Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214529

Hmm, miért, most valami bajod van az autó viselkedésével?

Előzmény: Saughassy (214526)
bojo Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214528

A két rugó, diagnosztika plusz mókadíj 39.000 jó magyar forint.

Előzmény: downer (214525)
bojo Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214527

Nekem is van 5 m-es alatta. Elviekben gyári, mert valamelyik Alfáról való. Az csak egy szélesítő agyrész nélkül. De létezik rendes szélesítő is gyáriban, a Seicentokon van 11 mm-es. Annak van agyrész is kialakítva.

Előzmény: Saughassy (214526)
Saughassy Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214526

Na, Paco miutan lefarasztottad az uj delikvenst, itt vagyok en friss husnak. :)

 

Ugy tunik, az uj Spideren levo felni ETje 35os, a gyari pedig 30.5 lenne. Amugy tetszik, na meg sok penzt se akarnek kibaszni az ablakon, igy nyomtavszelesiton gondolkodom. Nekem elvileg eleg 5mm sot, van 3-as is. Ebben az esetben nyilvan nincs tehermentesito rajta, de allitolag nem gond (TUV engedelyes az 5os is), mert kozel egy centis az agyon levo, igy rohogve elfer a 3-5mm-es.

Velemeny?

downer Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214525

Azért 16 évesen...ennyi miatt ne szomorkodj! :)

Előzmény: bojo (214524)
bojo Creative Commons License 2016.07.25 0 0 214524

Viszem a békát szervízbe. Reggel eltört a bal első rugó, meg egy fojtószelepház takarítást csináltatok, mert néha alacsony fordulatról gyorsítva ránt egyet. Jól kezdődött a hét. :(

Előzmény: downer (214523)
downer Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214523

Azt vagy 15 éve Schumacher úgy megutáltatta velem, hogy azóta se tért vissza az érdeklődésem. :)

Előzmény: bojo (214522)
bojo Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214522

És Forma 1 előtt. :)

Előzmény: downer (214521)
downer Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214521

Srácok, ez így ebéd után enyhén szólva kicsit erős volt...és a gyógyszereimet is még csak most vettem be...szóval ne szórakozzatok már! :D

bojo Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214520

A fiatbravo oldalon még nagyon jól jönnek a leírásaid. :)

Előzmény: granturismo (214519)
granturismo Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214519

Ugyan... Hol vagyunk mi már ehhez?? :-)))

Előzmény: bojo (214518)
bojo Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214518

Úgy látom kezdesz felnőni Lönci és Granturismo szintjére. :)

Előzmény: downer (214510)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214517

Én meg erre mondom azt, hogy te automatikusan kérdezel anélkül, hogy utánanéznél. 

 

Konkrétan ebben az esetben azért nem találsz rajta külön potmétert, mert ez nem egy pillangószelep+jeladópálya, hanem egy motoros vezérlésű pillangószelep.  Léptetőmotorral vezérli az ecu a gázpedál ellenálláspálya és az összes többi bejövő információ alapján. Ha öt percet áldoztál volna arra hogy tisztában legyél azzal mi van a kezedben, akkor ez a beszélgetés most nem történne meg. 

 

Az autóreszelés már nem olyan mint a hőskorban, hogy ölben felvitte az ember a trabant motort a konyhaasztalra, szétszedte és ha nem talált valami csavart ,hogy hova megy, megkérdezte a szomszédot. Manapság vagy komoly technikai felkészültség kell hozzá, mind elektronikai mind gépészeti téren, vagy rengeteg türelem és idő, hogy az ember megkeresse a neten a számára hasznos információt. Viszont ha azt nem tudod értelmezni akkor eleve fölösleges nekikezdeni.

Előzmény: mikroferike (214516)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214516

Lehet kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Az Eper-t én is használom,meg is találtam a cikkszámot, de mivel nem találtam külön potit, ezért kérdeztem rá, hogy cserélhető-e... 

Előzmény: Paco155 (214514)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.24 0 0 214515

Köszönöm a kimerítő választ, jelenleg jó az autó, de gyanús hogy annak lassan vége, úgyhogy ha a barátod autója bontásra vár, engem mindenképp érdekelne! Ha más nem jó lessz tarcsiba is!

Előzmény: downer (214510)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214514

Épp erről beszélek.   Mi sem tudjuk fejből a cikkszámokat meg a többit, mi is utánanézünk.  

Tapasztalataink, ötleteink vannak csak amiket adott esetben meg is osztunk.  A többi önszorgalomra vár.

Előzmény: downer (214513)
downer Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214513

Tudta a rosseb, de ha már lefűnyíróztam a kertet, pihentetőként még érdekesebb is. :)

Előzmény: Paco155 (214512)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214512

Ezeket fejből tudtad, vagy megnézted a neten? :P

Előzmény: downer (214511)
downer Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214511

Lehet, hogy a Bosch cikkszámmal könnyebben boldogulunk. 0205003052?

Előzmény: downer (214510)
downer Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214510

Szerintem Paconak igaza van, ill. a válaszod is helytálló. Nincs itt semmi probléma...

Ami a konkrét problémát illeti, alapvetően a '90-es évek végén még a bowdenes fojtószelep működtetés használták, de már jöttek be a komplett, elektromos fojtószelep egységek "elektromos gázpedállal". Adm írta, hogy külön cserélhető a potméter, mert egyébként alapvetően így is lenne egy Euro2-es TS-en. Engem gondolkodóba ejtett, csodálkoztam volna ha a Selespeed-en nem elektromos egység lenne. Az ePer megmutat sok mindent, mint kiderült valóban itt eltérő a cikkszám: 60816029.

Később 46466175 és 71716961 cikkszámmal helyettesítették. Ezekre mindre kereshetsz, különben szerintem kurva sok érte a 30 ezer, de még a fele is. E-bay-en futólag láttam 10 körül hasonlókat.

További szerencse, hogy a Fiat-Lancia korabeli 5 hengeres benzinmotorjain ugyanezt az egységet alkalmazta, tehát Coupe (na jó, abból kevés van), fl.-es Marea és Bravo HGT 2.0, Stilo 2.4, Kappa 2.0 kb. utolsó évjárat (szintén ritka), összes Lybra 2.0 és Thesis 2.4.

A Lybra fórumon van egy tag, akinek biztosan van, barátom 2.4 Thesis-e a diófa alatt azt hiszem a bontás sorsára fog jutni sajnos. Ha úgy gondolod, cserélni kell, megkérdezem, megnézi a cikkszámot, lefotózza, akármi...

Előzmény: mikroferike (214509)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214509

Nézd, eszemben sem volt az, hogy ti itt a helyemben dolgozzatok. Gondoltam, hogy a fórum azért van, hogy megosszuk egymással az esetleges tudásunkat vagy tapasztalatunkat. Nem akartam lustának tünni, ezért elnézést. Nekem ez nem szakmám, az ismerősi körömben pedig nem nagyon van aki ezzel foglalkozna. Alapvetően müszaki ember vagyok, sok mindent megoldok és más fórumokon nagyon szívesen segítek mindenkinek a tapasztalataimmal. Nem kell velem udvariasnak lennie senkinek, megmondhatjátok nyugodtan, ha nem kívántok az esetemmel foglalkozni. ÉS EZZEL A MONDATTAL SENKIT NEM AKARTAM MEGSÉRTENI!! Csakis azért kérdeztem, hogy cserélhető-e külön, mert az egyik fórumtárs kijelentette, hogy van, de ezt a fajtát én nem nagyon tartom elképzelhetőnek. Mégegyszer elnézést ha raboltam a fórumtársak idejét! Köszönöm a segítségeket!

Előzmény: Paco155 (214508)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.23 0 1 214508

Nézd Ferike.

 

A többiek túl udvariasak így nekem kell megtennem. 

 

 

Segítséget úgy nem lehet nyújtani, hogy mindent megkérdezel gondolkodás és válogatás nélkül.  Ha egyáltalán nem értesz valamihez akkor két választásod van. Az egyik, hogy elviszed hozzáértőhöz.

A másik, hogy utánanézel.  És ha mindenhol utánanéztél, de még mindig nem érted akkor és csak akkor kérdezel. De először mindig te nézel utána.

 

Jelen esetben javaslom, hogy keresd meg a cikkszámot, az alapján keresgélj, hogy kapható-e csak egyben vagy csak külön, stb.

Ne azt várd el, hog ymi keressünk meg neked mindent.

Előzmény: mikroferike (214507)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214507

Nem, nem az véletlen karakter elütés volt. Szóval nekem ez a fajta van. Ehhez is van poti érintkező belülre?

Előzmény: Paco155 (214506)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214506

Ezt most kérdezed?

Előzmény: mikroferike (214505)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214505

Nekem ez a fajta va?

Előzmény: mikroferike (214504)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214504

Hoppá! Ez nekem újdonság! Tudsz rendelési számot, vagy valami útmutatást ez ügyben?

Előzmény: Adm (214503)
Adm Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214503

A poti külön is cserélhető.

Előzmény: mikroferike (214502)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214502

Sajnos szkópom nincsen, de gyanús az a poti. Megtisztítottam a pályát átrajzoltam grafittal, és összeraktam. Mondjuk az érintkezők nekem gyanúsak, mert a végeiken karmok vannak, nem biztos, hogy annak úgy kell lennie,de most hagytam ezt a részt. Most jónak tünik, bár csak akkor esik le teljesen az alapjárat ha megállok. Ameddig gurul a kocsi addig 1300-on áll. Mindegy sokkal jobb mint volt, legalább nem "bőg" 2000-en. Szerintetek megér 30-at egy használt fojtószelep? Mivan ha ugyanígy jár? 

Előzmény: Adm (214501)
Adm Creative Commons License 2016.07.23 0 0 214501

Ha van lehetőséged szkóp használatára, nézd meg azt a potit, lehet nagyjából jó, de már ki van kopva, olyan mint amikor egy hang poti serceg.

Előzmény: mikroferike (214500)
mikroferike Creative Commons License 2016.07.23 0 1 214500

Újabb fejlemény. Újra szétszedtem a szívórészt, és a fojtószelep-potméter érintkezőit megtisztítottam, illetve a fojtószelepház gumitömítését kiszedtem, megpucoltam és most jónak tűnik. Remélem így is marad, de akkor nem tudom konkrétan mi volt a baj....Remélem nem kell új fojtószelep, mert az drága lessz...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!