Keresés

Részletes keresés

deanka Creative Commons License 5 órája 0 0 449038

Igen... a fő probléma a munkaidőkeret valóban, meg az is, hogy senkivel nem egyeztettek(még önmagukkal sem) hiszen még a vállalkozásfejlesztési bizottság is támogatott több a szakszervezetek által adott javaslatot és ezt a törvényalkotási bizottság nem vette figyelembe...Ja és azt az álságos dumát nyomják, hogy az egyszeri munkavállaló majd jól megegyezik a munkáltatóval. Ami még most ebben a munkaerőhiányos helyzetben sem teljesen igaz, max a nagyon jól képzett hiányszakmák esetében.

Előzmény: BLASIUS (449028)
fargo Creative Commons License 14 órája 0 0 449037

Mindeközben... A "sárgamellényes" tüntetések átterjedtek Hollandiára, Amsterdamban, Hágában, Rotterdamban voltak sokezres nagyságrendű megmozdulások. Aztán jött Belgium. Most Spanyolország...

 

A fhansziák végre eldöntötték, mit is akarnak. Valaki megfogalmazta a tüntetők követeléseit:

-- Macron lemond, új választások.

-- Új alkotmány. (!)

-- Az adó 25%-on való maximálása.

-- A bevándorlás ellenőrzése, visszafordítása.

-- Kilépés az EU-ból (WTF???)

 

Nem t'om hogy a facebook oldal amit linkelt valaki, akinél ezt láttam, valós dolgokat állít-e, vagy csak a szokásos ruszki dezinformáció, mindenesetre elég cudarul hangzik. Erre most rájön majd egy gazdasági világválság, hát lesz haddelhadd :-/
Mindenesetre az EU-t vezető libsiknek, Junckerestől, Merkelestől, Macronostól befellegzett. Remélem nem lesz késő tavasszal leváltani őket és új pályára állítani az EU-t...

 

dokeee Creative Commons License 16 órája 0 0 449036

Az a jó, hogy ezer a lehetőség, mindenki kiválaszthatja azt a megoldást, ami szimpatikus.

Előzmény: fargo (449035)
fargo Creative Commons License 16 órája 0 0 449035

Ha pusztán anyagi szempontból vizsgálod, és kizárod hogy valaki csúnyán belenyúl egy 300 ezret visszatekert romhalmazba, akkor csak azt kell mérlegelni, mi éri meg neked jobban:

A: az az 1-2-3 millió, amit megtakaríthatsz.

B: az az elkerült, várhatóan 1-2-3 nap évi kiesés amit *esetleges* meghibásodás miatt elszenvedhetsz.

 

Kinek ez, kinek az fontosabb. Az az 1-2-3 nap évi kiesés simán áthidalható/túlélhető/menedzselhető, kevés az olyan kivétel ahol abszolút nem vállalható. De az meg tartson mindenkori tartalékba egy M-zárolt, lezsírozott autót minden kocsija mögött, mert a nullkilométeres presztízsautó is produkálhat váratlan hibát akár kéthetes korában is.

Persze lehet okoskodni meg hihető és hihetetlen példákat hozni, de gyakorlatilag NINCS olyan vállalkozás, ahol nem vállalható évi 1-2-3 nap kiesés.

Előzmény: dokeee (449033)
Alex Raps Creative Commons License 17 órája 0 0 449034

Na ja. Én meg ide akartam eredetileg kilyukadni. :)

Előzmény: dokeee (449033)
dokeee Creative Commons License 18 órája 0 0 449033

Ez szerencse kérdése is, ha jó használtba nyúlsz, akkor az sokkal jobb lehet, ha nem, akkor rábasztál. Akinek meg fontos a megbízhatóság, meg pénz is múlik rajta, az nem kockáztat.

Előzmény: fargo (449032)
fargo Creative Commons License 18 órája 0 0 449032

Arra akartam kilyukadni, hogy ha az általam tapasztalt skodálatos megbízhatóság általánosnak/átlagosnak tekinthető, mármint hogy kb 200k kilométerig nem kell javításra költeni a kocsin, akkor még mindig jobban megéri egy évi 60 ezret vezető taxisnak is beruházni egy átlagos futásteljesítményű, 2-3 éves autóba, mert még mindig kevesebb a kocsira várhatóan ráköltendő összeg, mint az újautó 3 éves értékvesztése...

Előzmény: Alex Raps (449026)
Alex Raps Creative Commons License 27 órája 0 0 449031

Egyetértek az időkerettel kapcsolatban. Ahhoz valóban szükségtelen volt hozzányúlni. Mivel általánosan munkaerőhiány van - és valós a munkavállalói félelem az 1-3 év időkeretes foglalkoztatás körül - ezért én úgy gondolom, hogy amelyik cég ezt jelenleg be akarja vezetni, azzal kell számolnia hogy munkaerő nélkül marad.  

Előzmény: BLASIUS (449028)
fargo Creative Commons License 28 órája 0 0 449030
Előzmény: fargo (449029)
fargo Creative Commons License 28 órája 0 0 449029

Tabletenújságotolvasós-kávéxopogatós-barinőölelgetős szép jóreggelt kévánok :)

 

The Sunday Times :)

Asszem az legalább annyira mérvadó, mint valaha a BBC volt. Csak mert senki nem hitte el nekem, hogy a BBC ócska libsi szócső lett. Végletesen elfogult, kettős mércével élő, cinikus xar. Nos, ha nekem nem hitték el, akkor a Times-nak csal elfogadják...

 

Cikk itt, angolul értőknek

BLASIUS Creative Commons License 1 napja 0 0 449028

Jó estét!

 

Főváros talán legnagyobb munkaerő-kölcsönzője: akkor lehet, még ismerem is a lányodat? :) Dolgoztam két nagy munkaerő-kölcsönzőnél is, bár most egy kicsinél. :) De tudom, ilyenkor mi zajlik náluk, ahány cég, annyiféle munkarend, munkaidő-keret, nem küldi a cég időben, szarul küldi, projektvezető is kapkod, durvák mindig a hónap első hetei ezen cégeknél mindenkinek.

Az önkéntes túlórára igenis van igény, volt olyan partnerünk még anno, ahol azzal is motiválták az embereket (miközben alapból sem volt rossz bér az elvárásokhoz képest), hogy megkérdezték (nem elrendelték), hogy ki akar bejönni szombaton. Sosem kellett elrendelni, mindig volt elég önkéntes. És amikor közölték velük, hogy sajnos nem lehet többet jönni túlórázni, még ők voltak felháborodva. Tehát az, hogy engedik a 400 órát, az nem baj. Az, ha esetleg visszaélnek vele, kényszerítik a dolgozót, hogy írja alá, az gáz.

Én a három éves munkaidőkeretet látom problémásnak. Azt most 2018-2019-ben kizárt, hogy el lehessen "adni", ahol bevezetik, ott biztos, tömegesen fognak leszámolni az emberek, amíg tudnak válögatni. Kérdés, mi lesz néhány év múlva, ha válság jön, és véget ér a munkavállalói nyomás időszaka, akkor azért jogos a mostani aggodalom. Senki nem akar most úgy bemenni túlórázni, hogy majd 3 év múlva fizetik ki, vagy majd addig lecsúsztatja. OK, lesz rá jogi keret, de most a munkaerő-hiányos környezetben bevezetni öngyilkos húzás, mert a dolgozó 5 perc alatt továbbáll. Ráadásul adminisztrációs szempontból is finom lesz a cégek HR-osztályainak.

Összességében a változtatás ötlete nem rossz, a kommunikációja lehetett volna jobb, a munkaidő-keretet viszont nem bolygattam volna.

Előzmény: Alex Raps (449027)
Alex Raps Creative Commons License 1 napja 0 0 449027

Teljességgel életszerű a normamódosítás. Az eddigi éves 250 órányi lehetőség nagyon sokaknak kevés. Példának hoznám fel a lányomat. Bérszámfejtéssel és TB ügyintézéssel foglalkozik a főváros talán legnagyobb munkaerőkölcsönzőjében. Van Neki havi 1300-1500 főre számfejteni valója (állaáspontom szerint 500 főnél többet már állatság felvállalni bérszámfejtőnként). Az összes megbízó 5-én utalni akarja a fizetéseket, de a bérszámfejtés alapját szolgáló jelenléti ívek csak az előző hónap utolsó munkanapjára készülnek el (ha egyáltalán elkészülnek). Vagyis 5 napig napi 1-2 órákat alszik, tehát olyan időbeosztással dolgozik, amelyre a világ egyetlen munkatörvénykönyve sem ad lehetőséget, de valójában nem is ez a probléma mert ez a helyzet szakmai jellemző :) vagyis a jogi norma felől teljességgel megoldhatatlan, hanem az hogy a munkaadó - ha el is osztják a túlórákat a hónap többi napjára - akkor sem tudja kifizetni Neki. Vagyis először a kifizetések egy részét egy másik vállalkozásból csengeti alkalmi munkával (itt már munkavállalói szopóág van, mert a kifizetések nem képezik a nyugdíjának alapját és akkor az éjszakai pótlék, vasárnapi és olykor olykor ünnepnapokra járó pótlék sincs) aztán ez a lehetőség is betellik mert évente ezen a módon csak 90 nap fedhető le, így azt hazudja a munkaadó hogy a többit majd kiadja szabiban. Csakhogy. Az 1500 főhöz napi szinten annyi egyéb tennivaló tartozik (kiléptetés, beléptetés, betegállomány igénylő lappok elkészítése, stb.), hogy a túlórák száma kezd a végtelennel konvergálni és ezeknek a szabiknak a száma éves szinten eléri azt a kritikus tömeget amikor is kiderül, a munkavállaló október közepétől december 31-ig be sem kellene hogy menjen. Ekkor jön rá a munkaadó arra hogy a munkavállaló valójában lassú és azért van ennyi szabadsága, úgyhogy ezt a szabadság többletet gusztustalanul elsíbolja. Igaz hogy a fenti teljességgel abszurd és leginkább rabszolgatartásra emlékeztető helyzetet nem kezeli ki a 400 óra túlóra lehetősége, de legalább a nyugdíja ezen a módon a munkavállalónak több lesz. :D 

 

A "folymatos hat napos munkahét" amiért felvették a sárga mellényt(???) libbanték, pedig kamu. Ha valakit érdekel akkor elmondom, hogy miért az.

Előzmény: fargo (449024)
Alex Raps Creative Commons License 1 napja 0 0 449026

"Szerintem ha egy keveset futott, 3-5 éves autót veszel és évi 15-20 ezret mész, akkor még mindig olcsóbban jössz ki."

...ha az átlagos 15-20 ezres Kovács Jánosos' futásteljesítményed van. Na de itt most a 60 ezres (vagy annál nagyobb) példa fut. Legyen ez a valaki mondjuk egy taxis. Aki ennyit megy annak kitermeli az új vas? KI.

Előzmény: fargo (449023)
kopiteki Creative Commons License 1 napja 0 0 449025

Köszi srácok.

Ma sikerült beszélnem a kazánszerelővel, aztán egy fűtésszerelővel, akit ajánlott. Azt mondják, hogy vagy vízköves a hőcserélő, de ez kizárható, mivel ez évben megvolt az éves karbantartás. Nagyobb a valószínűsége, hogy a rendszerben kivált a forró víz hatására a benne lévő oldott ásványi anyag/ok. Kikristályosodik és a vékony csövet eldugítja. Abban maradtunk, hogy jövő héten kijön a szaki tesz a rendszerbe oldószert, hagyja benne egy két hétig hatni, aztán átmossa a csöveket, radiátorokat. Meg felszerel egy szűrőt, ami segít a lerakódást megelőzni illetve megszűrni. Röviden ennyi.

Előzmény: fargo (449020)
fargo Creative Commons License 1 napja 0 0 449024

A mai túlórázós tüncike margójára:

-- Ezek nem tudnak olvasni? Nem arról van szó, hogy kölcsönös megállapodás alapján lehet őket kérni extra túlórára???

-- Emlékeim szerint a nyomdánál a melósaink állandóan könyörögtak, hogy hadd nyomjanak még havonta 1-2 extra hétvégét, jól jönne nekik a plusz pénz. Mindig ezen ment a vekengés.

-- Az évente elrendelhető 150 órányi túlóra az havonta kb 13 órát jelent. Az havonta 2 nap sem. Ha most lesz 250 óra, akkor az lesz havonta 3 nap. De csak ha akarják.

-- Nekem 2015-2016-ban évi 300-350 óra túlórám volt, amit jobbára önként és dalolva vállaltam, és amiről tudtam hogy nem fizetik ki. (Végül mégis kifizették, de az egy másik sztori.)

fargo Creative Commons License 1 napja 0 0 449023

Juteszembe, a Skodálatos Fostávia Birodalmi Batár 173.000 kilométernél produkálta első meghibásodását, megmakkant a bal első kerékcsapágya...

Szerintem lesz még ott a futóműben hamarosan valami, mert elkezdett erős berugózáskor kotyogni meg nyikorogni, de van még pár hónapja.

Gyakorlatilag 5 éves koráig simán bírta a batár, az utolsó egy év alatt kapott kb 65 ezret.

 

Egy mezei halandó éves 15-20 ezer kilométeres futástávjával számolva ez kb 8-12 év problémamentes autózás.

8-12 év alatt az értéke csökken 5-6 milliót ennek a Skodrinak.

Az évi 500-600 ezer csak értékcsökkenésre.

Szerintem ha egy keveset futott, 3-5 éves autót veszel és évi 15-20 ezret mész, akkor még mindig olcsóbban jössz ki.

Három évesen, 60 ezer kilométerrel a Skodri kerül mondjuk 5 misibe, a következő 5 évet még simán kihúzza nagyobb bibi nélkül. Az értékvesztése legyen mondjuk évi 300-400 ezer...

Előzmény: Alex Raps (449022)
Alex Raps Creative Commons License 1 napja 0 0 449022

Ez pontosan így van. Aki ekkora futásteljesítményt tudhat magáénak annak ki is termelik ezek a kilométerek az új autót. :) 

Előzmény: bollinger (449021)
bollinger Creative Commons License 1 napja 0 1 449021

Ez a hozzászólás így visszaolvasva valóban érzéketlenre sikeredett. Nem akartam megbántani senkit. Sorry.

 

Viszont ha az ember megtesz évente 50-60 ezer kilométert, akkor egy idős vagy csak simán sokat futott autó rendkívül nagy szervízköltséggel jár és a megbízhatósága ill. rendelkezésre állása is kérdéses.

Előzmény: kopiteki (449018)
fargo Creative Commons License 2 napja 0 0 449020

keringető xopattyú... izé, xivattyú.

kezd bexarni a csapágya.

még időben cseréltesd ki, mielőtt beáll, meg mielőtt jönnek a zünnepek. nekem annó a büdipesti házba 30 rugó körül volt, gondolom ma már több...

Előzmény: kopiteki (449017)
Volv Creative Commons License 2 napja 0 0 449019

Teljesen egyetértek a véleményeddel.

Kazán: ha cirkó akkor a hőcserélő vízköves, az áramlás akadályozott.

Ha vegyes kazán és nyílt rendszer, akkor levegős a rendszer.

Ez talán normális is lehet , mert nyáron elnyeli a közeg, a víz az oxigént, ilyenkor meg hő hatására , távozik. Lehet az , hogy a rendszerben légtelenítő szelep teteje zárt állapotban van és kiszáradt, lentebb van a vízszintje, ahhoz, hogy normálisan működjön.

Hirtelen ennyi.

Előzmény: kopiteki (449018)
kopiteki Creative Commons License 2 napja 0 0 449018

Elfelejted, hogy az emberek jelentős része ( az itt írogató kollégák is) nem tud új autót venni. Nagy részük használt autót hajt. Van aki meg ugyan megtehetné, de nem vesz újat.

Előzmény: bollinger (449014)
kopiteki Creative Commons License 2 napja 0 0 449017

Valakinek nincs ötlete mi lehet ez? A kazán zúg. Vagy morog ha úgy tetszik. Néha nekiáll aztán abbahagyja. Ha megfogom a meleg víz csövét, ott érzem, hogy kicsit átjön a rezgés. Nem csinált még ilyet...

czimbi Creative Commons License 3 napja 0 0 449016

"Te is fiam, Brutus!" :-) Mert én is így vagyok. A mutatók nálam: 24-23 éves vasak, a kettő eddigi futásteljesítménye valahol 514 ezer km. Olaj- és szűrőcserék 10 ezer km-enként, vezérléscsere már három volt, kopó alkatrészek cseréje, amikor eljön az ideje. Az "újautó módszert" én sem igazán használom, inkább a szokványos üzemi karbantartással használjuk ezeket. Amit lehet, azt jómagam szerelem. Van ktg. nyilvántartásom mindkettőre, még mindig nem értem el egy középkategóriás új autó árát a kettőnél, ezt 2004 óta vezetgetem. Itt vidékiában azért az éves kötelező is jóval szerényebb, kettőre 25 ezret fizetünk, éves futásteljesítményünk 10-12 ezer km körül és csökken. A fontos, hogy ezt csak benzinessel szabad vállalni szvsz! A használt dizli fenntartása bukta egy szívó benzineshez képest.        

Előzmény: wadam (449015)
wadam Creative Commons License 3 napja 0 0 449015

én mindkét öreg autómmal (na jó, egyiknél még csak alig egy éves menetidő van nálam, de a másikkal már 14 év) úgy, hogy mindkettőt használtan vettem (12 éves és 8 éves korában) jóval alatta vagyok total cost-ban a Te általad felvázolt 3 évente új autót veszek módszernek (sokszor utána számoltam már, kvázi évente bizonygatom magamnak, hogy jó úton járok...)

Előzmény: bollinger (449014)
bollinger Creative Commons License 3 napja 0 0 449014

Újonnan kell venni és még (a kiterjesztett) garanciaidőn belül eladni. Nem tudom hogy a Volvonál van-e ilyen Magyarországon, de más márkáknál +2 év vagy akár 150 ezer kilométerig lehet garanciát venni.

Előzmény: SLX-350 (449012)
Etyi Creative Commons License 3 napja 0 0 449013

hát ez egy nagy igazság..

Előzmény: SLX-350 (449012)
SLX-350 Creative Commons License 3 napja 0 0 449012

" ... Nem állítom, hogy a Volvo fenntartása olcsó vagy kevés pénz,,,,

De vegyél japán kocsit, vagy Hyundai, Kia akkor megtudod hol lakik a jó Isten!! .... "

 

Bármilyen (más) gyártmányú autóra lehet súlyos pénzeket költeni.

Előzmény: Etyi (449008)
Alex Raps Creative Commons License 4 napja 0 0 449011

Apropó. Üzemanyagrendszerről jut eszembe. Papp Csabáék Gödöllőn beruháztak CR diagnosztikai és javító-felújító eszközökbe.

 

Ilyen belülről egy CR csúcs:

 Látható az alján a lyuk és jobb oldalt kb 3 óránál az a hiba amin keresztül elveszíti az üzemanyagot a rendszer. Ezt a hibát javítják a Gödöllő-i diesel szervízben. Abban a lyukban pedig egy apró gyolyó látja el a szelep feladatát:

 

Amely itt látható nagyításban a helyén:...és ez az új CR javító gép, de hogy mit csinál az a tudásomon messze túlmutat:

 

 

 

 

Előzmény: Etyi (449008)
zole001 Creative Commons License 4 napja 0 0 449010

Csak az asszony meg ne tudja,,, ettől függetlenül köszi .Üdv 

Előzmény: Etyi (449004)
Pizo_S70 Creative Commons License 4 napja 0 0 449009

Bár nem nekem szólt, de sokat segítettél.

Előzmény: Etyi (449008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!