Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 13 órája 0 0 214523

Azt vagy 15 éve Schumacher úgy megutáltatta velem, hogy azóta se tért vissza az érdeklődésem. :)

Előzmény: bojo (214522)
bojo Creative Commons License 15 órája 0 0 214522

És Forma 1 előtt. :)

Előzmény: downer (214521)
downer Creative Commons License 15 órája 0 0 214521

Srácok, ez így ebéd után enyhén szólva kicsit erős volt...és a gyógyszereimet is még csak most vettem be...szóval ne szórakozzatok már! :D

bojo Creative Commons License 15 órája 0 0 214520

A fiatbravo oldalon még nagyon jól jönnek a leírásaid. :)

Előzmény: granturismo (214519)
granturismo Creative Commons License 15 órája 0 0 214519

Ugyan... Hol vagyunk mi már ehhez?? :-)))

Előzmény: bojo (214518)
bojo Creative Commons License 16 órája 0 0 214518

Úgy látom kezdesz felnőni Lönci és Granturismo szintjére. :)

Előzmény: downer (214510)
Paco155 Creative Commons License 21 órája 0 0 214517

Én meg erre mondom azt, hogy te automatikusan kérdezel anélkül, hogy utánanéznél. 

 

Konkrétan ebben az esetben azért nem találsz rajta külön potmétert, mert ez nem egy pillangószelep+jeladópálya, hanem egy motoros vezérlésű pillangószelep.  Léptetőmotorral vezérli az ecu a gázpedál ellenálláspálya és az összes többi bejövő információ alapján. Ha öt percet áldoztál volna arra hogy tisztában legyél azzal mi van a kezedben, akkor ez a beszélgetés most nem történne meg. 

 

Az autóreszelés már nem olyan mint a hőskorban, hogy ölben felvitte az ember a trabant motort a konyhaasztalra, szétszedte és ha nem talált valami csavart ,hogy hova megy, megkérdezte a szomszédot. Manapság vagy komoly technikai felkészültség kell hozzá, mind elektronikai mind gépészeti téren, vagy rengeteg türelem és idő, hogy az ember megkeresse a neten a számára hasznos információt. Viszont ha azt nem tudod értelmezni akkor eleve fölösleges nekikezdeni.

Előzmény: mikroferike (214516)
mikroferike Creative Commons License 23 órája 0 0 214516

Lehet kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Az Eper-t én is használom,meg is találtam a cikkszámot, de mivel nem találtam külön potit, ezért kérdeztem rá, hogy cserélhető-e... 

Előzmény: Paco155 (214514)
mikroferike Creative Commons License 23 órája 0 0 214515

Köszönöm a kimerítő választ, jelenleg jó az autó, de gyanús hogy annak lassan vége, úgyhogy ha a barátod autója bontásra vár, engem mindenképp érdekelne! Ha más nem jó lessz tarcsiba is!

Előzmény: downer (214510)
Paco155 Creative Commons License 30 órája 0 0 214514

Épp erről beszélek.   Mi sem tudjuk fejből a cikkszámokat meg a többit, mi is utánanézünk.  

Tapasztalataink, ötleteink vannak csak amiket adott esetben meg is osztunk.  A többi önszorgalomra vár.

Előzmény: downer (214513)
downer Creative Commons License 30 órája 0 0 214513

Tudta a rosseb, de ha már lefűnyíróztam a kertet, pihentetőként még érdekesebb is. :)

Előzmény: Paco155 (214512)
Paco155 Creative Commons License 30 órája 0 0 214512

Ezeket fejből tudtad, vagy megnézted a neten? :P

Előzmény: downer (214511)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 214511

Lehet, hogy a Bosch cikkszámmal könnyebben boldogulunk. 0205003052?

Előzmény: downer (214510)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 214510

Szerintem Paconak igaza van, ill. a válaszod is helytálló. Nincs itt semmi probléma...

Ami a konkrét problémát illeti, alapvetően a '90-es évek végén még a bowdenes fojtószelep működtetés használták, de már jöttek be a komplett, elektromos fojtószelep egységek "elektromos gázpedállal". Adm írta, hogy külön cserélhető a potméter, mert egyébként alapvetően így is lenne egy Euro2-es TS-en. Engem gondolkodóba ejtett, csodálkoztam volna ha a Selespeed-en nem elektromos egység lenne. Az ePer megmutat sok mindent, mint kiderült valóban itt eltérő a cikkszám: 60816029.

Később 46466175 és 71716961 cikkszámmal helyettesítették. Ezekre mindre kereshetsz, különben szerintem kurva sok érte a 30 ezer, de még a fele is. E-bay-en futólag láttam 10 körül hasonlókat.

További szerencse, hogy a Fiat-Lancia korabeli 5 hengeres benzinmotorjain ugyanezt az egységet alkalmazta, tehát Coupe (na jó, abból kevés van), fl.-es Marea és Bravo HGT 2.0, Stilo 2.4, Kappa 2.0 kb. utolsó évjárat (szintén ritka), összes Lybra 2.0 és Thesis 2.4.

A Lybra fórumon van egy tag, akinek biztosan van, barátom 2.4 Thesis-e a diófa alatt azt hiszem a bontás sorsára fog jutni sajnos. Ha úgy gondolod, cserélni kell, megkérdezem, megnézi a cikkszámot, lefotózza, akármi...

Előzmény: mikroferike (214509)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 0 214509

Nézd, eszemben sem volt az, hogy ti itt a helyemben dolgozzatok. Gondoltam, hogy a fórum azért van, hogy megosszuk egymással az esetleges tudásunkat vagy tapasztalatunkat. Nem akartam lustának tünni, ezért elnézést. Nekem ez nem szakmám, az ismerősi körömben pedig nem nagyon van aki ezzel foglalkozna. Alapvetően müszaki ember vagyok, sok mindent megoldok és más fórumokon nagyon szívesen segítek mindenkinek a tapasztalataimmal. Nem kell velem udvariasnak lennie senkinek, megmondhatjátok nyugodtan, ha nem kívántok az esetemmel foglalkozni. ÉS EZZEL A MONDATTAL SENKIT NEM AKARTAM MEGSÉRTENI!! Csakis azért kérdeztem, hogy cserélhető-e külön, mert az egyik fórumtárs kijelentette, hogy van, de ezt a fajtát én nem nagyon tartom elképzelhetőnek. Mégegyszer elnézést ha raboltam a fórumtársak idejét! Köszönöm a segítségeket!

Előzmény: Paco155 (214508)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 1 214508

Nézd Ferike.

 

A többiek túl udvariasak így nekem kell megtennem. 

 

 

Segítséget úgy nem lehet nyújtani, hogy mindent megkérdezel gondolkodás és válogatás nélkül.  Ha egyáltalán nem értesz valamihez akkor két választásod van. Az egyik, hogy elviszed hozzáértőhöz.

A másik, hogy utánanézel.  És ha mindenhol utánanéztél, de még mindig nem érted akkor és csak akkor kérdezel. De először mindig te nézel utána.

 

Jelen esetben javaslom, hogy keresd meg a cikkszámot, az alapján keresgélj, hogy kapható-e csak egyben vagy csak külön, stb.

Ne azt várd el, hog ymi keressünk meg neked mindent.

Előzmény: mikroferike (214507)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 0 214507

Nem, nem az véletlen karakter elütés volt. Szóval nekem ez a fajta van. Ehhez is van poti érintkező belülre?

Előzmény: Paco155 (214506)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 0 214506

Ezt most kérdezed?

Előzmény: mikroferike (214505)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 0 214505

Nekem ez a fajta va?

Előzmény: mikroferike (214504)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 0 214504

Hoppá! Ez nekem újdonság! Tudsz rendelési számot, vagy valami útmutatást ez ügyben?

Előzmény: Adm (214503)
Adm Creative Commons License 1 napja 0 0 214503

A poti külön is cserélhető.

Előzmény: mikroferike (214502)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 0 214502

Sajnos szkópom nincsen, de gyanús az a poti. Megtisztítottam a pályát átrajzoltam grafittal, és összeraktam. Mondjuk az érintkezők nekem gyanúsak, mert a végeiken karmok vannak, nem biztos, hogy annak úgy kell lennie,de most hagytam ezt a részt. Most jónak tünik, bár csak akkor esik le teljesen az alapjárat ha megállok. Ameddig gurul a kocsi addig 1300-on áll. Mindegy sokkal jobb mint volt, legalább nem "bőg" 2000-en. Szerintetek megér 30-at egy használt fojtószelep? Mivan ha ugyanígy jár? 

Előzmény: Adm (214501)
Adm Creative Commons License 1 napja 0 0 214501

Ha van lehetőséged szkóp használatára, nézd meg azt a potit, lehet nagyjából jó, de már ki van kopva, olyan mint amikor egy hang poti serceg.

Előzmény: mikroferike (214500)
mikroferike Creative Commons License 1 napja 0 1 214500

Újabb fejlemény. Újra szétszedtem a szívórészt, és a fojtószelep-potméter érintkezőit megtisztítottam, illetve a fojtószelepház gumitömítését kiszedtem, megpucoltam és most jónak tűnik. Remélem így is marad, de akkor nem tudom konkrétan mi volt a baj....Remélem nem kell új fojtószelep, mert az drága lessz...

mikroferike Creative Commons License 2 napja 0 0 214499

Csak nem hagyott nyugodni a dolog, és kipróbáltam amit írtál, ha lassan befogom a szívócsövet, semmi sziszegés nincs, ellenben azonnal megfullad, tehát szerintem! nincs fals. De akkor mi okozhat még ilyet? Fojtószelep, alapjárati motor csont tiszta.

 

Azt vettem észre, hogy lehúzott lmm-el ugyan rángat, de nem csinálja, viszont az meg zsír új Bosch, illetve visszaraktam a régit, és azzal is produkálja magát. Nem is vagyok biztos benne, hogy alapjárat, hiszen az stabil 850, csak egyszerüen nincs motorfék és visszaváltásnál felpörög majd nehezen ejti, de ha ejti akkor ott is marad stabil alapjáraton... Mi szólhat ebbe még bele? Hibakód mentes...

Előzmény: Adm (214497)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 214498

Valamelyik topiktársunk szegedre hordta egy szerelőhöz, talán kereséssel meg lehet találni hova.

Előzmény: mikroferike (214496)
Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 214497

Egy cimborámnak pont a fojtószelep poti csinált ilyet, alapjárat környékén kh-s volt egy picit, digitmultival nagyon fel se tűnt.

 

Én még jobban körbejárnám, tényleg nem szív e falsot. Alapjáraton kezd el befogni a szívócsövet, és fülelj.

Előzmény: mikroferike (214495)
mikroferike Creative Commons License 3 napja 0 0 214496

Esetleg nem tudtok valakit Békés Megyében, aki tudná komolyabban diagnosztizálni az autót? Félek, hogy a környéken csak főjjognak, hogy alfa, olasz stb...

mikroferike Creative Commons License 3 napja 0 0 214495

És esetleg neked van ötleted a problémámra?

Előzmény: Adm (214494)
Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 214494

Illetve tök jó dolog, de azért tudás is kell hozzá, különben megy az alkatrészcserélősdi. A márkaszervizek meg erről híresek.

Előzmény: downer (214490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!