Mondjuk ezek a végállomási átvezetések sincsenek kommunikálva (Örs, Köki) és sokan hiszik azt, hogy át kell engedjem. Valóban többet érne egy "VIGYÁZZ" felirat, mint így...
Azt a pályaszakaszt (a Zetor-gyártól Lisenig) a hetvenes évektől a helyi villamos-klub használta -mint hajtánypályát. A klub ismertető vitrinje a gyalogos utcában volt, az áruház melletti kapunál.
A problémafelvetéssel teljesen egyetértek. Tök fölöslegesen van ilyen helyen zebra. A villamos néhány percenként jön, és pár másodperc alatt el is húz. Nyugodtan el lehet engedni, és tök fölösleges fékezgetnie.
A Kocsány előtti megoldás viszont szerintem eléggé megtévesztő, a gyalogos gondolhatja azt, hogy kijelölt átkelő, az autós meg azt, hogy nem az.
A legegyszerűbb nem felfesteni a zebrát a villamossínen át, helyette sárga "pozor tramvaj" a gyalogosnak.
Fontosnak tartom még, hogy csak ott kéne ezt alkalmazni, ahol van járdasziget, méghozzá elég széles ahhoz, hogy akár egy babakocsis anyuka kényelmesen elférjen. Ahol nincs, ott hagynám végig a zebrát.
Jól tudom ugye, hogy lámpa nélküli zebrán elsőbbséget élvez a gyalogos még villamossal szemben is ugye?
Csak mert a Villányi úton általában a gyakorlat azt mutatja, hogy a villamosnak van elsőbbsége. Sokszor még csak rá sem kell ijesztenie a vezetőnek a gyalogosokra, azok maguktól megállnak és elengedik, mintha ez lenne a természetes (vagy szabályos).
Egyébként nem is baj ez, mert így legalább nem szed össze egy csomó késést a villamos. Viszont akkor nem zebrát kéne felfesteni ezeken a helyeken, hanem valami ilyesmit. Asszem ez pont azt jelenti, hogy nincs elsőbbsége a gyalogosnak, bár nem tudom, a KRESZ tartalmazza-e, vagy csak úgy "kialakult".
Ha már a múltkor felmerültek a frankfurti kocsik... van valamilyen tárgyalás ez ügyben a VGF-el? Csak mert a sziléziaiak bejelentkeztek azokra a kocsikra.
Bár nem baj, ha nem jön agyonfuttatott kocsi, csak azért az ICS-nél még azok is komfortosabbak lennének:)
A belvárosban volt vgz, a Novoivanszki hídon a vágányok üzemi kapcsolatnak voltak meghagyva. Tavaly ilyenkor még fényesek voltak, a hóban látszott a használat nyoma.
Érdekes történet: a szakasz eredetileg a Brno-Líeň HÉV vonalához tartozott, amit 1905-ben nyitottak meg és Brno-Černovice pályaudvartól a mai Stránská skála végállomáson át Líeňig tartott (az akkori falu déli szegélyéig), gőzüzemmel, munkanapokon nyolc pár (főként vegyes-) vonattal. 1942-ben vette át a villamosüzem, első körben Stránská skáláig kétvágányúsították-villamosították (és a gyár miatt lett ott a szakaszhatár), majd a háború után végig, Líeňig.
Ez utóbbi szakaszt azonban 1964-ben be is zárták, részben a rossz műszaki állapota miatt, részben pedig azért, mert a vonal Líeň eredeti beépítését és az újonnan épülni kezdő, környező gigalakótelepeket egyaránt elkerülte. A megmaradt szakaszon az hozott további változásokat, amikor a nyolcvanas években megépült a "líeňi gyorsvillamos", a mai 8-as vonal, ami Stránská skála előtt pár megállóval válik külön, immáron a lakott területek sűrűjében szelve át Líeňt, főként persze a lakótelepeket, és amihez a Černovice körüli, belsőbb (a mai 10-essel közös) szakaszokon több nyomvonal-módosítás is társult.
A volt líeňi végállomás épületében tematikus kiállítás működik, a felhagyott szakasz pedig egészen a kétezres évek elejéig járható volt, de azóta nagyrészt szétlopták.
Hozzászólás alapján a Klocskivszka utcában (É-D utca) vágányzár volt, s ez idő alatt csak "keresztben", a videó esetében nyugatról keletre járt a villamos, közvetlen vágánykapcsolat hiányában a videón látható módon.
A vonalhálózati térkép a Novoivanszki Mist (Újiváni híd) utcában (csopontól nyugatra) nem jelöl villamosvonalat.
Biztos, hogy téves, mivel a csuklós UV 1962-ben készült. A miskolci felvételeken meg látható a 45-ös kocsi, ami 1960-ban kapott acélvázat - ez a kocsi később szolgálati kocsi lett, 1998-ban selejtezték.
Az 1959-es dátum feltehetőleg téves. A 6-oson (a Wikipedia szerint) 1960-tól jártak az UV-k, ugyancsak ekkor készítették az első "házi" csuklós buszokat.
bizony, Zátií vá. körülbelül ugyanolyan messze van - légvonalban - Ostrava hl. n.-tól, mint Opava východtól, szóval alaposan elhagyja Ostravát a villamos, mire odaér