Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2 órája 0 1 151010

Van még egy nyolcadik is a képen! A hógép az első vágány bejáratánál áll a Szilágyi felől.

Előzmény: GST-616 (151006)
korpi41 Creative Commons License 2 órája 0 1 151009

A teljes próba 80%-a típusfüggetlen. A maradék 15% csak a járműhossztól függ. És marad még 5%, ami pedig típusfüggő. Ez a jelzőberendezés nem tartalmaz felsővezetéki érzékelőelemet, tisztán tengely és/vagy fémtömegérzékeléssel működik a foglaltság meghatározása. Nagyjából két méteres szórása van a különböző járműtípusoknak, ezért érdemes mindennel megpróbálni. Ez a mai a hatodik alkalom, UV most volt először.

Előzmény: DAttis (151005)
GST-616 Creative Commons License 3 órája -1 1 151008

Széll Kálmánon megvárhatták volna a holnapi napot a Bubi állomással,mostmár nem is tud megállni tőle a 4-6.

 

egyébként M3 felújitáshoz kapcsolódóan:

 

- lesz újra 1A plusz 9 kocsit igényel,viszont Dél-Budán ritkább követés lesz

- sima 1-esen így gyakrabban lesz CAF.

- 12-es villamos sűrűbben,3 kocsival,Lehel térig fog járni.

 

 

Elvileg olyan plusz 20 db 3 kocsis tátra fog kelleni:

 

- 1-esről felszabadul 7x3 tátra,mivel lehet csak 8 CAF lesz

- 19/41-re épp hogy elég lesz 2 kocsival

- 17/19-re még jön 10 CAF

- ha befejezték a tanulózást a rövid CAFok akkor legjobb esetben még 5 CAF felszabadul

- VJSZ-be is van pár tátra

GST-616 Creative Commons License 3 órája -1 1 151007

MAI 1-es Premier:

 

F52: 2107 :)

 

Kocsimozgások:

 

Hungária->Száva: 2102,2103

 

Száva->Hungária: 2107,2108

 

F51 OFF-nak álcázza magát,igazából 2105.

 

Holnaptól 4 caf!

GST-616 Creative Commons License 3 órája -1 2 151006

Bizony :) sikerült elcsípni mind a 7 tipust :D

 

 

Előzmény: DAttis (151005)
DAttis Creative Commons License 3 órája -1 1 151005

Értem, és ehhez kell minden bp-i típus? vagy csak  "nagyon ráértek" hétvége lévén és az UV-t is kihozták "megsétáltatni"

Azért az emberekre jellemző nekik mindegy mi jön (sárga akkor villamos és a 4-6 vágányain akkor az 4-es 6-os) hiába van kitáblázva hogy PRÓBAJÁRAT, vagy KÜLÖNJÁRAT  az UV-ra is fel akartak szállni :) 

Előzmény: korpi41 (151004)
korpi41 Creative Commons License 4 órája 0 1 151004

Jelzőberendezés próba utolsó felvonása.

Előzmény: DAttis (151003)
DAttis Creative Commons License 4 órája 0 1 151003

Szeretném kérdezni mi ez a "nagy próbázás" a Széll Kálmánon a 4-6 vágányain, kihúzóján. Minden még az UV is "felvonult" és csak a rövid CAF-okat nem láttam próbázni.
Reggel 10 körül is jöttek-mentek a tuják és délután 2-kor is láttam

A 4-6 meg "ki van szorítva" a 17-es vágányaira

Előzmény: Normann Backs (150989)
IAtilla Creative Commons License 5 órája 0 0 151002

Angyalföld nem száll be jobban, sem Ferencváros. Kelenföld száll be ICS-kkel, Baross Tátrákkal:

17: Angyalföld + Baross + Hungária

41: Kelenföld

47: Kelenföld

56: Szépilona + Baross

Előzmény: 49-es villamos (151001)
49-es villamos Creative Commons License 6 órája 0 0 151001

Szerintem most, hogy Budafokot egy időre bezárják, várható, hogy Angyalföld is beszáll jobban a fonódóba, és nem csak 2 szerelvénnyel, hanem többel:

17 : Szépilona + Angyalföld + Baross

41: Ferencváros (ICS) + Angyalföld (T5C5)

47: Kelenföld + Ferencváros

56: Szépilona + Baross

Előzmény: SZALAROAA (150997)
király2644 Creative Commons License 7 órája 0 1 151000

Ez mit takar?

 

 "váltóállító berendezések átalakítása az érintett vonalszakaszokon és a Döbrentei téren"

 

Döbrentein mi a baj??? Mert ott inkább a pálya a gáz, pedig nem rég cserélték a komplett kitérőt, mégis 19-41 felől dél felé csoda, hogy az ICS nem siklik ki, arról, hogy milyen a hangja meg ne is beszéljünk......

Előzmény: Ratbus (150992)
SZALAROAA Creative Commons License 7 órája 0 1 150999

Nem tudom pontosan, de szerintem ez lehetett a döntéshozók gondolatmenete:

 

– olyan kocsiszínbe célszerű tenni őket, ahol addig is üzemeltettek Tatrát: Angyalföld, Baross, Budafok, Szépilona;
– Szépilonán már 2004 óta korszerűsített kocsik vannak, úgyhogy ott nincs rájuk szükség (és hely se);
– Budafok hamarosan bezár felújításra, erre az egy-másfél évre már fölösleges macera lett volna a típuscsere;
– maradt Angyalföld és a Baross. Ezek közül egyrészt Angyalföld van jobb állapotban, ha nem tévedek, másrészt nagyon közel van hozzá a korszerűsítésben alvállalkozóként részt vevő Sedulitas-Pro telephelye, akár 15-20 percen belül ott lehetnek a kocsiszínben, ha valami garanciális probléma van.

– Számítani lehetett rá, hogy a kezdeti időszakban gyakran lesz szükség műszaki hiba miatti kocsicserére, ezt pedig a kocsiszín mellett elhaladó 12-14-esen egyszerű megtenni, úgyhogy erre a két vonalra eset a választás.

– Nem árt a továbbiakban is itt tartani őket, hiszen az itteni utasok már megszokták a szebb, kulturáltabb állapotú felújított kocsikat, színvonalromlás lenne, ha visszakerülnének a hagyományosak.

 

Aztán még ha nem is túl gyorsan, de folyamatosan haladnak a korszerűsítéssel, remélem, még az idén megjelennek Budán is.

Előzmény: Normann Backs (150995)
Normann Backs Creative Commons License 8 órája 0 0 150998

Tudom, hogy nincs ICS Angyalföldön, eléggé evidens, de akkor ezek szerint megint volt vándorlás Angyalföldről Budafokra.

Előzmény: SZALAROAA (150997)
SZALAROAA Creative Commons License 8 órája 0 1 150997

Hétköznap sem. Angyalföld nem üzemeltet ICS-t, és a két Tatra forgalmi is budafoki. Angyalföld a 17-esbe ad.

Előzmény: Normann Backs (150994)
krdlr Creative Commons License 8 órája 0 0 150996

2108-as caf meg most van a 4-6-17 vonalán (épp Széna térnél) a FUTÁR szerint

Előzmény: Normann Backs (150989)
Normann Backs Creative Commons License 8 órája 0 1 150995

Ugyanezen véleményen vagyok én is, nem is értem miért a 12-14-re kerültek.

Előzmény: 49-es villamos (150991)
Normann Backs Creative Commons License 8 órája 0 0 150994

1, Angyalföld nem ad a 41-esbe.

Hétköznap ad Angyalföld bele, csak hétvégén nem.

Előzmény: BPI-779 (150990)
ChGeri Creative Commons License 9 órája 0 0 150993

Hát nem tudom... Ha vannak komolyabb tervek (pl. kapacitásbővítés) a fogassal, ami miatt be is hozzák a SZKT-re (mert amúgy mi a frásznak kéne behozni, ha nem a kapacitásbővítés végett?), szóval akkor elég lesz oda egyetlen vágány mint végállomás?

 

Fél-OFF

Az őrjöngő bringásokat úgy gondoltam, amikor majd lezúdul a fogasról x helyett 2x mennyiség, a peronon nyeregbe pattannak, és buszon-villamoson keresztül átvágnak a téren (meg az embereken). Utána meg majd mennek tüntizni, hogy nekik milyen szar.

Előzmény: sz_b (150957)
Ratbus Creative Commons License 9 órája 0 2 150992

Itt a tender eredményhirdetése a peronátépítések kapcsán:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:149510-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"19-es vonal: Szt. Gellért tér – Kelenföld vá. között megállóhelyek átépítése. 8 db megálló, 61-es vonal Déli pu. – Savoya park között a megállóhelyek átépítése, kivéve Móricz Zsigmond körtér, Hengermalom u., Budafok kocsiszín, 19 db megálló, Albertfalva kitérő környezetében a csonka vágányos betétjárati végállomás megszüntetése, új villamos pálya építése, visszafogásra alkalmas vágánykapcsolattal, Vágányok átépítése kapcsán az ahhoz tartozó felső vezeték és áramellátási hálózat átalakítása, váltófűtés, áram-visszavezetés létesítése, XI. Fehérvári út felújítása a Lecke utca és a Csurgói út között, BKV vontatási földkábel fektetés és járulékos munkái Fehérvári út 101/a és Csurgói út között, váltóállító berendezések átalakítása az érintett vonalszakaszokon és a Döbrentei téren, Vágányszabályozás a zúzottkő ágyazatú vágányok megállóhelyénél, peronok berendezési tárgyak létesítése, és az azokhoz szükséges elektromos hálózat kiépítése mérőhelyek létesítésével, a szükséges díjak befizetése."

 

Ajánlatokra vonatkozó információk

A beérkezett ajánlatok száma: 7

Kkv-któl érkezett ajánlatok száma: 2

Más EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0

Nem EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0

Elektronikus úton beérkezett ajánlatok száma: 0

A szerződést gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el: igen

 

V.2.3)A nyertes ajánlattevő neve és címe

CC Peronépítő Konzorcium (Colas Alterra Zrt.)
Bocskai út 73.
Budapest
1113
MAGYARORSZÁG
Telefon: +36 309896685
E-mail: sandor.toth@colas.hu
NUTS-kód: HU101

 

V.2.3)

A nyertes ajánlattevő neve és címe

CC Peronépítő Konzorcium (Colas Út Zrt.)
Bocskai út 73.
Budapest
1113
MAGYARORSZÁG
Telefon: +36 303717810
E-mail: tamas.erdos@colas.hu
NUTS-kód: HU101

 

V.2.4)A szerződés/rész értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)

A szerződés/rész eredetileg becsült összértéke: 1 972 972 000.00 HUF

A szerződés/rész végleges összértéke: 2 165 367 408.00 HUF

49-es villamos Creative Commons License 9 órája 0 0 150991

A K-Tátrákat pont, hogy a fonódóra kéne adni, míg a simákat a 12-14-re. :)

Előzmény: BPI-779 (150990)
BPI-779 Creative Commons License 9 órája 0 1 150990

1, Angyalföld nem ad a 41-esbe.

2, A 17-esnek (többnyire) fix kocsijai vannak, azokat nem csatolgatják.

 

A csatolgatásokra azért van szükség, mert a 14-es hétköznap hármas, hétvégén kettes Tátra. De ez többnyire most már csak a KTátrákat érinti.

Előzmény: Normann Backs (150988)
Normann Backs Creative Commons License 10 órája 0 0 150989

2022-es Combinyó most hagyta el a Bécsi út/Vörösvári útat, és tart a Kolosy tér felé Próbajáratba. 

Normann Backs Creative Commons License 10 órája 0 0 150988

Mondjuk nem értem miért jó napi szinten csatolgatni össze-vissza az Angyalföldieket, hol 2-esbe a 17-41-esen járnak, hol meg 3-asba az 1-esen. Miért nem jó fix csatoltakat hagyni a 17-41-re, gondolom a csatlásfejek is már jó ki lehetnek a napi szintű csatolgatásoktól?

Előzmény: 4014 (150986)
DAttis Creative Commons License 11 órája 0 1 150987

"...De ne feledd, kerekesszékeseknek ott van a 47-49 alatt az M4 metró, a Kálvin tértől pedig a 9-es busz..."

Elég nyomoronc a lábam (az egyik) hogy én is az alacsonypadlóst preferáljam buszban, villamosban a metró meg nem mindenkinek alternatíva 

Az ICS lépcsőin még így is egyszerűbb felszökkenni, mint a TW "lengő" lépcsőfokán :P 

De mind1 ez nyilván egyéni szoc probléma, de talán az nem, hogy 20-30 évesen még felszökellünk a lépcsőn (bármilyen), de mindenki megöregszik ugye és ahhoz nem kell mozgássérültnek meg kerekesszékesnek lenni  hogy 1 lépcsőfok is nehezünkre essen

Amúgy tényleg még a Tátra széles  lépcsőin is szívesebben szállok fel-le  mint az "ingó" lépcsőfokkal" rendelkező hannoverin  
Azért sose feledem amikor nekem gyerkőcként először az 59-esen volt részem utazni (36 éve kb) Tátrán és micsoda kényelmi szolgáltatás volt a "rozoga" első lépcsőfokkal magasan rendelkező kéttengelyes 1000-esek után. Megszűnt a félelmem, hogy leesek a "kib...ott magas" villamosról a "buzi nagy" kerekek közé (gyerekkori félelem a régi villamosoktól :) )  

 

 

Előzmény: 49-es villamos (150944)
4014 Creative Commons License 21 órája 0 0 150986

1, A sok csatolgatás miatt nem kínlódnak vele. 

2, Nem volt rá pénz... (hogy a kcsv felújítás keretében, hogy sikerült azt nem tudom. )

Előzmény: 49-es villamos (150985)
49-es villamos Creative Commons License 22 órája -1 0 150985

Két kérdés:

 

 

1)Angyalföldi Tatra villamosok miért nem kapnak sosem ütközővédő takarót?

 

2)A Kátrásítás során nem merült-e fel Tatra kocsik sötétített üveggel való üzembe állítása (lecserélése) ?

49-es villamos Creative Commons License 22 órája 0 0 150984

LE megoldás se lett volna rossz: az A tengely magaspadlós, a 2. ajtótól a B-ig ap-s. Kettő közt lépcső, ahogy az ábrán is.

De mind1, ha nem, hát nem.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (150982)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 23 órája 0 1 150983

Remélem ötven év múlva :-) a CAFka után ICs - kifejezett élmény vezetés volt. (jó én egy maradi besegítő vagyok, nem mérce amit mondok)

Előzmény: trizs77 (150980)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 23 órája 0 2 150982

A pótkocsi már akkor felmerült ötletként amikor az első M+M+M Tátra szerelvények járni kezdtek.
Ám, a CKD-vel konzultálás után, ejtették az ötletet. A csehek szerint a budapesti kontaktorkát szóló üzemre méretezték gépészetileg. Mert, hogy pótkocsis üzemről szó sem volt. Ezért, (merthogy mindent lehet, de mindennek ára van) a rendszeres pótkocsis üzemben fokozott hajtásrendszeri elhasználódással és meghibásodási hajlam növekedéssel kell majd számolni.

Bár a kísértés igen nagy volt, hogy "kiszabadítsák" a középső motorkocsikat, de a fentiek okán letettek a dologról.

(természetesen ezt elbeszélésből tudom, akkor se voltam nagy és döntéshozó :-)

Előzmény: 49-es villamos (150959)
GST-616 Creative Commons License 1 napja 0 1 150981

most 3 vasárnap már 4 lesz

Előzmény: sef_bacsi (150967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!