Kb. 1 éve mentem a Thököly úttól a Újpestre az 1-es + 14-es villamossal.
jött az 1-es villamos. A műtyúk minden megállóban kétszer elmondta, hogy a
...."...villamos Angyalföld remízbe közlekedik, a Béke úttól a 14-es vonalán...."....
nekem nagyon jó volt, örültem neki.
De !
1./
A megállókban felszállók döntő többsége nem szállt fel, mert hallotta, hogy ez a villamos nem oda megy.
Akkor sem szállt fel ha jó lett volna neki, mert abban a rövid időben amíg a műtyúk mondja az új útirányt az átlag utas nem tudja fejben összerakni, hogy az neki jó, vagy nem jó ?
volt olyan aki az Ajtósinál fellépett a lépcsőre majd visszahúzta párját, hogy :
..."...Ne szállj fel. Nem hallod, hogy nem megy el a Dómusig?....."
Elment.
2./
Akik fennmaradtak azok közül volt 3-4 fő (egy kocsiban) akik amikor lekanyarodtunk a Róbert K-ról a Béke útra nem szálltak le.
De amikor tovább mentünk a Szegedi út felé akkor kezdtek el pampogni, hogy :
...."......Hová megy ez a villamos ?......"
Miközben addig, kb. 8-10-szer elmondta a fejük felett (jól hallhatóan) a műtyúk, hogy merre megyünk.
Még a bekanyarodást se vették észre, holott addig mindíg egyenesen ment át velük az 1-es villamos a Béke uti kereszteződésen.
"...Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg ..."
Az emberek egy része meg se nézi a kijelzőt gyanítom, csak a nagyon tudatos (évek óta) "tömegközlekedők" és persze a közlekedésmániások :P
Kiváncsi vagyok amikor Combino kiáll a kocsiszínbe a körútról az utasok hány százaléka figyeli ezt vagy elcsodálkozik amikor pld a Mester utcán "lekanyarodik" a Combino vele és szentségel, persze van hangos utastájékoztatás is
Tegnap délutáni csúcs, fonódó nem közlekedik Katinyi mártírok parkja és Szent Lukács Gyógyfürdő között.
Idáig rendben is van, esemény előfordul, ok. De azt lehet, hogy valahogy kezelni kellene. Csak a pótlás megszervezésével és az utastájékoztatással adódtak problémák:
- Pótlás nem volt. Ez volt a legnagyobb probléma. Bemondás szerint ott a 109-es busz (a 3-4 percenként járó villamos helyett 15 percenként). Járművezetőknek annyi fogalmuk volt a pótlásról, hogy hát mondtak valamit, hogy honnan indul, nem? Innentől kezdve a nép jelentős része vagy gyalogolt vagy megvárta a forgalom újraindulását.
- Ha már jelentős számban kijelzős villamosok is közlekednek az érintett vonalakon, akkor a kijelzőt át lehetne állítani az aktuális végállomásra. Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg a 41-est, mert úgyis mindegy.
- A diszpécser nem igazán hallott róla, hogy 41-es is van a világon, csak azt harsogta a bemondás, hogy a 17 és a 19 nem jár.
Ha lehet hinni a GTFS-nek, akkor szombati, vasárnapi, illetve ünnepnapi közlekedési rend szerint eltűnnek a Tatra szerelvények az 1-es vonalról, az eddig kint lévő 1 magas padlós számot a soron következő hétvégétől egy CAF veszi át.
Mondjuk MA - LU közt 1877-ben létesült az első vonal. Se Rajna-Pfalz, se Baden-Württemberg nem létezett még. Azt hiszem, akkoriban Mannheim a badeni nagyhercegséghez, Ludwigshafen pedig a bajor királysághoz tartozott. A fene se tudja, milyen volt akkoriban a villamosépítésre vonatkozó szabályozás. :-)
Én csak egy hangos döndülést hallottam, és láttam egy mentőautót vészvillogóval állni a villamossínen, de nem láttam, hogy bármelyik jármű megsérült volna.
Nem tudom, hogy ennek a mai esetnek van-e ehhez köze, de van egy csatornafedél, ami már hetek óta nincs rögzítve rendesen, sőt maga a fedél is elég ideiglenesnek tűnik. Rohadt hangos, amikor egy autó áthajt rajta.
Aztán annyi történt, hogy kiraktak egy terelőszalagot, azóta az autók nagyobb része már nem hajt rá a fedélre.
Ha egy alapjáratot hasonlítasz egy gyorsjárathoz, utóbbi lesz a gyorsabb, nem meglepő módon... Sose lesz olyan alternatíva ami a 23E-nél jobbat kínál se sűrűségben, se időben. Talán egyszer az M5 lehetne kivétel ha városközpontban is megállna. Az 51-est a 23-assal lenne célszerű összehasonlítani. Az első közös megállójuk a Tátra tér, onnan a busz 21, a villamos 23 perc alatt van a körútnál eggyel több megállóval.
Ugyanígy az 51 nem kínál lassabb eljutást a körúthoz (sőt) mint az 52+M3, de ez csak mellékzönge.
"51-es pályáját egy kicsit fel kellene újítani, kivenni néhány megállót, kicsit átépíteni a vágányokat (pl. néhol szélső vezetésből középvezetésbe), új kapcsolatokat kiépíteni, és már is csak alig néhány perces hátrányba lesz egy x23E buszhoz képest."
Azt ugye tudod, hogy a 23E-s buszok jelenleg is 8-9 percet rávágnak az 51-re? Kíváncsi lennék, hogy ezt a 8-9 perces előnyt hogy tudnád behozni a villamos által, mert nagyon sehogy se lehetne. Főleg, hogy a Gubacsi úton rendbe tették a vágányokat.
Nem mert, demszky-mellekkel védett pályán? Ez vasút? F.2.: Jelfeladás nélküli vonalon, jelentősen korlátozott látási viszonyok között max. 40km/h, rendszeres hangjelzés, előre. Sőt, tavalyig az volt a szabály, hogy második, figyelő személyt kellett kirendelni a vezérállásba és menetrendet kellett tartani. A vasúti közlekedésnek mennie kell, épp ahogy a MÁV az ország érhálózata, úgy a sárga villamos a fővárosé. Aggaszt a nyuszisodás - szinte keresik, hogy mikor miért ne üzemeljenek.
Az 51-eköszi szépen jól van, gyakorlatilag a vonal 70% fel van újítva. Az meg nem tudom mit zavar téged, hogy a Gubacsin 2 megállón át nem a kocsik között halad, hanem külön pályán. Ezt piszkálni ám rettentő nagy prioritás miközben a krt-n 15-tel megyünk.
Nem ez lenne azért az első tartományhatárt átlépő megoldás, Brémában pl. már van ilyen. Az viszont kérdés, hogy akkor WB az új üzemét vajon 1000 mm-esre építi-e ki, hogy kompatibilis lehessen Mainz-cal.
Én nem ismerem ki magam jól Wiesbadenben, de amennyire én tudom, Wiesbaden belvárosa (a legtöbb folyóparti várostól eltérően) nem a Rajna partján van, hanem jóval feljebb, a Hauptbahnhoftól északra fekvő területen. Azt viszont a Hbf - Luisenplatz - Hochschule útvonal elég jól lefedné.
A Mainzba átmenő vonal azért is problémás, mert az már egy másik tartomány (WI Hessen fővárosa, MZ pedig Rajna-Pfalzé), és a közlekedési infrastruktúra az tartományi hatáskör.