Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Russell Coutts Creative Commons License 11 órája 0 0 215096

ez is jó :)

Előzmény: Adm (215092)
downer Creative Commons License 13 órája 0 0 215095

Meglehet. Amúgy bosszúból is csinálja, mert árulom... :)

Előzmény: bojo (215094)
bojo Creative Commons License 14 órája 0 0 215094

Generátor? 

Előzmény: downer (215093)
downer Creative Commons License 14 órája 0 0 215093

Nem, ez valamelyik szíjjal hajtott részegység hangja. Van amikor még hangmagasságot is vált. :)

Előzmény: Russell Coutts (215091)
Adm Creative Commons License 17 órája 0 0 215092

Ez volt ez eredeti:

 

Milyenek a finnek?
+15°C:
- Spanyolországban az emberek téli kabátot és kesztyűt húznak.
- A Finnek kifekszenek napozni.
+10°C:
- A Franciák hiábavalóan próbálják bekapcsolni a központi fűtést.
- A Finnek virágokat ültetnek a kertben.
+5°C:
- Az Olasz kocsik nem indulnak.
- A Finnek még kabriókat használnak.
0°C:
- Megfagy a desztillált víz.
- A Vantaa folyó vize kicsit sűrűbbé válik.
-5°C:
- A Californiaiak a fagyhalál küszöbén állnak.
- A Finnek még egy utolsó roston sütést rendeznek a szabadban a tél beállta előtt.
-10°C:
- A Britek fűteni kezdenek.
- A Finnek hosszú ujjú pólót vesznek.
-20°C:
- Az Ausztrálok elmenekülnek Mallorcáról.
- A Finnek Szentiván éjjét ünneplik. Beköszönt az ősz.
-30°C:
- A Görögök halálra fagynak, és eltűnnek a Földről.
- A Finnek elkezdenek házon belül mosni.
-40°C:
- Párizs összeroppan a hideg súlya alatt.
- A Finnek sorban állnak a Hot Dogos standok előtt.
-50°C:
- A jegesmedvéket kimenekítik az Északi Sarkról.
- A Finn hadsereg elhalasztja a téli túlélő gyakorlatát az enyhe időjárásra hivatkozva.
-60°C:
- Korvatunturi (A Télapó otthona) befagy.
- A Finnek kivesznek egy filmet, és otthon maradnak.
-70°C:
- A pót-Télapó délre költözik.
- A Finnek kicsit idegesek lesznek, mert a kedvenc koskenkorva vodkájukat már nem tárolhatják a szabadban. A Finn hadsereg megkezdi a túlélő gyakorlatot.
-183°C:
- Az ételben található mikróbák elpusztulnak.
- A Finn tehenek a gazdájuk hideg kezeire panaszkodnak.
-273°C:
- Minden atom alapú molekula mozgása leáll.
- A Finnek csak ennyit mondanak: "Basszameg, de hideg van ma odakint."
-300°C:
- Befagy a Pokol.
- A Finnek megnyerik az Euroviziós táncdal fesztivált...

 

Egyébként vannak finn rokonaink. Tényleg nemnormálisak.

Előzmény: Russell Coutts (215088)
Russell Coutts Creative Commons License 22 órája 0 0 215091

Nem lehet, hogy addig az automata "szívató" túleteti? Nekem a JTD-nek akkor mindig egy kicsit mélyebb, olyan dörmögő hangja volt.

Előzmény: downer (215090)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 215090

Hát van benne valami, nekem hidegindítás után fél percig valami zúgó hangot hallat, utána semmi...

Előzmény: Russell Coutts (215088)
tintacska Creative Commons License 1 napja 0 0 215089

En nem panaszkent irtam.Gondoltam hatha megnyugszik a kollega hogy masnak is van hidegben gondja a diezellel.

Ettol fuggetlen en szeretem amivel jarok.Legyen az digo auto vagy nemet talicska.

Legalabb erzem hogy figyel az auto hogy figyelem e a hibait :)))

Russell Coutts Creative Commons License 1 napja 0 0 215088

Nem értelek titeket... Digó autóval jártok. Ezeknek a tervezői lehet, hogy még 0 fokot sem láttak :)

 

Ahogy a klasszikusok írják...

+ 20°C A görögök felveszik a pulóverüket (ha megtalálják).
+ 15°C A jamaicaiak bekapcsolják a fűtést (persze, ha van nekik).
+ 10°C Az amerikaiak reszketnek a hidegtől. Az oroszok a kiskertekben uborkát ültetnek.
+ 5°C Leheletünk már látszik. Az olasz autók felmondják a szolgálatot.
0°C Amerikában megfagy a víz. Oroszországban a víz sűrűbb lesz.
- 5°C A francia autók felmondják a szolgálatot.
- 15°C A macska ragaszkodik hozzá, hogy veled aludjon az ágyban. A norvégok előveszik a pulóvert.
- 18°C Oslóban bekapcsolják a fűtést. Az oroszok a szezon végén utoljára utaznak a dácsára.
- 20°C Az amerikai autók nem indulnak el.
- 25°C A német autókat nem lehet indítani. A jamaicaiak kihaltak.
- 30°C A hatóságok napirendre tűzik az otthontalanok kérdését. A macska a pizsamádban alszik.
- 35°C Túl hideg van ahhoz, hogy gondolkozz. A japán autókat sem lehet elindítani.
- 40°C A svéd autók is felmondják a szolgálatot.
- 42°C Európában már nem működik a közlekedés. Az oroszok még az utcán fagylaltoznak.
- 45°C Vannak még görögök?
- 50°C A szempillák megfagynak két pillantás között. Alaszkában a fürdőszobák kis ablakátfürdéskor bezárják.
- 60°C A jegesmedvék délebbre vonulnak.
- 70°C A pokol is befagyott.
- 73°C A finnek menekítik a Mikulást Lappföldről. Az oroszok felveszik a füles sapkájukat.
- 80°C Az oroszok nem veszik le a kesztyűjüket még a vodka pohárba töltésekor sem.
- 114°C Az alkohol megfagy... Az oroszok kurva dühösek.

Előzmény: tintacska (215087)
tintacska Creative Commons License 1 napja 0 0 215087

nekem is ugyan ez van a Thesis el.Minuszban garazsban kohog az elso inditasnal.Aztan egesz nap semmi baja.Masnap reggel kezdi elolrol.Plussz fokban semmi baja.

Előzmény: sonicboom (215084)
Russell Coutts Creative Commons License 1 napja 0 0 215086

Hát... Ez jó eséllyel amiatt van, hogy minél hidegebb van, annál sűrűbb a gázolaj, annál (1) tovább tart a tankból felpumpálni (2) annál nehezebb a szükséges nyomást a rendszerben előállítani. 0 fok alatt már igen határozottá válik a besűrűsödés, -7 alatt már konkrétan csak a gázolaj adalékolásától függ, hogy egyáltalán lehetséges-e elindítani egy dieselt...

Előzmény: sonicboom (215083)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 0 215085

Mert mínuszban izzítás az kell.  Meg üzemanyag is.   Bármelyik hiányában a project célja nem valósul meg :)

Előzmény: sonicboom (215083)
sonicboom Creative Commons License 1 napja 0 0 215084

Ja, és ha állt éjjel és reggel fagypont alatt van, akkor hiába izzítok többször akár és indítózok 5*5mp-et, nem indul be, de 2 izzítás és egy 10+ mp-es indítózás után igen.

 

Előzmény: sonicboom (215083)
sonicboom Creative Commons License 1 napja 0 0 215083

Köszönöm a válaszokat!

Az a fura, hogy 0 fok felett nincs gond, akkor sem, ha 2 napig áll az autó. De -2-nél már jelentkezik...

Előzmény: Russell Coutts (215082)
Russell Coutts Creative Commons License 1 napja 0 0 215082

Jó eséllyel a CR pumpa csak nehezen tudja felépíteni a kellő nyomást. Ha leveszed a műanyag fedelet, akkor az injektoroktól indulva szépen visszakövethető a csövet a nagy nyomású pumpáig. Ez egy nagyobb kocka. A tömítetlenség bárhol lehet az injektoroktól kezdve, a CR csövön, egészen a pumpáig, akár maga a pumpa is. Elég jól látszik, ha valahol gond van, mert akkor az látványosan olajos. Ha valamelyik cső a ludas, akkor az viszonylag könnyen orvosolható. Ha a pumpa, akkor az is, csak az drágább játék.

 

Egyébként eszembe jutott még valami... Szerintem akár az is lehet, hogy az üzemanyag szivattyú szép lassan visszaejti a gázolajat a tankba, és azért tart hidegen tovább az indulás, mert először fel kell töltenie gázolajjal a teljes rendszert.

 

Egy biztos. Ha izzít, de nem indul, akkor vagy nincs elég nyomás, vagy nincs elég üzemanyag.

Előzmény: sonicboom (215080)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 215081

Mérjétek meg a nyomásfelépülést a CR csőben. A minimum nyomás alatt nem nyitnak az injektorok, és ha lassan ereszti el a nyomást a szivattyú felé (mondjuk pár óra alatt), akkor ugyanez a tünet.

Előzmény: sonicboom (215080)
sonicboom Creative Commons License 2 napja 0 0 215080

Nos, nem az. Szépen megy az izzítás, látható, ha ki vannak véve és van gyújtás.

Az akku gyengének tűnik, mintha nem forgatna elég jól, de aztán egy bika akku rákötése sem javított. Persze ha egyszer beindult 8 mp után, akkor megint órákig hagyni kell állni, hogy reprodukálható legyen a jelenség.

Délután megy rá a laptop, aztán megnézik, amit lehet...

Előzmény: sonicboom (215079)
sonicboom Creative Commons License 3 napja 0 0 215079

Köszönöm a segítséget! :)

Az a "másik relé" az a B37 biztosíték lesz, lehet, hogy félrehallottam, vagy csak rosszul nevezte, de biztire gondolt. Holnapra kiderül remélhetőleg.

downer Creative Commons License 4 napja 0 0 215078

Ja, meg az utolsó képen ott a B1-es egység alaprajza, ott az F1-es bizti helye is. Annak az aljzatában is lehet méricskélni.

Előzmény: downer (215077)
downer Creative Commons License 4 napja 0 0 215077

Aha. Az a B1-es van az akksitálcán szerintem. Ott akár még az az 50A-es bizti is kimehetett pl.

Előzmény: TtK (215074)
Paco155 Creative Commons License 4 napja 0 0 215076

"melegíti valahol a gázolajat. Nincs köze az izzítógyertyákhoz."

 

Akkor nagyjából jól sejtettem. Az olajszűrőben van és a gázolaj előmelegítője.

Előzmény: TtK (215074)
TtK Creative Commons License 4 napja 0 0 215075

Első körben az M15 B-csatlakozóját kell lehúzni és megnézni, hogy izzításkor van-e ott 12 Volt.

Előzmény: TtK (215074)
TtK Creative Commons License 4 napja 0 0 215074

Ugyanaz, mint a docky oldalán levő. Az izzítógyertya-vezérlő (M15) egy biztosítékon keresztül direktben kapja a delejt az akkuból. Az "izzítórelé" (a jobboldali a B1-ben T18?) csak egy cekásznak (O20) ad kakaót (ez a spanyol manuál szerint, már amennyire a spanyolt bírom, melegíti valahol a gázolajat. Nincs köze az izzítógyertyákhoz. 

Előzmény: downer (215072)
TtK Creative Commons License 4 napja 0 0 215073

E szerint: http://docky.netexpert.hu/156/156JTD_esp.pdf (25. oldal) van még ott egy biztosíték B37 és az izzítógyertyák vezérlője M15. Ezek jók? A jelenség arra mutat, hogy egyáltalán nincs izzítás. Btw. a rajz szerint az "izzítórelé"-nek (J17) nincs is köze az izzítógyertyákhoz...

downer Creative Commons License 4 napja 0 0 215072

Komponent lokésön:

downer Creative Commons License 4 napja 0 0 215071

Van valami szaki, aki elemezni tudja a kapcsolási rajzot? Merénnem... :D

Előzmény: sonicboom (215067)
Paco155 Creative Commons License 4 napja 0 0 215070

Pl az olajszűrő előmelegítőjét, és/vagy a segédpumpát a tankban, stb....

Előzmény: downer (215069)
downer Creative Commons License 4 napja 0 0 215069

Szerintem olyan nincs, hogy az izzítórelé előtt még egy relé van, de csak annak ad áramot.

Lehet előtte relé, de az több részegységet táplál nagy valószínűséggel.

Előzmény: sonicboom (215067)
Paco155 Creative Commons License 4 napja 0 0 215068

Nem ismerem a pontos konfigot, de igen, elképzelhető lehet.

Viszont azt nagyon könnyen ki lehet deríteni, hogy izzításkor a gyertya kap-e áramot.

Egyik gyertya ki, izzít, és ha úgy csinál mint ET ujja, akkor jó. Ha nem a vége hanem a közepe meggylik, vagy sehol - akkor nem ok.

Előzmény: sonicboom (215067)
sonicboom Creative Commons License 4 napja 0 0 215067

Mind a 4 izzítógyertya pénteken volt cserélve új gyárira, együtt a reléjükkel (utóbbi egy másik, jól működő autóból lett áttéve). 

Amúgy 0 fok felett eddig is pöccre indult, de -2, -3 foknál már nehezen, -8 foknál már brutál nehezen, sokat forgatva. Na ez nem változott a cserék után.

 

Az előző teli tank, meg a mostani is Shell.

 

Azt hallottam azóta, hogy az izzítórelén kívül van egy másik relé is, amitől függhet, hogy az izzítórelé nem is kap áramot. Ez igaz lehet?

Előzmény: Russell Coutts (215065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!