Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133284

Villamos lesz Luxemburgban

 

Az építkezés a főpályaudvar és a kichbergi Circuit de la Foire között várhatóan 2015 végén indulhat meg, az első szerelvény várhatóan 2017-ben indul majd.

A 16 kilométer hosszú, 24 megállóval rendelkező vonalra 32 darab, 2,65 méter széles kocsit terveznek beszerezni. A vonalon 3,6 kilométernyi pályán nem lesz felsővezeték, alsóvezetékes üzemben közlekednek majd a villamosok.

 

 

http://www.regionalbahn.hu/2014/07/luxtram.html

vrobee Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133283

Persze, kiindulhatunk ebből is, bár ez óránként inkább 4 indulás különbség, vagy ha úgy tetszik, 30%. Szerintem ami kötelező:

1. a kínálat ne menjen a hasonló területeken elfogadható fölé (ami szerintem nem 5 perc azért)

2. csökkenjen a zsúfoltság

Előzmény: DarvasKristof (133282)
DarvasKristof Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133282

ha zsig írta a 15 percet, azt nem tudom, honnan veszi, vagy valami zavar van a térerőben. ennyire nem lehet kiritkítani az alsó szakaszt, az tiszta sor. 7-8 perc a reélis.

 

Hangzott el ilyen ötlet is, már nem tudom kitől.

Mi lenne, ha egyszerűség kedvéért abból indulnánk ki, hogy nem lehet az alsó szakaszt ritkítani? Nem hiszem, hogy a beruházás megtérülése pont azon múlna, hogy lehet-e óránként kettő busszal kevesebbet indítani egy 5 kilométeres szakaszon. Megtakarítás a felső szakaszon érhető el és a hétvégi forgalomban.

 

A fogas utazási komfortban annyi pluszt adna a buszhoz képest, hogy 10 vagy főleg 7-8 perces követés mellett aki teheti, kényszer nélkül is azt fogja választani.

Előzmény: vrobee (133280)
DarvasKristof Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133281

van aki kényelmes és le akar ülni a metrón az tutira megy és a délinél le akar ülni(sok kényelmes ember van

 

Nem hiszem, hogy valaki azért áll 15 percet a 21-es buszon, hogy utána 7 percre leüljön a metrón, ahelyett, hogy 12-15 percig üljön a fogason, majd 5 percet álljon a metrón.

Előzmény: Humarci (133275)
vrobee Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133280

1. vagy eddig sétált a buszhoz, ez után meg nem kell neki. vagy a kettő egymás mellett áll meg. vagy pontosan ugyanabból a buszmegállóból pontosan ugyanoda tud menni. ezek lennének a (jóval) gyakoribb esetek.

2. ha zsig írta a 15 percet, azt nem tudom, honnan veszi, vagy valami zavar van a térerőben. ennyire nem lehet kiritkítani az alsó szakaszt, az tiszta sor. 7-8 perc a reélis. ha a felső szakaszra gondolsz, ott gyakorlatilag egyetlen kisforgalmú megállóról van szó, ahol a busz és a fogas egymástól 6-7 perc sétára van, és itt is a buszról leszállók a fogas felé gyalogolnak, ezt asszem már átvettük.

Előzmény: Humarci (133279)
Humarci Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133279

elsőre:

de azt nézd, vagy sétál a fogashoz, vagy átszáll a mai átszállásmentes kapcsolat helyett

 

másikra:

ja a zsig által írt 15 percező 21es?

amúgy meg nagyon sok ember lusta, hiába nem akarsz foglalkozni velük jelen vannak...

 

egy kiragadt példa: M2pótló őrsön első pótlásnál: rengetegen nem a felszállóhelyen szálltak fel az aluljáró túloldalán, hanem a leszállóhelyen és inkább álltak sorba a buszon nem baj, hogy a 8.-ik volt a sorban

és számos példát tudok még akár

 

azzal van a gond, hogy a számok alapján nem tudja átvenni a fogas a 21es összes utasát, és akkor az átcsábított új utasról nem is beszélek

Előzmény: vrobee (133277)
Humarci Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133278

ja ha pl hétvégén nem egymás seggébe menne el 2perc alatt esetenként 4viszonylat a tétényin...

 

107es barmolás pl, semmi értelme a járatnak arra jó, hogy a bornemisszától délre riktább a közlekedés mint a metro előtt

107-esek üresen járnak szinte

 

7el szoktam menni, és ott bőven félház van az általad említett szakaszon, ne a 107/153 -ast nézd vagy a 14es családot ami a semmibe megy a kosztolányira...

 

az is érdekes, hogy egy régi igényt csak nem sikerült megoldani, hogy albertfalva-kelenföld kapjon egy északbudai járatot karolina út-alkotás út útvonalon pl...

 

 

Előzmény: zsig (133276)
vrobee Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133277

Ez mind szép, de arra nem gondolsz se a 212-es se a 102-es nem arra megy mint a 21-es.

 

Pont ez a lényeg, a hegyvidék nagyobb része nyílna meg két irányban. A javasolt minimálverzióban egyedül a (ma húszpercező buszjárattal kiszolgált) Normafán túli területek azok, amelyek a Kalef helyett dél fele kapnak közvetlen összeköttetést, a Kalef felé pedig át kellene szállniuk.

 

-van aki kényelmes és le akar ülni a metrón az tutira megy és a délinél le akar ülni(sok kényelmes ember van)

 

Talán ne erre alapozzuk a viszonylatszervezést, vagy akkor a 22-es is elmehetne a Déliig... nyilván ahol a járat lejön a hegyről, érje el mihamarabb a metrót. Az Orbán tér felől kell valami a Délihez, de senki nem mondta, hogy ne legyen.

Előzmény: Humarci (133275)
zsig Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133276

"Hasonló barmolás ez mint a tétényi úton ami megy M4 után."

 

Arra gondolsz, hogy a Tétényi úton a nappali járatok üzemidejében egyik járaton sincs a Bikás és a Körtér között 50%-nál nagyobb átlagos kihasználtság, csúcson kívül meg jó, ha eléri a 20 főt a buszonkénti utasszám? 

 

Off vége, nem is folytatom...

Előzmény: Humarci (133275)
Humarci Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133275

Ez mind szép, de arra nem gondolsz se a 212-es se a 102-es nem arra megy mint a 21-es.

Oké hogy át akarsz mindenkit szállítani a fogasra, de csak nem minden áron.

Meg a kapacítás is véges, azt meg sűríteni nem lehet.

Másik végig a Széll kálmán téri menetidőkről megy a vita.

DE:

-van aki dél felé megy, az biztos nem megy fogassal ha teheti, mert a busz a gyorsabb

-van aki kényelmes és le akar ülni a metrón az tutira megy és a délinél le akar ülni(sok kényelmes ember van)

 

Hasonló barmolás ez mint a tétényi úton ami megy M4 után. :(

Előzmény: zsig (132997)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133274

A jelenlegi hálózat még talán elbírja, de ugye október 19-én ezt meg fogják vágni, becsületesen. (Választások utáni első vasárnap.)

Előzmény: _Nyuszi (133273)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133273

Ha a nagykönyvből indulunk ki, olyan lehetőségek vannak, hogy

- Etele - Gellért;

- Gellért - Keleti;

- Etele - Keleti.

 

Egyébként meg busszal lenne pótolva, ha lenne. De minek pótolni? A jelenlegi(!) felszíni hálózat nem bírná el egy esetleges üzemzavar esetén jelentkező (plusz)terhelést?

Előzmény: Közlekedésguru (133272)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133272

Mivel a metró a Gellértnél van vágva, így igen, de egyébként nem.

 

Az életben igen sokan biztosan nem mennének le metrózni a Gellérttől pl. a Kálvinig, hiába közlekedne azon a szakaszon már a metró. Leszállnának a metrópótló villamosról és átszállnának a 47/49-re, magyarul semmi értelme nem lenne a metrópótlót nem átvinni a pesti oldalra. A Deákig már nem kellene, de a Gellért kevés lenne metrópótlóként.

Előzmény: _Nyuszi (133271)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133271

Jelen felállásban értelmes lenne egy esetleg Etele - Gellért pótlás?

Előzmény: Közlekedésguru (133270)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.07.24 0 0 133270
Kellene is, elvégre sokkal jobban érintené a metrómegállókat a budai oldalon, mint a pótlóbuszok. A pesti oldalon villamossal és busszal is nehéz lenne minden állomást pótolni, így igazából a budai oldal lenne a lényeg, arra meg jó lenne a villamos a Kálvin-Etele között.A Rákóczi és a II. János Pál nehéz kérdés, sok építés és átalakítás kellene ahhoz, hogy ott is lefedje villamos az állomásokat, s igazából nem is érné meg.
Előzmény: magyarfilm (133234)
paca664 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133269

Ha jól emlékszem, talán 2-3 m2-nyi most épülő járdaszigetbe kell majd beleharapni, de alapvetően ami nem muszáj az nincs útban.

Előzmény: mestska (133268)
mestska Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133268

Az 1-es végállomása most is úgy épül, hogy folytatni lehessen a vonalat.

Előzmény: jazzcool1,2 (133258)
Aeslan Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133267

Köszönöm a választ!

hungeri Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133266

Muszáj neki, mert Móriczon végez. Onnan egyszerűbb és rövidebb is a Fehérvárin visszafogni és Mester utca felé távozni.

Előzmény: Aeslan (133265)
Aeslan Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133265

Esetleg bejön az Etele út / Fehérvári út ideiglenes végállomásig a kocsiszínbe menő?

 

Köszi!

Előzmény: hungeri (133219)
paca664 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133264

A Villányi átkötés példaként egy kicsit sántít, mert az legalább használható (és az építéskor volt végleges nyomvonala és engedélye, stb). Hogy mégsincs használva elégszer az a téma szempontjából mellékszál. Egyébként elhiheted, azt is elég sok agyalás előzte meg és éppen azok tartották a hátukat a megépítés érdekében, akikkel most vitatkozol. Ott volt objektíve értelme védeni, itt nincs.

 

Azt nem érinthetné ugyanúgy a geometria esetleges változása?

 

Idézek az előzményből: "ha volna is végleges geometria"

Előzmény: Hamster (133257)
mestska Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133263

 az a baj, hogy a projekt határa rosszul lett megállapítva

 

Lásd Máté eggyel lentebbi hozzászólását a témában. Lehetett volna átvinni az úton a vágányokat, most beépíteni a keresztet, de ez veszélyeztethette volna az egész most épülő szakasz létét, hiszen ha nem tudod, hogy folytasd a vonalat, nem tudod, hogy lenn, fenn, jobb- vagy baloldalon haladj tovább, ebben nincs meg az egyezség a kerülettel - márpedig a jelenleg épülő szakasz tervezésekor nem volt - akkor lehet, hogy tulajdonosi hozzájárulást sem kapsz. Esetleg úgy jársz, mint a fonódóval, hogy több év egyeztetés kezdődik a megegyezésig.

Jobb lenne, ha a Fehérvári úti vágánykereszt miatt a most épülő 1-es építése csak 2017-ben kezdődött volna?

 

Előzmény: Hamster (133257)
BakcsiMate Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133262

Csak halkan jegyzem meg, hogy az 1-es Etele téri meghosszabbítása kapcsán egészen a közelmúltig az is nyitott kérdés volt, hogy melyik útpályán, oldal- vagy középfekvésben, felszínen vagy felszín alatt (nem vicc sajnos) legyen megépítve. A Fehérvári úti csomópont szempontjából nagyon nem mindegy, hogy hogy megyünk tovább az Etele tér felé.

Ehhez képest a Széll Kálmán tér átépítése során nem okoz különösebb gondot olyan vágánykép kialakítása, ami a későbbiekben alkalmas lesz egy 7-8 vagy 10 perces, a Szilágyi Erzsébet fasor felől érkező viszonylat végállomásoztatására. Hogy ez a 60-as lesz, vagy 56A, vagy 58-as, az tök mindegy. Ha meg nem lesz egyik sem, akkor lesz egy félreállási lehetőség a téren, és a visszafogó 59A kocsikat le lehet majd kerülni.

Előzmény: jazzcool1,2 (133261)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133261

Csak halkan jegyzem meg, hogy az 1-es tovabbvitelenek megvalositasa sokkal sanszosabb, mint a 60-as villamossal kapcsolatos álmok beteljesülése. 

Előzmény: DarvasKristof (133260)
DarvasKristof Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133260

Nem, azért szerepel a tervekben a fogas végállomása, mert ez volt a megrendelő kérése. Ha úgy építenék meg, hogy kihagyják, akkor később csúnyán bele kéne gányolni a térbe. Az Etele útnál ez azért sokkal kisebb gondot okoz.

Előzmény: jazzcool1,2 (133258)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133259

A tervezők (és még sokan mások...) nem idot, költséget spóroltak meg, hanem majd még egy jó zsíros bőrt, azaz rengeteg pénzt húzhatnak le innen pár év múlva...

Előzmény: Hamster (133257)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133258

Ezek szerint a fogas vonalának Széll Kálmán terig meghosszabbításahoz már megvannak az engedélyek, méghozzá évek óta? Ugyanis már talán 2011-ben is állandóan hangsúlyozta a BKK, hogy a téren kialakítjak a majdani végállomását, és így is terveztette meg. 

Előzmény: mestska (133246)
Hamster Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133257

"születik egy raklap hozzászólás és lakossági panasz arról"

 

Ez azért eléggé úgy hangzik, mintha kifogásokat keresnénk, hogy valamit miért nem érdemes elkezdeni. Azt nem tudom, hogy nincs-e megoldás erre (felfutós átszelés, felhegesztés - BTW akkor viszont a Villányi úti átszelés is zavarjon bennünket, annak se sok értelme van x+1 éve az árához képest, és az is kopik), de pontosítsunk: az a baj, hogy a projekt határa rosszul lett megállapítva, mert nem az út közepén kellene lennie, hanem pár méterrel az Etele tér felé - akkor bármi változna, onnan kellene módosítani a geometrián, itt megbiztosak lehetnénk abban, hogy ami be van építve, az úgy lesz jó. Persze nyilván engem jobban zavar az egész, mint a tervezőt, hisz ők költséget, tervezést, időt spóroltak, minden negatív hatás az itt lakóknak jut.

 

Egyébként nem is annyira a vágányzár a gáz, hanem hogy két és fél hónapig tart. Aztán meg majd a peronokat kell tutujgatni, aztán Albertfalva kitérőt alakítják át helikopterkikötővé, mindig lesz valami...

 

"inkább csak az alépítmény előkészítése volna, vasak nélkül"

 

Azt nem érinthetné ugyanúgy a geometria esetleges változása?

Előzmény: paca664 (133255)
Hamster Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133256

Ja, tényleg, késő van már a gondolkodáshoz :)

Előzmény: Törölt nick (133253)
paca664 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 133255

Ez mind akkor lehetne egyáltalán mérlegelés tárgya, ha a továbbvezetésnek engedélyezett és végleges vágánygeometriája volna legalább az első 20 méteren. De nincs.

Most egy pillanatra vonatkoztassunk el ettől és tegyük fel hogy beépítik az átszelést. Mondjuk 4-6 év múlva tovább is épül az 1-es, addig pedig:

  • születik egy raklap hozzászólás és lakossági panasz arról, hogy miért csattog és megy lassan a fehérvári úti villamos fölöslegesen;
  • az átszelés elkopik, részben talán cserélni is kell;
  • a továbbvezetés geometriája esetleg módosul, ezért az egészet ugyanúgy lehet szétbombázni mintha nem is lett volna átszelés beépítve.

Megjegyzem, ha volna is végleges geometria, a célszerű egyelőre inkább csak az alépítmény előkészítése volna, vasak nélkül.

Előzmény: Hamster (133251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!