Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pettinke Creative Commons License 26 órája 0 0 216210

Családi körút lesz, közben Milano is beleesik.

Előzmény: Kormit155 (216208)
Marklar T ie Creative Commons License 26 órája 0 0 216209

Engem ennyire nem hozott lázba. :) Nekem 1x elég is volt.

Előzmény: pettinke (216196)
Kormit155 Creative Commons License 1 napja 0 0 216208

Óóó.. mikor mentek Peti? Be lehet társulni?

Előzmény: pettinke (216196)
Piritu Creative Commons License 2 napja 0 0 216207

Igen, 2015-ben kinyitott. Az oldalukon minden infót megtalálsz: https://www.museoalfaromeo.com/en-us/Pages/MuseoStoricoAlfaRomeo.aspx

Előzmény: NBagó (216195)
Piritu Creative Commons License 2 napja 0 0 216206

Anno akkunak tippeltem...

Előzmény: Paco155 (216201)
Piritu Creative Commons License 2 napja 0 0 216205

A Brera gyakorlatilag egy 159. Ugyan az a műszerfala, a középkonzol fém. Nem fog elmállani.

Előzmény: Speedtriple (216197)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 216204

Én inkább valami olajozórendszerre tippelnék.   

 

Ja, és ilyenek vannak ráírva:

marca depositata meg hogy brevettato

Előzmény: GRoman (216203)
GRoman Creative Commons License 2 napja 0 0 216203

Kézi előgyújtás-állító?

Előzmény: Paco155 (216201)
Russell Coutts Creative Commons License 2 napja 0 0 216202

Ez szép.

Hagy ne mondjam, hogy nálunk a Zeithaus tele van Maseratikkal, Lanciakkal meg különféle franciákkal :) Alig van benne német :D

Előzmény: Paco155 (216188)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 216201

Egy hasonló....

 

 

És akkor a kérdés.Vajon mi lehet ez?:

 

Előzmény: Piritu (216194)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 216200

Van karbon, inox, műanyag betétes,stb. Nem tudom mire gondolsz, de szerintem legegyszerűbb ha beleülsz egybe és megnézed, hogy megfelel-e neked.

Előzmény: Speedtriple (216197)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 216199

Az biztosan nem mert a szu csak élő fát eszik.  A kopogóbogárra gondolsz.

Előzmény: Saughassy (216198)
Saughassy Creative Commons License 2 napja 0 0 216198

Boldog békeidok, amikor az autok legfobb ellensege nem a rozsda, hanem a szu volt. :)

Előzmény: Paco155 (216192)
Speedtriple Creative Commons License 2 napja 0 0 216197

Sziasztok! Egy Brera vásárlásán gondolkodom mostanában, de lenne néhány kételyem. A legnagyobb kérdésem az volna felétek, hogy milyen anyaga van a kesztyűtartó-középbox résznek ? Anno járt nálam egy barátom 166osa és annak ez a részlete szinte elmállott és ragacsossá vált. Ez az anyaghiba a Brerában is fennállhat vagy javították már addigra ? 

Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget!:)

pettinke Creative Commons License 2 napja 0 0 216196

Felújították, 2015-ben kinyitott. Voltunk tavaly is, megyünk idén is :-)

Előzmény: NBagó (216195)
NBagó Creative Commons License 2 napja 0 0 216195

Qrva életbe,kétszer jártam Areseben,és mindig zárva volt.Nyitva van végre?

Előzmény: pettinke (216191)
Piritu Creative Commons License 2 napja 0 0 216194

Én "csak" 441-et csináltam ott :-)

Előzmény: Paco155 (216192)
Piritu Creative Commons License 2 napja 0 0 216193

Fogalmam sincs, de van egy saját képem róla :-)

Előzmény: Paco155 (216188)
Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 0 216192

Ön nyert egy hangszórót. :)

 

Van vagy 300 képem, meg egy kisebb videóm. Szép és érdekes részletekről. Néha majd csöpögtetek egyet kettőt, és megpróbálhatjátok kitalálni minek a darabja.  Pl ilyenek:)

 

Előzmény: pettinke (216191)
pettinke Creative Commons License 3 napja 0 0 216191

Museo Storico

Előzmény: Paco155 (216188)
Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 0 216190

Az jó lenne. :)  De nem nyert.

Előzmény: bojo (216189)
bojo Creative Commons License 3 napja 0 0 216189

A nappalidban? :))

Előzmény: Paco155 (216188)
Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 0 216188

Oké, mindenkinek volt egy kis ideje, most én dobom fel. :P

 

Na vajon hol van ez:?

Előzmény: downer (216187)
downer Creative Commons License 3 napja 0 0 216187

És most adjunk is időt egymásnak, feldolgozni a történteket. :D

Előzmény: Rudó (216185)
Russell Coutts Creative Commons License 3 napja 0 0 216186

Én meg sikeresen széttrollkodtam :D

Előzmény: Rudó (216185)
Rudó Creative Commons License 4 napja 0 0 216185

Hogy feldobtam ezt a laposodó topikot. :DD

_MrB_ Creative Commons License 4 napja 0 0 216184

Na GT-ben vagy az akku unta meg a dolgot, vagy a DLR... de már csak az egyik pislákol betompult PWM vibrálással...  72-75 órát bírta.

rot weisses Partybus Creative Commons License 5 napja 0 1 216183

Szerintem ez csak a szállítmányozási szektor adata. Ez nem a teljes hajózás, és nem is a teljes gépjármüpark.

 

A legnagyobb károsanyag kibocsátó hajó viszont (ha jól tudom, még most is) pl. a Harmony of the Seas (5400 utas, és több, mint 2000 fös személyzet), ennek a motorja(i) a világ egyik legszennyezöbbjei. Az elemzök szerint csak ez az egy hajó akár 150 tonna üzemanyag elégetésével közel 5 tonna nitrogénoxidot és 450 kg ultra finom port tol a levegöbe. Ez az egy hajó évente annyi CO2-t tol ki, mint 83678 átlagos autó, annyi nitrogénoxidot, mint 421153 átlagos autó, annyi szálló port, mint 1,05 millió autó, és annyi annyi kéndioxidot, mint 376 millió autó!

És emellé érkezik "testvérhajónak" jövöre az Oasis Class, ugyanezekkel a paraméterekkel.

 

A NABU (Németország legnagyobb természetvédelmi szövetsége - én is a tagja vagyok, mi a gólyamentö telepet támogatjuk) nálunk az egyik élharcos épp ebben a témában. Ök nyomják ezt (is) mindenhol errefelé. Rendszeresen végeznek független laboratóriumi méréseket is mindenfelé. Elvégeztek 3 éve egy mérést, hogy mit is jelent a turistahajók terhelése Hamburgban: 2.000/ccm3 levegöben lévö szálló por mennyiség alatt számít a levegö "tisztának". Ekkor Hamburg belvárosában ez kb 20.000/ccm3 volt. A kikötöben az egyik meg nem nevezett turistahajó fedélzetén ekkor 380.000/ccm3-t mértek.

 

A Channel 4 végzett egy mérést a P&O Cruises (személyszállítás, UK) egy meg nem nevezett hajóján, és arra jutottak, hogy a fedélzeten a szálló por koncentráció átlagosan 84.000/ccm3 volt, közvetlenül a kémények mellett 144.000/ccm3, a kémény felett pedig 226.000/ccm3 volt. Összehasonlításként ugyanezzel a müszerrel Londonban a Picadilly Circus-nél "csak" 38.400/ccm3-t mértek. Maga a fedélzeten mért érték is közel duplája, mint a Shanghai-ban mérhetö értékek, szmogriadó esetén.

 

Csak lapozgatva a statisztikákat ezt találtam: jelenleg kb 760 millió gépjármü van forgalomban, amik összesen kb 78.590 tonna kéndioxidot tolnak ki évente. Ezzel szemben a 90 ezer forgalomban lévö teher és személyhajó évente összesen kb 20 millió tonna kéndioxidot nyom a levegöbe.

A dél koreai STX hajógyár által megadott adatok szerint csak az általuk az utóbbi 6 évben épített 3693 150 méteres hosszt meghaladó hajó (amúgy az aktuális elöírásoknak és szabályoknak teljes mértékben megfelelö) károsanyag kibocsátása összesen annyi, mint 29 milliárd átlagos autónak (ezt mondjuk kicsit soknak tartom, ez lehet elírás, vagy speciális szegmens. Erre nem találtam utalást).

 

Egyébként egy épp erröl szóló elöadás a TED-en: https://www.ted.com/talks/rose_george_inside_the_secret_shipping_industry

 

Amúgy azt meg ne várd, hogy pl. a VW fog elkezdeni a hajózásra mutogatni. Melyik ujját harapja? A VW csoport nyakig benne van saját neve alatt, de akár a Scania és a MAN neve alatt is a hajómotorok építésében. De ez igaz az összes többi autógyárra is. Nincs olyan autó(tömeg)gyártó szerintem, akinek nincs legalább komoly részesedése valamelyik hajózási motorgyárban.

De ha megnézed, az autóipar nem is nagyon kommunikál semmit ebben a témában. A gyárak mindegyike csak arról beszél, hogy 1. ök nem is érintettek 2. ja de mégis, de nem úgy és nem annyira 3. mit teszünk, hogy kijavítsuk. Semmi más kommunikáció nincs. Sem magyarázat, sem vélemény, sem egyéb. Csak szükszavúan a közlemény kiadásának pillanatában védhetönek tünö tények és a szükszavú tervek. Minden más info és kommunikáció a hivataloktól, a piac más szereplöitöl, suckemberektöl, önjelölt messiásoktól jön.

Előzmény: Paco155 (216181)
Paco155 Creative Commons License 5 napja 0 0 216182

"cserébe a NO a vízinél négyszerese a földinek"

 

Bocsánat, csak háromszorosa.

Előzmény: Paco155 (216181)
Paco155 Creative Commons License 5 napja 0 0 216181

"Remélem ezeket azért már elfogadod megalapozott számításként :)"

 

Persze, elfogadom. Viszont amikor megnyitottam a második linket rögtön ez fogadott:

Mivel elfogadtuk a forrást így a benne lévő adatnak is hiszünk azaz az összes hajó szennyezése nagyjából megegyezik az összes földi járművével.  Nem egyenlő, az egyik szennyezésfajtánál az földi nagyobb a másiknál a vízi, de nincsenek nagyságrendi eltérések.  (Csalóka a dolog mert logaritmikus a skála, így jöhet ki, hogy a földi járművek 5x akkora CO-t szennyeznek ki mint a vízik, cserébe a NO a vízinél négyszerese a földinek).

A grafikon szerint tehát a kb 750 millió földi járművel egyenértékű szennyezést produkál kb 90 ezer vizi jármű. Szar adat, de hihető. Viszont megint ott van az a három nagyságrend különbség a 15 vizi járműhöz. :P

Szóval ezek alapján is csak clickbait az, hogy "a 15 legnagyobb hajó annyit szennyez mint az összes földi".

 

 

 

 

"Az jött ki belöle, hogy a lakosság véleménye épp ellentétesen alakulna: ezt a felelösség elhárításaként, és másra való mutogtásként értékelnék. Legföképp azért, mert nem igazán hinnék el: a városi szmogot látják és érzik, de azt, hogy a hajók a nyílt vizen mit okádanak ki, azt senki nem látja."

 

Én úgy látom, hogy ez annyira nem zavarná az autógyárakat mert a peresztízscsökkeésből és egyébből adódó veszteség még mindig sokkal alacsonyabb lenne mint a beleölt összeg - ha tényleg 5000-szerese lenne a hajózási szennyezés a földinek. Viszont a linkelt adatokból én megint azt látom, hogy nagyjából egyenlő - és erre tényleg nem tudnak mutogatni ( hacsak szóba nem hozzák, azt hogy 760 millióautó vs 90 ezer hajó)

 

 

 

 

Előzmény: rot weisses Partybus (216180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!