Keresés

Részletes keresés

zsoli1sz Creative Commons License 1,5 órája 0 0 163431

De ha a 60-as években járunk, akkor még nemigen volt segédvezetékes váltóállítás, hanem váltókezelők kezelték a váltókat és a villamosokat a megfelelő irányba terelték, mint ugyanezen helyszínen, az ellenkező irányban, ld. a képen.

http://www.ilyenisvoltbudapest.hu/media/zoo/images/fortepan_16720_4db811f6ea33901758e34b412c2dc793.jpg

 A képen látható hogy a rendőr kis podesztje mögött van a váltókezelő bódéja ahol is vagy jobbra, mint a képen éppen forduló 63-as a János Kórház felé, vagy a másik 2 villamos, a 47-es 49-es balra (Budafok, Kelenföld felé)  irányítja a villamosokat.

Ha az eset megtörtént, akkor az csak úgy lehetett hogy a váltókezelő is meg a villamosvezető is elbambult és ezért nem a megfelelő irányba ment a villamos.

Előzmény: trizs77 (163418)
névtelen Creative Commons License 2 órája 0 0 163430

Úgy emlékszem, hogy nem volt jó rá a bérlet, és igen, buszjegy kellett (1Ft 50fillér, a villamosjegy 1 Ft -volt, a diák villamos bérlet  20 Ft, a buszbérlet 50 Ft).

Előzmény: vrobee (163422)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 1 163429

Hogy a számára helytelen irányban továbbhaladt. Legkésőbb Érden meg kellett volna állnia, mivel onnan már a menetrend sem stimmelt (Tárnok helyett Érd következett, ami a menetrendben nem szerepelt). De csak valahol Dufi környékén állították meg. Az utasítások több pontját is megszegte.

Előzmény: zjakabfi (163428)
zjakabfi Creative Commons License 4 órája 0 0 163428

Miben?

Előzmény: r1232 (163427)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 0 163427

De, az mv. is hibázott.

Előzmény: zjakabfi (163419)
vrobee Creative Commons License 11 órája 0 0 163426

Annak idején volt OFF Malév+Alitalia BUD-FCO-JFK járat B767-esekkel, és Rómában volt a "kereszt". Az olaszok összecserélték a két gépet, és az ismerőst Rómában többedmagával New York felé tették fel Budapest helyett. Még felszállás előtt valamelyik utasnak valami feltűnt, úgyhogy végül nem utaztak el, pedig úgy jobb lenne a történet :) .

Előzmény: rezgaras (163425)
rezgaras Creative Commons License 11 órája 0 2 163425

OT

Ez semmi ahhoz képest, hogy egyszer a Madridból érkező éjszakai vonatot a franciák kettészedtek Lyonban, de felcserélték a Milanoba és a Zürichbe menő felét. Az olaszok a határon észrevették a turpisságot és visszaküldték a vonatot. A svájciak nem vették észre és a hálókocsik utasai Milano helyett Zürichben ébredtek fel.

Előzmény: zjakabfi (163419)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 12 órája 0 1 163424

A BKK facebookján áramellátási hibát írnak, de már vége van.

Előzmény: hivi (163423)
hivi Creative Commons License 12 órája 0 0 163423

Mi történt, hogy nem jár műszaki okok miatt a 2-es a Boráros és Közvágóhíd, a 24-es meg a teljes vonalon (Keletitől Orczyig tudom hogy eleve buszos pótlás van). 15 óra utánra már helyre lehet hozni a hibát?

vrobee Creative Commons License 14 órája 0 0 163422

Így volt, vagy buszjegy kellett rá (tekerős automatákból is lehetett szerezni), vagy egy kétvégű zöldesszürke fogas-retúr.

A bérletre nem emlékszem, milyen volt jó rá.

Előzmény: zjakabfi (163420)
trizs77 Creative Commons License 14 órája 0 0 163421

Stimmel.

Így volt.

2003 vagy 2005 szent estéjén történt a dolog.

Előzmény: zjakabfi (163419)
zjakabfi Creative Commons License 14 órája 0 0 163420

Ha már nosztalgia.

Én úgy emlékszem, hogy egy időben a fogasra nem villamos, hanem buszjegy kellett.

Meg tudja ezt valaki erősíteni?

Természeteen a bérlet jó volt rá, azt nem tudom, hogy abból elég volt-e a villamos.

zjakabfi Creative Commons License 14 órája 0 0 163419

Egyszer -szintén a fórumon olvastam - hogy Érdnél egy szombathelyi vonat Pécs felé ment. Ott nem a vezér hibázott.

 

Előzmény: trizs77 (163418)
trizs77 Creative Commons License 15 órája 0 8 163418

'60-as évek.

 

A 63-as villamos a Nagyvárad térről járt a János kórházig.

Nagyvárad tér-Üllői út-Kálvin tér-Szabadság híd- (jobbra) - Döbrentei tér-Krisztina körút-Moszkva tér-János kórház.

 

Leginkább 1500-as motorkocsi + 1 db pótkocsi.

Ok.

 

Valami váltás vagy vmi más gubanc lehetett, mert a Nagyvárad tér irányába menet, a Gellért téren, balra nagy ívben rá kellett volna kanyarodnunk a Szabadság hídra.

De nem kanyarodtunk.

Egyenesen áthajtottunk a Gellért téren, mint most.

 

Futott előre a két kalauz, hogy hová-hová?

A villamos vezető ott helyszínen (ez ma már elképzelheteten lenne) bevallotta : eltévesztette, azt hitte 18-ast jár...........................:-(((

 

Kicsi kupaktanács.

Nagy baj nem történt.

Elmegyünk a Móriczig, ott visszafordulunk és folytatjuk utunkat.

Ezt ki is hirdették az utasoknak.

Aki siet szálljon le és menjen el a következő 63-sal, aki nem siet maradjon nyugton ülve, 10-15 perc múlva itt leszünk megint és megyünk a normál úton.

 

Meglepetésemre az utasok többsége nem szállt le.

Még az álló utasok nagy része is maradt.

 

Úgy is történt.

Elzörögtünk a Móricziig.

Akkoriban ott fordult vissza a 9A, a 42-es és a 68-as villamos.

Volt dupla hurok visszafordulni.

Körbe megjártuk a hurkot, és express módon húztunk vissza, igazi utunkra.

 

Se a Móricz felé, se vissza, nem álltunk meg a Bertalan Lajos utcai megállóban.

Kaland volt.

...........................................................:-)))

 

 

adam9509 Creative Commons License 23 órája 0 0 163417

Átugrottam egy hasonló hsz. felett. Sorry,  így tárgytalan. :)

Előzmény: adam9509 (163416)
adam9509 Creative Commons License 23 órája 0 0 163416

Itt leginkább az számít, hogy a dél-pesti járművezetőknek nem feltétlenül van budai vonalismerete.

Előzmény: Törölt nick (163398)
Grgabácsi Creative Commons License 25 órája -1 2 163415

Valóban nem kell, cserébe szép kis kalamajkákat tudnak a helyismerettel nem rendelkező autósok összehozni.

 

A villamosnál ezzel szemben igenis tudja a vezető, hoyg az egyes vonalakon hol vannak veszélyes helyek, hol milyen a forgalmi, végállomási rend, milyen speciális körülmények vannak. Ezeket nem lehet, és nem is kell (nem is szabad) táblákkal kezelni. Így is kezdenek kissé túlharapózni a táblák.

 

Szóval a vonalismeret kell és pont. De leginkább a régi rendszer szerint, nem úgy, hogy pilótázunk, meg megállunk a váltó előtt, mert arrafelé juj, veszélyes, nem megyünk.

Előzmény: sz_b (163408)
király2644 Creative Commons License 26 órája 0 2 163414

Rendszeres, hogy az esti csúcsban kimarad 19/41.... ez lassan mindennapos, sajnos nem kell rajta csodálkozni....

 

A déli részen rendszeresen probléma a döglött tátra, a 41-es egyvágányozása sem segít.... (plusz a majdnem napi szintű balesetek a Fehérvárin...), északon rendszeres a dugó a Kolosy előtt, és hát a csodás Vörösvári végállomás is tud tenni a dolgokért....jah, és a fonódó rész a Margit alatt, ami miatt rendszeresen várni kell egymásra, és ez is tud további késéseket generálni.... jah, majd elfelejtem, a Bartókon megy a sorbanállás minden csúcsban....

 

Kihagytam valamit?

Előzmény: DAttis (163413)
DAttis Creative Commons License 27 órája -1 2 163413

Üdv!


Ma besz...ptam a fonódó dunaparti ágán való közlekedést

Délután 4 körül szálltam  Újbuda kp-nál a 41-re, rögtön elakadtunk de a vezér korrekt volt bemondta az előttünk lévő villamosnak az áramszedőjével (annak kötelével) van probléma így nem tudunk tovább menni. Mondta ajtót nyit aki akar szálljon le. A 3. ajtónyitásnál én is leszálltam előre mentem de mire előre értem a körtérre az "elakadt" villamos (egy ICS) továbbhaladt, (gondolom a Gellért előtt visszafogott és elment Kelenföldre), nos mire lesétáltam a köeréri megállóhoz visszaszállhattam arra a 41-re amiről leszálltam így 15 perc késéssel elértem az úticélom (végül is nem siettem)...DE


visszafele a Halász utcánál 3 tuját egy 19 egy 41 majd még egy 19-et el kellett engedni mert képtelenség volt felszállni rá A 4-nek érkező CAF-ra ugyan felszálltam de azon se lehetett mozdulni viszont a CAF nyomában ott loholt még egy 19 egy ICS, így a Clark-on átszálltam.

Mi a fene volt fél 6 körül, hogy a Bécsi út felől tömve érkeztek a villamosok úgy, hogy 20 percen belül egy 41 a többi 19 volt? Ott az északi ágon is volt valami fennforgás 17 óra után??

g86 Creative Commons License 1 napja 0 0 163412

A mai rendet megelőzően vonalankénti, vagy útvonalankénti - pl. végállomásról kocsiszínbe - vonalismeret volt. Tervezett esetben elméletileg csak vonalismerettel rendelkező kocsivezető mehetett adott pályára (gyakorlatban azért volt ettől eltérés). Operatív esetben meg szabadon mehetett bárki bármerre. 

Előzmény: Közlekedésguru (163411)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 napja 0 0 163411

Ok, akkor úgy konkrétan nem. Csak azt tudom, hogy volt ez a hármas területi leosztás a mai huszonsok helyett.

Előzmény: TWdoktor (163410)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 163410

Régen nem volt hálózatismeret a villamosnál, mentél, amerre a sín ment... ésszerűen, a kihelyezett táblák, és a szabályok szerint. Most meg...

Előzmény: Közlekedésguru (163409)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 napja 0 0 163409

Az, de rá lett erőszakolva a villamos ágazatra a nagyvasúti vizsgarendszer. Régen is volt vonalismeret, de max. annyi, hogy észak-pesti, dél-pesti és budai hálózat. Most meg....

Előzmény: sz_b (163408)
sz_b Creative Commons License 2 napja -1 7 163408

Ez a vonalismeret egy nagy baromság. Az autóvezetőknek se kell levizsgázniuk minden egyes új utcából ahova be akarnak hajtani. Viszont vannak villamosnak szóló lámpák és táblák, csakúgy mint az autósoknak, elvileg abból lehetne tudni, hol mi van. Ha meg nem akkor találjanak ki új táblákat és rakják ki...

Előzmény: BP-1 (163400)
király2644 Creative Commons License 2 napja 0 1 163407

OFF

 

Sajnos a felső szakaszra is ráférne a "karbantartás" azaz a lassújelek megszüntetése, pl Vadaspark megállónál van 5 km/h-s ív is.... persze ettől függetlenül az alsó szakasz néhány helyen szintén vállalhatatlan volt, pl. a Szépjuhászné 1-es váltónál végre megszüntetik a vízzsákot, és nagyon sok helyen cserélnek aljakat is....

 

 

ON

Előzmény: trizs77 (163406)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 163406

Ez ugyan nem sárga hanem piros-fehér, de :

       - városi,

       - kötöttpályás,

       - sínen jár.

 

karbantartás két hétig:

https://infostart.hu/belfold/2018/10/15/leroviditik-a-gyermekvasut-utvonalat

 

 

 

 

korpi41 Creative Commons License 2 napja 0 1 163405

Sérült felsővezetéktartó oszlop.

Előzmény: g86 (163404)
g86 Creative Commons License 2 napja 0 0 163404

Az elmúlt hetekben a Csángó utcánál volt rövid életű 10-es korlátozásnak mi volt az oka?

Előzmény: DJ. Bakter (163402)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 1 163403

Olvastad a kiadott TLT-t? Nem? Akkor miért nem hiszed el?

Előzmény: Törölt nick (163398)
DJ. Bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 163402

igen, 1997 nyarán épült a Búlcsu utca - Frangepán utca között RAFS szerkezet. A Frangepán-Gyöngyösi zúzottköves szakasz 2014. nyarán épült át.

Előzmény: BP-1 (163401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!