Nem az a sokkal kisebb kár, hogy 100 méteren 25-tel megyünk (ez bizony komoly veszteség már, nem is értem, hogy jutott eszedbe), hanem az, ha pénzért növeljük a biztonságot: kerítés, felfestés, lámpa, kordon, mittomén még mi. Ez volt a vitaindító is és erre utaltam a Kőbányai úti példámmal.
Tisztelettel, eme Gögey felújításáról pontosabban annak kezdéséről, és időtartamáról nem halottam semmi pontosat, csak most tőled! Aminek örülök! És annak is ha végre valóban meg lesz csinálva! De ugye 2015 Februárjában Budafokot is zárni tervezik, Sz.K.tér felújítása is akkoriban indul.....megint mindent egyszerre?? ( nem 100%-os, de a kiadásról 61 kiadásáról szó volt Baross ksz.-ről, a budafoki vonalaknál pedig Fradi, és Kelenföld. )
Egy rendszernek nem árt, ha van valamennyi hibatűrése, tehát egy bizonyos mértékig tolerálja mások hülyeségét. Természetesen a gyalogos felelőssége, ha lelép a villamos elé, de mindig lesznek meghatározott százalékban figyelmetlenek / másnaposak / részegek / őrültek / gyerekek / éppen most kúrták fel az agyukat telefonon / öngyilkosok akarnak lenni. Egy baleset pedig órákig megbénítja a közlekedést, sokkal több utasnak okoz kárt, mintha egy 100 méteres szakaszon a villamos 50 helyett csak 25-el megy.
Szóval nem baj, ha minden eszközzel egy ésszerű mértékig megpróbálják elkerülni a balesetet, korlátokkal, lámpákkal, ha kell, lassabb haladással.
Ha kijelölt gyalogátkelőhelyen (zebrán) megy át, akkor is körül kellene nézzen, jogos elvárás, de ha nem tette, ki büntetheti ezért? (Csak azért, mert egy nagy sárga van rábízva)
Én megértem, hogy az embereket a BKV-nak, MÁV-nak (és ugye közvetetten az államnak) óvnia kell a saját hülyeségüktől, de velem például még sosem fordult elő, hogy bármilyen kötöttpályás jármű elé kerültem volna figyelmetlenségből vagy annak tudatában, hogy közeledik az a jármű, de nekem muszáj átérnem előtte. Nap, mint nap villamosozok Budapesten, sőt, otthonomban mindennap kétszer két átmenő vágányon is át kell kelnem (vmax=120), de sosem kerültem veszélyes helyzetbe. Egyszerűen fel nem tudom fogni ésszel, hogy miért indul meg akár a süketnéma, öreg és fiatal bármiféle körültekintés nélkül. A villamos nagy, randa, sárga, hangos. És erősebb. És haladjon engedélyezett sebességgel ott, ahol a pálya engedi, ne azért döcögjön gyökkettővel, mert hátha egy hülye elég esik. A kerítésen meg csak idő kérdése, hogy keletkezzen egy lyuk vagy rég, ahol az igény utat tör magának, a bevállalósabbak meg még ugrani is fognak egyet két villamost előtt. (Meg lehet nézni az összes körúti megállót, de főleg a Nyugati pályaudvarnál lévőt, hányan aluljáróznak/zebráznak és hányan mennek a kerítésen át.)
Nincs igazad: az a baj, hogy amikor emberek vannak a sínen, csak jön és jön a villamos!
(A Csóka utcánál is így történt: két ember ment át; és a villamos csak csönget, de nem fékez. Amikor már fékezett, késő volt. Sajnos, a két ember siketnéma volt.)
Én bősz körülnézésekkel szoktam átszállni pl. az Építész utcánál. Persze intelligencia és fittség kérdése a dolog. Amikor gond volt a lábammal, rászámoltam a többlet időt és nem mentem bele olyan helyzetekbe amibe egészségesen / fiatalon még lehet.
De a járművezetők közül a tapasztalt és bölcs fajta szépen és óvatosan fog elhaladni az ilyen hírhedt gócpontoknál, azaz "feleslegesen" nő a menetidő (másodpercekkel). Az esetleg tapasztalt, de nem bölcs fajta pedig a pályára engedélyezett sebességgel fog haladni, ezzel növelve a baleset valószínűségét, illetve annak súlyosságát. Amelyikünk meg még nem is tapasztalt, az lassabban is fog menni, meg a balesetet is összehozza, ráadásul stresszt okoz számára.
Összességében tehát mindenki nyer azzal, ha a gócpontok időben és megnyugtatóan lekezelésre kerülnek.
Hogy hozzak saját példát: 28-as, Kőbányai út 31. és 21. között a megboldogult piac rendelkezett egy kapuval, ahonnan kilépve közvetlenül a villamos alá lehetett kerülni. A pályára engedélyezett sebesség 50 km/h, Blaha felé pedig mindkét érintett viszonylat meg tud menetidő tekintetében csúszni, tehát nyomni kell. Amíg nem lépett a piac, szépen lelassítottunk, olykor majdnem lépésben haladtunk ott át. Aztán lett ember delegálva, aki azonban dekoncentráltság miatt nem volt elég hatékony, de már elég volt őt nézni, hogy pszichésen velünk van-e. Ha igen, máris 25-30 km/h is vállalható volt. A non plus ultra állapot pedig akkor köszöntött be, amikor kapott ez az ürge egy gurulós kerítést, így ha láttam, hogy elhúzza, akkor 50 km/h és annak menetszele hálálta meg ezt számára :)
Mai gázolás után ami Építész utcánál volt ,mikor lesz végre életvédelmi kerítés a vágányok között.Hány embernek kell még megsérülni vagy rosszabb esett meghalnia kerítés hiánya miatt?
Amit kérdeztél:szerintem még fonok se tudják hogy, mint,lesz
12-esre a K3-akat? Hogy lehetett ezt a vonalat kiválasztani? Ennél komolyan a 28-as is jobb lenne. Iszonyatosan szét vannak ütve-verve karcolva-fújva a 'stabil' 12-es kocsik (4291-92.. és társaik) Van aminek még a padlója és a mennyezete is szét van festve. Jó döntés!!.. No comment... /És tényleg, ráadásul 3-4 hétre rá valóban bezár a vonal a Görgey miatt/..
Csak éppen az felejtődött ki a számításból, hogy februártól nagyjából 8 hónapig nem lesz 12-es a Görgey felújítás miatt.
Szerintem ezekkel először Budafokot kellene feltölteni, onnan majd mehetnek akár az 1-esre is. Nem tudom, hogy ki találta ki Angyalföldet, de arra mindenképpen jó lesz, hogy egy valag pénzt áttoljon a BKV a KTI-nek a járművezetők típusképzése miatt (ugyebár a budafokiak nagy részének van vizsgája K-ra, az angyalföldieknek viszont egyáltalán nincs)...
4. Mert az a modell volt meg készen a programban, amit használtak. A villamos (motorvonat, vizibusz) ugyanúgy illusztráció az infrastrukturális beruházás látványtervén, mint a piros szatyros hölgy a villamosmegállóban. Valószínűleg annak az eredetije se járt soha Budapesten.
Nyilván az éppen hasznát programban ilyen modell volt. Minek készítsen egy másik, n+1-edik modellt, mikor tökmindegy milyen villamos van a látványterven.
Na jó, de mindkét helyen a folyó tender előtt/alatt mutogattak olyanokat, így elvben jöhettek volna. (Így akár a közlekedési társaság szándékát is kifejezhették a grafikák.)
Ez odáig oké, csak az érthetőnél (0) többször szerepelnek a BKK grafikus látványtervein 14T-k. Ez minimum a második alkalom, így csak felmerül bennem a kérdés, hogy akkor most miért?