Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 19 órája 0 1 52245

Srácok, ez mennyire "Budapest anno"? Mert szerintem semennyire.

 

Az ilyen jellegű kérdéseknek a feszegetésére ott van még sok másik topik. Például a "Városi és elővárosi közlekedés"...

 

Köszönöm.

 

rezgaras Creative Commons License 19 órája 0 0 52244

> Pl. a kerékpár igenis lehet helyi tömegközlekedési eszköz

Nem értek ezzel egyet (pedig naponta járok biciklivel). Aki viharban, fagyban, hóesésben kerékpározik, az jó esetben mazochista, de nem tömegközlekedő. Nem is teszik sokan. Viszont ez azt is jelenti, hogy a valódi tömegközlekedést arra kell méretezni, amikor a kerékpárosok is busszal, villamossal, autóval indulnak utnak. Tehát nem lehet vele számolni.

Előzmény: nofRETRO (52236)
plankenhorst Creative Commons License 21 órája 0 0 52243

A példabeli anyóka megszívja időben és fáradságban. A gaz magánautós megszívja időben, fáradságban és pénzben. A hatalmasság legfeljebb időt veszít (amit az autóban hátradőlve számára előnyös elfoglaltsággal kitölthet), hiszen a költség nem az övé, a pluszmunka pedig a sofőré.

Előzmény: incitatus (52241)


scsabi Creative Commons License 29 órája 0 0 52242

Kalaplengetve üdvözölném a dugódíjat, mert az valamennyire tiszta helyzetet teremtene. De... De belátom, hogy ezt csak akkor lehet megtenni, ha megfelelő alternatívák állnak rendelkezésre, azaz megfelelő kapacitású utak, amivel a védett övezetet ki lehet kerülni, vagy megfelelő kapacitású és minőségű tömegközlekedés. De hiányzik pl. az M0 egyharmada, pont az a szelet, ami a legnagyobb budai agglomerációs forgalmat tudná elosztani a városba bevezető utak között. Megjegyzem, hogy pl. ebből az irányból a tömegközlekedés teljes kapacitása az ingázó forgalom kb. felét tudja elszállítani egy hétköznap reggeli csúcsforgalomban.

Előzmény: Boszorka (52232)
incitatus Creative Commons License 30 órája 0 0 52241

Továbbra sem értem, hogy a klimatizált autók hogy ússzák meg a lezárást.

Előzmény: plankenhorst (52240)
plankenhorst Creative Commons License 1 napja 0 0 52240

"Ezt hogy kell érteni mondjuk a Lánchíd lezárásához kötődően?"

Mondjuk, lezárják egy hétvégére a Lánchidat azért, hogy a nagyérdemű lepényevéssel és zsákbanfutással harcoljon a prosztatanagyobbodás ellen.

  1. Az öreg kisnyugdíjas a banyatankjával felszerelkezve megtalálja az elterelten közlekedő busz megállóját, a hétvégére generált forgalmi dugókon a busz átdöcög vele valamelyik másik hídon és pikk-pakk máris megérkezik a nénike néhánytíz perces késéssel és némi plusz gyaloglással a céljához.

  2. A csúnya, burzsuj, környezetkárosító, stb. autótulajdonos a hétvégén remélt rövid és akadálymentes útja helyett belegabalyodik néhány torlódásba. Tesz néhány fölösleges kilométert bennük, ezalatt is környezetkárosítva és hétköznapokon megszokott, vagy annál kicsit hosszabb idő alatt ér célhoz. Természetesen a fölöslegesen elpazarolt üzemanyag költségét maga viseli.

  3. A lezárást kitaláló, engedélyező pedig fizetett gépkocsivezető által vezetett, klimatizált és közpénzen tankolt személyautóval utazik.

Előzmény: incitatus (52238)
nofRETRO Creative Commons License 1 napja 0 0 52239

semmi gond :)
pont az előbb írtam odaát egy sajtóhibát

és mindig örülök az észrevételeknek

Előzmény: plankenhorst (52237)
incitatus Creative Commons License 1 napja 0 0 52238

"Teszik ezt olyanok, akik előjogaiknál fogva nem szenvedik meg ezeknek az intézkedéseknek a hátrányait."

 

Ezt hogy kell érteni mondjuk a Lánchíd lezárásához kötődően?

Előzmény: plankenhorst (52230)
plankenhorst Creative Commons License 1 napja 0 0 52237

Akárhányszor átnézem és korrigálom a szöveget, mindig lehet félreérteni.

Tovább helyesbítve:

A többiekre tekintettel levő nyugdíjasok LEHETŐLEG a csúcsidőn kívül, napközben intézik az ügyeiket.

 

Magamat is ebbe a körbe sorolom. Egyébként még az is hozzátartozik, hogy ez az én érdekem is a kisebb forgalom miatt.

Előzmény: nofRETRO (52236)
nofRETRO Creative Commons License 1 napja 0 0 52236

Azért a nyugdíjasokról sem helytálló dolog általánosításokat (gondolni) megfogalmazni :)
"A többiekre tekintettel levő nyugdíjasok a csúcsidőn kívül, napközben intézik az ügyeiket"

kivéve, ha:

dolgozik nyugdíj mellett

megy az unokáért

megy az unokához betegápolni, hogy a szülők tudjanak munkába menni

pont akkorra kapott valahol időpontot

megy vásárolni, hogy készen legyen az étel, amikor a többiek hazaesnek (hol van már a munkahelyi ebéd, ebédkő, konyha ..)

ha valahova elment, vissza is kell jönni,  és így tovább, szóval ők is, érthető módon -  elsősorban a saját feladataikra vannak tekintettel.

Nyilván a város nem ilyen forgalomra lett szervezve anno, (amikor a lócitromok eltüntetése is fontos napi feladat volt, meg szenespincék, garázsról szó sem volt) de erről ők (az elődök) sem tehetnek, sem mi. A Budapestre költözés egy időszakban korlátozott volt, és ennek feloldása,valamint a gk. robbanásszerű sokasodása egy halom gondot zúdított a városra, amit a várostervezők igyekeztek megoldani, ami jól-rosszul sikerült,  de a jövőbe látni ők sem tudtak/tudnak.
Dugódíj meg lesz előbb utóbb http://hvg.hu/cimke/dug%C3%B3d%C3%ADj , csak annak előkészítését nem látni, meg nehéz is. Sem városszociológus, sem várostervező nem vagyok, csak vannak tapasztalataim, ami az idő múlásával elkerülhetetlen. Pl. a kerékpár igenis lehet helyi tömegközlekedési eszköz, nyilván a maga korlátaival, de annak egy alfőldi, vagyis sík terep kell. No és kevesebb autó. ha most én a tegnapi bevásárlásomat elképzelem biciklivel ..  :), és épp kinéztem, hogy van egy órácska időszak, amikor gyakrabban járnak a buszok. Legközelebb már tudatosan akkor megyek, és nem csak a hőmérőt lesem. Na igen, ha valamelyik családtaggal mennék kocsival, akkor cca 3 bevásárlói utat/időt/cipekedést meg tudnék spórolni. Igyekszünk azért úgy szervezni előre,
hogy mindenkinek könnyebb legyen, és utat, energiát és időt is spóroljunk.

Nem egyszerű dolog ez, és minden város más, más adottságokkal. Nem lehet egy az egyben átvenni semmit, a dugódíjat sem, hiába működik másutt jól valami.

Előzmény: plankenhorst (52235)
plankenhorst Creative Commons License 1 napja 0 1 52235

Felül kellene már emelkedni az autósellenes lózungokon! Azokban is olyan emberek ülnek, mint akik gyalogolnak, vagy tömegközlekednek. Kb. ugyanannyira értelmesek, vagy hülyék. Van, aki eljut odáig, hogy egy-egy útja során kiválasztja a legalkalmasabb módot, más meg nem. Esetleg nincs is választási lehetősége. Ha valakinek a napja során olyan helyekre is el kell jutni, ahova körülményes, vagy lehetetlen tömegközlekedve, az kénytelen autózni. Magyarázza már el valaki, hogy pl. egy mosógépszerelő hogyan dolgozhatna autómentesen? A szomszédomban lakó számítógépes szaki naponta két fordulóban hordja le/fel az autójába/ból a munkájához szükséges eszközeit. Tessék neki autómentes megoldást javasolni!

 

Demagógia az autósok szent tehénkénti beállítása. Csak címszavakban: üzemanyagár hatalmas adóterhe, parkolási díj, autópályadíj, regisztrációs adó, gépjárműadó, biztosítók kényszerű eltartása felelősségbiztosítás címén, stb. És mindez még nem elég, „jó” emberek még dugódíjról álmodoznak. Az államilag dotált tömegközlekedési eszközön utazók (akik közül sokan bliccelnek) utazási költségét részben az általuk gyalázott autósok állják. Tessék mondani, pl. a kerékpárosok mivel járulnak hozzá a számukra kialakított kerékpárutak, -sávok létesítéséhez? A tüntetéseikkel?

 

Célravezetőbbnek vélem a mások hibáztatgatása helyett a jó megoldások keresését. Hagyjuk az olyan hagymázas álmokat, mint a felüljárók elbontása! Ha valakinek akadályt gördítenek az útjába, akkor az – azon kívül, hogy mérges lesz - más utat fog keresni és nem lemondani az utazásáról. Tehát a „forgalom csillapítása” című lózung is egy humbug.

------------

Ez a munkaidőben mit keres az utcán ennyi ember (most éppen autóban) c. duma már 30-40 évvel ezelőtt is idejétmúlt volt. Az emberek nagy része nem egy hivatalban ülve dolgozik 8-től fél 5-ig. Van, aki a munkája során sokat jön-megy. Sok helyen több műszakos munkarend van. Vidékieknek is van sok dolguk a városban. A többiekre tekintettel levő nyugdíjasok a csúcsidőn kívül, napközben intézik az ügyeiket. Ezek a „herék” szédelegnek „munkaidőben” a város utcáin. Egyébként meg kinek mi köze van ahhoz, hogy a másik ember mikor, hova és miért megy?

 

Előzmény: Boszorka (52233)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 1 napja 0 0 52234

Nálunk ritkítják, és/vagy meghosszabbítják, a buszjáratokat. Manapság jó negyedórás séta egy buszmegálló. Az indok: működtetési költségek (bérek, szervíz, biztosítás, megálló karbantartás, stb.) gzors emelkedése, amit csak a városi adókból lehetne fedezni. Ezt olyan mértékben megemelni, hogy null szaldós legyen, azonban lehetetlen anélkül, hogy máshol a hiány ne jelentkezzen.

 

Lehetne olyat is, hogy a külvárosokból beköltöztetni mindenkit új, belvárosi, 50-60 emeletes bér vagy öröklakásokba, de ehhez kontinens méretű szemléletváltoz(tat)ásra lenne szükség, ami sokkal nehezebben kivitelezhető, mint néhány okosan megépített nagy kapacitású út, híd stb.

 

Próbálják a biciklizést is erőltetni, szerintem hibásan: ez nem városi tömköz, hanem kirándulási eszköz. A zöldek ilyen irányú erőfeszítéseit és avantgárd pozícióját csak üdvözölni tudom - lehetőleg száj maszk nélkül. Így legalább a gén medence tisztulni fog egy generáción belül és visszaáll a józan ész.

Előzmény: Boszorka (52233)
Boszorka Creative Commons License 1 napja -1 1 52233

Sokszor elgondolkozom hétköznap délelőttönként, mikor a 105-ös busszal araszolok az Alagut és az Oktogon között, hogy vajon hol van minden autósnak dolga munkaidőben? Busz soha nincs tele ebben az időszakban. Autósok viszont még a busz közlekedést is rendszeresen ellehetetlenitik, miután beállnak az út közepére a Bajcsi - Andrássy út kereszteződésbe. Így aztán akár 3 lámpát is ki kell várni, mire sikerül átjutni a busznak. Rendőr persze soha nincs ott ilyenkor. Normális világban elsősorban a BKV közlekedését kellene segíteni, nem az autókét.

Előzmény: plankenhorst (52230)
Boszorka Creative Commons License 1 napja 0 1 52232

Ugyebár a dugó díjat régen be kellett volna vezetni. De nem vezetjük be, mert nálunk szent tehén az autó. Adófizetők pénzéből meg kifizetik a büntetést. Nálunk még mindig az a gond, hogy az autósok kedvébe kell járni. Mélygarázs a Nádor téren!!!! Ilyen esztelenséget még a világ nem látott. Nyugaton már szorítják ki az autókat a városközpontból. Sőt épülnek teljesen új városrészek, ahol csak akkor kapsz lakást ha nincs autód és nem is lesz. Át kellene már kicsit állítani a fejekben valamit.

Előzmény: scsabi (52229)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 1 napja 0 1 52231

Annak ellenére, hogy a Lánchíd nem XXI. sz. forgalmára volt tervezve, és én sem használnám másra, mint busz és taxi egérútra, nincs jelenleg (és az előre látható jövőben sem) más lehetőség, ami a jelenlegi forgalmat ki tudná váltani.

 

Jó lenne még egy belvárosi híd, vagy alagút, de ehhez kellene egy, a Dunához vezető, sugárút is... vagy legalábbis komoly városrendezés. Egyikhez sincs se étvágy, se paripa.

Előzmény: plankenhorst (52230)
plankenhorst Creative Commons License 1 napja -1 1 52230

Le kellene már törni azt az arrogáns szemléletet, hogy az emberek mozgását itt- ott betiltják, igyekeznek megnehezíteni, stb.! Teszik ezt olyanok, akik előjogaiknál fogva nem szenvedik meg ezeknek az intézkedéseknek a hátrányait. Pedig a vezetőknek az (lenne) a dolguk, hogy az emberek igényeit igyekezzenek kielégíteni. (csúnya, elavult kifejezés: közérdek) Ha valahol betiltják, korlátozzák, vagy ami a leghülyébb, lassítják a forgalmat, attól a közlekedési igény nem fog megszűnni. Elenyésző számú lehet az olyan barom, aki passzióból szokott araszolgatni a csúcsforgalomban. Mindenki azért teszi, mert arrafelé van dolga. Ha tehetné, biztosan olyan módon utazna (másfelé, más eszközzel, máskor), ami neki jobb lenne, vagy egyáltalában nem utazna, hanem pl. a kocsmában üldögélne.

Tehát, használható alternatívákat kell kínálni az embereknek. A csúnya pártállami időkben egy-egy útlezárás esetén kijelölték az ajánlott terelőutakat. Ma már erre is lusták. Még a kitalálására is, nem hogy a kijelölésére. Csak megtiltani, büntetni, pénzbeszedni, ezen jár az eszük. (ld. közterületfelügyelet ámokfutásai, ahelyett, hogy a maguk dolgát végeznék) Tehát az kevés, hogy kitalálom a Láchídról való járműkitiltást. Ehhez nem kell ész. Azt tessék megmutatni, hogy merre lehetne előnyösebben átjutniuk a Duna felett azoknak, akik jelenleg a Lánchídon közlekednek!

Azt meg már végképp nem értem, hogy az amúgy sem sok dunai átkelőhelyeket miért akarják rendszeresen másra használni. Várom, hogy mikor agyalja ki valaki azt, hogy a kórházak intenzív osztályain rendezzenek kleptomániás-büszkeség fesztivált. Normális ember a lábán jár, a szemével néz és a tüdejével lélegzik.

Előzmény: Boszorka (52227)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 1 52229

Az klassz lenne, a József Attila utcán akár teniszezni is lehetne, bár az Erzsébet-hídi dugó felérne az Orbán térig. A lezárogatás látszatmegoldás, aminek az árát másutt kell megadni. Több átkelési lehetőség kellene a városmagon kívül, kellő kapacitású belső és külső elkerülő útvonalakkal. No az érdemi megoldás lenne.

Előzmény: Boszorka (52227)
napocza Creative Commons License 2 napja 0 0 52228

Az bizony jó lenne, s ugyanúgy a Lánchídon is.

Előzmény: Boszorka (52227)
Boszorka Creative Commons License 2 napja -1 1 52227

Már alig várom ezt a felújítást, végre egy kis nyugi lesz a belvárosban. Ha rajtam múlna, utána is csak a buszok és a taxik közlekedhetnének rajta.

Előzmény: scsabi (52226)
scsabi Creative Commons License 3 napja 0 1 52226

Én leginkább arra lennék kíváncsi, hogy a Lánchíd felújítása meddig fog tartani. Bevallom, az utóbbi idők építkezései okán eléggé szkeptikus vagyok. A Lánchíd teljes szerkezetcseréje '14-15-ben 20 hónapot, az újjáépítés '47-49-ben 30 hónapot vett igénybe, a '73-as nagyfelújításnál négy hónapig volt a híd a forgalomtól elzárva. Bízok benne, hogy ez az új felújítás inkább ezekhez az időtartamokhoz lesz közel, mint a híd teljes felépítésének 111 hónapos időtartamához.

Előzmény: Városjáró_Blog (52225)
Városjáró_Blog Creative Commons License 3 napja 0 0 52225
jrmn77 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 52224

Annak max. a fia lehetnék...:)

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52223)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52223

Rákérdezek!

Az a középen fogyasztó fiatalember Te lennél? :-)

Előzmény: jrmn77 (52222)
jrmn77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52222

Szóhoz sem jutok, nagyon szépen köszönöm mindenkinek az erőfeszítéseket, és hogy végül megfejtés is lett!:)

Goldman Emma Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52221

Na látjátok. Ha nem jön be ez a vitára ösztönző javaslat, sosem fejtitek meg ezt a képet... :-)

andreas19 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52220
Előzmény: Replay (52218)
Replay Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52219

Másik képen meg van a "horgolt" terítő is:

https://www.museum-digital.de/hu/portal/index.php?t=objekt&oges=30203

Előzmény: Replay (52218)
Replay Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52218

Itt látszik nagykockás burkolat, Különlegességi cukrászda, volt Lukács cukrászda:

https://www.museum-digital.de/hu/portal/singleimage.php?objektnum=30197&imagenr=42746

Előzmény: pégés (52217)
pégés Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52217

ezeken a képeken nem az a nagykockás padlóburkolat látszik

 

110767

110768

 

111479

 

Előzmény: Goldman Emma (52216)
Goldman Emma Creative Commons License 2017.06.21 0 0 52216

Saly Noémi válasza nagyon érdekes:

 

"A Gellért cukrászdájára gyanakszom. 1961-ben újították föl a szálloda dunai felét. Az étterem így nézett ki (a székek, úgy tűnik, ugyanolyanok, mint a kérdéses képen):
https://gallery.hungaricana.hu/hu/Fortepan/76943/?list=eyJxdWVyeSI6ICJHZWxsXHUwMGU5cnQifQ&img=0
Sajnos nincs fotónk a cukrászdáról, amivel össze lehetne vetni."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!