Keresés

Részletes keresés

430 322 Creative Commons License 3 napja -2 5 152302

Kérdezzél, ha nem tudsz valamit! Bár nem volt kedvem tartalmasabban írni a történetről, de én is Neked adok igazat, mert ugyan hüppögnek a fák kivágása miatt, de ha esetleg majd 50 év múlva át adják a Kelenföld vasútállomásig tartó szakaszt, akkor mégis csak jó lesz igénybe, "ha már van" alapon.

Előzmény: Normann Backs (152300)
Ratbus Creative Commons License 3 napja 0 1 152301
Normann Backs Creative Commons License 4 napja -2 13 152300

Tőlem foghatod a noob fejedet, ettől nem változik meg a helyzet, hogy a nyuggerek csinálják a fesztivált az Etele úton.

Előzmény: 430 322 (152298)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 3 152299

Jelenleg egy gyors tűzoltás volt ez a felújítás. A korábbi állapotokhoz képest paradicsomi. Egyébként megvannak a tervek a Városház tér és környékének teljes rekonstrukciójára. Majd... 

Előzmény: trizs77 (152291)
430 322 Creative Commons License 4 napja -7 0 152298

Röviden és tömören a véleményem:

 

Előzmény: Normann Backs (152275)
király2644 Creative Commons License 4 napja 0 0 152297

4 db hegesztés nincs kész, és pont ezért írtam, hogy nincs kész. Ja és persze, én is tudom, hogy ráér augusztus végégig.....

Előzmény: SÜNÖCSKe (152296)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 4 napja 0 0 152296

Az az egy szem hegesztés kb. egy órás művelet.

Előzmény: király2644 (152290)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 152295
Bajusz2010 Creative Commons License 5 napja 0 1 152294

Korábban üzemzavarok miatt a pótlóbuszok tudták helyesen használni ellentétes irányban az említett villamosmegállót. 

Megj. most is lehetne!

Előzmény: névtelen (152265)
Bajusz2010 Creative Commons License 5 napja 0 0 152293

Mit vársz el olyan építőcégektől (Colas és társai), akik bizonyították már hogy mindenhol elkezdenek turkálni felbontani mindent komoly munkát színlelve, majd jó sokáig hozzá sem nyúlnak.

Vagy amit elkészítettek azt többször visszabontják. Majd a határidő végéhez közeledve összecsapnak mindent!

Jó példa erre az 1-es budai építése.  Pl. a Fehérvárin már elindult a villamosforgalom miközben még a sínek között aszfaltoztak akadályozva a tujákat. Vagy éppen az autósokat az útpálya aszfaltozásával. Még 1 baleset is összejött akkor: Fehérvári/Hm kereszteződésben Tátra nekiment az aszfaltterítő munkagépnek. 

 

 

Előzmény: V63 022 (152263)
király2644 Creative Commons License 5 napja 0 0 152292

A kihúzó maradt, amilyen volt eddig, ahhoz nem nyúltak hozzá.

Előzmény: trizs77 (152291)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -1 0 152291

A kihúzó, visszafogó vágány milyen hosszú lesz ?

Hány szerelvény fér el rajta ?

Egy vágányos vagy kétvágányos a kihúzó ?

 

 

Előzmény: király2644 (152290)
király2644 Creative Commons License 5 napja 0 1 152290

Budafok, Városház tér, tegnap délután.... dok jelleggel, telefonnal... mintha még nem lenne készen....

 

szega Creative Commons License 5 napja 0 1 152289

A felsővezetői saját használatú szolgálati autók száma valóban alacsony, ezen felül vannak a rohangálós osztályautók, amik viszont kellenek a napi melóhoz. Olyankor nem opció a troli, ha van egy laza Kőbánya-Alsónémedi-Nagytétény menet, tárgyalásokkal.  :)

Előzmény: DJ. Bakter (152288)
DJ. Bakter Creative Commons License 5 napja 0 1 152288

"akinek az Isten íróasztalt (szolgálati autót) adott, azt nehéz trolira szoktatni."

Vajon a háttérintézményekben dolgozók hány %-ának van szolgálati autója?

Ismertem, most is ismerek ilyen intézményeket, és a benne dolgozókat, de nem soknak - elenyésző számuknak - van szolgálati autója. Biztos nem a nagyfőnököket ismerem, ahogy te :))

Előzmény: trizs77 (152286)
Hamster Creative Commons License 5 napja -1 19 152287

"A pótlóbuszok pedig egyáltalán nem ritkák a forgalmukhoz mérten."

 

Itt laksz, vagy csak úgy a távolból mondod ezt annak, aki itt él? Mert nekem például minden nap kb. kétszer tíz perccel hosszabb egy _kerületen belüli_ út. Az hetente nem sok, "csak" egy óra plusz, azt viszont legalább indiai vonat jellegű tömegben tölthetem el. Ha Ik280-as jönne ugyanolyan gyakran, valszeg ki lehetne bírni, de a modern buszok (VH, újabbik Volvo) egyszerűen alkalmatlanok tömeg szállítására, alig pár álló ember fér el a 2+2-es ülések közt. Ma is hallgathattam a "menjenek már beljebb!!! hova?" párbeszédet, néha nem is férek fel az első jövő buszra. Tudom, vidéken napi kétszer van sárga busz, örüljünk, hogy csak pár perccel többet lopnak el az életünkből, köcsög budapestiek, nekünk semmi se jó. Ráadásul konkrét tény, hogy idén az év kb. egyötödében szarabb a szolgáltatás, mint amihez szokva vagyunk, pedig ugyanannyit fizetünk érte. És ha ezt névtelen leírja, akkor "demagóg", pedig nem az, hisz nem három napról beszélünk. Te nem szólnál az internetszolgáltatódnak, ha hónapokon keresztül ugyanannyiért fele akkora sebességgel menne a net? Vagy a boltban, ha az 1,75-ös kólában rendszeresen csak 1,25 l lenne? Az, hogy általánydíjat fizetünk, még nem jelenti azt, hogy nem jogos a felvetés, csak azt, hogy jogilag nem triviális (gyakorlatilag megoldhatatlan) a számonkérése. De én például emlékszem, amikor Berlinben a sima menetjegyet napijegyként lehetett használni az S-Bahn hosszabb időre kiesését kompenzálandó, az éves bérletesek pedig visszakapták a decemberre eső árat. Szóval lehetne ilyesmiről beszélni, csak nincs akkor se semmi, ha nem beszélnek.

 

Amúgy a "kis szívás" egyszer-egyszer még elmenne, de a Fehérvárin 2002 óta állandóan vágányzárak és elvágott járatok vannak, pl. tavalyelőtt és most is több hónapos. Biztos mindig van 1-2% utas, aki ilyenkor kocsiba/biciklire száll, és a pótlás végén ki/le se száll belőle; Attus vagy trizs nyugodtan leírhatná, hogy tiszta nyereség mindenkinek ez a lemorzsolódás, hisz bevételben nem mértékadó veszteség, viszont több hely lesz a villamoson nekünk, akik maradunk. A kérdés az, hogy a Körtér átépítés + Bocskai aluljáró + metróépítés + Szabadság híd lezárás + kisebb vágányzárak + hármas UV helyett szóló ICS + Hengermajom kiágazás építése + kisebb vágányzár + mostani vágányzár után a sok 1-2 százalék összesen mennyi utasvesztés. (Tudom, továbbra se számít, hisz senkit nem rúgnak ki, ha kisebb a tolongás a 47-esen.)

 

A Futárról meg annyit, hogy két napja 38 perc volt a mindennapi reggeli utam, amire a tervező 20-28 percet írt rá (direkt néztem, miközben vártam a nem jövő buszra). A hajunkra kenhetjük ez a "tervezést", ha nem veszi figyelembe, hogy egyetlen sávon megy minden forgalom a Fehérvárin, és ha megáll egy villamospótló a megállóban, addig áll mögötte a sor, és abban áll a következő pótlóbusz is, meg a 114-es is. És akkor esetleg jön még egy kukásautó, vagy egy markolónak akkor jut eszébe átmenni egy másik munkaterületre. Eközben meg két peronépítés közt a síneken néha csak a markolók kanalai vannak lerakva, akár lehetne ott is menni, ha kicsit is szempont lenne, hogy nem az építők kényelme a legfontosabb.

 

Mondom, túléljük, kár is ezért a morgós bejegyzésért, de ne akarjon már senki lyukat dumálni a hasamba, hogy ennél jobban nem lehetett volna megszervezni, mert még véletlenül kiröhögöm.

Előzmény: 133bp (152284)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 1 152286

Cél vagy nem cél, a belvárosban szükséges - és az elkerülő utak átadásával - némileg sikerült is. Tudom, hogy a trend az emelkedő gépjárműhasználat a múltban.

De a jöbőben, belvásrosban muszáj lesz fordítani (míg vidéken, külvárosban valószínű tovább nő az autó aránya).

 

-----------------------------

 

Budapesten nem fog menni.

 

A Kedves Vezetőnek volt (helyes) decentralizációs elképzelése anno.

De a Boross-Nemeskürty bizottság a centralizációt javasolta neki a decentralizáció helyett.

 

Ezt sajnos, a politikumon túl, feleslegesen, a földrajzi helyszínekre is érti.

 

Az állami igazgatás, növekvő létszámmal és azok háttér intézményeit (melyek nagyobb létszámúak mint maga az államapparátus)  fokozott ütemben telepítik a Nagykörúton belülre, az I. és az V. kerületbe.

 

Márpedig akinek az Isten íróasztalt (szolgálati autót) adott, azt nehéz trolira szoktatni.

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (152282)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 0 152285

OFF

 

Tudom, hogy a trend az emelkedő gépjárműhasználat a múltban.

 

Milyen időtávon? Mert Budapesten már több évtizede 320-350 gépjármű/1000 lakos a gépjármű ellátottság.

 

ON

Előzmény: névtelen (152282)
133bp Creative Commons License 5 napja -4 2 152284

Nem az a baj, hogy nem lehet kibírni egy tábla hiányát.  Nem értem még mindig milyen táblát hiányolsz? Minden megállóban ott vannak egy hatalmas sára-kék tábla kihelyezve amelyek írák a járatok végállomását, vagy nagyobb megállóhelyeit. Ha ezt nem veszed észre, akkor ez nem a BKK hibája, mert elégé tájékoztat. Aról már nem is beszélve, hogy minden járműben bemondják a változásokat, és az adott helyről hogyan tud a leggyorsabban villamospótlóvak eljutni. Ha mégis bizonytalan lennél akkor tervezd meg az utazásod a Futárban. Kicsit szerintem az is cél volt evvel a villamospótlásal, hogy sokakat a metróra tereljenek (mivel elég nagy párhuzamoságok vannak a 47-es, és 49-es villamossal). A pótlóbuszok pedig egyáltalán nem ritkák a forgalmukhoz mérten. Ennyi erővel minden járatot lehetne sűríteni, mert nincs pár perc kedved várni.

Előzmény: névtelen (152280)
névtelen Creative Commons License 5 napja 0 3 152283

A probéma szerintem hasonló az 1900-as évek lócitromos problémájához. A trend az volt, hogy a lócitrom növekedést nem lehet megakadályozni, mert egyre nagyobb az igény a városon belüli közlekedésre. Aztán jött egy módváltás (villamos). Ugyanez (hasonló) vár a belvárosi autóforgalomra.

Előzmény: trizs77 (152281)
névtelen Creative Commons License 5 napja 0 0 152282

Cél vagy nem cél, a belvárosban szükséges - és az elkerülő utak átadásával - némileg sikerült is. Tudom, hogy a trend az emelkedő gépjárműhasználat a múltban.

De a jöbőben, belvásrosban muszáj lesz fordítani (míg vidéken, külvárosban valószínű tovább nő az autó aránya).

Előzmény: trizs77 (152281)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 0 152281

Nem az számít, hogy a MÁV rosszabb, hanem, hogy elég jó legyen ahhoz, hogy az autóforgalmat érdemben képes legyen csökkenteni, ezáltal élhetőbbé tenni a várost (és gyorsabbá az autós közlekedést, stb).

 

-------------------

 

Tudtommal az nem cél (vagy titkolják ?), hogy az autóforgalmat csökkentsék.

Amúgy is irreális célkitűzés lenne.

 

Az lehet a reális cél, hogy az egyéni közlekedés (civilül autó) növekedési ütemét csökkentsék.

az viszont vállalható.

 

 

)

névtelen Creative Commons License 5 napja -1 7 152280

"Budapesten 2010 óta rég nem látott mértékben fejlődik a tömegközlekedés."

Amiből azért némi visszafejlődést is lehet tapasztalni az utóbbi évben... Ahogy írod a másik hozzászlóásodban, ha a tényleges árat kéne a bérletben megfizetni, akkor irreális ára lenne és romlana a modal split. Vagyis, a jó közösségi közlekedés közérdek és nem "ajándék". Mivel aki bérletet vesz 2x fizet ezért fontos a minőség is.

Nem az számít, hogy a MÁV rosszabb, hanem, hogy elég jó legyen ahhoz, hogy az autóforgalmat érdemben képes legyen csökkenteni, ezáltal élhetőbbé tenni a várost (és gyorsabbá az autós közlekedést, stb).

 

A kicsi szivatások hatása meg az árához képest sokkal nagyobb, de rejtve jelentkező probléma. Pont az ilyen "kicsi szivatások" hozzák a döntési pontot, hogy valaki átül autóba és ha erre vett egy autót, akkor a bkv-ra nem fog visszaülni. Ezek olyanok, mint a kukac az almában, nem látod, pici, de ha ráharapsz megmérgezi az egészet és ha túl sokáig marad így a kívülről szép alma tök romlottá válhat idővel.

 

Nem az a baj, hogy nem lehet kibírni egy tábla hiányát vagy egy plusz 1 perc sétát, vagy egy túl spórolós menetrend miatti pár percet. Hanem, ha ezek gyűlnek és az ember belefut minduntalan, akkor egy idő után elege lesz. Sajnos ezek nem egyedi dolgok, hanem tendencia (például a régi, lehetőleg egységes indulások helyett megint megjelentek az össze-vissza csúsztatott indulások - nem kiszámítható, forgalomtechnika stb). Ami mint egy-egy esetmény nem jelent sokat, de mint irány, nagyon nem jó, megy vissza a múltba.

 

És, ezek a dolgok hosszú távon fogják megbosszulni magukat. Attól, hogy nincs visszajelzés, és az utas "lenyeli", attól még nem hülye, tudja, hogy mi a helyzet.

 

Kérdés, hogy mi a cél:

- ha azokat akarjuk a legolcsóbban elszállítani, akiknek nincs autójuk, akkor minek van egyáltalán fejleszés? (ez egy hosszú leépülés kör, aminek a vége az orosz "Matruska" típusú szolgáltatás).

- ha jó szolgáltatátást akarunk nyújtani, akkor miért vannak ezek a kicsi "bug"-ok?

Előzmény: sebi_280 (152278)
Ogiboy23 Creative Commons License 5 napja 0 0 152279

Június 4-től megálló. Csak nem volt kitáblázva

Előzmény: Normann Backs (152273)
sebi_280 Creative Commons License 5 napja -6 4 152278

A szolgáltatói szemlélet hiánya a Volánnál és a MÁV-nál van. Budapesten 2010 óta rég nem látott mértékben fejlődik a tömegközlekedés. Ezen belül a villamos üzemág nem panaszkodhat, mert ennyi pénz ki tudja mikor ment erre a területre. Mindennek van kapacitáskorlátja. Gyakorlatilag 4. éve folyamatosan több párhuzamos, igen jelentős közúti és tömegközlekedési fejlesztés valósul meg a fővárosban. Mindent lehetne persze jobban, de ekkora fejlesztési dömping mellett én inkább elviselek némi pótlási anomáliát (a budapesti pótlások azért mindig is jól voltak megszervezve), mert látványosan javul cserébe Budapest közlekedése. 

 

Csak tessék elkezdeni számolni, hogy mennyi minden épült az utóbbi x évben, és mennyi pénzért. A Bartókon kerékpársávot felvonulás előtt a Kerékpárosklub elnöke felsorolta (igen korrektül), csak a Dél-Budát érintő beruházásokat. Az ember úgy tudott róla, de így felsorolva tudatosul igazán. 

Előzmény: névtelen (152269)
sebi_280 Creative Commons License 5 napja -2 2 152277

Ha ténylegesen a bérlet árád kéne megfizetned, akkor nem használnád a tömegközlekedést. Vagy bliccelnél. A modal split meg erősen eltolódna a közút irányába. 

Előzmény: STModell (152264)
sebi_280 Creative Commons License 5 napja 0 0 152276

Pont ezért, mert hivatalosan is végállomás lesz. A hangos tegnap kint volt, de a megálló oszlopán még nem volt menetrend kirakva. De szerintem félreértettem, mindketten ugyanarra a megállóra gondoltunk. Magyarán vá. lesz.

Előzmény: Normann Backs (152274)
Normann Backs Creative Commons License 5 napja 0 12 152275

Milyen sok fiatal szerepel a képen aki tiltakozik ellene, ettől tudok agyfrászt kapni, hogy majd az öregek megmondják, hogy mi legyen a jövőben, hát, hogy ne! Na ilyenkor gondolkodok el, hogy eme nyuggerek és társai milyen alapon utaznak ingyen a tömegközlekedésen, mert ha elkészül az 1-es a vasútállomásig tuti rajta lesznek majd a banya tankjaikkal.

Előzmény: trizs77 (152257)
Normann Backs Creative Commons License 5 napja 0 0 152274

 "Állítólag a dózátor lesz 3. ági végállomás, ténylegesen is."

Akkor minek újították fel most?

Előzmény: sebi_280 (152256)
Normann Backs Creative Commons License 5 napja 0 0 152273

1hónapja tuti nem megálló, mert múlt héten még elég sokszor áthaladtak a volt szükségmegállón megállás nélkül.

Előzmény: Ogiboy23 (152261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!