Fészen ennyit írt a BKK: Az 50-es villamos helyett pótlóbusz jár Pestszentlőrinc, Beke tér es a Szarvas csárda tér között, mert baleset történt az Üllői úton a Honvéd utcánál. A helyszínelés befejezeséig és a villamosforgalom helyreállásáig türelmeteket kérjük.
A teljes próba 80%-a típusfüggetlen. A maradék 15% csak a járműhossztól függ. És marad még 5%, ami pedig típusfüggő. Ez a jelzőberendezés nem tartalmaz felsővezetéki érzékelőelemet, tisztán tengely és/vagy fémtömegérzékeléssel működik a foglaltság meghatározása. Nagyjából két méteres szórása van a különböző járműtípusoknak, ezért érdemes mindennel megpróbálni. Ez a mai a hatodik alkalom, UV most volt először.
Értem, és ehhez kell minden bp-i típus? vagy csak "nagyon ráértek" hétvége lévén és az UV-t is kihozták "megsétáltatni"
Azért az emberekre jellemző nekik mindegy mi jön (sárga akkor villamos és a 4-6 vágányain akkor az 4-es 6-os) hiába van kitáblázva hogy PRÓBAJÁRAT, vagy KÜLÖNJÁRAT az UV-ra is fel akartak szállni :)
Szeretném kérdezni mi ez a "nagy próbázás" a Széll Kálmánon a 4-6 vágányain, kihúzóján. Minden még az UV is "felvonult" és csak a rövid CAF-okat nem láttam próbázni. Reggel 10 körül is jöttek-mentek a tuják és délután 2-kor is láttam
"váltóállító berendezések átalakítása az érintett vonalszakaszokon és a Döbrentei téren"
Döbrentein mi a baj??? Mert ott inkább a pálya a gáz, pedig nem rég cserélték a komplett kitérőt, mégis 19-41 felől dél felé csoda, hogy az ICS nem siklik ki, arról, hogy milyen a hangja meg ne is beszéljünk......
Nem tudom pontosan, de szerintem ez lehetett a döntéshozók gondolatmenete:
– olyan kocsiszínbe célszerű tenni őket, ahol addig is üzemeltettek Tatrát: Angyalföld, Baross, Budafok, Szépilona; – Szépilonán már 2004 óta korszerűsített kocsik vannak, úgyhogy ott nincs rájuk szükség (és hely se); – Budafok hamarosan bezár felújításra, erre az egy-másfél évre már fölösleges macera lett volna a típuscsere; – maradt Angyalföld és a Baross. Ezek közül egyrészt Angyalföld van jobb állapotban, ha nem tévedek, másrészt nagyon közel van hozzá a korszerűsítésben alvállalkozóként részt vevő Sedulitas-Pro telephelye, akár 15-20 percen belül ott lehetnek a kocsiszínben, ha valami garanciális probléma van.
– Számítani lehetett rá, hogy a kezdeti időszakban gyakran lesz szükség műszaki hiba miatti kocsicserére, ezt pedig a kocsiszín mellett elhaladó 12-14-esen egyszerű megtenni, úgyhogy erre a két vonalra eset a választás.
– Nem árt a továbbiakban is itt tartani őket, hiszen az itteni utasok már megszokták a szebb, kulturáltabb állapotú felújított kocsikat, színvonalromlás lenne, ha visszakerülnének a hagyományosak.
Aztán még ha nem is túl gyorsan, de folyamatosan haladnak a korszerűsítéssel, remélem, még az idén megjelennek Budán is.
Hát nem tudom... Ha vannak komolyabb tervek (pl. kapacitásbővítés) a fogassal, ami miatt be is hozzák a SZKT-re (mert amúgy mi a frásznak kéne behozni, ha nem a kapacitásbővítés végett?), szóval akkor elég lesz oda egyetlen vágány mint végállomás?
Fél-OFF
Az őrjöngő bringásokat úgy gondoltam, amikor majd lezúdul a fogasról x helyett 2x mennyiség, a peronon nyeregbe pattannak, és buszon-villamoson keresztül átvágnak a téren (meg az embereken). Utána meg majd mennek tüntizni, hogy nekik milyen szar.
"19-es vonal: Szt. Gellért tér – Kelenföld vá. között megállóhelyek átépítése. 8 db megálló, 61-es vonal Déli pu. – Savoya park között a megállóhelyek átépítése, kivéve Móricz Zsigmond körtér, Hengermalom u., Budafok kocsiszín, 19 db megálló, Albertfalva kitérő környezetében a csonka vágányos betétjárati végállomás megszüntetése, új villamos pálya építése, visszafogásra alkalmas vágánykapcsolattal, Vágányok átépítése kapcsán az ahhoz tartozó felső vezeték és áramellátási hálózat átalakítása, váltófűtés, áram-visszavezetés létesítése, XI. Fehérvári út felújítása a Lecke utca és a Csurgói út között, BKV vontatási földkábel fektetés és járulékos munkái Fehérvári út 101/a és Csurgói út között, váltóállító berendezések átalakítása az érintett vonalszakaszokon és a Döbrentei téren, Vágányszabályozás a zúzottkő ágyazatú vágányok megállóhelyénél, peronok berendezési tárgyak létesítése, és az azokhoz szükséges elektromos hálózat kiépítése mérőhelyek létesítésével, a szükséges díjak befizetése."
Ajánlatokra vonatkozó információk
A beérkezett ajánlatok száma: 7
Kkv-któl érkezett ajánlatok száma: 2
Más EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0
Nem EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0
Elektronikus úton beérkezett ajánlatok száma: 0
A szerződést gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el: igen
V.2.3)A nyertes ajánlattevő neve és címe
CC Peronépítő Konzorcium (Colas Alterra Zrt.) Bocskai út 73. Budapest 1113 MAGYARORSZÁG Telefon: +36 309896685 E-mail: sandor.toth@colas.hu NUTS-kód: HU101
V.2.3)
A nyertes ajánlattevő neve és címe
CC Peronépítő Konzorcium (Colas Út Zrt.) Bocskai út 73. Budapest 1113 MAGYARORSZÁG Telefon: +36 303717810 E-mail: tamas.erdos@colas.hu NUTS-kód: HU101
V.2.4)A szerződés/rész értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)
A szerződés/rész eredetileg becsült összértéke: 1 972 972 000.00 HUF
A szerződés/rész végleges összértéke: 2 165 367 408.00 HUF
Mondjuk nem értem miért jó napi szinten csatolgatni össze-vissza az Angyalföldieket, hol 2-esbe a 17-41-esen járnak, hol meg 3-asba az 1-esen. Miért nem jó fix csatoltakat hagyni a 17-41-re, gondolom a csatlásfejek is már jó ki lehetnek a napi szintű csatolgatásoktól?
"...De ne feledd, kerekesszékeseknek ott van a 47-49 alatt az M4 metró, a Kálvin tértől pedig a 9-es busz..."
Elég nyomoronc a lábam (az egyik) hogy én is az alacsonypadlóst preferáljam buszban, villamosban a metró meg nem mindenkinek alternatíva
Az ICS lépcsőin még így is egyszerűbb felszökkenni, mint a TW "lengő" lépcsőfokán :P
De mind1 ez nyilván egyéni szoc probléma, de talán az nem, hogy 20-30 évesen még felszökellünk a lépcsőn (bármilyen), de mindenki megöregszik ugye és ahhoz nem kell mozgássérültnek meg kerekesszékesnek lenni hogy 1 lépcsőfok is nehezünkre essen
Amúgy tényleg még a Tátra széles lépcsőin is szívesebben szállok fel-le mint az "ingó" lépcsőfokkal" rendelkező hannoverin Azért sose feledem amikor nekem gyerkőcként először az 59-esen volt részem utazni (36 éve kb) Tátrán és micsoda kényelmi szolgáltatás volt a "rozoga" első lépcsőfokkal magasan rendelkező kéttengelyes 1000-esek után. Megszűnt a félelmem, hogy leesek a "kib...ott magas" villamosról a "buzi nagy" kerekek közé (gyerekkori félelem a régi villamosoktól :) )