Keresés

Részletes keresés

4014 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 152689

A 28/37-est Hannusait Fradiból adják tavaly augusztus óta. Még akkor arról volt szó, hogy a tárolás napközben Hungáriában lesz (aztán azóta változhatott) . Régebben jártak amúgy Barossba kerékesztergára nem tudom előfordul e még...

Előzmény: 430 322 (152688)
430 322 Creative Commons License 2016.08.23 0 1 152688

Ezek szerint csak nappali tárolás zajlik ott.

Előzmény: 4014 (152687)
4014 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 152687

0

Előzmény: 430 322 (152686)
430 322 Creative Commons License 2016.08.23 0 1 152686

Hány darab TW6000 típusú villamos van a Baross kocsiszínben?

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.23 -3 2 152685

Igen, bár remélem a budai vágányzár végeztével nagy valószínűséggel visszakerül a 7-8 percezés egész nap a 17-re, és az 56(A)-ra. Bár ebben az ideiglenes helyzet miatt, hogy a 17-est a Krisztina krt.-ra terelik megértem, hogy luxus lenne délelőtt 3-4 percenkénti villamos. 

Mondjuk valóban kitolhatták volna a reggeli csúcst fél 9-ig.

Előzmény: V63 022 (152684)
V63 022 Creative Commons License 2016.08.23 -2 7 152684

Úgy látszik, még mindig nem vették észre az illetékesek, hogy (1) a Fehérvári út _nem_ párhuzamos a metróval, (2) az utasok nem tűnnek el varázsütésre 8:30-kor a villamosokról.

Szerintem egyszerűen beváltották ritkításra a szokásos nyári szopórollert, és még elégedettek is, hogy mennyi utast sikerült elüldözni. Gondolom, jövő ősztől már 15 perc lesz a 47-esen napközben.

Előzmény: Törölt nick (152681)
V63 022 Creative Commons License 2016.08.23 -1 3 152683

"Nyugdíjasnak unoka kinyomtatja és oda van hűtőmágnesezve a konyhában a hűtő ajtajára."

 

Aztán a BK* egy hónap múlva "finomhangol", és lehet újat nyomtatni. Egy időben mi is ezt csináltuk, de a 4-es metró átadása óta ezt már nem lehet győzni tonerrel. Persze hozzátartozik, hogy olyan részen lakunk, ahol majd' minden második utcában jár busz, de mindegyik máshova és/vagy máshogyan, egyenként baromi ritkán: 58-158-141-250-250B-(ex258)-101*-150. Még a legstabilabb a Volánbusz, bár 13-án ők is vágtak egy nagyot a menetrenden (710-720-722).

 

Előzmény: trizs77 (152671)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.08.23 -5 8 152682

az index nyilván egy munkaanyagot szerzett meg. ha a cikkben túlzások vannak, annak - minden bizonnyal - csak a munkaanyag lehet az oka, amit nem a lenézett újságírók készítettek, hanem a felkent szakemberek.

Előzmény: Törölt nick (152681)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 -3 9 152681

Valahogy a kettő között van az igazság

 

Az index állításai:

  • ritkábban közlekedhetnek a budai fonódó villamosai: a 17-es munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként.
  • 19-es és a 41-es villamos a budai rakparton hétvégén 15-15 helyett 20-20 percenként járhat majd. 
  • a 41-es munkanapokon is ritkulhat: napközben 15 helyett 20 percenként közlekedhet, ami végig érezhető lesz a teljes kamaraerdei önálló szakaszon.
  • a 47-es és a 49-es villamos is ritkulhat: napközben 7-8 helyett 10 perces lesz a követés mindkét vonalon. 
  • Hűvösvölgy felé az 56A villamost ritkíthatják: munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként járhat majd.
  • az 50-es villamos gyérülhet, hárommal kevesebb villamos járhat a vonalon.

Az nem igaz, hogy hétvégén 20-20 percezni fog a 19, és a 41-es, marad a 15 percezés. A 41-es munkanap csak 9:00-14:00 között fog 20 percezni, mellette megmarad 10 percesnek a 19-es. Csúcsidőben átlagosan 5 percenként fog járni a 19-es, és a 41-es is a közös szakaszon. A 17-es is csak 8:30-14:00 között fog 10 percezni, csúcsban ugyanúgy megmarad a 7-8 percezés. Ha Bécsi utat nézzem munkanap, akkor csúcsban megmarad az óránkénti 20 db villamos (átlagosan 3 percet jelent). 9:00-14:00 között pedig 15 db villamos fog óránkét elhaladni (átlagosan 4 percet jelent). Annyira nem szörnyű, és drasztikus ritkítás. 

 

Az 56(A) járat valóban ritkulni fog 9:00-14:00 között, de cserébe az ideiglenes 59B-s járat (ami a 61-est képviselné a vágányzár alatt) 10 percezni fog, tehát sűrűbben fog járni mint ebben az időszakban a 61-es. Csúcsidőben átlagosan 3-4 percenként lesz villamos Széll Kálmán tér, és Hűvösvölgy között, 9:00-14:00 között pedig 5 percenként lesz villamos. Hűvösvölgy-Széll Kálmán szakaszon gyakorlatilag ritkítás nem is történt. 

 

Egyedül az 50-es villamos vonal az, ahol valóban nagyobb ritkítás történt, értelmetlenül. 

 

Sok menetrendi változást ideiglenesen az Alkotás utca-Villányi úti vágányzár miatt kellett meghozni, hangolások miatt. Ezért biztos vagyok abban, hogy a vágányzár idejével újra vissza jön az 56-56A, és a 17-es 7-8 percezése egész nap.

 

A busz menetrendes Indexes állításról annyit, hogy gyakorlatilag szinte semmi nem igaz. A 109-es marad teljes üzemidős járat, szombaton marad a 15 percezés, csak munkanap napközben 20 percenként fog közlekedni. A 110-112-es nem fog se csúcsban, se csúcson kívül ritkulni. A 213-214-es sem fog 24 percezni, megmaradnak 20 percenként csúcsban. A 33-as pedig eddig is egész nap 15 percenként járt, ezért nincs min ritkítani.

 

Szóval érdemes az Index cikkeit fenntartással kezelni. Van valóságalapja, de alapvetően el van túlozva a cikk, és például az 59B-s járatot meg sem említi, ami néhány időszakban sűrűsödik a 61-hez képest. A fonódó vonalaknál alapvetően a vágányzár is közre játszott az ideiglenes menetrend kialakításában. 

Előzmény: király2644 (152678)
király2644 Creative Commons License 2016.08.22 0 4 152680

50-es villamos menetrendje fent van.... 3 menet???

 

Hát nem..... ez bizony ritkítás, akárhogy is nézzük....

 

Előzmény: letso53 (152679)
letso53 Creative Commons License 2016.08.22 -3 11 152679

Mint ahogy a szunyogokat sem irtjak, hanem gyeritik, ugy a jaratokat sem ritkitjak, csak finomhangoljak....

Előzmény: király2644 (152678)
király2644 Creative Commons License 2016.08.22 -6 4 152678

Asszem vaklaki hazudik, és egyelőre nem úgy néz ki, hogy az index......

Előzmény: letso53 (152677)
letso53 Creative Commons License 2016.08.22 0 5 152677

Aztan az egyszeri utas megnezi a FUTARra feltoltott menetrendeket, pl a 109-esre meg a 41-esre es esetleg arra a kovetkeztesre jut hogy lehet hogy, legalabb is reszben, megis csak az Index mond igazat.

Előzmény: 4014 (152676)
4014 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 152676

Mindjárt erről is kiadnak egy közleményt, hogy valótlanság. :P

Előzmény: Dreamy (152675)
Dreamy Creative Commons License 2016.08.22 -1 2 152675

Micsoda dráma óráról órára...

 

A BKK tagadja a járatritkítást, nekünk viszont papírunk van róla

Nem készített elő járatritkítást, állítja a BKK, a lapunk birtokában levő belső anyagok szerint viszont de. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: 4014 (152673)
király2644 Creative Commons License 2016.08.22 0 2 152674

Speciel ebben egy mondat sincs, mi lesz október 16. után.....

 

Egyébként pedig:

 

"A BKK, mint felelős közlekedésszervező, a főváros elvárásának megfelelően, folyamatosan vizsgálja a közösségi közlekedési hálózat utasforgalmának alakulását, és ez alapján az igények változásának megfelelően alakítja a szolgáltatást."

 

 

Előzmény: 4014 (152673)
4014 Creative Commons License 2016.08.22 -2 2 152673
király2644 Creative Commons License 2016.08.22 -2 0 152672

A legelső koncepcióban teljesen más volt a kialakítandó viszonylatrendszer. 18-as megmarad, 17-es vége Móricz. Ezzel jobb menetrendi struktúrát lehetett volna kialakítani, mert 61-es minden második indulása helyett 17-es, és ugyanekkor 18-as is.... 

De nem ez lett, ment a kavarás - EU támogatás miatt CAF kell Savolyába, meg a Villábnyira a peronépítés támogatás miatt, stb - emiatt a bevezetett menetrend sem lett tökéletes. Az 56A túlkapacitása szerintem megoldható lenne azzal, hogy 59B megmarad végig, és így fixen lehetne 10 perc a Krisztinán (csúcson kívül), miközben megmarad a hűvösvölgyi szakasz kapacitása, mert azon a szakaszon is zsúfoltak a tuják....kíváncsi vagyok, mennyire fognak megnőni az utasszámok a Krisztinán, most, hogy a 17-is arra fog járni, és hányan fognak inkáb átszállni a Széll Kálmánon a 61-es pótlóra, de gyanítom, hogy a többség pótlózni fog, mert a MOM park és környékére nagyon sokan utaznak (jóval többen, mint a Krisztina felé), de ne legyen igazam, és akkor még mellé marad az 56A és 56.....2-3 percenként a Krisztinán csúcson kívül is.....hát, ezen is el kellene gondolkodni, hogy ez tényleg jó lesz-e.....

És emellett a 17-es sűríteni kellene....

 

 

Előzmény: vrobee (152669)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.22 -2 1 152671

Igaz, a nyugdíjas nem használ se FUTÁR-t, se okostelefont, de az meg ráér.

 

-----------------

 

Nyugdíjasnak unoka kinyomtatja és oda van hűtőmágnesezve a konyhában a hűtő ajtajára.

 

Ez persze nem csak a 41-es villamos önálló szakaszára vonatkozik, hanem minden ritka járatra, ha sűrűbb követésű nem jár arra.

 

 

Előzmény: General Specific (152667)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.08.22 0 1 152670

Egyébként a 87-187-eshez, melyek szintén pont 20 percezek sokkal jobban csatlakoztatható, mint most, 15 percenként. Ezt csak úgy halkan jegyzem meg, ha már megnéztem, jól tudtam-e fejből a 87-esek követését. Mintha lett volna a rossz csatlakozásra itt is panasz sokszor.

Előzmény: Közlekedésguru (152665)
vrobee Creative Commons License 2016.08.22 0 1 152669

Erről van szó. A fonódó szerkezetéből következően vagy egyes szakaszokon lesz túlkapacitás, vagy máshol utaslemaradás. Ez nem baj, mert a fonódóval más ponton megnyerjük azt, amit a túlkínálatos szakaszokon elveszítünk. Ez a "megoldás" igen hasonlít arra a jól ismert módszerre, amikor az utolsó megállókon ill. gyengébb irányban üres buszok alapján akartak ritkítani. Csak akkor (még) volt, aki ezt megakadályozza.

Előzmény: király2644 (152663)
kristoof Creative Commons License 2016.08.22 -3 1 152668

Ezek a "Vitézy emlékművek" csak pont az átadás óta ilyenek! Mikor lesz vele kezdve valami? Vagy pont le van szarva ez is???

 

http://ripost.hu/cikk-zuhanyozz-a-villamosmegalloban-fotok/?source=hirkereso

General Specific Creative Commons License 2016.08.22 -1 3 152667

Jelen fórumon ez pszeudo kérdés, nyilván messze nincs arányban a gyakoriság növelés az utasszám növeléssel.

Talán 4x-es, azaz 20->5 perces sűrítéshez tartozna 1,5x annyi utas.

Jó esetben. (De ez csak tipp)

 

Félreértések elkerülése végett: nem akarom én megszüntetni a 41-est (ill. az önálló szakaszát), de jelen formájában nyilván nem sok értelme van.

Az (egyik) utolsó romantikus külvárosi villamos, szépen csattog a patakparton, zártkertek tövében, stb.

De tényleg... Azokat a békeidőket idézi, amikor még senki nem sietett sehova.

 

És mivel reálisan nem tudok jobbat, vélhetően a legkisebb rossz így elvegetáltatni; tehát magamat is némileg revideálva azt mondom, tökmindegy, hogy a saját szakaszán 15 vagy 20 percenként jár.

Van FUTÁR, az a pár utas ki tudja számolni, mikor jön. Igaz, a nyugdíjas nem használ se FUTÁR-t, se okostelefont, de az meg ráér.

Előzmény: trizs77 (152664)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.08.22 0 0 152666

Szerintem a terepjáró forgóváz a síktorzulás hatásainak csökkentésére jött létre, az oldalirányú erő kivédéséhez, csökkentéséhez nem sok köze van.

 

Az oldalirányú erő és annak változása a körpályán tartó erőből keletkezik. Az erő nagysága mindenki által ismert Fcp=mv2/R. Ennek változása (változási gyorsasága) sem mindegy, a rántást ezért érezzük.

- A Combino esetén egy járműszekrényt egy forgóváz támaszt alá, és amikor ez a forgóváz behalad az ívbe (átmenetiív nélkül), akkor a saját 1,8m-es forgóváz-tengelytávolság behaladási ideje alatt megváltozik ez az erő a nulláról az ívsugártól függő értékre.

- A forgóvázas járművek esetén a forgóváz ugyan szintén beáll az ívbe az 1,9 m (Tatra)-es tengelytáv alatt, csakhogy a kocsiszekrényt két forgóváz támasztja alá, tehát a teljes kocsiszekrény csak a forgócsaptáv hossza alatt (Pl. Tatra: 6,7m) kerül bele az ívbe, és mozog tiszta körpályán. A változáshoz szükséges megtett út (és idő) tehát nagyobb, akár 4x akkora.

 

A Combino esetén még tetézi a kényelmetlenséget a kerekekhez képest kinyúló járműszekrény, amely mint egy konzol, felnagyítja a forgóváz irányváltása által elszenvedett oldalirányú lökést. Ebből a szempontból a legjobbak a Jacob-forgóvázas elrendezések, hiszen ott a forgócsap a csukló alatt van, nincs semmilyen konzol. A multicsuklós szerkezet éppen ezt próbálja utánozni: a forgóvázak alatt minél rövidebb kocsiszekrény, és minél hosszabb befüggesztett rész. A CAF csak a vezetőnek kényelmetlen oldalirányban, mert a kilógó orr átmenetiív nélküli körívben nagyot dob oldalirányban.

 

Összefoglalva, azt még el tudom hinni, hogy a Combino egyenes vonalú egyenletes mozgást végezve, vagy körpályán haladva kisebb "Z" irányú dinamikus tengelyterhelést ad át a pályára, mint az ICS, pedig nagyobb a tengelyterhelése. De az oldalirányú erőben, főként átmenetiív nélküli ívek elején és végén már egyáltalán nem vagyok biztos. Persze, az is nyilvánvaló, hogy a pálya nem ív eleje és ív vége pontokból áll, hanem inkább hosszabb egyenesekből és ívekből, és mára már nagyrészt átmenetiív is van :)))

Előzmény: vrobee (152659)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.08.22 0 2 152665

Csak napközben 20 perc, csúcsban 15.

Előzmény: General Specific (152662)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.22 -2 1 152664

Mekkora a napi utasszám ha 41-es önálló szakaszán ha :

 

 - 5 percenként jár ?

 - 10 percenként jár ?

 - 15 percenként jár ?

 - 20 percenként jár ?

 

Nyilván különböző, de mennyivel ?

 

 

Előzmény: General Specific (152662)
király2644 Creative Commons License 2016.08.22 0 6 152663

A fonódó túlkapacitása egyes egyedül az 56A villamosok esetén igaz, az összes többi vonalon NEM. Hétvégén 19/41 rakparti szakasza tömve van, főleg külföldiekkel...

Egyedül az 56A-hoz kellene hozzányúlni. Értem én., hogy ez nem meg a többi nélkül, de nézzük már meg mi van a 17-esen (szinte mindig tömeg) meg 61-en!!!!

 

Ez így eszetlen rombolás....

 

 

Előzmény: vrobee (152661)
General Specific Creative Commons License 2016.08.22 0 5 152662

Egy munkanap óránként 3x járó 41-es már végképp értelmetlenné teszi a kamaraerdei részt (azaz magát a járatot), ennyi erővel lehetne már csak napi pár járat "kémvillamosként", azaz csak hogy üzemelőnek tűnjön a szakasz, és ne hordják el a síneket meg a kábelt...

Előzmény: trizs77 (152660)
vrobee Creative Commons License 2016.08.22 -2 2 152661

Nem arról írtak ide, nekünk, a villamoshoz jobban értő olvtársak, a fonódó átadásakor, hogy felesleges túlkapacitásokkal szervezték meg az új budai fonódót ?

Szerintem nem.

 

Most meg az a baj, hogy csökkentik akkora kapacitásra, amit a hozzáértők akkor is javasoltak?

Szerintem nem.

Előzmény: trizs77 (152660)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.22 -6 3 152660

Nem arról írtak ide, nekünk, a villamoshoz jobban értő olvtársak, a fonódó átadásakor, hogy felesleges túlkapacitásokkal szervezték meg az új budai fonódót ?

 

Most meg az a baj, hogy csökkentik akkora kapacitásra, amit a hozzáértők akkor is javasoltak?

Előzmény: jazzcool1,2 (152657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!