Keresés

Részletes keresés

czimbi Creative Commons License 6 órája 0 0 440423

Sakálatosat!

 

Már három vezérléscserén vagyok túl. A négyeseknél is 80 ezer km az előírt csereperiódus (vagy 4 év). Az eddig kivett szíjak állapota jó volt, szárazak, épek voltak, igaz, a széleiken nagyon apró repedésekkel. A feszítő és a csapágyak kiszáradnak, zajosabbak. Amikor megvettük az autóinkat, első utam mindig a szerelőmhöz vezetett, vezérléscsere és olajcsere, fékek átnézése. Ezen szvsz nem szabad spórolni, ha hosszú távon akarja valaki használni az autóját. 

 

    

Előzmény: orasbacsi (440418)
Ubi101 Creative Commons License 9 órája 0 1 440422

Tudom, az van, az érdekel.:)

Előzmény: fargo (440420)
fargo Creative Commons License 9 órája 0 0 440421

Nem t'om milyen rendszerben jön ki hogy a 80k km az 120k mérföld, erős egyszerűsítésnek tűnik ez az átváltásnál...

 

Azt sem t1om hogy függ-e hengerszámtól a csereperiódus, szerintem nem. A moduláris motornál én mindig 120k km-re és 10 évre emlékszem. Az meglepett hogy a 850-nél a '93-as modellévre jóval kevesebbet adtak meg...

Előzmény: orasbacsi (440418)
fargo Creative Commons License 9 órája 0 0 440420

Amit linkelsz az dízli.

Szerintem van egy hozzávetőleges ajánlás a gyár részéről, oszt az adott országokban meg a használati szokásoktól és a rizikóvállalási kedvtől függően adnak meg hasonló paramétereket. Nem t'om az időtartam kikötés honnan jön, lehet hogy ez csak magyar találmány...

 

Az is biztos, hogy ha a gyár megad mondjuk 120k km-t csereperiódusra, akkor ott az alkatrészek legalább 14-re vannak méretezve, biztonsági okokból, no meg hogy védjék a saját seggüket. Szóval 1-2000 km túllépésen nem kell parázni, de jobb persze óvatosnak lenni.

Ha a frissen vett használtautó tulajdonosa megbízható, szerviztörténete lenyomozható, akkor én nem látom értelmét soron kívül vezérlést cserélni...

Előzmény: Ubi101 (440417)
Ubi101 Creative Commons License 10 órája 0 0 440419

Nem tudom, mint említettem, semmit nem tudok a Jag-ről, az "étlapon" nekem fent sincs igazán, viszont külsőre/belsőre tetszik. A megbízhatóság kérdéses számomra.

Tisztában vagyok vele, hogy hiába erősek,nem sportautók, mert nagyon nehezek hozzá, bár tudják szedni a lábukat, ha kell.

17l többet nem eszik a V12 és tud 10l alatt is menni, ha kell.

 

Majd szeretnék egy coupet, de annyi pénzem soha nem lesz rá, mint amennyibe a linkelt Z4 kerül.

(ha lesz is, akkor sem)

 

Szeretem az erős autókat, de nem azért,mert meg akarom mutatni, hogy milyen erős.

A legtöbben ismerik ezt az érzést itt. 150+ vagy éppen 200+ lovas autókban ülnek sokan és nem hiszem, hogy gyorsulási versenyből áll minden napjuk.

Részemről legyen erős, én tudjam, hogy erős, másnak nem kell tudni.

(Vagy ha akarom, akkor megmutatom neki tanító jelleggel, hogy nem kéne izmozni, ha nem feltétlenül szükséges, de ez ritka.)

Előzmény: D24T (440397)
orasbacsi Creative Commons License 10 órája 0 0 440418

Az nem lehet, hogy attól függően más és más a csere periódus, hogy hány hengeres az a moduláris motor, amit teker ?  Mert elvileg a szíj ugyanaz, de pl. az 1996-1999 S40 Haynes-ban ezt találtam :

 

 

Gates szíjjal 5 és fél alatt mentem 120 ezret, kutya baja se volt amikor kiszedtem. Utána gyári szíjjal mentem 8 év alatt 110 ezret (ez viszont kapta az ívet, mert ekkor már turbó töltötte a motort),  ennek se volt szemlátomást nagy baja.  Mondjuk teszem hozzá rögtön, hogy szíjtokban voltak forgatva és szivárgó olajat nem kaptak.

Előzmény: fargo (440409)
Ubi101 Creative Commons License 11 órája 0 0 440417

Akkor most okosabbak lettünk?:)

Én meg ezt találtam:

 

Ez sem segített.:)

48e km vagy 3 év.

Így már csak egyre rosszabb a helyzet.

 

Előzmény: fargo (440409)
kopiteki Creative Commons License 12 órája 0 0 440416

Pedig ezt megírhatnád, hogy más ne fusson bele.

Előzmény: ferenc64 (440415)
ferenc64 Creative Commons License 12 órája 0 0 440415

Nekem minden egy kupacban volt a pótkeréknél. Az általam belerakott nem csomagolt vontatókötél , és a vonóhorog nem kellet valakinek, meg egy kis zacskó túlélőkészlet sem. Ez van. Mellény 500 pénz, láda 2000 pénz, kendő 1500 pénz. Fizettem 134.000 pénzt. Szegénységi bizonyítvány a büdös kócerájra.

 

Már jó pár éve az xc90-nél is lukra futtattak. 80.000,- Ft-os javítást megoldottak 10 forintból. A következő  javításnál bukott ki Zolinál.

Előzmény: kopiteki (440413)
pirate82 Creative Commons License 12 órája 0 0 440414

Bizonyos kedvezményes OT biztosításoknál a kilométer is kötött egyébként. De ezt biztosítója válogatja.

Ez oltári faszság hogy újra kell vizsgáztatnod ha megveszed... nem is értem. Mindegy.

Viszont azért jó az OT, mert 1részt 5 év, másrészt amikor baleset van és természetesen nem a te hibád, akkor jobban tejel a biztosító egy OT-re. Egyébként meg 20ezer forinttal kiszúrja a szemed, hogy öreg hulladékod van és neked ennyiből biztos kijön az új lámpabúra, a sérült elem cseréje és a fényezés. Na OT-nál meg úgy kell fizetnie, mintha egy facsar új autó lenne.

Előzmény: D24T (440403)
kopiteki Creative Commons License 12 órája 0 0 440413

Az egyik autómban volt kicserélve az emelő. Egy xarra. Aztán vehettem lacinknál egy jót.

Előzmény: ferenc64 (440410)
ferenc64 Creative Commons License 12 órája 0 0 440412

Nem a Dunába.

 

Előzmény: kopiteki (440411)
kopiteki Creative Commons License 12 órája 0 0 440411

Hová hordod?

Előzmény: ferenc64 (440410)
ferenc64 Creative Commons License 13 órája 0 0 440410

Hali !

 

Olyan történt már veletek, hogy szakszerviz után hiányosan kaptátok vissza az autót ?

Megvettem az autót átnéztem volt benne mellény, elsősegély ( még a dátumot is megnéztem) és kis fehér zacsiban bőrápoló kendő.

 

Tegnap elvágtam az ujjam, mondom kiveszem a kocsiból az elsősegély tasakot de sehol semmi. Most szétkaptam az egész autót és a felsorolt cuccokból semmit nem találok.

???

fargo Creative Commons License 13 órája 0 0 440409

A gyári gépkönyv csak 120.000 km-t ír, éveket nem.

Rákerestem mindenféle fórumokon, ott azt írják:

-- '93-as modellév: 80.000 km, év nincs

-- '94-től: 110.000 Km (!!! nem is 120k, hanem 70k mérföld!), év nincs

Egyetlen helyen találkoztam év időtartam kikötéssel, ott 5 évet mondtak a '93-as modellére.

Én 10-re emlékeztem.

A kocsi eredeti szervizkönyvében meg ez van :-D

 

A kanadai manuálé 112.000 km-t és 7 évet ír.

Az amerikai manuálé is 112.000 km-t ír, de év megkötés nélkül...

 

 

Előzmény: Ubi101 (440408)
Ubi101 Creative Commons License 14 órája 0 0 440408

Én is így emlékeztem.

Lehet, hogy a dieselnél más?

 

Ha mennie kell, akkor szerviz függvényében megy jövő héten...

Viszont nappapinak benzines van, Kirbynek Tdi, ami nekem is.

Valaki tegyen igazságot, mert én már nem értem.

 

Etyi!

Esetleg olvasol minket?

 

 

Előzmény: fargo (440407)
fargo Creative Commons License 15 órája 0 0 440407

Nem 10 év az a 6 év, nappapi? :-D

Előzmény: nappapi (440405)
Kirby10 Creative Commons License 20 órája 0 0 440406

Ok jövőre tuti csere.

Előzmény: nappapi (440405)
nappapi Creative Commons License 20 órája 0 0 440405

A tiednek 6 év vagy 120e km mint az enyémnek is, én kb 5,5 év után cseréltem kb 60e km volt benne. Ha szakad a szíj szét ver mindent és motorgenerál ami több mint az autó értéke. Ha szakadt jobban jársz ha kidobod a kocsit. 

Előzmény: Kirby10 (440394)
nappapi Creative Commons License 20 órája 0 0 440404

6 AZAZ HAT ÉV!!!!

Előzmény: Ubi101 (440393)
D24T Creative Commons License 29 órája 0 0 440403

5 évente ot vizsga(vizsgáztatok kénye kedve szerint átmegy vagy nem) Tulajváltáskor asszem ujra kell OT-zni , semmit nem modosithatsz rajta(nem arra gondolok hogy leültetém pompakerekek stb) ugyanilyen állapotban kell tartani(gyári alaktrészek), Km-re asszem nincs megkötés.

Egyébként olcsobb biztositás meg nincs teljesitményado.

 

http://belsoseg.blog.hu/2011/05/29/mikor_kap_az_autom_ot_vizsgat

 

https://tesztmotor.hu/ti_irtatok_igy_megy_az_ot-ugyintezes_magyarorszagon/

 

"Alap (?!), hogy egy OT-s gépjárművet ha megveszek, hiába érvényes annak egyébként 5 évre szóló veterán (vagy muzeális) minősítése, az adásvétel miatt azt újból minősíttetnem kell nekem, az új tulajdonosnak"

 

Szoval inkább legyen rendes papirja. a többit meg majd intézzük ..

 

Előzmény: kopiteki (440402)
kopiteki Creative Commons License 29 órája 0 0 440402

Egyszer ültem egy ilyenben, huuuuu valami elképesztő kényelmes volt. Epedás vagy rugós (nem tudom) ülés... a mai napig emléxem....

 

Az mért baj, hogy ot-s? csak keveset mehetsz vele?

Előzmény: D24T (440401)
D24T Creative Commons License 29 órája 0 0 440401
sZoMy Creative Commons License 29 órája 0 0 440400

van olyan autó? :D Van jó pár idegesítő dolog, ami nincs összhangban az árcédulával... Ugyanakkor a vezethetőség, a teljesítmény, a forma, ezekre nem lehet panaszom.

Előzmény: kopiteki (440383)
Kirby10 Creative Commons License 29 órája 0 0 440399

Igen akkor terveztem, mert 8 évet tudtam gyári előírásnak, de kiderült, hogy 6.

Egyébként azt nem hiszem, hogy egy vezérműszíj-csere görgőkkel, vízpumpával stb. munkadíjjal meglenne 20 ezerből. Csak a vezszíj készlet 30-40 ezer, együtt inkább munkadíjjal 80-100-ra tippelem. Nyilván ha meg kell csinálni, akkor meg kell, de nem szerettem volna feleslegesen korán ennyi.

Előzmény: D24T (440398)
D24T Creative Commons License 30 órája 0 0 440398

nem vitainditonak szántam csak azt nem értem minek kell kihuzni a határokig egy adott esetben 20 000 forintos alkatrészt?(mert mint emlitetted 3 év mulva tervezted a cserét) Arrol nem is beszélve hogy ugye gumi/szövet keverék és 6 év alatt elég sok hideget meleget esetleg olajat vizet stb kaphat.

Nappapi is tudta többszor is.. azt látod mire ment vele:P

Előzmény: Kirby10 (440396)
D24T Creative Commons License 30 órája 0 0 440397

Jag: Ezeknél már nem volt probléma a nikasil-es hengerfal? Mert az elözö generácionál még igen háborogtak a v8 miatt

meg a vezlánc cseréje is ajándék mind a szerelönek mind a tulajnak. Ha vennem kéne sor6ot vennék kompressorral vagy csak a sima 4.0 verziot.(vaj/fekete bürkés komboval)

 

Mondjuk azzal tisztában kell lenni hogy ezek sem M-es bömösök..hanem nagy teljesitményü luxus vasak. Krúzolni hömbölögni meg már ott a 7-es. Ha robbanékényság sportosság kell akkor biza máshol kell keresni.

 

A merciröl nem tudok nyilatkozni de a 850 mellé biztos kelleni fog a cvopoálarc. 8-asbol talán a 4L v8 volt az igazi.. a V12  az minden kaszniban nyügös. Arrol nem is beszélve hogy a könyve szerint 18 litert eszik akkor valojában?..

 

Z4 hez sem volt szerencsém mindenesetre amit láttam hogy kb 5 centi van a fenekem meg az aszfalt között hát nem volt tul meggyözö.

 

 

Előzmény: Ubi101 (440384)
Kirby10 Creative Commons License 30 órája 0 0 440396

Nem igazán értem amit mondasz, hiszen tudom, mikor lett cserélve pontos dátumra előzőleg a vezérműszíj és vízpumpa együtt, oda van vésve a dátum és km a motortérbe, Nagy Zolihoz hordta a kocsit, és ezt az előző tulaj is megerősítette, azóta kb. 55.000 km ment bele, Seres mester is azt mondta kitűnő állapotban van, akkor minek cseréljem idő előtt. Ennyi erővel két évente cserélgethetném hobbiból. A gyári előírást szeretném betartani, és arról még akkor se késtem le, ha 6 év vagy 120.000 km az intervallum, mert 5 év és 55.000 km telt el előző csere óta. Az adagolószíjat meg cseréltettem mikor megvettem, kb. 4 év és 45.000km után, mert szaki szerint inkább cserés volt, ennyi.

 

Ennyi erővel tényleg mondhatnám, hogy miért nem cseréled 20 ezrenként, a 60.000 is elég kockázatos....

Előzmény: D24T (440395)
D24T Creative Commons License 30 órája 0 0 440395

Nekem aztat tanitották hogy ha veszek autot akkor illetik kb egy éven belül cserélni(ha tudott a szij elöélete(ha nem akkor kb azonnal) ..és akkor pontosan tudni fogod hogy merre hány méter. Továbbá 5 év vagy 70-80000 KM. (ezt még a D24T-re) Mindenesetre irigylem a bátorságotokat ..meg azt hogy be meritek vállalni hogy egy 100K-s szervizre felteszitek a kocsi/motor életét). 

 

Megprobálok nem offolni igy nemiromlehogymilyenauton is most fogok cserélni mert abban is van már majdnem 60 000KM

 

 

Előzmény: Kirby10 (440394)
Kirby10 Creative Commons License 30 órája 0 0 440394

Nekem 99-es tdi-m van, előző tulaj cserélte 12-ben, de pár hónappal ezelőtt valaki 8 év vagy 120e km-t írt vezszíj cserére itt...

Ezért gondoltam megúszom 3 év múlva. Mellesleg a gyári leírásában semmi sincs róla, én megnéztem. Ettől még nyilván valamikor cserélni kell persze, inkább előbb mint utóbb.

Előzmény: Ubi101 (440393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!