Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.02.24 0 3 155548

Kb. 1 éve mentem a Thököly úttól a Újpestre az 1-es + 14-es villamossal.

 

jött az 1-es  villamos. A műtyúk minden megállóban kétszer elmondta, hogy a

...."...villamos Angyalföld remízbe közlekedik, a Béke úttól a 14-es vonalán...."....

nekem nagyon jó volt, örültem neki.

 

 

De !

 

 

1./

A megállókban felszállók döntő többsége nem szállt fel, mert hallotta, hogy ez a villamos nem oda megy.

Akkor sem szállt fel ha jó lett volna neki, mert abban a rövid időben amíg a műtyúk mondja az új útirányt az átlag utas nem tudja fejben összerakni, hogy az neki jó, vagy nem jó ?

volt olyan aki az Ajtósinál fellépett a lépcsőre majd visszahúzta párját, hogy :

    ..."...Ne szállj fel. Nem hallod, hogy nem megy el a Dómusig?....."

Elment.

 

 

 

2./

Akik fennmaradtak azok közül volt 3-4 fő (egy kocsiban) akik amikor lekanyarodtunk a Róbert K-ról a Béke útra nem szálltak le.

De amikor tovább mentünk a Szegedi út felé akkor kezdtek el pampogni, hogy :

...."......Hová megy ez a villamos ?......"

Miközben addig, kb. 8-10-szer elmondta a fejük felett (jól hallhatóan) a műtyúk, hogy merre megyünk.

Még a bekanyarodást se vették észre, holott addig mindíg egyenesen ment át velük az 1-es villamos a Béke uti kereszteződésen.

 

 

Előzmény: DAttis (155546)
nemeza Creative Commons License 2017.02.24 -4 1 155547

Ezen logika mentén teljesen felesleges a vizuális utastájekoztatas bármilyen formában.. Haat.. A fopolgi biztos vevő lenne ra. DLala talán kevesbe

Előzmény: DAttis (155546)
DAttis Creative Commons License 2017.02.24 -5 2 155546

 "...Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg ..."

Az emberek egy része meg se nézi a kijelzőt gyanítom, csak a nagyon tudatos (évek óta) "tömegközlekedők" és persze a közlekedésmániások :P 

Kiváncsi vagyok amikor Combino kiáll a kocsiszínbe a körútról az utasok hány százaléka figyeli ezt vagy elcsodálkozik amikor pld a Mester utcán "lekanyarodik"  a Combino vele és szentségel, persze van hangos utastájékoztatás is

Előzmény: GaborBp16 (155545)
GaborBp16 Creative Commons License 2017.02.24 -1 8 155545

Tegnap délutáni csúcs, fonódó nem közlekedik Katinyi mártírok parkja és Szent Lukács Gyógyfürdő között.

 


Idáig rendben is van, esemény előfordul, ok. De azt lehet, hogy valahogy kezelni kellene. Csak a pótlás megszervezésével és az utastájékoztatással adódtak problémák:

- Pótlás nem volt. Ez volt a legnagyobb probléma. Bemondás szerint ott a 109-es busz (a 3-4 percenként járó villamos helyett 15 percenként). Járművezetőknek annyi fogalmuk volt a pótlásról, hogy hát mondtak valamit, hogy honnan indul, nem? Innentől kezdve a nép jelentős része vagy gyalogolt vagy megvárta a forgalom újraindulását.

- Ha már jelentős számban kijelzős villamosok is közlekednek az érintett vonalakon, akkor a kijelzőt át lehetne állítani az aktuális végállomásra. Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg a 41-est, mert úgyis mindegy.

- A diszpécser nem igazán hallott róla, hogy 41-es is van a világon, csak azt harsogta a bemondás, hogy a 17 és a 19 nem jár.

 

Javaslom a jövő tekintetében megfontolásra...

kz54 Creative Commons License 2017.02.23 -2 1 155544
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 155543

Egy rajz, és gondolod, ez a 38-as széria vázlatrajza?

Előzmény: kristoof (155537)
430 322 Creative Commons License 2017.02.23 0 2 155542

Ha lehet hinni a GTFS-nek, akkor szombati, vasárnapi, illetve ünnepnapi közlekedési rend szerint eltűnnek a Tatra szerelvények az 1-es vonalról, az eddig kint lévő 1 magas padlós számot a soron következő hétvégétől egy CAF veszi át.

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.02.23 0 0 155541

Mondjuk MA - LU közt 1877-ben létesült az első vonal. Se Rajna-Pfalz, se Baden-Württemberg nem létezett még. Azt hiszem, akkoriban Mannheim a badeni nagyhercegséghez, Ludwigshafen pedig a bajor királysághoz tartozott. A fene se tudja, milyen volt akkoriban a villamosépítésre vonatkozó szabályozás. :-)

Előzmény: Grgabácsi (155538)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.02.23 0 1 155540

MA: Mannheim

LU: Ludwigshafen

WI: Wiesbaden

MZ: Mainz

WB: Wittenberg

 

RP: Rajna-Pfalz

BW: Baden-Württemberg

Előzmény: g86 (155539)
g86 Creative Commons License 2017.02.23 0 3 155539

Lehetne ezt magyarul?

Előzmény: Grgabácsi (155538)
Grgabácsi Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 155538

Vagy pl. MA-LU. MA még BW, LU pedig RP, és elég régóta is működik.

Előzmény: mk4047 (155520)
kristoof Creative Commons License 2017.02.22 0 6 155537

Mit találtam! :-)

DarvasKristof Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155536

Én csak egy hangos döndülést hallottam, és láttam egy mentőautót vészvillogóval állni a villamossínen, de nem láttam, hogy bármelyik jármű megsérült volna.

Nem tudom, hogy ennek a mai esetnek van-e ehhez köze, de van egy csatornafedél, ami már hetek óta nincs rögzítve rendesen, sőt maga a fedél is elég ideiglenesnek tűnik. Rohadt hangos, amikor egy autó áthajt rajta.

Aztán annyi történt, hogy kiraktak egy terelőszalagot, azóta az autók nagyobb része már nem hajt rá a fedélre.

Előzmény: TWdoktor (155535)
TWdoktor Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155535

Mi történt?

Előzmény: DarvasKristof (155533)
Christians Creative Commons License 2017.02.22 0 4 155534

Ha egy alapjáratot hasonlítasz egy gyorsjárathoz, utóbbi lesz a gyorsabb, nem meglepő módon...
Sose lesz olyan alternatíva ami a 23E-nél jobbat kínál se sűrűségben, se időben. Talán egyszer az M5 lehetne kivétel ha  városközpontban is megállna.
Az 51-est a 23-assal lenne célszerű összehasonlítani. Az első közös megállójuk a Tátra tér, onnan a busz 21, a villamos 23 perc alatt van a körútnál eggyel több megállóval.

Ugyanígy az 51 nem kínál lassabb eljutást a körúthoz (sőt) mint az 52+M3, de ez csak mellékzönge.

Előzmény: Törölt nick (155528)
DarvasKristof Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155533

Áll a 3-as :(

nemeza Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155532

Köszi, erre voltam kíváncsi.

Előzmény: Csmg (155522)
Dreamy Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155531

??? Én is ugyanezt írtam, miért tőlem kérded?

Előzmény: Törölt nick (155528)
gorcher Creative Commons License 2017.02.22 0 1 155530

Innentől váltóvassal kell kiszállni a fülkéből? Ezt a helyet...

 

https://444.hu/2017/02/22/leutottek-a-6-os-villamos-vezetojet-a-moriczon

névtelen Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155529

Jó pályával, kevés megállóval ez mennyi lenne?

Előzmény: Törölt nick (155528)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 -1 4 155528

"51-es pályáját egy kicsit fel kellene újítani, kivenni néhány megállót, kicsit átépíteni a vágányokat (pl. néhol szélső vezetésből középvezetésbe), új kapcsolatokat kiépíteni, és már is csak alig néhány perces hátrányba lesz egy x23E buszhoz képest."

 

Azt ugye tudod, hogy a 23E-s buszok jelenleg is 8-9 percet rávágnak az 51-re? Kíváncsi lennék, hogy ezt a 8-9 perces előnyt hogy tudnád behozni a villamos által, mert nagyon sehogy se lehetne. Főleg, hogy a Gubacsi úton rendbe tették a vágányokat. 

Előzmény: Dreamy (155515)
Dreamy Creative Commons License 2017.02.22 0 1 155527

És mi van a Mester utcával? Ott nem jár az 51-es? Ott miért kell kétszer kereszteznie a párhuzamos autóforgalmat?

Előzmény: Csmg (155522)
eMPet Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155526

A két tartomány között most is van átjáró busz (MVG is, ESWE is), tehát az átjáró villamos is megoldható.

 

Kicsit utánanéztem, a 2015-ös közlekedési tervezet 3 vonallal számol.

 

Innen van a térkép:

http://www.wiesbaden.de/leben-in-wiesbaden/verkehr/verkehrsentwicklung/nahverkehrsplan.php#

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (155519)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.02.22 0 13 155525

Nem lehetne, hogy a jövőben a hozzászólásaidat a képernyő helyett papírra veted és kiakasztod a hűtőszekrényedre?

Előzmény: etomcat (155523)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.02.22 0 9 155524

Konkrétan a címig jutottál, de az első mondatot a cikkből már nem olvastad el? Vagy tényleg csak azért jársz ide, hogy másokkal kiröhögtesd magad?

Előzmény: etomcat (155523)
etomcat Creative Commons License 2017.02.22 -23 1 155523

> Ködös emlék szombatról:

> http://hamster.blog.hu/2017/02/21/akkora_kod_volt_hogy_a_47-es_villamos_nem_mert_atmenni_a_szabadsag_hidon

 

Nem mert, demszky-mellekkel védett pályán? Ez vasút? F.2.: Jelfeladás nélküli vonalon, jelentősen korlátozott látási viszonyok között max. 40km/h, rendszeres hangjelzés, előre. Sőt, tavalyig az volt a szabály, hogy második, figyelő személyt kellett kirendelni a vezérállásba és menetrendet kellett tartani. A vasúti közlekedésnek mennie kell, épp ahogy a MÁV az ország érhálózata, úgy a sárga villamos a fővárosé. Aggaszt a nyuszisodás - szinte keresik, hogy mikor miért ne üzemeljenek.

Előzmény: Hamster (155513)
Csmg Creative Commons License 2017.02.22 0 5 155522

Az 51-eköszi szépen jól van, gyakorlatilag a vonal 70% fel van újítva. Az meg nem tudom mit zavar téged, hogy a Gubacsin 2 megállón át nem a kocsik között halad, hanem külön pályán. Ezt piszkálni ám rettentő nagy prioritás miközben a krt-n 15-tel megyünk.

Előzmény: Dreamy (155515)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155521

>Nem ez lenne azért az első tartományhatárt átlépő megoldás

Persze, hogy nem (MA-LU egy elég ismert példa), de nem teszi könnyebbé a tervezést :-)

 

>WB az új üzemét

(WB az Wittenberg ;-))

Előzmény: mk4047 (155520)
mk4047 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155520

Nem ez lenne azért az első tartományhatárt átlépő megoldás, Brémában pl. már van ilyen. Az viszont kérdés, hogy akkor WB az új üzemét vajon 1000 mm-esre építi-e ki, hogy kompatibilis lehessen Mainz-cal.

Előzmény: Fradista Utazó (155519)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.02.22 0 0 155519

Én nem ismerem ki magam jól Wiesbadenben, de amennyire én tudom, Wiesbaden belvárosa (a legtöbb folyóparti várostól eltérően) nem a Rajna partján van, hanem jóval feljebb, a Hauptbahnhoftól északra fekvő területen. Azt viszont a Hbf - Luisenplatz - Hochschule útvonal elég jól lefedné.

 

A Mainzba átmenő vonal azért is problémás, mert az már egy másik tartomány (WI Hessen fővárosa, MZ pedig Rajna-Pfalzé), és a közlekedési infrastruktúra az tartományi hatáskör.

Előzmény: rezgaras (155518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!