Ezek szerint a 41-esen járnának, amíg a Tátrák a metrófelújítás alatt a 12-14-esen köröznek? Máshol nem nagyon lennének használhatók. Az 56-59-61-et kiadja Ilona; a 17-re nagyon kicsik lennének; a 19-re pedig csak csúcsban kellenek most ICS-k, azért meg kár a világvégéről odavinni őket a pesti kocsiszínekből.
Én több rációt látnék abban, hogy 28-as TW, 41-es ICS és akkor lesz elég Tátra Újpestre.
Igen olvastam én is, hogy jönnek, még pályaszámok is lettek beírva. Bár csak 6 kocsi, és pluszban 2 sérült. Ügye most 10 kocsiról lenne szó! Akkor még is a korábbi 1+6-os tenderrel mi a helyzet? Mert az 1, a balesetes 6165 már március óta itt van, a +6 meg sehol. Erre most meg jön év végén 10. Ki érti ez!
A 4064-4333-as Kátrával indultunk, voltunk a Kiskörúton, a Batthyány téren, majd az iparival Hűvösvölgyben, Farkasréten, és már világos volt, amikor Kamaraerdőbe értünk.
Még valahol vezetted a 1440-est: a 2013. június 29-30. éjjeli fotósmeneten, van róla fényképes bizonyítékom :-) De akkor már új pultja volt, és bizony a nyári időszak ellenére hajnalban a fűtés sem ártott.
1440. Az utolsó pálcikás pultos. Minden felirat lekopva. Kezdő iparis járművezető (én) meg szív. De rég volt, milyen jó volt! Egy napot voltam vele a 28-ason, egy félrészt meg a 6-oson.
Én az 1-esen (és több villamosvonalon) azt látom, hogy a lámpákat sorra beszívja, teli pirossal. Abban csak nem a villamos a hibás, hogy ilyen a lámpaprogram.
Így könnyű az autóval jónak lenni, akinek megvan a hangolás, és menetrend szerint nem áll meg sehol.
Amig nem volt az Árpád hídnál sávlezárás, tavasszal rendszeresen 3-4 villamost előztem meg a Stadionok-Flórián tér távon az esti csúcsban. Mostanában nagyjából egy lett a tempó úgy hogy a Lehel úttól araszolgatás van...
Jómúltkorában autóval mentem haza Csepelről Rákospalotára. Végigálltam a sort kb a lurdytól a stadionokig. 10 perccel voltam gyorsabb annál, mintha tömegközlekednék.
Petike nyáladzhat itt a zárt pályán dugó közepén suhanó villamosra, csak iktassunk bele még 10 perc sétát, 2-3 átszállást és máris oda az előny, amit összeszedett.
Mondjuk az 1-es nem is suhan, főleg az említett szakaszon. Vánszorog minden megállóközben, vagy váltó van, vagy kereszt, vagy csak lassújel.
Én kocsival jövők befelé, úgy hogy végig párhuzamosan jövünk a Kacsóh P. utig.
Ok.
Úgy számolom, 3-4 villamos fog megelőzni, mert a Lágymányosi hídon is, Könyves Kálmán körúton és a Hungárián is mi autósok végig araszolunk,, minden lámpán a második vagy harmadik zöldre megyünk csak át.
Nem baj, kezdődik a délutáni csúcs, ez van.
Ok.
Erre a villamos nem előz meg, pedig Ő végig zárt pályán jön.
ja meg a csattogó iránytáblákat se felejtsük el, amik lenn voltak egy spirál akasztóra felrakva, és gyerek koromban nem láttam ki tőlük... Aztán idővel felrakták, majd keretbe tették :)
És a 80-as évek közepén eltűnt láncos táblácskákat is ami a tetőről lógott le az utastérbe + az ormótlan lépcsővilágító lámpák amik minden kocsiban minden méretben volt, még véletlenül sem volt 2 egyforma.
Aztán a nyitható vezetőfülkéket sötétkék BKV-s függönnyel, melyből olykor olykor a Szofi-Kossuth-Szimfi cigik bukéja lepte be az szerelvény elejét :)
A jelzőberendezés még egy ideig nem fog működni, mert a hatóság visszaesési szintként csak váltós próbaüzemet rendelt el. Az pedig csak a hónap végén kezdődik.
Az infrastruktúratelepítése igen, a végéhez közeledik... de még elég sok minden kell ahhoz, hogy rendesen lehessen ara közlekedni, ha jól láttam a jelzőberendezés még nem működik és gyanítom váltót se lehet állítani szánszerkezettel, mert a váltójelzők is sötétek... vagy azok kész vannak, csak be kell kapcsolni?
A reggeli ICS a 47B-n, megfizethetetlen nosztalgia Kelenvölgytől. :-) Utasok fele leszállt az elágazásnál, többségük iskolás volt.
Kelenvölyghöz közelebbi töltéshiány a komolyabban észlelhető, a Pék utca utáni enyhébb, de a beavatkozás nem maradhat el. Volt ott mostanában olyan magas víz, hogy a régebbi szádfal (már ahol van) felett kimosta a töltésoldalt és csak ott?
Hengermalom út megállónál még mindig a hétvégi vágányzárat mondja be a hangos, tehát az "1-es vasárnap üzemzárásig nem jár", közben ez eltelt és indulásra várnak a szerelvények.
Gellért tér: Kijelző szerint 3 perc múlva érkezik a 47-es, de már látom a hídról lefordulni. Hiretlen villogó, majd egy perc múlva (lámpát kap) 1 perc lesz kiírva, újra villogni a beállása után fog. Van még rajta finomítani való, de ez ismert tény.
Krisztina körút: szinte elkészült, a buszon 11:30-kor déli irányban vagy 15-en lehettünk.
Bfok ksz: talán ezek már az átadás előtti utolsó simítások? Egyébként reggel hómukit láttam a Móriczon a Fehérvári út felé.