Bocsánat, hogy csak most, de külföldön voltam, azóta pedig nem engedett be a másik nevemmel. Vida Péternek hívják.
Egyébként nem neked, csak úgy általánosságban: hazaérkezésem óta megvolt az első szerviz, olajcsere, beállították a fényszórót, a motor fedőlapját megigazították, hogy ne legyen "traktorhangja", klímatisztítás is megvolt. Ma elvittem autóvillamosságihoz, mert a tolatólámpám nem égett, és a hátsó ablaktörlőm sem ment, elvileg az előző tulaj (vagy a szerelője) valamit forrasztgatott, de nem túl jól, szóval azt mondta a szerelő (ismerősé, tehát talán nem akar lehúzni), hogy 30 ropi lesz a javítás, és még örüljek, hogy nem égett ki/lett zárlatos, mert akkor 150 lett volna.
Remélem, innentől már csak az örömvezetés és a szerelem jön :D
A kerékagy jobb oldalon 37mm csapágyba való volt a csapágy is a bal oldali 42km ezt cseréltem 37mm-re mivel a két csapágy egyforma amit vettem értelemszerűen. Most egyformák a kerékagyak és a csapágyak is.
Szerelésnél kosz alákerülest nem tartom valószínűnek szépen megtakarított ám az új csapágy is szépen beült a helyére.
Majd megnézem amit tudok. Hátha csak valami odakerül kosz a gond.
Még abba kellene info hogy a bal belső féltengely gumiharangnál van váltó olaj? Cserés az is.
Igen, kicsi vagy nagy. Úgy tudsz változtatni rajta hogy nem belevaló alkatrész kerül bele, és/vagy rossz szerelés, alákerül valami piszok, stb
"na az amit nehéz ellenőrizni, mert ugye a csapágyban van"
Na igen Nem tudom, hogy ebben a csapágyban, vagy a féltengelycsonk kerületén, de mindegy is. Ha nem stimmel a "fogszám" akkor hiba. Ismét a nem belevaló alkatrésznél vagyunk.
"vigyáztam, hogy ne sértsem meg, de lehet mégis"
Nem csak az lehet szerelési hiba ha nem sérted meg.
"eddig nem volt vele gond nem tartanám valószínűnek, hogy pont most szart be"
A dolgok már csak így romlanak el. Egyszer még jó utána meg már nem. Az ABS kocka is sok dologtól mekkenhet meg, akár csak félig is.
"élő diagnoszikán lehet ezekből látni valamit, mondjuk, hogy melyik keréknél érzékel megállást?"
Igen.
"ha széthúzom a csatlakozót multiméterrel tudok valamit mérni ha megforgatom a kereket?"
Nem.
Az egész problémád itt kezdődik:
"volt kicsi érdekesség mert a bal oldali kerékagy nem 37mm hanem 42mm de szerencsére sikerült 36mm-es agyat szerezni vasárnap délután."
Hétvégén csapágy csere volt a 147-en, volt kicsi érdekesség mert a bal oldali kerékagy nem 37mm hanem 42mm de szerencsére sikerült 36mm-es agyat szerezni vasárnap délután.
Ami viszont nem tetszik. 20Km/h alatt néha nem minden alkalommal fékezéskor elkezd dolgozni az ABS, felette semmi probléma. A jeladó nem lett kivéve mert nem akartam széttörni szerintem azt még a gyárba rakták bele és az elmúlt 17 évben senki nem mozdította. Hiba jelzés nincs a műszerfalon
Talán azért mert abban az időben a motorkódok az Alfánál ötjegyűek voltak, szóval 4 az nem lesz elég. Valamit félreolvashattál, esetleg megsemmisült valamelyik szám. Próbáld meg megtalálni.
Az AR305-ig szerintem jó. Utána valószínűleg van egy pont és még két számjegy.
Hello még új vagyok a fórumon és a segítségeteket szeretném kérni .
Van egy 1987 Alfa Romeo 33 1.5 autóm mivel már régi így a karosszérián meglátszódik hogy nem egy mai darab úgy határoztam hogy szépen lassan elkezdem felújítani de viszont ahogy néztem a motor kódot ami AR3056 sajna sehol nem találtam ilyet sőt még a bárdi autós boltot is felhívtam és az unixot is de ők se találtak semmit róla és ehez szeretném kéri a segítségeteket ha esetleg valaki tud róla valamit a kor aszt nagyon megköszönném ha leírná nekem.
tegnap megdöbbenve tapasztaltam ,hogy egy 147-es ablak kapcsoló 50-60e Huf
a bontottak percek alatt elkelnek, a fiaméval csak annyi a gond a gomb tengelye letört, bár gondolom másnak is ez a gondja bár youtube videókat nézegetve találtam elektronikai javítást is.
Kérdésem melyik hiba miatt ilyen kapós alkatrész?
e-bay-en láttam csak gombot esetleg valakinek nincs a fiók mélyén?
hétvégén szerviz is volt rajta eddig a másik fiam használta ő megcsináltatta a haverjával most a kisebbik vette át és mivel ő nincs úgy eleresztve a fősuli mellett dolgozik így minden forint számít hát én csináltam mindent. 35 éve bütykölök autót, hát a légszűrő cserénél azért emlegettem a tervező anyukáját.
145-bol szabad 1.6 boxer motoros verziot megvenni? kollegam nagyfaterja eladja a sajatjat, en meg epp autot nezek. elso tulaj szervizkonyv. futott 90xxxkm-et mentem vele probakort nem nagyon ereztem hibat, rozdat se lattam amikor alahajoltam/felemeltem.
Paco155: Köszönöm a megállapításod. Sejtettem, hogy nem fog egyszerűen menni ez sem mint ahogy eddig bármi sem ment egyszerűen :D Marad a B" terv, ami rajta van az leszed, menet kijavít, síkol, szimeringek ez az csere és megy vissza :))) Addig míg elkészül pedig marad a busz vagy jobb esetben a család öreg Fityója ha éppen nem nyúzza más amikor nekem kell :D
Élnék még a kérdezés lehetőségével. Ahogy lentebb is írtam elég nagy a választék hengerfej tömítésben és csak a Bárdiban van kedvezményem. Az volna a kérdésem, hogy ott amit kinéztem Elring márkájú tömítést és hozzá való csavarokat az jó választás volna e? és persze melyik, mert abból is van többféle, az egyik: Átmérő (mm)83,9, AnyagFém, Vastagság (mm)1,65 és a másik pedig: Átmérő (mm)84Anyag, Fémlemez, Vastagság (mm)0,5. Persze nem ragaszkodom ehhez a márkához ahogyan az alkatrész forráshoz sem. A lényeg az volna, hogy ha már energiát, időt szánok rá akkor jó is legyen és a későbbiekben ne azzal legyen gond, hogy most spóroltam x-ezer forintot.
A vezérműtengely csapágyak úgyis cserések lennének az nem érdekes. Viszont a másik oldali anyaghiányok aggasztóak. Ebben az állapotában felejtős, nem használható. Elvileg fel lehet hegeszteni ezeket is és utána a síkolás majd szintbehozza, viszont lehet, hogy annyiba kerül majd, mint egy jó állapotú ép hengerfej. Meg kell kérdezni a gépműhelyt.
TtK: abban bíztam, hogy hallok még jót is ezekről a motorokról. Remélem ha tényleg a végére sikerül érnem a problémáknak és ésszerű keretek közt használom az autót akkor sok gondmentes km vár még ránk :)
Amit lentebb említettem csere hengerfejet és az aggasztó dolgokat azokat ma sikerült lefotóznom. Ha esetleg tudnátok benne tanácsot adni, hogy amit képen látni az mekkora baj és érdemes e ebben a fejben gondolkodni azt megköszönném. Azért döntöttem volna csere hengerfej felújítása mellett mert akkor csak cserélni kell és nem áll annyit az autóm.
Tény, hogy a 16V TS verziók kényesek az üzemeltetési körülményekre, de a legfiatalabbak is 10++ évesek azaz alsó hangon van bennük 200+ k km (persze van ötezret futott is: Arésében az Alfa Múzeumban). Amiből az utolsó 100++ kispénzű, de cserébe nehézlábú tulajok kezében. Nem csoda, hogy hullanak.
Köszönöm a válaszokat, elvoltam havazva és nem tudtam túl sokat foglalkozni az autóval. Addig eljutottam, hogy a csere hengerfejet szétszedtem "tengelyek stb" már csak vinni kell a gépműhelybe, igaz van egy két aggasztó dolog rajta amit még nem tudtam lefotózni, de mielőtt elvinném előtte ide feltöltöm több szem többet lát... :)
Lenne még pár kérdésem :D Az alkatrészeket illetően... nekem a bárdiban van kedvezményem ott gondoltam megvenni a csere alkatrészeket vezérműszíj készlet, vízpumpa, hengerfej tömítés, tőcsavarok stb... a nagy kérdésem, hogy melyiket? Igyekeznék nem a legolcsóbbat megvenni vezérlés SKF, Elring h.f. tömítés és csavarok a többi már lehet nem olyan nagy kérdés... Ez jó lehetne hozzá?
TudatLan: Nem vettem bántónak vagy kedvtelenítőnek a hozzászólásod, sőt..! építő kritikának. Amiket írtál már mások is mondták és folyamatosan észlelem is... Sok dolgot kell mérlegelni mielőtt kinyitom a pénztárcámat vagy dacból betolom a garázsba és veszek egy másik autót ez pedig ott fog megrohadni a garázsba mert el nem adom :D Annak idején kis srác koromban új autók voltak az e30-as bmw-k és akkor megfogadtam lesz egy ha nagy leszek, mikor nagy lettem lett egy 316i amiért Berlinig mentem több okból kifolyólag és mikor már úgy éreztem, hogy elértem amit kis srácnak a fejembe vettem akkor kipróbáltam egy 6 hengerest és ... gondolom mondanem sem kell, hogy lett bele 6 hengeres motor... építettünk bele egy 27i motort... akkor sem adtam fel és most sem fogom ;) Kerül amibe kerül...! Tudom ez nagyképűen hangzik de én ilyen vagyok, hogy nem tudom feladni... Abban hiszek, hogy ha egyszer a végére érek megfogja hálálni és boldogan fogjuk róni a km-eket :))) Nagyon vonzana a 3.0 V6 motor de még nem érzem úgy, hogy ... Szóval értesz :) Ezt én így nem tudom beazonosítani: Fiat vasblokkos sz@rja (2 liter 16V TS)... nekem az alufedeles AR16201 van benne :)
Kormit155: Sokaktól ugyan ezt a választ kaptam amit Te is írtál.