Végül a Philipset vettem meg. Kiszereléskor derült ki, hogy Osram NBU Laser volt benne. Nem tudom mióta lehetett benne de nagyon elfáradhatott mert a csere óta a philips-el teljesen más sötétben autózni.
Aha, ennyivel feherebb a LED. A gyari alap xenon fenyforras 4250-4300 K-es. Nekem a Lexusban inkabb 5000K-es a LED, kollegam Suzukija ennel sokkal hidegebb, elkepzelheto hogy 6000 folott van egy kicsivel.
Hmm. 5-6k e gyari LED? Baromi feher, ez igaz (raadasul nagyon jo), de annak idejen kifejezetten 4.2k xenont kerestem, mert emlekeim szerint mar az 5k is (de a 6k biztosan) a bazari kategoria volt. Inkabb lilasba hajlo, kevesebb hasznos fennyel.
Nagyon nehez ebben az esetben tanacsot adni. Ahogy irtad, a Philips egy picit hidegebb, de meg messze nem annyira, mint egy gyari LED, mert azok 5-6000K kozott vannak. Elozo automban a gyari alap Philipset lecsereltem az akkori elso generacios Osram NB-re (xenonrol beszelunk) es annyit vettem eszer, hogy icipicit melegebb volt a fenye, de erossegben olyan minimalis volt a kulonbseg, hogy azt mondanam, nem volt erosebb. En ezzel a multtal az Osramot valasztanam, de ha neked a hidegebb a jobb, akkor Philips. Egyikkel sem losz melle, de azt azert tudnod kell, hogy egy alap DS3-mal sem hibazol, mert nem biztos, hogy eszreveszed a kulonbseget. Nincs akkor diffi mint a hagyomanyos volfram technikaban.
Nemrég vettem egy fordot xenon-al szerelve. Szeretném cserélni az izzókat mert tudtommal még nem volt cserélve. Két izzó között vacilálok, de nem tudok dönteni.
Osram D3S Night Breaker Laser +200% xenon izzó 66340XNL
Egy árban vannak tehát ez nem mérvadó. Philipsnél pozitívum hogy fehérebb, így a szem is erősebbnek érzékeli annak ellenére hogy számok terén gyengébb mint az Osram. Tényleg tanácstalan vagyok. Ha este megyek akkor nagyrészt a Bakonyban, tehát akad vad rendesen. ( Az előző autómban H7 volt és ott a Philips extreme vision jobban bejött mint az Osram NBU )
Ki melyiket venné ? Ahogy olvasgattam a fórumot Osramot többen használtok a Philipsről nem nagyon találtam véleményt.
Ez nekem is eszembe jutott, hogy lesz majd halogen helyettesitoje, de szerintem az nem szabalyos. Ha valami gyarilag LED-el jott ki akkor csak utolagos engedellyel lehet masra cserelni.
Ezt en mar a szakdolgozatomban 6 evvel ezelott megemlitettem, hogy ez kurvanagy problema lesz. Lesz itt meg kendacsolas dogivel. mondjuk egy egyszeru tompitottat meg ugy ahogy lehet javitani, de egy hiper-szuper matrixos lampa mar kerdeses. Egy LEd potlasa evekkel a gyartas utan nem tudom mennyire lehetseges.
BMW-nel is van ilyen mostansag, meg asszem Mercinel is. Kitalalnak ezek a gyartok mar minden trukkot a jobb vilagitasert. Ami persze nekunk felhasznaloknak csoppet sem baj :)
Erre igy a kep alapjan azt mondanam, hogy a nagyobbik bi-LED fenyeloszlasa valamiert nem volt tokeletes, vagy a be-ledsege miatt korlatolt volt, ezert kiegeszitettek egy kisebb projektoros segedfennyel.
Megmondom őszintén, tudtam, hogy van ilyen autó (Auris, Lexus IS), csak azt nem tudtam eddig, hogy a két projektor miként dolgozik össze. Vagyis azt tudtam, hogy tompítottnál megy mindkettő.
A LED-es világban nem szokatlan, hogy nem egy darab lencse mögé bújtatják a sima bi-LED lámpát, hanem 2-3-4 mögé. Nálam a Lexusban 3 projektos a tompított, és egy külön a fényszóró. Ne kérdezd az értelmét...
Az általad említett megoldásnál a cél az volt, hogy a tompított legyen erős, egyenletes. Valószínű voltak méretbeli korlátok is, ezért a két kisebb projektor. Itt ugye van a LED-eknek hőelvezetése is, ami élettartam szempontjából nagyon lényeges.
Kitakarással meg tudod nézni, hogy melyik projektor az útfelszín melyik megvilágításáért felelős.
Az a lencse, amelyik meg a fényszórót is adja, az valószínű csak besegít a tompítottba, nem az a fő felelős.
De itt csak hangosan gondolkodtam, mert tényleg nem volt még ilyenhez szerencsém.
Egyébként a két lencsés tompított a '10-es évek elején gyakori volt. Civic, Prius, pl., de ott volt külön halogénes refi.