Szerintem kár újrakezdeni ezt az ezerszer megrégott, és szvsz érzelmi síkon rég befulladt témát :) de azért ne feledkezzünk már arról el, hogy nem csak azok a TW-k vannak, amik már itt vannak, hanem van egy rakás még odakint Hannoverben, köztük a kilencvenes években gyártottak is (amik ráadásul korszerűbbek is), és az amiket leváltó generáció már elkezdett odakint megjelenni (azaz hamarosan eladósorba fognak kerülni).
Ha azt, hogy a TW tud gyorsan menni, és stadtbahn lenni, akkor oké.
De ha azt, hogy a HÉV-et ilyenre kellene lecserélni (lásd 141407), akkor nem oké. Egy 40 éves járműre alapozva átalakítani a HÉV infrastruktúrát (áramellátás, peronok, kitérők) nem hiszem, hogy nagyon "bölcs" dolog.
Amúgy pedig, a villamoshálózatról elkommunizált hannoverik helyett mi járna? Még tovább tartanánk az ICS-ket?
Ezt a videót minden döntéshozónak szépen kiírnám egy DVD-re, és bevinném a főpolgármesteri hivatalba. Megspórolnánk többszázmilliónyi hatástanulmányt meg ilyeneket.
Esetleg néhány holland karbantartót és villamosvezetőt is fel lehetne kérni, hogy tartsanak előadást az egyik közgyűlésen.
Csak az a baj, hogy ezt követően is jönne pár "bölcs", aki azt mondaná, hogy ezt nem lehet, meg ezt nem lehet.
Szerintem meg nem, mert ezeken hűvösebb van, mint a TW-ken. Az MX/A-khoz képest pedig még inkább. Ha épp nem sietek sehová, akkor utóbbiakra fel se szállok ha nagyon meleg van, mert egy megállót is alig lehet kibírni.
Ehhez viszont el kell jutni tudatilag... Amikor több éve "probléma", hogy hőségriadó idején ha összajtózni kell a megállóban az még nem jelenti azt, hogy meg is kell állni mindenhol... Ezzel több vonalon is találkoztam, hogy mindenhol megállt, nyitott, zárt és ment tovább. Persze se fel-, se leszálló nem volt. Utasításban olvasta minden ajtót ki kell nyitni, a parancs az parancs.
Remélem azért le lesz verve a gyártón / beszállítón legkésőbb október végéig, hogy patentül működjenek!
Van pár igencsak huzatos megálló az 1-esen, ahol főleg télen jönne jól este / hajnalban, ha nem kéne összajtózni. Esetleg 1-1 megállón át is lehetne haladni..
Akkor ez nem ugyanolyan min a sima T5C5K ilyen szempontból? Azokon ilyen problémát még nem tapasztaltam, vagy csak nem sikerült behangolni a rendszert?
Tavaszi - azóta lehet, hogy elavult - infóm szerint annyira megbízhatatlan és veszélyes a működése (értsd: rácsukja a felszálló utasra az ajtót), hogy eseti utasítás alapján nem szabad használni.
Persze, mozog benne a levegő, de attól még meleg van benne, persze egy kis szellő kellemes tud lenni, csak mondjuk pont az Üllői úton az 50-es villamos esetében a sok és gyakori megállások miatt ez kevésbé érvényesül szerintem.
Amíg mondjuk egy 1-es villamoson a nagyobb megállótávolságok és az elvben villamosra hangolt lámpák segítenek ezen valamelyest, vagy az Erzsébet királynén, vagy az NLK-n azért kicsit jobb a helyzet.
A T5C5K2M-ben van automatikus ajtó visszazárási funkció beépítve, mint a sima T5C5K-ban (talán 4 másodperc időzítéssel) ? Csak azért kérdezem, mert láttam az infrás érzékelőket felszerelve, de használni még sehol nem láttam, így lehet, hogy ilyen funkció nincs is?
Az ugyanolyan meleg , a mozgó levegő, és a külsőnél nem magasabb páratartalom mind-mind óriási dolog ilyen időben, mint ami múlt héten volt... Sajnos a klímás járművek egy részével is az a baj, hogy max. az elsőt tudják...
Ez így igaz minden működő klíma nélküli járműre! Amiben viszont különbözik a TW (és még sok másik jármű, de nem mind), hogy ha mozog, a levegő is mozog benne, köszönhetően a hatalmas nyitható ablakfelületeknek.