibe egészségesen / fiatalon még lehet.

Előzmény: hungeri (135825)
hungeri 13 órája Creative Commons License 135825

Egyrészt természetesen igazad van.

De a járművezetők közül a tapasztalt és bölcs fajta szépen és óvatosan fog elhaladni az ilyen hírhedt gócpontoknál, azaz "feleslegesen" nő a menetidő (másodpercekkel). Az esetleg tapasztalt, de nem bölcs fajta pedig a pályára engedélyezett sebességgel fog haladni, ezzel növelve a baleset valószínűségét, illetve annak súlyosságát. Amelyikünk meg még nem is tapasztalt, az lassabban is fog menni, meg a balesetet is összehozza, ráadásul stresszt okoz számára.

 

Összességében tehát mindenki nyer azzal, ha a gócpontok időben és megnyugtatóan lekezelésre kerülnek.

 

Hogy hozzak saját példát: 28-as, Kőbányai út 31. és 21. között a megboldogult piac rendelkezett egy kapuval, ahonnan kilépve közvetlenül a villamos alá lehetett kerülni. A pályára engedélyezett sebesség 50 km/h, Blaha felé pedig mindkét érintett viszonylat meg tud menetidő tekintetében csúszni, tehát nyomni kell. Amíg nem lépett a piac, szépen lelassítottunk, olykor majdnem lépésben haladtunk ott át. Aztán lett ember delegálva, aki azonban dekoncentráltság miatt nem volt elég hatékony, de már elég volt őt nézni, hogy pszichésen velünk van-e. Ha igen, máris 25-30 km/h is vállalható volt. A non plus ultra állapot pedig akkor köszöntött be, amikor kapott ez az ürge egy gurulós kerítést, így ha láttam, hogy elhúzza, akkor 50 km/h és annak menetszele hálálta meg ezt számára :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (135824)
Ashi Valkoinen 14 órája Creative Commons License 135824

Az emberek azért sérülnek/halnak meg, mert vannak olyan hülyék, hogy akkor vannak a síneken, amikor jön rajta a villamos.

Előzmény: vérmezö15 (135818)
BakcsiMate 15 órája Creative Commons License 135823
:-)
Előzmény: vérmezö15 (135821)
tram17 16 órája Creative Commons License 135822

Végén az lesz, h mindenhonnan kikerül a ganz kivéve a körútról... 
Ott még 20 év múlva is lesz!

vérmezö15 16 órája Creative Commons License 135821

Kösz a választ és ezúton is gratulálok a kicsihez.

Előzmény: BakcsiMate (135820)
BakcsiMate 16 órája Creative Commons License 135820
A peronok akadálymentesítésekor (kb. jövő nyáron) épülnek majd életvédelmi kerítések a Fehérvári oldalfekvésű szakaszán lévő megállókba.
Előzmény: vérmezö15 (135818)
BakcsiMate 16 órája Creative Commons License 135819
A jövő évi budai kocsikiadás egy jó kérdés, nem tudok erről semmi konkrétumot.
Előzmény: mk4047 (135816)
vérmezö15 16 órája Creative Commons License 135818

Mai gázolás után ami Építész utcánál volt ,mikor lesz végre életvédelmi  kerítés a vágányok között.Hány embernek kell még megsérülni vagy rosszabb esett meghalnia  kerítés hiánya miatt?

Amit kérdeztél:szerintem még fonok se tudják hogy, mint,lesz

Előzmény: mk4047 (135816)
ICS MÁNIÁS 16 órája Creative Commons License 135817

12-esre a K3-akat?  Hogy lehetett ezt a vonalat kiválasztani? Ennél komolyan a 28-as is jobb lenne. Iszonyatosan szét vannak ütve-verve karcolva-fújva a 'stabil' 12-es kocsik (4291-92.. és társaik) Van aminek még a padlója és a mennyezete is szét van festve. Jó döntés!!.. No comment...  /És tényleg, ráadásul 3-4 hétre rá valóban bezár a vonal a Görgey miatt/.. 

Előzmény: BPI-383 (135813)
mk4047 16 órája Creative Commons License 135816

Fú, ez megnyugtat, hogy a szakember is így gondolja.

Az már alakul, hogy jövőre Budafok kocsiszín és Széll Kálmán tér hiányában ki adja majd a 18-ast?

Előzmény: BakcsiMate (135814)
BakcsiMate 16 órája Creative Commons License 135815
Csak éppen az felejtõdött ki a számításból, hogy februártól nagyjából 8 hónapig nem lesz 12-es a Görgey felújítás miatt.
Szerintem ezekkel elõször Budafokot kellene feltölteni, onnan majd mehetnek akár az 1-esre is. Nem tudom, hogy ki találta ki Angyalföldet, de arra mindenképpen jó lesz, hogy egy valag pénzt áttoljon a BKV a KTI-nek a jármûvezetõk típusképzése miatt (ugyebár a budafokiak nagy részének van vizsgája K-ra, az angyalföldieknek viszont egyáltalán nincs)...
Előzmény: BY-75-98 (135793)
BakcsiMate 16 órája Creative Commons License 135814
Csak éppen az felejtődött ki a számításból, hogy februártól nagyjából 8 hónapig nem lesz 12-es a Görgey felújítás miatt.
Szerintem ezekkel először Budafokot kellene feltölteni, onnan majd mehetnek akár az 1-esre is. Nem tudom, hogy ki találta ki Angyalföldet, de arra mindenképpen jó lesz, hogy egy valag pénzt áttoljon a BKV a KTI-nek a járművezetők típusképzése miatt (ugyebár a budafokiak nagy részének van vizsgája K-ra, az angyalföldieknek viszont egyáltalán nincs)...
Előzmény: BY-75-98 (135793)
BPI-383 21 órája Creative Commons License 135813

Én azt az infót hallottam hogy Angyalföldre, és az átépítés után Budafokra /41-esre/ is kerülnek

Előzmény: BY-75-98 (135793)
vrobee 22 órája Creative Commons License 135812

bocs, rossz sorrendben olvastam...

Előzmény: Snake-Mojzi (135809)
vrobee 22 órája Creative Commons License 135811

4. Mert az a modell volt meg készen a programban, amit használtak.
A villamos (motorvonat, vizibusz) ugyanúgy illusztráció az infrastrukturális beruházás látványtervén, mint a piros szatyros hölgy a villamosmegállóban. Valószínűleg annak az eredetije se járt soha Budapesten.

Előzmény: trizs77 (135810)
trizs77 22 órája Creative Commons License 135810

többször szerepelnek a BKK grafikus látványtervein 14T-k. Ez minimum a második alkalom, így csak felmerül bennem a kérdés, hogy akkor most miért?

 

--------------------

 

1./ Mert a grafikusnak olyan kedve volt.

 

2./ Mert a grafikus főnökei/megrendelői szartak rá.

 

3./ Már MÁV borítón is szerepelt FLIRT az északi összekötő hídon 5 évvel ezelőtt, pedig - elméletileg - ott is 4-8 kézen ment át a jóváhagyás.

 

 

Előzmény: Slusszpassz (135803)
Snake-Mojzi 23 órája Creative Commons License 135809

Nyilván az éppen hasznát programban ilyen modell volt. Minek készítsen egy másik, n+1-edik modellt, mikor tökmindegy milyen villamos van a látványterven.

Előzmény: Slusszpassz (135803)
BY-75-98 24 órája Creative Commons License 135808

Én tudom! ( mint villamosvezető) És ha épp ott járok alkalmazom is.

Előzmény: fberci (135800)
Grgabácsi 24 órája Creative Commons License 135807

Budapestre is rajzoltak már ULF-ot :)

Előzmény: mk4047 (135804)
M.VIII 24 órája Creative Commons License 135806

A csehek meg már dobják ki őket... :D

Előzmény: Slusszpassz (135803)