Na akkor most lécci döntsd el mi a baja, mert mindnek más a gyógymódja. :) Az hogy szegénykeverékes módban megy, az hogy túl sok benzin ég el benne és nem erre van tervezve az a motor, vagy az hogy levegős?
Én a másodikat kizárnám, ha normál módban is melegszik. Az a motor és hűtés arra van tervezve, hogy 5000-es fordulaton hajtva is tudjon az olasz autópályán fél órát menni. De tegyél egy próbát. A termosztátházból kipattintható a betét. Heréld ki, és nézd meg, hogy melegszik-e. Ha igen akkor az első kettő valamelyike. Ha nem akkor más a gond, és visszateszed a termosztátbetétet.
Az utolsó? A légtelenítő cső ellenőrzését elmondtam. Ha fél órát járatod és folyamatosan bubis a víz ami jön belőle akkor valahol fellevegősödik. Meg kell keresned. Vagy simán csak fogsz egy félméteres átlátszó csövet és bekötöd a fűtés helyére. Lefelé lógatva feltöltöd a rendszert, kilégteleníted majd felhajtod úgy hogy a hurok teteje kicsivel a termosztát felett legyen. Ha levegős akkor az ott össze fog gyűlni, és látod.
Tágulási tartály NINCS V6-hoz. Bontottakat hoztam Érdről, de azok TS-hez valók.
Más típusét farigcsálni kellene.
Voltam egy tehetséges hűtősnél, aki korábban versenyzett is. Addig beszélgettünk, amíg kihozta, hogy mivel a motor elég öszvér (2.8-ra fúrt blokk, 3.0 hengerfejek, sárga injektorok, viszont még az eredeti, nem piszkált vezérlő), lehet, hogy keverékképzési probléma van.
Egy AFR vizsgálattal okosabb lennék, de ki akarom zárni előtte a hűtőkörből származható hibákat.
Olyan vékony az a cső, hogy abban nem alakulhat ki levegődugó, átnyomja a víz. Ha el van dugulva az viszont okozhat melegedést mert nem tud kilégtelenedni a rendszer.
Ellenőrzés: Hideg motornál lehúzod a vékony csövet a tágulásiról. Leveszed a tágulási sapkáját, és felülről beledugod a csövet. Motorindítás után azonnal pisilnie kell. Lehet, hogy nem folyamatosan hanem kis bubikkal de az nem gond. Vastag sugárban teljes keresztmetszeten. Ha nem teszi csak csöpög vagy vékonyan csordogál akkor el van dugulva és a termosztáttól indulva meg kell keresni, hogy hol (jó eséllyel a pillangó átvezetőjében mert az a legszűkebb). Ilyen esetben sosem fog teljesen kilégtelenedni a rendszer.
Nekem szintén melegedett sőt többször felforrt e miatt a dugulás miatt. És mi dugította el?
Berdóék amikor összehányták a motort mindent bekentek vastagon folyékony tömítővel, és úgy dugták össze. Az eredmény egy negyednél is kisebb keresztmetszet a váltóoldali dupla csőbevezetéseknél, illetve egy később leszakadó kis darab addig keringett amíg megtalálta az utat a vékony csőbe. Egy nyár kellett, hogy megtaláljam.
A melegedés még ekkor is megmaradt ha a felforrás nem is (de kb 5-8 fokkal melegebb rendszer mint szerettem volna). Két évig kerestem én is mi a fasz van és csak amikor fullra szétszedtem a vízrendszert egyéb okból, akkor kezdtem el káromkodni amikor megtaláltam azt a vízcsövet. Talán anno raktam is ide képet róla.
Szintén hiba lehet a légtelenedés során a kiegyenlítőtartály. Ezt még nem sikerült kiderítenem miért de talán van benne valami kis átvezető furat ami ha sok koszt kap elzáródhat. A lényeg hogy bizonyos öregebb tartályokkal szintén nem hajlandó légteleníteni magát a rendszer. Felrakva egy másikat egyből e örö e bódottá.
(Gondolom olyan hülyeségeket nem kell kérdeznem, hogy a fűtőradiátorodban nincs-e átszakadva a válaszfal, meg, hogy a hűtőradiátor tiszta és átjárható-e :P)
Az első válaszodra nem gondoltam, a másodikat ismertem.
Köszönöm.
Viszont ezzel a megoldással a pillangószelep háza kb. ugyanolyan magasságban van, mint a kiegyenlítőtartály, így a légtelenedés nem annyira biztos.
Az amore-n láttam, hogy valaki egy plusz tartályt épített be a tűzfalra, és ezzel nemcsak a hűtővíz mennyiségét növelte meg, hanem a légtelenítés is jobb lett. Állítólag. Ebben lehet ráció?
Még mindig a melegedéssel szívok, és szeretném ezt a részt kipipálni.
Ja, és a belépő levegőt nem kell melegítenie, mert annál jobb a hatásfok minél hidegebb a levegő. Amikor meg jó lenne (hidegindítás) akkor még pont nem melegíti. :P
Nem engedi lefagyni a szelepet. Télen ott amikor mondjuk van egy párás -15 fok, és majdnem zárva van a szelep a levegő annyira felgyorsul, hogy a nyomása 3-4 tized bart is eshet. Ilyenkor a víz szinte azonnal kicsapódik belőle. Sokkal jobb ha vissza is párolog a meleg felületről, mintha jégdugót alakítana ki.
Eddig nem Alfa tulajdonosként, kizárólag makulátlan állapotú következő autóm keresem, Alfa Romeo Brera, vagy 159 személyében.
Jól felszerelt, követhető szervízmultú, autómata váltós autó érdekel. Előny ha nem volt sérülve, de kis sérülés után szépen kijavított autó is érdekelhet. Privát üzenetben várom ha valakinek van ilyen és szeretné eladni.
Érdekelne tapasztalat az automata váltóról, kell e "félni" tőle? Eddigi német autóimban csak pozitív a tapasztalatom e tekintetben.
Habár két különböző célcsoport, Brera vagy 159, technikailag kvázi mindegy.
Nekem volt 159-ből kettő is (1,9 mJTD és 2.0 mJTD), mindkettő újonnan jött a házhoz. A két autóba 5 év alatt kb 130k km-t csavartam bele. Egy chip tuning által kinyírt kupplungszetten és egy EGR szelepen kívül csak kopóalkatrészeket kellett cseréltetni.
Én a 2,4 JTD-t venném. Ha nem volt törött, és rendesen karban volt tartva, akkor nagy gond nem lehet vele.
"Meghallgatnám olyanok véleményét akiknek van vagy volt alfájuk"
Nagyon dicséretes dolog. Egyből el is kezdheted visszaolvasni a topikot mert itt csupa olyan véleményt hallasz akiknek volt(van) alfájuk. Kétszer vagy sokszor ugyanazt leírni meg unalmas.
Amit kérdeztél 2 típust egyiket sem ismerem... Nekem egy régi vasam van, 25 múlt :) Megpróbálom leegyszerűsíteni, egy tuti ziher háziasszonyt szeretnél akire mindig mindenben számíthatsz, kiszámítható életed végéig? kicsit unalmas, sörözgetős életet szeretnél? Akkor másik autó Ha az a fajta vagy akinek tűz, szenvedély, huncutság és csalfaság kell, ha igazi pezsgést akarsz akkor.. Alfa Romeo... !!!!!!! Hidd el, minden fogyatékosságát megfogod bocsájtani neki, mindent megfogsz neki adni...!!! Csak tud kitől, mit veszel... ez a legfontosabb :)
Sziasztok , egy ideje foglalkoztat a gondolat hogy venni kéne valami igazi nekem tetsző autót elsősorban a Brera 2.4 a szívem csücske ,esetleg a 159 . Meghallgatnám olyanok véleményét akiknek van vagy volt alfájuk , van annyira jo mint amilyen a dizájn? Olyan emberek véleményét hallottam kiknek nem volt, olyanokét is akiknek meséltek olyanok akik hallottak ezt azt. Pl a az alfa, a szerelők rémálma ,vagy elektronikai hibák véget nem érnek ! Milyen barátságban van a rozsdával? Tisztában vagyok hogy az alkatrész árak nem a ezredforduló előtti Német autók szintjén vannak .Iránymutatást köszönöm ! :-)
Szerintem a Hümi az súlyosabb. Legalább két tonna. :) A csaj viszont..... De tényleg. "Mert ha le van ratrakolva akkor lemegy" Talán. És fel is jön? :P Vagy tegyük fel lent is van út. Az nem tűnt fel neki, hogy megy be a hóágyú alá? Még fékezett is.
Van egy garnitúra 156 ra való üléshuzatom. Új nem volt használva. Alfa gyári ülés anyagból készítve. Szürke-fekete színű. Azért vált eladóvá mert a mostaniban bőr ülések vannak. Csak 156 ra vagy olyan üléssel rendelkezőbe jó mert specifikus nem univerzális. Amennyiben valakit érdekel ide jelezze email címmel utána a többit meg beszéljük privátban. Köszi.
Rendben félre tettem neked de ha nem kell semmi gond, akkor viszi Kinga akinek megigértem hogy ha nem kell nektek,akkor az ővé,szóval más ne keressen a tálca miatt.Köszönöm