Komolyra fordítva, így már értem. Mert nekem nem a gyári kombo van fent, nyomtávokkal is játszottam és így elég jó viselkedést sikerült kihozni, jobb mint a gyári.
Ha kell, 5mm-es verziót szerintem tudok adni, bár a lyukakat át kell fúrni rajta, de tesztre elég lehet.
Nekem is van 5 m-es alatta. Elviekben gyári, mert valamelyik Alfáról való. Az csak egy szélesítő agyrész nélkül. De létezik rendes szélesítő is gyáriban, a Seicentokon van 11 mm-es. Annak van agyrész is kialakítva.
Na, Paco miutan lefarasztottad az uj delikvenst, itt vagyok en friss husnak. :)
Ugy tunik, az uj Spideren levo felni ETje 35os, a gyari pedig 30.5 lenne. Amugy tetszik, na meg sok penzt se akarnek kibaszni az ablakon, igy nyomtavszelesiton gondolkodom. Nekem elvileg eleg 5mm sot, van 3-as is. Ebben az esetben nyilvan nincs tehermentesito rajta, de allitolag nem gond (TUV engedelyes az 5os is), mert kozel egy centis az agyon levo, igy rohogve elfer a 3-5mm-es.
Viszem a békát szervízbe. Reggel eltört a bal első rugó, meg egy fojtószelepház takarítást csináltatok, mert néha alacsony fordulatról gyorsítva ránt egyet. Jól kezdődött a hét. :(
Én meg erre mondom azt, hogy te automatikusan kérdezel anélkül, hogy utánanéznél.
Konkrétan ebben az esetben azért nem találsz rajta külön potmétert, mert ez nem egy pillangószelep+jeladópálya, hanem egy motoros vezérlésű pillangószelep. Léptetőmotorral vezérli az ecu a gázpedál ellenálláspálya és az összes többi bejövő információ alapján. Ha öt percet áldoztál volna arra hogy tisztában legyél azzal mi van a kezedben, akkor ez a beszélgetés most nem történne meg.
Az autóreszelés már nem olyan mint a hőskorban, hogy ölben felvitte az ember a trabant motort a konyhaasztalra, szétszedte és ha nem talált valami csavart ,hogy hova megy, megkérdezte a szomszédot. Manapság vagy komoly technikai felkészültség kell hozzá, mind elektronikai mind gépészeti téren, vagy rengeteg türelem és idő, hogy az ember megkeresse a neten a számára hasznos információt. Viszont ha azt nem tudod értelmezni akkor eleve fölösleges nekikezdeni.
Lehet kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Az Eper-t én is használom,meg is találtam a cikkszámot, de mivel nem találtam külön potit, ezért kérdeztem rá, hogy cserélhető-e...
Köszönöm a kimerítő választ, jelenleg jó az autó, de gyanús hogy annak lassan vége, úgyhogy ha a barátod autója bontásra vár, engem mindenképp érdekelne! Ha más nem jó lessz tarcsiba is!
Szerintem Paconak igaza van, ill. a válaszod is helytálló. Nincs itt semmi probléma...
Ami a konkrét problémát illeti, alapvetően a '90-es évek végén még a bowdenes fojtószelep működtetés használták, de már jöttek be a komplett, elektromos fojtószelep egységek "elektromos gázpedállal". Adm írta, hogy külön cserélhető a potméter, mert egyébként alapvetően így is lenne egy Euro2-es TS-en. Engem gondolkodóba ejtett, csodálkoztam volna ha a Selespeed-en nem elektromos egység lenne. Az ePer megmutat sok mindent, mint kiderült valóban itt eltérő a cikkszám: 60816029.
Később 46466175 és 71716961 cikkszámmal helyettesítették. Ezekre mindre kereshetsz, különben szerintem kurva sok érte a 30 ezer, de még a fele is. E-bay-en futólag láttam 10 körül hasonlókat.
További szerencse, hogy a Fiat-Lancia korabeli 5 hengeres benzinmotorjain ugyanezt az egységet alkalmazta, tehát Coupe (na jó, abból kevés van), fl.-es Marea és Bravo HGT 2.0, Stilo 2.4, Kappa 2.0 kb. utolsó évjárat (szintén ritka), összes Lybra 2.0 és Thesis 2.4.
A Lybra fórumon van egy tag, akinek biztosan van, barátom 2.4 Thesis-e a diófa alatt azt hiszem a bontás sorsára fog jutni sajnos. Ha úgy gondolod, cserélni kell, megkérdezem, megnézi a cikkszámot, lefotózza, akármi...
Nézd, eszemben sem volt az, hogy ti itt a helyemben dolgozzatok. Gondoltam, hogy a fórum azért van, hogy megosszuk egymással az esetleges tudásunkat vagy tapasztalatunkat. Nem akartam lustának tünni, ezért elnézést. Nekem ez nem szakmám, az ismerősi körömben pedig nem nagyon van aki ezzel foglalkozna. Alapvetően müszaki ember vagyok, sok mindent megoldok és más fórumokon nagyon szívesen segítek mindenkinek a tapasztalataimmal. Nem kell velem udvariasnak lennie senkinek, megmondhatjátok nyugodtan, ha nem kívántok az esetemmel foglalkozni. ÉS EZZEL A MONDATTAL SENKIT NEM AKARTAM MEGSÉRTENI!! Csakis azért kérdeztem, hogy cserélhető-e külön, mert az egyik fórumtárs kijelentette, hogy van, de ezt a fajtát én nem nagyon tartom elképzelhetőnek. Mégegyszer elnézést ha raboltam a fórumtársak idejét! Köszönöm a segítségeket!
A többiek túl udvariasak így nekem kell megtennem.
Segítséget úgy nem lehet nyújtani, hogy mindent megkérdezel gondolkodás és válogatás nélkül. Ha egyáltalán nem értesz valamihez akkor két választásod van. Az egyik, hogy elviszed hozzáértőhöz.
A másik, hogy utánanézel. És ha mindenhol utánanéztél, de még mindig nem érted akkor és csak akkor kérdezel. De először mindig te nézel utána.
Jelen esetben javaslom, hogy keresd meg a cikkszámot, az alapján keresgélj, hogy kapható-e csak egyben vagy csak külön, stb.
Ne azt várd el, hog ymi keressünk meg neked mindent.