Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

P.stephenson 2014.07.30 09:01:06 Creative Commons License 133426

A 12-essel kapcsolatban azt azért mindenki elismerni, hogy a mostani utasszám igen karcsú. Ha nem akarjuk bezárni, hanem körömszakadtáig ragaszkodunk hozzá, akkor bizony több utas kellene, amihez meg fejlesztni kell. De hova, hogyan?

Tovább a Lehelre? Esetleg egy új nyomvonal valamerre? A Domusnál ráfodulna az 1-es vonalára?

Előzmény: Grikon1985 (133425)
Grikon1985 2014.07.30 08:46:09 © 133425

Szép megfogalmazás a "bohóckodás" a tudatos leépítésre (ami már a kocsiszínig való visszavágással kezdődött), de ahogy mások is írták, a buszhálózat miatt a 12-es jelen formájában nem alternatíva a Rákospalotán élőknek a metró és Újpest elérésében.

 

Az elmúlt évben itt a fórumon is volt említve, hogy készült egy tervezet, mely szerint a 12 és 14 csatolt Tátrával járna Lehel tértől, közösen csúcsban 3-4 percenként, de a leágazó 12 miatt a 14 északi szakaszán egyenetlen követés lenne és több járművezetőre lenne szükség, ami nagyobb bérköltség, és így nem lenne gazdaságos.

(Itt jegyzem meg, én sokkal jobban örülnék, ha mondjuk az 1-es is inkább ikerkocsival járna, de sűrűbben és nem 7-8 percet kéne szobrozni, főleg hétvégén. De hát a költségek stb.)

 

Én is fontosabbnak tartom a fő utazási irányok kötött pályás lefedettségét* (ahol most csuklós buszok szaladgálnak nem ritka követéssel), mint egy falujáró, pazarló fenntartású mellékvonal megtartását, főleg úgy, hogy minden tender késik, csúszik, még 15 év múlva se lesz 100% alacsony padlós a villamosállomány, így jobb ha a felszabaduló Tátrákkal annyival több ipari csörömpölő megy a kukába.

 

*Milyen jó is lett volna, ha a Baross teret és Ferenciek terét eleve a villamosközlekedéshez újítják fel, Újpalotán nem újabb több tucat parkolóhelyet építenének a villamos nyomvonalának lehetséges helyére, ha lett volna politikai akarat és előrelátás a Pacsritamező-Flórián-Szentendrei úti vonalszakasz minél hamarabbi kiépítésére, vagy ha most az 1-eshez és a budai fonódóhoz kapcsolódóan eleve úgy épül át a Flórián tér, hogy az előbbit lehetővé tegye, nem is beszélve a Bécsi úti végállomásról és egy lehetséges hosszabbításról stb...

Előzmény: 7-es troli (133407)
Grgabácsi 2014.07.30 07:27:25 © 133424

Megvan az egész úgy, ahogy van. Sőt, a kórházhoz még épült egy rövid szárnyvonal is.

Előzmény: alkotasu (133418)
trizs77 2014.07.30 06:27:19 © 133423

 

 

Az Erzsébet királyné úton a villamoson (62,69) még a csúcsforgalmi időben is van ülőhely.

Csúcson kívül pedig igen ritka, hogy ne találj szabad négyes páholyt, egyedül.

 

Most, hogy építik a Nagy Lajoson a villamos pályát, a 62-es villamost, a 69-es betétjárataként, a Mézeskalács tér és a Mexikói között járatják.

Ha sikerül 20 utast összehoznia a 62-es hannoverinek, a villamosvezető jutalom kávét kap a végállomáson.

 

Azért szervezték meg ezt a betét járatot, hogy ne kelljen egyszerre sok villamosvezetőnek szabadságot kiadni?

 

 

 

 

 

 

 

hungeri 2014.07.30 00:13:25 © 133422

1-3-19-61 kap CAF-t EU kötelességből, de szó van még pl. az 50-esről is. A Tátrák két év múlva szinte csak a Szabadság hídról lesznek menetrendileg tiltva, mert átalakul a Lánchíd, budai alagút is, így a fonódó akár CAF-Tátra is lehet Ganz nélkül. 

Előzmény: General Specific (133420)
hungeri 2014.07.30 00:10:00 © 133421

A nyílt villamospálya miatt KRESZ-konformmá kellene alakítani a hibádzó szakaszokat.

 

 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (133413)
General Specific 2014.07.29 23:54:02 © 133420

Urak,

 

biztos volt már, de az elmúlt 1-2e hsz-ben nem találtam nyomát, így hadd kérdezzem meg:

 

Lehet már tudni, hogy ha megjönnek a CAF-ok, akkor mely vonalakon lesz típuscsere?

Gondolom lesz egy rakás Tátránk, amit el kell szórni, de nem tudom, hova fognak azok elférni...

vrobee 2014.07.29 23:06:53 Creative Commons License 133419

A 12-es eleve nem tudna túl sok utast megszólítani, az óránként pártucatnál azért többet. Viszont a mai negyedórás csúcsidei követésével az utasforgalmi leépülési spirál végefelé jár. A 14-esnek így ritkán, hangolatlanul, csak Angyalföldig járva érdemben nem igazán segít be. Ha meg szeretnénk menteni, szerintem a csúcsidőre, napközbenre kellene koncentrálni, akkor talán kaphatna érdemi szerepet, a 14-es valódi betétjárataként. A peremidőben könnyen lehet, hogy érdemes föladni a vonalat.

A kérdés, hogy meg akarjuk-e menteni? Én azt gondolom, addig nem volna szabad fölhagyni, amíg ki nem derül, milyen jövőt szán Budapest a 3-as metrónak. A 12-esnek lehetne komolyabb szerepe, ha a metró elérné a vasútállomást.

 

OFF

azért az nem kicsit gáz, hogy a BKK egyeztetésben le se merik explicit módon írni, hogy este és hétvégén nem fog járni a 12-es villamos.

Előzmény: r1232 (133416)
alkotasu 2014.07.29 22:54:54 Creative Commons License 133418

Bár ez nem sárga, de hátha valakit érdekel. 1988, Gotha környéki villamosvasút. Nem tudom, hogy ma mennyi működik még belőle, de a fényképen látható csuklós kocsival manapság valaki biztosan tejbepapit eszik...

 

   

r1232 2014.07.29 22:51:08 Creative Commons License 133417

A ritka követés és a környék buszokkal viszonylag jó ellátottsága biztosan vitt el utast a villamosról. Viszont a 104/204 pároson sem tolonganak az utasok a villamoson is holt időszakban a Hubay tér elérése előtt/után...

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (133414)
r1232 2014.07.29 22:46:41 Creative Commons License 133416

Az az óránkénti +20 utas az önálló szakaszról jön. Azonban ha a közös szakaszon nem pótlod a kieső 12-est, akkor már nem ennyiről beszélünk.

Ha meg pótlod, akkor az üzemidő korlátozásnak nincs értelme.

Előzmény: 18-09 (133409)
Szakadáskapcsoló 2014.07.29 22:00:55 © 133415

Bocs, pontosítok: 15 perc a legsűrűbb követés, tehát a végállomási tartózkodásból is le kellene csípni 4-5 percet.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (133413)
COMBINO SUPRA NF12B 2014.07.29 22:00:54 © 133414

Esetleg érdemes lenne megvizsgálni, hogy a 12-est ismét Lehel térig járatni. (Ha "szükséges", akkor ennyivel ritkítani a 14-est.)

Egy másik alternatíva lehetne, hogy az 1-esbe becsatlakoztatni - itt talán értelmesebb lenne a leendő dél-budai irány - és ekkor talán többen vennének igénybe az önálló szakaszát is.

Előzmény: mk4047 (133400)
Szakadáskapcsoló 2014.07.29 21:59:20 © 133413

Nincs több kérdésem :-)

 

Illetve van: úgy látom a menetrendből hogy Rákospalota-Újpesttől a külső végállomásig és vissza 19 perc a menetidő, beleértve a 8 perces végállomási tartózkodást is. Mivel 20 perces a legsűrűbb követés, még akár ott is spórolhatnánk, hogy egyvágányúsítjuk az önálló szakaszt. Vagy ez nagyon elvetemült, régimódi gondolkodás?

Előzmény: 18-09 (133409)
mk4047 2014.07.29 21:57:44 Creative Commons License 133412

..meg ugye a videó utolsó mondata, hogy eladás szinte kizárva.

Előzmény: mk4047 (133411)
mk4047 2014.07.29 21:56:23 Creative Commons License 133411

Nekem is sántít a dolog ezért...

Előzmény: Grgabácsi (133405)
mk4047 2014.07.29 21:52:54 Creative Commons License 133410

Ez egyszer biztos. De mi lesz, ha egyszer lesz olyan, hogy Rákospalota-Újpest M?

Előzmény: Grgabácsi (133406)
18-09 2014.07.29 21:42:57 © 133409

A 14-es bőségesen elbírja abban az időszakban azt az óránkénti +20 utast:)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (133408)
Szakadáskapcsoló 2014.07.29 21:40:43 © 133408

Mennyire jelentene problémát a 12-es késő esti és hétvégi megszüntetése a 14-essel közös szakaszon? Nem ismerem a környék helyzetét, csak kérdezem, mert végülis az ottani kapacitás egyharmad részét a 12-es adja. Ha emiatt a 14-est kellene sűríteni, akkor már nyilván nem nyerő a játszma.

Előzmény: Grgabácsi (133406)
7-es troli 2014.07.29 21:38:38 © 133407

osztom a hozzáállásod a témában!

 

az ami a 12es villamos kapcsán évek óta tart, az bohóckodás. A lehetőségekhez mérten konzerválni kell a villamos infráját, hátha egyszer alapon... de most fenntartani, üzemeltetni felesleges. Mondom ezt úgy, hogy elektromos tömegközlekedés párti vagyok.

 

Ha a metró tovább épül legalább Rákospalota-Újpestig, akkor ott kell egy buszdecentrumot is kialakítani, és a Rákospalota-Kossuth utcai értelmetlen buszvégállomást is fel kell számolni, ide a metró+vasút állomáshoz áthelyezni, ennek megfelelően a felszíni buszjáratok módosításával.

 

Ha már villamos: az Újpalota-Újpest villamos-összeköttetés újbóli kialakítása értelmesebb lenne, mint a 12-est jelen formájában üzemeltetni.

Előzmény: sz_b (133399)
Grgabácsi 2014.07.29 21:31:55 © 133406

Ez rendben, de a 12-es önálló nyomvonala helyett a néha 10-es sokkal potensebb, ha Rákospalota és Újpest kapcsolatát nézzük.

Előzmény: mk4047 (133400)
Grgabácsi 2014.07.29 21:30:07 © 133405

Csodálkoznék, hisz a brémai széria már jópár hattengelyes kocsi legyártása után született. És a típuscsalád többi kocsijai meg köszönik, jól vannak. Münchenben fel is újították a szériakocsik jó részét. Szóval én sem igazán értem. (A fenébe, hogy nem kétirányúak!)

Előzmény: mk4047 (133401)
18-09 2014.07.29 21:28:11 © 133404

Egyszerű. Kimész, meglátod, hogy tényleg annyi, illetve még kevesebb. Nem egyszer utaztam teljesen egyedül vasárnap MÁV-állomásig a csatolt Tátrán.

Előzmény: sz_b (133399)
rm40 2014.07.29 21:26:13 Creative Commons License 133403

Ha jól tudom, ez a világ első 100%-ban alacsonypadlós villamostípusa. Mondjuk elég szépen készületek más városokba is, nem tudom, hogy ott mik a tapasztalatok velük.

Kérdés, hogy mekkora élettartamra tervezték őket; ezeknél a könnyűszerkezeteseknél előfordult, amiket 30 évnél kevesebbre ígértek. Lehet, hogy ezt is csak 20-ra...

 

Előzmény: mk4047 (133401)
sz_b 2014.07.29 21:23:36 © 133402

"mennyi nyűggel-bajjal jár egy új villamosvonal létesítése"

Nemtom mennyire OFF a téma, de szerintem mindenképp módosítani kéne a közbeszerzéssel kapcsolatos jogszabályokat úgy, hogy a határidők lerövidüljenek... egészen elképesztő, hogy hány évet tud csúszni egy projekt amiatt, hogy valaki megtámadja a tendert, valakit kizárnak, új tender indul, stb.

Előzmény: mk4047 (133400)
mk4047 2014.07.29 21:03:04 Creative Commons License 133401

Szaktekintélyek véleményére lennék kíváncsi:

http://www.radiobremen.de/fernsehen/buten_un_binnen/neuestrassenbahnenfuerbremen100.html

Ezek a szerencsétlen brémai kocsik tényleg ilyen végzetes hibával rendelkeznek, hogy 25 éves korukra kiskanalat kell csinálni belőlük. A problémák, melyeket megneveznek, tényleg ilyen súlyosak?

mk4047 2014.07.29 20:57:11 Creative Commons License 133400

Két szempont. Az látszik, hogy mennyi nyűggel-bajjal jár egy új villamosvonal létesítése, illetve mennyit számít az, ha már megvan egy nyomvonal, melyet villamosok használnak. Szerintem egyetlen meglévő vonalat sem szabad elengedni, hogy aztán majd 5-10-20-30 év múlva lehessen fogni a fejeket, hogy de kár érte, mert visszacsinálni már túl sokba lenne. Örömmel látnék például egy lila anyagot az "Újpest villamoshálózatának komplex fejlesztési lehetőségei" címmel. Mert hogy van, abban biztos vagyok, különösen, hogy az M3 lehetséges meghosszabbítása új fénybe helyezi a dolgokat.

A másik szempont, hogy ha teljes üzem szempontjából lényegtelen sporolásokat akarunk végrehajtani, akkor azt a felesleges, elsőajtóval már hazavágott buszokkal lehet megtenni. Ez azonban a buszfétis-frakciónak valószínűleg jobban fájna.

Előzmény: sz_b (133399)
sz_b 2014.07.29 20:42:27 © 133399

12-es villamos: hétvégén "szerelvényeként átlagosan 5-8 fő, maximum 15 fő utazik.", írja a BKK.

Ha hinni lehet nekik, akkor ez a forgalom tényleg nem indokol villamost. Ez nem gumikerék-fetisizmus, hanem racionális hozzáállás.

Nem az a lényeg, hogy minél több helyen megmaradjanak a jelenlegi villamosvonalak. Felőlem az ilyen alacsony kihasználtságú szakaszokat meg is szüntethetik, viszont a nagyforgalmú, jelenleg csuklós buszokkal sűrűn kiszolgált útvonalakra meg tessék villamost építeni.

Előzmény: mk4047 (133394)
r1232 2014.07.29 18:43:29 Creative Commons License 133398

Aki pedig Rákospalota-Újpesttől menne át Rákospalotára, ne is álmodjon róla, ott a 96-os ami bár átveszi, de közel se oda, ahová szeretnék?

 

Nekem is pont ez jutott eszembe, gyakorlatilag pótlás nélkül hagyják ezt az irányt.

Előzmény: Közlekedésguru (133395)
blazekdoktor 2014.07.29 15:12:15 © 133397

Mi történt? Annyit mondtak be, hogy a Hamzsabégi sarkon baleset.

Előzmény: További magyar hang (133396)