Minden körutas jv. utálta. Amúgy meg igen, ha telített volt bukta a fázist, persze "csak 1 perc", de a programból adódóan ha tömve volt, mindenhol bukta, így többet bukott vele, mint nyert. Ha meg zárta volna úgyis valahol visszafeszegették az ajtót, ugyanúgy bukta. Ehhez jöttek hozzá még a lassújelek, nem csoda, hogy nem kedvelték.
Azért kakukktojás, mert a BKK-s arculati elemeket, a FUTÁR-t és a kijelzőket rá kellett rakni, illetve a kapaszkodók és ülések már nem felelnek meg a kor követelményeinek. Viszont az eredeti filmes viszonylatjelző, az eredeti kapaszkodók és ülések mind megvannak, csak arra várnak, hogy ki lehessen venni a forgalmi állományból a kocsit, és pár napon belül korhű állapotba lehet majd hozni.
Szerda este 21:40 körül jutott CAF a 41-es önálló szakaszára is, egészen Rózsavölgy alsóig. Igaz nem forgalmi kocsi volt, nem is csere, ellenben 56 méteres!:) (Fehérvári úti próbajárat volt egyébként 2111 személyében. A kocsiszínnél az átadásig nem foghatnak vissza, addig ez a legoptimálisabb "hosszú" visszafogó. Aztán reméljük július-augusztustól ez a jelenség a Fehérvárin a kocsiszínig már mindennapos lesz..)
Hétköznap 17-es, 41-es, vagy 56/61-es szokott lenni, hétvégén 41-es, ha ki van adva. 28/28A-n nem nagyon szokott lenni, párszor volt, de akkor is cserekocsi ha jól emlékszem. Ma délután 56/F43
A lámpaprogram alapvetően az utasok miatt készült, nem a villamosvezetők miatt. A villamosvezető meg semmit nem cáfol az utasoknak jutó előnyökből.
Az valóban félre lett kommunikálva, hogy nem a 2 perc nyereség a fontos, hanem az abból fakadó többletkapacitás, illetve a sűrűbb váltás általi egyenletesebb követés lehetősége.
Na most ezek nem olyanok, amiket egy villamosvezető érezni/értékelni fog.
Gondoltam, hogy valami nosztalgiahibrid alkotás lehet. De maximum a padozata és a színe ami gyártásközeli. Mert sem a kapaszkodók, sem az ablakok, sem az oldalsó elektromos menettáblák, sem az üléshuzatok nem azok. Mondjuk szép így is. És a céljáét tökéletesen ellátja. De tök kakukktojás szegény.
Tegnap utaztam a 4000-es pályaszámú Tártával. Csilli-villi mód felújították, de sem elektromos jegykezelőt nem kapott, sem leszállásjelzőket. És nem is a T5C5K-nál megszokott narancsszín köszönt vissza a beltérben, hanem a nosztalgikus fehér. De legalább a kapaszkodók újra csavarhatók lettek benne, és nem a szánkózós műanyagok. Ez milyen felújítási projekt volt?
Voltak előnyei és hátrányai is a 60-as programnak.
Előny:
- igazodik a villamos menetrendjéhez, egyenletesebb utasterhelés
- elverődés esetén könnyebben helyreáll a rend, mivel mindegyik menetrendi perc mögött volt egy "üres" szabadjelzés, tehát egy lámpavesztés büntetlen volt
Hátrány:
- zebrákon irreálisan rövid zöld jelzés, időseknek esélytelen volt a villamosmegállóig normálisan eljutni
- a villamosnak rövidebb szabad jelzés miatt nagyobb eséllyel volt utaslemaradás vagy lámpavesztés
- nagyobb közúti torlódás, mert az összes közúti zöldidő aránya kisebb volt
- a 90-es program jobban igazodik a város többi csomópontjához
Darabszámra több volt a hátrány, de súlyozva én inkább előnyösebbnek láttam. Nem villamosvezetőként, hanem napi rendszerességű utasként.
Kelemen László utcai támfal. Viszont kérdés, hogy az 56/56A/61 közül melyik megy el a János kórházig, gondolom az alap 59-es eredeti útvonalon fog járni továbbra is.
Az a tapasztalatom, hogy ha 17-esről van átrakva, Savoya parkig, ha 19-esről, Móriczig szokott a 41-es vonalán menni, Kamaraerdőbe már a cserekocsi megy.