Keresés

Részletes keresés

További magyar hang Creative Commons License 4 órája 0 1 152720

Még nem találta meg azt a megállónevet a BKK, aminek vajmi kevés köze van a helyhez, így sokan csak a szemüket vonogatják addig, amíg meg nem mondod nekik, hogy annak a megállónak régen mi volt a neve. Lásd FMH -> Csonka János tér vagy Bertalan Lajos utca -> Gárdonyi Géza tér

 

Anno az 1-esen meglepett, hogy az Infopark az lett, ami, pedig vártam volna, hogy valami zsebpiszoknyi közről nevezik el (mondjuk Vízpart utca vagy Neumann János utca), amiről az átlagbudapestinek fogalma sincsen elsőre.

Előzmény: Grikon1985 (152702)
18-09 Creative Commons License 6 órája 0 1 152719

Hol volt szó vágányépítésről a belső Bartókot és Kitérőt kivéve? Sehol.

Előzmény: exvérmezö15 (152717)
08-73 Creative Commons License 6 órája 0 1 152718

A Budagyöngyénél is lesz síncsere, azért lesz Hűvösvölgyig pótlás.

Előzmény: IAtilla (152716)
exvérmezö15 Creative Commons License 13 órája -1 1 152717

 Vasút utcai ív változatlanul 15-ös,Etele téri végállomás váltóihoz se nyúltak hozzá.Csak jelzőket variáltak meg.... 

Előzmény: Grgabácsi (152709)
IAtilla Creative Commons License 16 órája 0 1 152716

A hír alapján az első szeptemberi hétvégén még azon kívül valami másnak is kell lennie, ugyanis a 61-es teljes vonalán pótlóbusz jár majd.

Előzmény: király2644 (152713)
18-09 Creative Commons License 16 órája 0 3 152715

A megállókat és a pályát már használni lehet vasárnaptól, de az átadás (amit itt nagyon sokan kevernek) majd csak év végén lesz. 

Előzmény: király2644 (152712)
430 322 Creative Commons License 17 órája -1 1 152714

A Fonyód utcát Vegyész utcának, az Urániát pedig Vas utcának és hosszan lehetne sorolni.

Előzmény: 4014 (152705)
király2644 Creative Commons License 18 órája 0 0 152713

Nem, ez biz. az lesz, és nem csak azon a hétvégén, hanem szeptember összes hétvégéjén így lesz.....

Előzmény: sz_b (152711)
király2644 Creative Commons License 18 órája 0 2 152712

Nem a sín megy ettől tönkre, hanem az illesztések, gumianyagok, stb..... és ettől biz. a pálya is szét fog menni....

 

Amúgy nekem nagyon úgy tűnik, hogy vasárnaptól a villamos járni fog (talán) de a közúti részeken még bőven fognak dolgozni....

 

Amúgy a BKK is azt kommunikálta, hogy 28. után még a megállókban fognak dolgozni, a Gellérten és a Gárdonyin az új zebrák még sehol sincsenek (egyelőre csak egy irányból lehet majd megközelíteni őket) szóval eléggé szarul állnak, és még gány munkát is csináltak sok helyen, mint a Fehérvári út....

 

Amúgy meg kíváncsi lennék, hogy Budafokon az új visszafogó váltót sikerült-e már meghegeszteni, vagy sem..... 

Előzmény: kihúzóvágány (152710)
sz_b Creative Commons License 18 órája 0 0 152711

"A Délinél van annyi hely, hogy a forgalom fenntartása mellett a megálló pozíciójának ide-oda helyezgetésével is megoldható a peronemelés. Emiatt külön vgz nem lesz."

Sajnos nem igaz, úgy tűnik:

Szeptember 03., szombat üzemkezdettől - szeptember 04., üzemzárásig

Az 56A, 59B és 61-es villamosok helyett Hűvösvölgy és Farkasrét, valamint a Széll Kálmán tér és a Villányi úti szakaszon a Móricz Zsigmond körtérig pótlóbuszokkal utazhatnak.

Vagy ez más miatt lesz?

Előzmény: 18-09 (152577)
kihúzóvágány Creative Commons License 19 órája -1 2 152710

Ha az acélsín ilyen igénybevételtől tönkremegy, akkor eleve selejtes anyag.

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (152706)
Grgabácsi Creative Commons License 19 órája 0 0 152709

A Kondorosi átjáróig (bez) átépült a pálya.

Előzmény: MCA-001 (152708)
MCA-001 Creative Commons License 19 órája 0 0 152708

Albertfalva kitérő környékén a vizeszsákokat felszámolták?

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (152706)
UZ3jCQGg3B7uG8dZ Creative Commons License 22 órája 0 1 152707

A képek ezek szerint mégsem töltődtek fel...

 

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (152706)
UZ3jCQGg3B7uG8dZ Creative Commons License 22 órája 0 4 152706

Az átadás előtt 2 nappal így állunk. A belvárosba tartó irányban a jobb oldali sávval semmit nem csináltak, a bal oldalit tegnap aszfaltozták le. Ellenkező irányban még csak alapozás van a baloldali sávban, a jobboldali sáv gyötrelmesen néz ki. A kis buckák a sín mellett rengeteg helyen kibontva, sok helyen 1-1 bucka letörve. Mindenféle földmunkát a sínekről végeztek, a kavicsot és a földet is azokon tárolták, majd még úthengerrel jól át is mentek rajta, hogy biztosan szétbasszák a sínt. Szemben a járdát tegnap elkezdték felverni, de félbehagyták, pedig tavaly aszfaltozták le végig és semmi látható baja nem volt.

 

Megjegyzés: a házunk előtt 2 hónapja nincs járda, amit tavaly és tavaly előtt nyáron is felújítottak/felvertek!

 

Jövőre síncsere és 1-es villamos hosszabbítás?

4014 Creative Commons License 28 órája 0 5 152705

Az emberek nagy részének amúgy is egyszerűen megmarad kitérőnek. Csonka János teret is a többség szimplán FMH-nak hívja. Albertfalva utcát pedig Építésznek. A CAF-ot meg Combinonak. :)

Előzmény: Grikon1985 (152702)
Humarci Creative Commons License 28 órája 0 0 152704

Tegnap délután már a bkk-s táblás kocsi is serénykedett a fehérvári út környékén.

Előzmény: Bajusz2010 (152700)
DarvasKristof Creative Commons License 28 órája 0 1 152703

Ha Rákosrendező nevét se változtatta meg a MÁV... :)

Előzmény: Grikon1985 (152702)
Grikon1985 Creative Commons License 1 napja 0 4 152702

Albertfalva visszafogó hülyén hangzana :)

Csurgói út, Kondorosi út vagy Nyéki Imre uszoda egyenesen az ördögtől való

Előzmény: 4014 (152701)
4014 Creative Commons License 1 napja 0 4 152701

Felkerültek a vágányzár utáni menetrendek. Albertfalva kitérő mint megálló elnevezés megmarad.

Bajusz2010 Creative Commons License 1 napja 0 0 152700
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 1 152699

Mondjuk a Lánchíd pesti oldala sem illeszkedik semmihez. A budai végétől pedig mindig is fel lehetett menni a Várba. A Kossuth-híd helyére szerintem a Parlament panorámájának a megtartása miatt nem került híd. De amúgy tényleg nincs olyan híd Budapesten, ami mindkét oldalán illeszkedne a városszerkezetbe. Kivéve talán a Petőfi híd, amikor azt építették, Budán még nem volt semmi. Az Árpád-hídhoz csúnyán belevágtak Óbudába.

Előzmény: DarvasKristof (152695)
vrobee Creative Commons License 2 napja 0 0 152698

A Vár mellett el lehet menni nagyjából egyenesen, egyenletes emelkedéssel a Vizivárosban és végig a Hűvösvölgyben Solymár felé. De ebből a szempontból a Tabán sem rosszabb, onnan meg egyenesen a belvárosba vezet a híd. Az Alagúttal, majd a Margit- és az Erzsébet-híddal eléggé okafogyottá vált a dolog.

Előzmény: eMPet (152696)
vrobee Creative Commons License 2 napja 0 1 152697

A Lánchíd akkor gyakorlatilag a város szélére épült, a helyét egyszerűen szólva az döntötte el, hogy sikerül telket szerezni, illetve hol van kevés technikai akadály. A városközpont szóba se jött, a Tabán azt hiszem, a hőforrások miatt lett első körben kilőve. A Kossuth-tér akkoriban kieső mocsaras vidék volt, később meg (főleg hogy az alagút már megvolt) valszg. nem lett volna sok értelme a Lánchídhoz olyan közel építkezni. (Ez alól ugye egy kivétel volt, amikor épp megint egy állandó híd sem volt a Dunán.:)

Előzmény: DarvasKristof (152695)
eMPet Creative Commons License 2 napja 0 0 152696

"Pedig az lett volna az egyetlen belvárosi híd, ami egyenesen egy völgyben folytatódhatott volna Budán"

 

 

A mondat ezen része nem igaz, a Batthyány tér mögött azért ott van az a fránya várhegy.

Annyival egyszerűbb a helyzet, hogy a hegy és a Duna partja között több a hely a rávezetésre. De egyenesen völgy az nincs.

 

 

Előzmény: DarvasKristof (152695)
DarvasKristof Creative Commons License 2 napja 0 1 152695

OFF

 

Ha úgy vesszük, négy, hiszen a Szabadság híd is iránytöréssel folytatódik Budán.

Érdekes azért, hogy a leglehetetlenebb helyre éppen az első állandó híd épült, ahonnan Budán az alagút nélkül csak merőlegesen vagy a hegynek föl lehetett továbbhaladni.

Még érdekesebb, hogy a Kossuth híd helyére miért nem épült sose állandó híd. Pedig az lett volna az egyetlen belvárosi híd, ami egyenesen egy völgyben folytatódhatott volna Budán, nem utolsósorban a hidak eloszlása is egyenletesebb lett volna.

 

A magyarázat gondolom az, hogy a hidak helyét a pesti oldal városszerkezete alapján jelölték ki.

Előzmény: sebi_280 (152693)
vrobee Creative Commons License 2 napja 0 1 152694

mit lehet csinálni, ha a túlpart tele van heggyel...:)

Előzmény: sebi_280 (152693)
sebi_280 Creative Commons License 2 napja 0 1 152693

Persze. De az is érdekes, hogy 3 hidunkat is úgy tervezték és építették meg, hogy közvetlenül belevezetnek egy hegybe. :-) 

Előzmény: gorcher (152691)
paic.robert Creative Commons License 3 napja -4 0 152692

Ez az ember, hogy tud hazudni. 120 milló férőhellyel nőt a vonalhelyteljesítmény. Muhahaha 4 es metro nem a felszini bővítés

Előzmény: trizs77 (152690)
gorcher Creative Commons License 3 napja 0 2 152691

De más lenne a budai villamosközlekedés, sőt az egész környék, ha ezt megépítették volna:

http://napitortenelmiforras.blog.hu/2016/08/23/egy_elfeledett_terv_villamos_a_gellert-hegy_alatt

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!