Keresés

Részletes keresés

DarvasKristof Creative Commons License 2016.02.06 -1 2 148282

Annak van jelentősége, hogy az újpalotai villamos hiányzik a listáról?

 

Érdemes drága pénzért négyvágányos végállomást építeni a Közvágóhídnál, ahelyett, hogy a H6 pályáján továbbvezessék a villamosokat?

Előzmény: Lovrin (148280)
DarvasKristof Creative Commons License 2016.02.06 0 5 148281

Nekem az a gyanúm, hogy itt a Duna-part felszabadítása a lényeg és az olimpia ürügy.

Az irodaházak üzemeltetőinek nyilván nagyon jól jönne, ha közpénzből kapnak egy parti sétányt, ahol kávézókat és éttermeket nyithatnak. Az lenne az egyetlen olyan belváros-közeli partszakasz, ahol közvetlenül a Duna mellé lehetne kitelepülni, ezáltal nagyon értékes.

Előzmény: király2644 (148278)
Lovrin Creative Commons License 2016.02.05 -1 6 148280
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148279

"Ez a nincs fedezet nettó baromság......"

Nincs fedezet rá, mert nem akarják. Így jobb? A lényegen sajnos nem változtat.... :( Olimpiát akarunk rendezni, azt a látszatot keltjük, mintha a "civilizált Nyugat lennénk", közben meg alapvető dolgokra, ebben az esetben a hozzá kapcsolódó,  amúgy is szükséges tömegközlekedés fejlesztésére meg "nincs pénz." Ez a film szatíra sajnos a mai napig aktuális: http://videa.hu/videok/vicces/riado-a-pitypang-szalloban-alfonzo-hotel-humor-KF7bJi7aT9tp0ZG6

 

Persze, hogy az 5-ös metró megépítése lenne az egyetlen normális alternatíva. 

Előzmény: király2644 (148276)
király2644 Creative Commons License 2016.02.05 0 4 148278

Politizálás nélkül, de minden nap hallani, mire hány (tíz) milliárd megy el.....

 

Sajnos én azt látom, hogy nem jó a forrásmegosztás, ezért írtam, hogy erre nincs pénz.

 

Mindenesetre azt azért be kéne már látni, hogy a közlekedési rendszer elemeit bizonyos időközönként fel kell újítani, és karban is kell tartani (ne adj ég fejleszteni). Ez mind-mind előre tervezhető költség (lenne).

 

De hát tudjuk jól, hogy ez egy szélsőségesen tömegközlekedés orientált város... ezért  vissza kell fejleszteni mindent. Csepeli HÉV helyett a villamos is visszalépés. 

Előzmény: Törölt nick (148277)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 5 148277

Kicsit pontosabban: nincs pénz.

 

Ami van, az vagy hitel, vagy EU-s támogatás. A többi arra sem elég, hogy fenntartsák az ész nélkül foltozgatott országot.

 

Alapvető probléma, hogy fenntartható fejlődés felütéssel egy rakás olyan feladatba vágnak bele állami érdekeltségű helyek, amikre utána nem lesz sem pénz, sem ember. Mert jól hangzik és remélik, hogy választókat szereznek ezzel.

 

Ha van pénz és, vagy ember, az ember nem tudja, hogy az az ő feladata, a pénz pedig nem tudja, hogy erre szánták. Majd 20-25 év rohadás után egy nagy támogatás felhasználásával jól felújítják a folyamatos karbantartás helyett.

 

Ez az analógia az iskolák krétaellátásától a fonódón és az M3 felújításon át bármilyen állami vagy helyi önkormányzati beruházásra ráhúzható.

Előzmény: király2644 (148276)
király2644 Creative Commons License 2016.02.05 0 3 148276

Ez a nincs fedezet nettó baromság......

 

 

Erre nincs pénz sajnos.....(igen, minden másra meg van...)

 

 

Szerintem csak és kizárólag az 5-ös metró a támogatható, első szakaszban az Astoriáig.... minden más építkezés felesleges....

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (148274)
FKU-911 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148275

Ma volt aki használta a visszazárást.

Előzmény: király2644 (148272)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2016.02.05 0 3 148274

Ebben a bizonyos tanulmányban, vajon megvizsgálták - e kellő részletességgel a csepeli héven csúcsidőben utazók számát? Ugyanezt a férőhelyet milyen típusú, kapacitású villamossal, milyen követési időkkel lehet biztosítani? (A 3-as Tatra még viccnek is rossz, Combinoból/hosszú CAF-ból is elég sok kellene....)  Mindez üzemeltetésileg (több járművezető, több szerelvény, karbantartás) hosszabb távon mennyire gazdaságos megoldás? A jelenlegi csepeli hév telep villamos remízzé alakulna-e át? (Amennyiben nem, nem biztos, hogy a meglévő kocsiszínek elegendőek lesznek a többletfeladatokra...)

Milyen hatással lenne a nagykörúti villamosforgalom egyenletességére, ha nem a közeli (Boráros tértől) dél-budai végállomáson fordulna..? (Ld. : a 4-es villamos idestova 5 évtizede nem jár ki Budafokra az előbbiek miatt...)

 

Az teljesen rendben van, hogy a H7-essel valamit majd kezdeni kell. Eddig úgy nézett ki, hogy a leendő 5-ös metró része lenne a ráckevei és a szentendrei vonalakkal együtt. Bizonyára erre nincsen fedezet, és az elkövetkezendő években sem lesz. Viszont azt talán meg lehetne oldani, hogy a H7-es vonalat a szükséges (minimális) mértékig felújítani, és korszerű, nagy befogadóképességű, alacsony padlós elővárosi vonatokat (pl. Stadler Flirt) beszerezni a vonalra. (Természetesen változatlan nyomvonalon, a lehetőségek híján a Boráros térig.)

 

Előzmény: Dreamy (148261)
Humarci Creative Commons License 2016.02.05 0 1 148273

szvsz amikor behalad a combino nem látja van-e 17es a váltónál

ha megáll a kanyarban, hogy ne állja el a közútat, akkor meg nem látja a lámpát

Előzmény: Blöky2 (148195)
király2644 Creative Commons License 2016.02.05 0 3 148272

Tudtok esetleg valamit arról, hogy álla  K2M-eknél az automatikus ajtóvisszazáró működése? Sikerült már megcsinálni, vagy egyelőre áll az egész, és nem foglalkozik vele senki.... Csak mert nem láttam, hogy használnák a vezére, pedig igen jó lenne, mert nem hűlne ki a kocsi 10 sec alatt a Lehel téren....

Bajusz2010 Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148271

Korábban rontották el a Bécsi út Kolossy-Nagyszombat közötti szakaszát.

Hely ugyan lett volna, ha időben gondolkoznak. 

Előzmény: lebontották a régi földszintes házakat  a Bécsi út a hegy felőli részén. Hátrább kellett volna tolni és úgy megépíteni a mostani házsort.

Így lenne helye az autóknak is a villamos mellett.  

Előzmény: trizs77 (148238)
Blöky2 Creative Commons License 2016.02.05 0 1 148270

> szinteltolásos kereszteződés

 

Csak úgy röpködnek itt a kőkemény terminus technicusok ;)

Előzmény: Dreamy (148261)
vrobee Creative Commons License 2016.02.05 0 1 148269

Hát igen... Mondjuk a cikk viszonylag korrektül hozzáteszi, hogy nem önmagában a keskeny peron a gond, hanem ha még tömeg is van. Az meg -gondolom- korábban ritkábban volt.

Előzmény: Grgabácsi (148244)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148268

Márciusban 1-es Kacsóh. Legalábbis az üzleti tervben ez szerepelt még októberben.

Előzmény: 08-73 (148264)
Blöky2 Creative Commons License 2016.02.05 0 1 148267

Naja, csak közben beígérték, hogy a peronok a.p. villamosokhoz fognak passzolni. Hát ez még hátra van...

Előzmény: Grgabácsi (148244)
DarvasKristof Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148266

Legjobbnak mégis az egyirányúsítás tűnik északi irányba, mindent meg lehetne közelíteni, és nincs gond a Szépvölgyi útra kanyarodókkal sem

vrobee Creative Commons License 2016.02.05 -2 1 148265

Van egy olyan lehetőség is (szintén hátulütőkkel), hogy lehetetlenné tesszük a szakasz végigautózását.

Előzmény: Törölt nick (148263)
08-73 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148264

Apropó, február-március folyamán hol várhatóak vágányzárak?

Előzmény: BakcsiMate (148230)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148263

Van igazság amit írsz csak az a baj, hogy ott a Buda Entertainment & Gastro a maga 300 férőhelyes mélygarázsával. Azt pedig meg kell tudni közelíteni.

Előzmény: John Howard (148248)
John Howard Creative Commons License 2016.02.05 0 3 148262

Ez a másfél bekezdés önmagával is csak korlátozottan kompatibilis:

 

"Mi a probléma az új vonallal

A Kvassay híd után az új vágánynak keresztezni kellene a gyorsforgalmi utat  (Weiss Manfréd út). Ez a 2,5 perces követési távolság mellett kezelhetetlen, mert az autóforgalmat rendszeresen megakasztaná a villamos, tehát szinteltolásos kereszteződés kellene, de arról egy szót sem írnak..."

 

Igen, ezt már kiemeltem máshol is, ez szerint a Nagykörutat keresztező összes útvonalon is (pl. Üllői út, Rákóczi út) kezelhetetlenül, rendszeresen megakasztja a forgalmat a 2 percenként közlekedő 4/6-os villamos. Csoda, hogy még halad egyáltalán valamennyire az autóforgalom.

 

"...(főleg akkor lenne nagy probléma, ha a gyorsforgalmi másik végén meg a Metrans napi 15 járatpárban közlekedő vasúti szerelvényei is megjelennek, mert ott is csak szintbeli kereszteződés van. Vagyis naponta 30-szor ott is le kell zárni az utat, márpedig ott hosszú percekre)..."

 

Az előbb arról beszélt, hogy a közutat keresztezné a villamos (ami nem igaz, lásd az előzőt), itt meg arról, hogy a közutat Csepelen keresztezi a vasút. Ez viszont most is megvan, tehát nem változik semmi. Figyelem, nem azt írja, hogy a leendő villamost fogja keresztezni az iparvágány!

 

"...A Boráros téren megint szintben kereszteznék a Soroksári út elejét, amit megint csak kezelhetetlen helyzetet eredményezne. Szinteltolásos kereszteződésről itt sem ír az anyag."

 

Szóval, ha a Kvassay híd után keresztezik a sínek az utat, akkor a Soroksári út keleti szélén menne tovább? De hát a 2-es villamos ma a nyugati oldalán van; tehát ha Cspel felől jövünk, mindvégig a Weiss Manfréd és a Soroksári út bal oldalán lehet maradni.

 

Na, szóval erre a cikkre én nem alapoznék semmit sem...

Előzmény: Dreamy (148261)
Dreamy Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148261

Szerintem ő lehetett az, de az olimpiai koncepcióból is valahogy kiolvastuk:

 

Tényleg veszélyben van a hév?

Az utóbbi napokban sokan kérdezik tőlem, hogy akkor mi lesz a csepeli hévvel (szolgálati közlemény: az érvényben lévő helyesírási szabályzat szerint a így kell írni). Egyrészt sokan megkongatták a vészharangot, hogy megszűnik a hév, másrészt a csepeli Fideszes[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

 

Előzmény: John Howard (148259)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148260

Nem a Ferencváros c. kerületi újságban? Nekem az rémlik, ott írtak ilyesmit.

Előzmény: kristoof (148258)
John Howard Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148259

Ha megtaláltad, linkeld be (nem, ne másold ide, linkeld!) Addig viszont szíveskedjél nem állítani valótlanságot!

Előzmény: kristoof (148258)
kristoof Creative Commons License 2016.02.05 -2 0 148258

Két napja keresem, hogy hol a tökömben olvastam, hogy a töltést lebontják a villamos pedig megy a Weiss Manfréd mellé, de nem találom... :-(

Előzmény: John Howard (148257)
John Howard Creative Commons License 2016.02.05 0 2 148257

Sehol nincs leírva az, amit állítasz.

 

Ízlelgetem a mondatot: "Tarlós hozzátette: a villamossá alakítással megszűnne a HÉV Csepelt kettévágó hatása." Egy vonal kettévágó hatása nem csak abban áll, hogy fal alakú. A gödöllői HÉV-vonal is kvázi kettévágja a 16. kerületet, pedig szintben van, és át is lehet rajta kelni, igaz csak gyalogosan, bukdácsolva. A körúti 4/6-os villamos meg mintha nem vágná ketté a Nagykörutat, könnyen át lehet hatolni a túlsó oldalára gyakorlatilag bárhol. Pedig utóbbi picit sűrűbben jár (és több utast szállít), mint a gödöllői HÉV...

Előzmény: kristoof (148256)
kristoof Creative Commons License 2016.02.05 -2 0 148256

A csepeli villamosról is van szó benne. Tehát mégis elbontják a töltést:

 

2019 szeptemberében fejezik be a 3-as metró felújítását

Azt még nem tudni, mikor kezdődik el a rekonstrukció. A Széll Kálmán térig járna az új csepeli villamos. Tovább »

forrás: Index.hu

István Gyuri Creative Commons License 2016.02.05 0 4 148255

Már a múlt hét óta ÍGy van. Ezzel kb. felezni lehetett a rezsimeneteket.

Előzmény: Törölt nick (148254)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148254

Hallottam olyat, hogy a Fonódós CAF-ok már a Hungáriából állnak ki. Tud valaki erről valamit?

John Howard Creative Commons License 2016.02.05 0 0 148253

Ne is kezdd el túrni, mert nem csak ez a kettő. Az is behajthat, akinek az a célja (konkrétan az úti célja), hogy - ott leparkolva - vásároljon, vagy bemenjen az Állatkertbe. Nem tiltja semmi, nem feltétel, hogy ott lakó legyen. Egyet tilt: a megállás nélküli áthajtást. Tehát sz...rt se ér, mert totálisan ellenőrizhetetlen. Olyan, mint a becsületkassza...

Előzmény: Gianmarco (148251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!