Keresés

Részletes keresés

Alien Angel Creative Commons License 7 órája 0 0 153044

Köszi.

Előzmény: Pályaőr (153028)
Alien Angel Creative Commons License 7 órája 0 0 153043

Igen, szerintem is. Azért elképesztő volt, hogy a villanyfényes Nagykörút véget nem érő hosszúságú villamosai egy sarokkal kijjebb milyen sikátorban és milyen földbe süppedt házak között tekeregtek. Ilyen volt még a Nagykörúttól és a Belvárostól ugyancsak egy saroknyira induló 12-es és 55-ös, amik a másik végükön Palota falusi, vályogházas, földes utcáin fordultak. A Bivalyrét gémeskútjairól nem is beszélve. Nem biztos, hogy jó volt, de ezek a hangulati elemek nekem ma nagyon hiányoznak. Talán a 41-es melletti lovak hasonlók még.

 

Becsky Andrásék szerencsére megörökítették az Angyal utcát mozgóképen is.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (153030)
sebi_280 Creative Commons License 7 órája 0 0 153042

Erre írtam, hogy sok dolgot megértek, de ha szigorúan utas fejjel kezdek gondolkodni, akkor nehéz megmagyarázni, hogy két irányból jön villamos, de mindkettő több percig dekkol a Kalefon, miközben rohannék a Délibe. Hosszú járatok, kompromisszumok, ok. Sok van. De az óbudai iránynak az is célja, hogy a Déli is közvetlenül elérhető lett. Hogy az az x perc eltűnjön, amit a Kalefon eddig eldobott. 

 

Anno kb. ennyit kellett sétálni a Moszkva téren mondjuk a 4-6-tól a 18-ashoz vagy a 61-eshez. Ha ott még várni kellett mert pont elment a villamos, akkor már olyan 5 percet sikerült eltölteni a téren és pár száz métert gyalogolni. Így 1x kell csak várnod, a 17-esre és ha az megjött és felültél rá, már más nincs.

 

Aki a Kalefon száll fel, az ma 18-61 helyett 56/61-17 között rohangál. Ha valamelyik elmegy, akkor ugyanúgy bukta. Ez egy ilyen biznisz. A 61 jó volt, mert sűrű volt és nem kellett időkiegyenlítés sem, a 18-nak dettó. Aki a Kalefon túl utazik, az bukta. Hüvi felől bejött az időkiegyenlítés, az amúgy is terhelt 17 meg pluszba ezt is bekapja. Én a Déli miatt írtam leginkább. 

 

De még egyszer, én értem miért van ez így. Csak az utasok is tudjanak róla. 

Előzmény: Tátrás (152989)
Lovrin Creative Commons License 8 órája 0 0 153041

(a BKK Közutat meg tán sosem tudták felfogni, az is szimpla BKK volt).

 

Mondjuk a BKK-nak pont az lett volna a koncepciója, hogy a BKK-n kívül ne kelljen mást fejben tartani.

Előzmény: sebi_280 (153040)
sebi_280 Creative Commons License 8 órája 0 0 153040

OFF: Ezzel nem kéne gúnyolódni, mert az elmúlt években, pláne most annyit változtak az egyes közlekedési cégek nevei, hogy az átlagember csak kapkodja a fejét. Szakmai konferenciákon a minap is BKK vezér volt a Budapest Közút vezérigazgatója. Fogalma sincs az átlag júzernak hogy mi a francot csinál ma a BKK (kb. 3-5 év után rögzült, arra változik), pláne hogy mi a Budapest Közút (a BKK Közutat meg tán sosem tudták felfogni, az is szimpla BKK volt).

Előzmény: g86 (153036)
g86 Creative Commons License 10 órája 0 2 153039

Volt azóta egy névváltozás, igen. Amíg BKK Közút néven futott, addig is különálló cég volt. 

Előzmény: exvérmezö15 (153037)
nemeza Creative Commons License 11 órája -1 0 153038

Egy darabig egy cég volt - nem? BKK-Közút néven.

Előzmény: g86 (153036)
exvérmezö15 Creative Commons License 11 órája -1 0 153037

Az elsö kérdésre nem válaszolok...

A másodikra pedig ezt találtam..

"2013 január elsejétől a BKK Közút látja el a 4-es Metró építésének Fidic Mérnöki munkáit. Mindez azt jelenti, hogy szervezetünk felelős a beruházás megvalósításához szükséges valamennyi vállalkozási szerződés betartásának felügyelete annak érdekében, hogy a további csúszásokat és kivitelezési problémákat elkerüljük."

forrás:http://budapestkozut.hu/bkk-kozut-bemutatkozas

 

Előzmény: g86 (153036)
g86 Creative Commons License 11 órája 0 2 153036

Ez nagyjából olyan kérdés volt, mint hogy a BKV és a BKK egy cég-e. A BKK és a Közút soha nem volt egy cég, most sem az. 

Előzmény: exvérmezö15 (153035)
exvérmezö15 Creative Commons License 11 órája -1 0 153035

Egy cég nem vagy külön váltak?

Előzmény: g86 (153034)
g86 Creative Commons License 11 órája 0 2 153034

Eltévesztetted a házszámot. A lámpaprogramoknak a Budapest Közút a gazdája. 

Előzmény: exvérmezö15 (153032)
Tátrás Creative Commons License 12 órája -1 2 153033

Úgy érzem picit elöntötte a LILAköd az agyadat! :-)

Először is a lámpaprogram jelenleg nem BKK hatáskör. Bár a felvetésed szempontjából mindegy.

Másodszor sok mindenért lehet kötbérezni, de ha egy lámpaprogram nem kifejezetten tömegközlekedés barát, vagy valamilyen meghibásodás miatt nem a jó program működik, azért nem hinném, hogy van olyan hely a világon ahol a tömegközlekedés megrendelőjét (legyen az cég, önkormányzat vagy állam) a szolgáltató (legyen az önkormányzati, állami vagy magán) kötbérezi, kötbérezheti. Picit tessék a realitás talaján maradni... Ha egy megrendelő - szolgáltató viszonyban vannak beépített kötbértételek, akkor az nem a jelzőlámpaprogramról vagy a KRESZ táblákról fog rendelkezni.

Előzmény: exvérmezö15 (153032)
exvérmezö15 Creative Commons License 12 órája -1 2 153032

Az gond ezzel BKK hibázik,akkor semmi nem történik,de ha bármely szolgája hibázik ez lehet bármelyek alvállalkozó egyből megy bünti.Sajnos vissza felé nem működik/működhet ez pedig jó volna....

Előzmény: király2644 (153010)
133bp Creative Commons License 14 órája 0 0 153031

Október 17.-től a vágányzár befejeztével visszatérnek az eredeti követések a fonódó hálózaton:  

 

17-es menetrendje 10.17.-től: http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/3170/20161017/37.pdf 

41-es 10.17.-től: http://online.winmenetrend.hu/futar/history/lines/3410?date=2016-10-17

47-es 10.17.-től: http://online.winmenetrend.hu/futar/history/lines/3470?date=2016-10-17

49-es 10.17.-től: http://online.winmenetrend.hu/futar/history/lines/3490?date=2016-10-17

56(A)-s 10.17.-től: http://online.winmenetrend.hu/futar/history/lines/3560?date=2016-10-17 

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 15 órája 0 0 153030

Sőt, az alábbi 1963-as légifelvételen is még mintha látszana a Mester u. -> balra Angyal u. ív egy része, valamint a körútról - akkor még az Üllői út irányából - a Mester utcába vezető vágányok: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/84194

Előzmény: Alien Angel (152999)
Pályaőr Creative Commons License 17 órája 0 0 153029
Előzmény: kihúzóvágány (153022)
Pályaőr Creative Commons License 17 órája 0 0 153028
Előzmény: Alien Angel (152999)
vrobee Creative Commons License 19 órája 0 1 153027

a mai (fogjuk rá) kialakítás a 2002-es átépítéssel jött létre.

Előzmény: trizs77 (153026)
trizs77 Creative Commons License 19 órája -2 0 153026

Évtizedekig az volt.

Előzmény: toto92 (153025)
toto92 Creative Commons License 19 órája 0 1 153025

Van akadálya annak, hogy a gellért téri megálló kettős legyen a móricz felé? Szemre a dupla ics és az tatra kombó is elfér.

L45H Creative Commons License 20 órája -2 2 153024

Az jutott ezsembe, hogy egész használható képeket készít a CAF kamerája! Több látszik ebből a rohadt mocskos ĐäđĐäđ&>{&[}-ból, mint a körúti robbantóból!

Előzmény: Il Leone (153023)
Il Leone Creative Commons License 20 órája 0 1 153023
kihúzóvágány Creative Commons License 20 órája 0 0 153022

Ha most jársz arra, már nem látod a Bokor utcában a hurokvágány helyét, de ott volt a 18-as és 66-os végállomása az ötvenes évektől, miután a Zsigmond téri hurokvágány helyett áthelyezték a végállomást a Nagyszombat utcához.

Előzmény: DAttis (153019)
zoli07 Creative Commons License 21 órája 0 0 153021

 Egy ismerősöm jelentkezett villamosvezetőnek és megy előfelvételire meghallgatásra.Ez miből áll?

trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 153020
DAttis Creative Commons License 23 órája 0 0 153019

"...Pl. a 41-est elég lenne a Nagyszombatig járatni. De nincs ott végállomás..."

Valamikor az "őskorban" az Amfiteátrum romnál "kerengőzött" valamelyik (talán 11-es) tuja? De nekem csak emlékképeim vannak gyerekkorból járt ott is villamos.

Szóval ha nem is hurok végállomást raknának de kihúzót, bár nem ismerem a környéket ritkán járok arra, hogy gondoljam mi fér oda.

Előzmény: Tátrás (153015)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 1 153018

Mert a jelek szerint azok, akik felelnek a közlekedés minőségért, évtizedek óta nem érték fel ésszel, hogy ez nem jó.

Előzmény: Zahnrad (153016)
király2644 Creative Commons License 1 napja 0 1 153017

Én hozzávenném a döntéshozók szemléletét is.... a legtöbbször ezen áll vagy bukik valami... :(

Előzmény: adam9509 (153011)
Zahnrad Creative Commons License 1 napja 0 4 153016

Villamos síneken miért van fix program szerint működő gyalogos lámpa? Hmm?

Előzmény: király2644 (153010)
Tátrás Creative Commons License 1 napja -1 2 153015

"Mi lenne, ha nem ilyen hosszúak lennének azok a vonalak?"

 

Pl. a 41-est elég lenne a Nagyszombatig járatni. De nincs ott végállomás.

 

"Óbudáról a Móricz Zsigmond körtérig, a Fehérvári út felől a Margit hídig járnának."

 

Nincs végállomás. A Moszkva téri várakozás meg speciel akkor is benne lenne jó eséllyel - nézd csak meg az 56A és a 61-es menetrendjét. Erre az ágak miatt rövidebb vonalaknál is szükség van.

 

Amúgy lehet olyan megállókat kijelölni ahol tud és ha nincs gond várakozhat is a villamos és még átszállási kapcsolatot is ad.

Lehet adni bővebb menetidőt (ez bizonyos sűrűség fölött és/vagy több viszonylat esetén nem játszik) ami, ha minden rendben van akkor 1-2 lámpa elengedését jelenti és több helyen várakozást. (Vagy ezeket együtt.)

Szerintem inkább álljon 2-3 percet a villamos olyan helyen ahol amúgy nagy az utascsere is, mintsem a fél vonalon vánszorogjon, adott esetbe csak azért álljon meg - le- és felszálló hiányába - mert korábban van.

 

Előzmény: NAR (152998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!