Az utóbbi időkben nagyon úgy tűnt, hogy ezt a rekonstrukciót ugyanúgy lesöprik az asztalról, mint sok már előkészítés alatt álló vagy előkészített projektet (pl. M1 felújítása és meghosszabbítása). A többi projektről (Külső Bécsi úti villamos, 1-es villamos az Etele térre, Fogas) szinte minden alkalommal szó esett, de erről síri kuss volt jó ideje. Nincs kizárva, hogy a csepeli HÉV-vel tervezett ámokfutás miatt került elő újra a dolog. Továbbá a fentebb említettek miatt sajnos ez lehet az egyetlen esély, hogy belátható időn belül megvalósuljon a rekonstrukció.
Ugye az megvan, hogy a 2-es villamos rekonstrukciójának tervezése már zajlik egy ideje, akkor kezdődött, amikor még az Olimpiára való pályázás sehol sem volt.
Ebből az egész tervezetből - a már átadottakat leszámítva - csak Budafok kocsiszín átépítése fog az említett időintervallumon belül megvalósulni. A többi projekt maximum elkezdődni fog - már ha el fog.
Köszönjük a régi lámpaprogram visszaállítását a Bécsi úton. Felesleges is volt a felújítás utáni hülye zöldhullám a villamosnak, álljon csak meg minden lámpánál vagy közlekedjen 20km/h sebességű gördülő várakozással végig ezen a szakaszon.
Az van ráírva, hogy 2016-2017. évi villamoshálózati fejlesztések, de nem hiszem, hogy ebből 2017. év végéig bármit átadnának. Az lehet, hogy 2017-ben megkezdik a területrendezést valamelyik esetben. De pl. az 1-es Aranyvölgyi vá. helyszínrajza már megvan, tehát azt keményen nyomják, de a Kelenföldi pu végállomásának helyszínrajza még nincs, tehát az még nem eldöntött, hogy hogyan is legyen pontosan.
Újpalotai villamos 2020-ig biztos nem lesz, és utána ki tudja, hogy ki hogyan dönt...
Nem is lenne rossz, legyen ilyen sétány, de a HÉV-maradványt rakják be alá. Értékes a terület, drágán lenne a bérleti díj is, stb., ne a közlekedés rovására tegyenek el hasznot, ez így csak pár magánember és az önkormányzat érdeke, a közlrdek a fejlesztés, nem a villamossá butítás.
Nekem az a gyanúm, hogy itt a Duna-part felszabadítása a lényeg és az olimpia ürügy.
Az irodaházak üzemeltetőinek nyilván nagyon jól jönne, ha közpénzből kapnak egy parti sétányt, ahol kávézókat és éttermeket nyithatnak. Az lenne az egyetlen olyan belváros-közeli partszakasz, ahol közvetlenül a Duna mellé lehetne kitelepülni, ezáltal nagyon értékes.
Nincs fedezet rá, mert nem akarják. Így jobb? A lényegen sajnos nem változtat.... :( Olimpiát akarunk rendezni, azt a látszatot keltjük, mintha a "civilizált Nyugat lennénk", közben meg alapvető dolgokra, ebben az esetben a hozzá kapcsolódó, amúgy is szükséges tömegközlekedés fejlesztésére meg "nincs pénz." Ez a film szatíra sajnos a mai napig aktuális: http://videa.hu/videok/vicces/riado-a-pitypang-szalloban-alfonzo-hotel-humor-KF7bJi7aT9tp0ZG6
Persze, hogy az 5-ös metró megépítése lenne az egyetlen normális alternatíva.
Politizálás nélkül, de minden nap hallani, mire hány (tíz) milliárd megy el.....
Sajnos én azt látom, hogy nem jó a forrásmegosztás, ezért írtam, hogy erre nincs pénz.
Mindenesetre azt azért be kéne már látni, hogy a közlekedési rendszer elemeit bizonyos időközönként fel kell újítani, és karban is kell tartani (ne adj ég fejleszteni). Ez mind-mind előre tervezhető költség (lenne).
De hát tudjuk jól, hogy ez egy szélsőségesen tömegközlekedés orientált város... ezért vissza kell fejleszteni mindent. Csepeli HÉV helyett a villamos is visszalépés.
Ami van, az vagy hitel, vagy EU-s támogatás. A többi arra sem elég, hogy fenntartsák az ész nélkül foltozgatott országot.
Alapvető probléma, hogy fenntartható fejlődés felütéssel egy rakás olyan feladatba vágnak bele állami érdekeltségű helyek, amikre utána nem lesz sem pénz, sem ember. Mert jól hangzik és remélik, hogy választókat szereznek ezzel.
Ha van pénz és, vagy ember, az ember nem tudja, hogy az az ő feladata, a pénz pedig nem tudja, hogy erre szánták. Majd 20-25 év rohadás után egy nagy támogatás felhasználásával jól felújítják a folyamatos karbantartás helyett.
Ez az analógia az iskolák krétaellátásától a fonódón és az M3 felújításon át bármilyen állami vagy helyi önkormányzati beruházásra ráhúzható.
Ebben a bizonyos tanulmányban, vajon megvizsgálták - e kellő részletességgel a csepeli héven csúcsidőben utazók számát? Ugyanezt a férőhelyet milyen típusú, kapacitású villamossal, milyen követési időkkel lehet biztosítani? (A 3-as Tatra még viccnek is rossz, Combinoból/hosszú CAF-ból is elég sok kellene....) Mindez üzemeltetésileg (több járművezető, több szerelvény, karbantartás) hosszabb távon mennyire gazdaságos megoldás? A jelenlegi csepeli hév telep villamos remízzé alakulna-e át? (Amennyiben nem, nem biztos, hogy a meglévő kocsiszínek elegendőek lesznek a többletfeladatokra...)
Milyen hatással lenne a nagykörúti villamosforgalom egyenletességére, ha nem a közeli (Boráros tértől) dél-budai végállomáson fordulna..? (Ld. : a 4-es villamos idestova 5 évtizede nem jár ki Budafokra az előbbiek miatt...)
Az teljesen rendben van, hogy a H7-essel valamit majd kezdeni kell. Eddig úgy nézett ki, hogy a leendő 5-ös metró része lenne a ráckevei és a szentendrei vonalakkal együtt. Bizonyára erre nincsen fedezet, és az elkövetkezendő években sem lesz. Viszont azt talán meg lehetne oldani, hogy a H7-es vonalat a szükséges (minimális) mértékig felújítani, és korszerű, nagy befogadóképességű, alacsony padlós elővárosi vonatokat (pl. Stadler Flirt) beszerezni a vonalra. (Természetesen változatlan nyomvonalon, a lehetőségek híján a Boráros térig.)
Tudtok esetleg valamit arról, hogy álla K2M-eknél az automatikus ajtóvisszazáró működése? Sikerült már megcsinálni, vagy egyelőre áll az egész, és nem foglalkozik vele senki.... Csak mert nem láttam, hogy használnák a vezére, pedig igen jó lenne, mert nem hűlne ki a kocsi 10 sec alatt a Lehel téren....