Keresés

Részletes keresés

Közlekedésguru Creative Commons License 2019.01.30 0 1 164346

Mondjuk ezek a végállomási átvezetések sincsenek kommunikálva (Örs, Köki) és sokan hiszik azt, hogy át kell engedjem. Valóban többet érne egy "VIGYÁZZ" felirat, mint így...

Előzmény: Törölt nick (164344)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.01.30 0 0 164345

Azt a pályaszakaszt (a Zetor-gyártól Lisenig) a hetvenes évektől a helyi villamos-klub használta -mint hajtánypályát. A klub ismertető vitrinje a gyalogos utcában volt, az áruház melletti kapunál.

 

Előzmény: rezignált (164333)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.29 -2 2 164344

A gyalogos jó, ha a sima zebrát fel tudja fogni.

A múltkor saját magam láttam-hallottam, amint a gyerekes anyuka hőbörög, mert majdnem aláment egy autónak - kerékpársávon. Azt hitte, elsőbbsége van.

 

Pedig nem elsőbbsége volt, hanem csúcsára állított háromszög alakú táblája.

 

De neki mindegy. Valami pacsmag a földön = eeesőbbsééég!

 

Szóval nem kellene a gyallereket n+1-ik útburkolati jellel terhelni.

Előzmény: sz_b (164341)
mk4047 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 164343

Azért is kérdezem, mert ők már vettek ugye onnét villamost: sőt, még most is volt tervben néhány Pt megvétele.

Előzmény: mk4047 (164340)
vrobee Creative Commons License 2019.01.29 0 2 164342

A problémafelvetéssel teljesen egyetértek. Tök fölöslegesen van ilyen helyen zebra. A villamos néhány percenként jön, és pár másodperc alatt el is húz. Nyugodtan el lehet engedni, és tök fölösleges fékezgetnie.

 

A Kocsány előtti megoldás viszont szerintem eléggé megtévesztő, a gyalogos gondolhatja azt, hogy kijelölt átkelő, az autós meg azt, hogy nem az.

A legegyszerűbb nem felfesteni a zebrát a villamossínen át, helyette sárga "pozor tramvaj" a gyalogosnak.

 

Fontosnak tartom még, hogy csak ott kéne ezt alkalmazni, ahol van járdasziget, méghozzá elég széles ahhoz, hogy akár egy babakocsis anyuka kényelmesen elférjen. Ahol nincs, ott hagynám végig a zebrát.

Előzmény: sz_b (164341)
sz_b Creative Commons License 2019.01.29 0 0 164341

Jól tudom ugye, hogy lámpa nélküli zebrán elsőbbséget élvez a gyalogos még villamossal szemben is ugye?

Csak mert a Villányi úton általában a gyakorlat azt mutatja, hogy a villamosnak van elsőbbsége. Sokszor még csak rá sem kell ijesztenie a vezetőnek a gyalogosokra, azok maguktól megállnak és elengedik, mintha ez lenne a természetes (vagy szabályos).

Egyébként nem is baj ez, mert így legalább nem szed össze egy csomó késést a villamos. Viszont akkor nem zebrát kéne felfesteni ezeken a helyeken, hanem valami ilyesmit. Asszem ez pont azt jelenti, hogy nincs elsőbbsége a gyalogosnak, bár nem tudom, a KRESZ tartalmazza-e, vagy csak úgy "kialakult".

mk4047 Creative Commons License 2019.01.29 -1 0 164340

Fű, hát kár lenne, ha lecsapnák a kezünkről :( Fórumos infó?

Előzmény: 18-09 (164338)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.29 0 0 164339

Komfort😂😂😂

Előzmény: 18-09 (164338)
18-09 Creative Commons License 2019.01.29 -3 3 164338

Ha már a múltkor felmerültek a frankfurti kocsik... van valamilyen tárgyalás ez ügyben a VGF-el? Csak mert a sziléziaiak bejelentkeztek azokra a kocsikra.

 

Bár nem baj, ha nem jön agyonfuttatott kocsi, csak azért az ICS-nél még azok is komfortosabbak lennének:) 

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.24 0 0 164337

1902.

 

TWdoktor Creative Commons License 2019.01.23 0 0 164336

Mer mi történt? Azt tudom, hogy állt a 42-50, az 52 a Ferde utcánál fogott vissza, de mi miatt?

Előzmény: etomcat (164335)
etomcat Creative Commons License 2019.01.23 -4 1 164335

Kispestiek ma reggel erős szavakkal emlegették a villamosok családfáját.

paca664 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 164334

A belvárosban volt vgz, a Novoivanszki hídon a vágányok üzemi kapcsolatnak voltak meghagyva. Tavaly ilyenkor még fényesek voltak, a hóban látszott a használat nyoma.

Előzmény: eMPet (164332)
rezignált Creative Commons License 2019.01.21 0 2 164333

Érdekes történet: a szakasz eredetileg a Brno-Líšeň HÉV vonalához tartozott, amit 1905-ben nyitottak meg és Brno-Černovice pályaudvartól a mai Stránská skála végállomáson át Líšeňig tartott (az akkori falu déli szegélyéig), gőzüzemmel, munkanapokon nyolc pár (főként vegyes-) vonattal. 1942-ben vette át a villamosüzem, első körben Stránská skáláig kétvágányúsították-villamosították (és a gyár miatt lett ott a szakaszhatár), majd a háború után végig, Líšeňig.

 

Ez utóbbi szakaszt azonban 1964-ben be is zárták, részben a rossz műszaki állapota miatt, részben pedig azért, mert a vonal Líšeň eredeti beépítését és az újonnan épülni kezdő, környező gigalakótelepeket egyaránt elkerülte. A megmaradt szakaszon az hozott további változásokat, amikor a nyolcvanas években megépült a "líšeňi gyorsvillamos", a mai 8-as vonal, ami Stránská skála előtt pár megállóval válik külön, immáron a lakott területek sűrűjében szelve át Líšeňt, főként persze a lakótelepeket, és amihez a Černovice körüli, belsőbb (a mai 10-essel közös) szakaszokon több nyomvonal-módosítás is társult.

 

A volt líšeňi végállomás épületében tematikus kiállítás működik, a felhagyott szakasz pedig egészen a kétezres évek elejéig járható volt, de azóta nagyrészt szétlopták.

 

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADstn%C3%AD_dr%C3%A1ha_Brno%E2%80%93L%C3%AD%C5%A1e%C5%88

Előzmény: siófoki35 (164330)
eMPet Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164332

Itt történt az eset.

 

https://www.google.hu/maps/@50.0030862,36.218295,188m/data=!3m1!1e3

 

Hozzászólás alapján a Klocskivszka utcában (É-D utca) vágányzár volt, s ez idő alatt csak "keresztben", a videó esetében nyugatról keletre járt a villamos, közvetlen vágánykapcsolat hiányában a videón látható módon.

A vonalhálózati térkép a Novoivanszki Mist (Újiváni híd) utcában (csopontól nyugatra) nem jelöl villamosvonalat.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Tram-ua-kharkiv.jpg

 

A gúgl térképen nyugatra tekerve - az idei légifotón - hiány van a vágányban, hiányzik a kiágazás, de a film 2013-as.

 

 

Előzmény: trizs77 (164329)
siófoki35 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 164331

Őőőő, ez furi :D

Előzmény: trizs77 (164329)
siófoki35 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164330

Köszi! Az a szép nagy végállomás a gyár, vagy a helyi hármashatárhegy miatt épült oda? :D

Előzmény: rezignált (164328)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 164329

 

Speciális viszonylat vezetés az biztos :

 

https://www.youtube.com/watch?v=CYVao12J8gc

 

 

rezignált Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164328
Előzmény: siófoki35 (164326)
exvérmezö15 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 164327

Milyen gondok...

Túl méretes szerelvény..

 

Előzmény: 08-73 (164322)
siófoki35 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164326

Na íme az eredmény. Végül a víztározónál, meg a 10-es vonalon voltunk kint. 

 

https://www.facebook.com/vekker.andras/posts/2045350728852250

 

Milyen gyár van a 10-es végénél? Brutális az a hatalmas, szétvert esőbeálló.

Fura, hogy ott az óránként közlekedő villamoshoz van Futár-kijelző, máshol meg tök fontos helyeken (pl. Jugoslavska) meg nincs.

Előzmény: rezignált (164309)
bandrew_ Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164325

Az 1959-es dátum feltehetőleg téves.

 

Biztos, hogy téves, mivel a csuklós UV 1962-ben készült. A miskolci felvételeken meg látható a 45-ös kocsi, ami 1960-ban kapott acélvázat - ez a kocsi később szolgálati kocsi lett, 1998-ban selejtezték.

Előzmény: rezgaras (164324)
rezgaras Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164324

Az 1959-es dátum feltehetőleg téves. A 6-oson (a Wikipedia szerint) 1960-tól jártak az UV-k, ugyancsak ekkor készítették az első "házi" csuklós buszokat.

Előzmény: Alexander Pistoletov (164319)
szucsati Creative Commons License 2019.01.21 0 0 164323

Ha jól látom, 5 indulás este 23:00 után.

Előzmény: 08-73 (164322)
08-73 Creative Commons License 2019.01.21 -11 1 164322
Zolcsi67 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 164321

6:47-nél, a 2-esen megy. :-)

Előzmény: 7-es troli (164320)
7-es troli Creative Commons License 2019.01.19 0 0 164320

Árgus szemekkel figyeltem a videót, de meglett a csuklós UV 

Előzmény: Alexander Pistoletov (164319)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.01.19 0 2 164319
rezignált Creative Commons License 2019.01.17 0 0 164318

bizony, Zátiší vá. körülbelül ugyanolyan messze van - légvonalban - Ostrava hl. n.-tól, mint Opava východtól, szóval alaposan elhagyja Ostravát a villamos, mire odaér

Előzmény: eMPet (164317)
eMPet Creative Commons License 2019.01.17 0 0 164317

Ez is jó találat, de a "környéken" szerintem inkább Ostrava van, ott az 5-ös dimbes-dombos, egyvágányú erdős környéken halad.

 

http://www.urbanrail.net/eu/cz/ostrava/ostrava.htm

 

 

Vřesinská - Zátiší:

https://www.youtube.com/watch?v=7DTbJFa_g3s

Előzmény: király2644 (164314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!