Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 304311

Motorkocsikra eddig nem raktak, sőt épp most jelentek meg az egységes járműdizájn szándékával.

 

A kettő nem zárja ki egymást, mivel a dekorfólia ideiglenes. Az ablak sem probléma, ma már léteznek arra ragasztható fóliák, amiken ki lehet látni, de kívülről egységes. Én egyébként ezt tartom a legnagyobb hibának ez esetben, hogy ilyet nem használtak.

Előzmény: gabor144 (304303)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 304310

Hát, abban, hogy mi igénytelen és mi nem, nem te vagy a mérce.. :P

Előzmény: kristoof (304300)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 304309

A gazdag ország hadserege fegyverkezik, a szegény ország hadserege egyenruhát cserél.

 

Mondjuk ne zavarjon, hogy ez ideiglenes dekorfólia, amit ráadásul jó eséllyel a megrendelő fizetett.

A láthatóságot pedig a tompított fény megoldja..

Előzmény: hegyaljai3 (304289)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 304308

Jah, ez nem reklám.

Előzmény: trizs77 (304261)
v_peti Creative Commons License 5 órája -1 0 304307

Egri IMCS. Városrendezés és egyéni közlekedés fejlesztése közösséginek álcázva.

 

??? Mi a gond vele? Evindens dolognak kéne lennie a vonat-busz átszállásnak!

Előzmény: Lovrin (304301)
vrobee Creative Commons License 6 órája 0 0 304306

a klimatizált busz ma már alapkövetelmény.

alapvetően az, hogy ne 30 éves elavult romokon utazzon az utas, alapkövetelmény.

csak ne keverjük össze az infrastruktúra fejlesztésével.

Előzmény: trizs77 (304299)
kristoof Creative Commons License 6 órája 0 0 304305

A BKK válaszolt:

 

 

KÖZLEMÉNY

 

A BKV Zrt. által a Népszava kérdésére elküldött válasz elferdítése, szövegkörnyezetből való kiragadása történt több sajtóorgánumban megjelent hírrel kapcsolatban. Nem felel meg a valóságnak, hogy a HÉV-alagútban „aggasztóan szaporodó hajszálrepedések” jelentek volna meg, a villamosközlekedésre vonatkozó sebességkorlátozást pedig a veszélyhelyzet megelőzésére rendelték el.

 

A HÉV-alagút és a fölötte kialakított villamospálya szerkezeti megoldásait már a tervezés alatt is alapos és komoly szakértői vizsgálatok előzték meg. A BKK a beruházás keretén belül minden szükséges szerkezeti megerősítést elvégzett, amely a tervezési határokon belül volt. A budai fonódó projekthez kapcsolódóan a hatósági határozat alapján a próbaterhelést és a méréseket a BKK elvégezte 2016. júniusában, és az ezzel kapcsolatos repedések injektálását is 2016. szeptember végén. A próbaterhelés sikeres volt, a terheléses mérések eredményei megfelelőek voltak.

 

A megvalósítást követően pedig folyamatos monitorozás történik mind az alagútszerkezeten, mind a villamospályán. Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, az építéskor hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást. Ugyanakkor a BKV Zrt.-nek részben felelős üzemeltetőként, részben pedig a hatósági előírásoknak megfelelően, a villamosközlekedésre vonatkozó sebességkorlátozást mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek. A BKV Zrt. ezt adta válaszként az újságírói kérdésre is, nem azt, hogy a repedések terjednének.

 

A BKV Zrt. kérésének ellenére a Népszava újságírója a MÁV-HÉV Zrt.-t nem kereste meg kérdéseivel. Tájékoztatásuk alapján a HÉV részéről sem történt sebességcsökkentés elrendelése. Sőt, a legújabb szakértői vizsgálat eredménye is megszületett, amely igazolja az alagút megfelelő állapotát. Ennek megerősítésére továbbra is kérjük az újságírótól az érintettek megkeresését.

 

Budapest, 2017. június 26.
Budapesti Közlekedési Központ

 

 

Lovrin Creative Commons License 7 órája 0 4 304304

Jó.

 

Az adott városban a koncepció része hogy minden villamos más színű. Az élénk színű flottának megvan a maga városképi szerepe, láthatóvá teszi a közösségi közlekedést. Egy kicsit minden jármű egyéniség és biztosan több ember kötődik így a pónilila vagy elefántleheletzöld villamoshoz, mint itthon a 2205-ös vagy 2219-es CAF-hoz.

Előzmény: trizs77 (304291)
gabor144 Creative Commons License 7 órája 0 0 304303

 

Ilyen, történelmi személyról megemlékező dekorációt a MÁV eddig csak a mozdonyokra rakott. Azokon a nagy ablaktalan felületen tudott érvényesülni a grafika, és röbbnyire egész jól néztek ki. Motorkocsikra eddig nem raktak, sőt épp most jelentek meg az egységes járműdizájn szándékával. Vajon miért váltotttak éppen a HÉV esetében? 

 

(Azt csak halkan jegyzem meg, hogy biztos hasznos pénzköltés ez a híresember-grafika? Ki fiinanszírozza ezeket? Hányan látják ezeket a mozdonyokon? Megéri?) 

Előzmény: trizs77 (304259)
gabor144 Creative Commons License 7 órája 0 1 304302

Ja, és hol lesz ennek a végállomása a Deák téren? Mivel a menetidő eléggé kiszámíthatatlan, a pontos visszainduláshoz kell legalább 10-15 perces pufferidő ott. Mivel a bérlet nem érvényes, nagyon sokan a soförnél fognak jegyet váltani, azért is hosszabb ácsorgásra kell számítani. A Károly körúton a városháza oldalán a kerékpársávot és az egyik forgalmi sávot blokkolva fog állni egy busz az idő felében-harmadában???

(Vagy körbejárja az Erzsébet teret, és a József Attila utca kinyíló szélső sávjának kezdeténél, ahol tényleg alig zavar, várja ki az idejét? De beszállítás idejére akkor is a Károly körúton kell ácsorogni, úgyhogy ezzel sokat nem lehet nyerni.)   

Nagyon kár volt fizikailag megszüntetni az Erzsébet téri buszállomást, legalább egyik úttestjét meg kellett volna hagyni. Ideális indulóhelye helye lehetett volna ennek a járatnak, és a hop-on-hop-off járatoknak.

Előzmény: gabor144 (304272)
Lovrin Creative Commons License 8 órája -1 10 304301

Van egy olyan érzésem, ha 2010-ben a projekt tervezésének a kezdetén ezt a 60 milliárdos összeget valaki meglátja, ijedten dobják ki a félkész előtanulmányt az ablakon.

Az eredeti ötlet abból állt, hogy ha már ott a 135-ös vonal, veszünk néhány kétéltű villamost, építünk némi egyvágányú városi szakaszt és készen is vagyunk.

 

Működött volna a dolog, csak ugye magyar királyi pénzből derogál kötött pályára költeni.

Ha meg Brüsszeltől kérünk, kiderült, hogy hozni kell a 100 km/h-t a megtakarított utaspercekért.

- Ha 80 km/h sebesség lehetne, azt a vasút ma is tudja. A 100 km/h-hoz már felépítménycsere kell.

- Viszont ha már fel kell újítani, akkor 22,5 tonnára lehet csak, így hídmunkákat is bele kellett venni.

- Esetleg 80-nál kevesebb lett volna a kétvágányú szakaszok hossza is ha máshogy jönnek ki a keresztezési helyek, bár ki tudja.

 

---

 

750 dízel autóbuszt nem fogsz tudni venni IKOP városi-elővárosi forrásból.

Magyar állami pénzből tudnál. Állami pénzből épül mondjuk Hódmezőlázárhely elkerülője 38 milliárd forintból, azt vissza lehet osztani buszra.

Állami pénzből épül az M44-es autóút középső, még sokáig levegőben lógó szakasza potom 144 milliárdját.

A kihasználtsága előreláthatóan nem éri el az M6-os magasságait, de a kormány olyan jó szavazatvásárlási befektetésnek gondolja, hogy saját pénzt is megér.

 

---

 

Szóval ha nem Tramtrain épül, abból akkor sem lesz busz, hanem mondjuk a következő hasznos projektekre költik az árát:

- Északi part ledrótozása. Teljesen jó lesz egy 9,5 hónapig kihasználatlan vonal felére drótot húzni, hogy aztán még 30 évig szerencsétlenkedjen a vasút egy Kazincbarcika-dilemmával.

- Kaposvári IMCS. Rakjunk mindent 20 méterrel arrébb a kétóránként két csuklósbusznyi forgalmat bonyolító állomáson.

- Egri IMCS. Városrendezés és egyéni közlekedés fejlesztése közösséginek álcázva.

- Debreceni és Miskolci IMCS. Itt ugye lehetne egy egész jó Tramtraint építeni, de inkább legyen egy 3x akkora hodály a vasútállomás, amit ma se sikerül belakni.

- A budapesti régió büntiben van a Közép-Mo relatíve magasabb fejlettsége miatti alacsonyabb támogatási arány miatt, a pest-környéki forrásokat már rég megette a hármasmetró kisgömböc.

Ez csak az IKOP városi-elővárosi része volt, a CEF-ben még haszontalanabb projektek vannak, mint az Ercsit elkerülő új nyomvonal, csak hogy ki legyen pipálva a 160-s tempó.

 

Amennyiben ilyen a felhozatal, akkor építsünk inkább Tram-traint 60 milliárdért.

Kicsit drága, kicsit dízel de a mienk. Mert a Tramtrain nem egy sokadik pusztába épített peronaluljáró működésképtelen liftekkel, hanem valami innovatívabb dolog, ami hosszú távon jó példát jelenthet, kinőhet valami sikertörténetté.

Előzmény: trizs77 (304284)
kristoof Creative Commons License 9 órája -2 0 304300

Ma a gagyi dekorációk napja van úgy látszik! Elképesztő, ahogy az a HÉV kinéz, de reptéri busz dekorja sem marad le igénytelenségben. 

trizs77 Creative Commons License 10 órája -1 3 304299

az új busz menetideje ugyanannyi, mint a régi buszé. üzemanyagfogyasztása ugyanannyi.

szigorúan véve a járműcsere önmagában nem fejlesztés,

 

-------------------

 

De jó lenne ugyanezt kivastagítva olvasni naponta négyszer amikor az Ik-200-sok helyett alacsonypadlós, klimatizált, vizuális és hangos utastájékoztatós buszokért írnak kicsi esszéket olvtársaink.

 

Ide.

Is.

Előzmény: vrobee (304298)
vrobee Creative Commons License 11 órája -1 4 304298

polgár utazási komfortján javítok ?

 

az se mindegy, hogy mennyit.

az új busz menetideje ugyanannyi, mint a régi buszé. üzemanyagfogyasztása ugyanannyi.

szigorúan véve a járműcsere önmagában nem fejlesztés, nem jár közvetlen gazdasági haszonnal.

attól még szükséges, nem elhagyható dolog.

de ez az összehasonlítás ebben a formában kicsit lélegeztetőgépes.

Előzmény: trizs77 (304287)
rm40 Creative Commons License 11 órája 0 0 304297

Amúgy hangulatában a LEO FLIRT-jeinek dizájnára hajaz.

A láthatóság helyett inkább amúgy az merül fel bennem, hogy a hőhullámok alatt az utasterében mennyivel lesz melegebb a zölden maradt társaihoz képest.

Előzmény: vrobee (304294)
orangutan Creative Commons License 11 órája 0 2 304296

Nem, mert ha reggel jönne szembe, akkor összetévesztenék a rózsaujjú hajnal tündöklésével :)

Előzmény: trizs77 (304291)
rm40 Creative Commons License 12 órája 0 1 304295

Egyetértek.

 

Amúgy a legviccesebb, hogy - többek között - pont azért dicsérik egyesek az aktuális GYSEV-dizájnt, mert az milyen jól beleolvad a (virágzó repcetáblás) környezetébe.

Előzmény: Ashi Valkoinen (304293)
vrobee Creative Commons License 12 órája 0 1 304294

Jaja. Alapvetően az a baj, hogy ez így ocsmány. Ha mindhárom kocsit sikerült volna beragacsozni, az talán úgy oké lenne, bár én lehet, hogy a nagyegységbe csatolást akkor is letiltanám :) .

Előzmény: Ashi Valkoinen (304293)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 12 órája 0 4 304293

Azok a kommentelők azt is megjegyzik, hogy a barna pont annyira látható, mint a zöld, ellenben a vezetőfülke ablaka körüli sárga meg még jobban is látható, mint a zöld.

 

De az egész láthatóságon való faszalgás tök felesleges, mert pontosan a láthatóság érdekében szerelnek különböző színű és méretű fényszórókat a síneken, utakon vagy épp vízen közlekedő járművekre.

Előzmény: hegyaljai3 (304289)
rm40 Creative Commons License 12 órája 0 1 304292

 

> ez jó lenne ?

 

Sőt.

Előzmény: trizs77 (304291)
trizs77 Creative Commons License 12 órája -1 3 304291

Egy járműnél fontos a "láthatóság".

 

 

---------------------------------

 

egyetértek.

 

ez jó lenne ?

 

 

 

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (304289)
rm40 Creative Commons License 12 órája 0 1 304290

> Egy járműnél fontos a "láthatóság". No ez a barna szín az esetek többségében rosszabbul látszik mint a korábbi NDK-s zöld. :)

 

Tiszta őrültek a katonák is, hogy ezen az égövön zöld színű ruhájuk van az esetek többségében rosszabbul látszó barna helyett...

Előzmény: hegyaljai3 (304289)
hegyaljai3 Creative Commons License 13 órája 0 0 304289

A gazdag ország hadserege fegyverkezik, a szegény ország hadserege egyenruhát cserél. :)

Ezzel a színnel persze sokkal nagyobb a baj, mint a kommentelők megjegyzik. Egy járműnél fontos a "láthatóság". No ez a barna szín az esetek többségében rosszabbul látszik mint a korábbi NDK-s zöld. :)

Előzmény: trizs77 (304259)
trizs77 Creative Commons License 13 órája -2 0 304288

Jöttek az oroszok, megkeresték a hibát, és megszerelték a metrót

 

Hétvégén a főkonstruktorral és a jármű főmérnökével közösen 20 mérnökből illetve szakemberekből álló csapatot küldött Budapestre a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrowagonmash Nyrt.-t tulajdonló Transmash Holding. 

 

Mivel a BKV súlyos szankciókat helyezett kilátásba, inkább nem húzták az időt, belevetették magukat a munkába és gyakorlatilag két nap se telt bele, megtalálták az okát annak, ami miatt lassan negyedéve nem tud rendesen közlekedni szerelvény a vonalon.

A BKV azt írta közleményében, a szorgos orosz szakemberek megtalálták a hibást: az optikai csatoló elem volt a ludas, őt javították, és most átfésülik a teljes flottát is. 

 

"Ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, akkor jövő héten megkezdődhet a szerelvények fokozatos, újbóli üzembe állítása" - vállalt ismét merészet a közlekedési vállalat. 

 

Közleménye végén a BKV ismét szigorúnak mutatkozik, és minden szerződésben foglalt jogát meglóbálja a Metrowagonmash felett. "Társaságunk a rendszeres meghibásodások miatt hibás teljesítési kötbért, illetve kárátalányt, a késedelmes szállítás miatt pedig késedelmi kötbért érvényesít az orosz féllel szemben.

Az első ilyen kötbérkövetelést már be is nyújtottuk, és minden felmerülő probléma esetén újabb kötbérkövetelést nyújtunk be" - írja a társaság. 

 

 

trizs77 Creative Commons License 13 órája -3 0 304287

Napi 4000 polgár utazási komfortján javítok vagy napi 400.000 polgár utazási komfortján javítok ?

 

 

Előzmény: rezignált (304286)
rezignált Creative Commons License 14 órája 0 6 304286

Részletkérdés, de ez a tizenkét- vagy hatvanmilliárd forintot tramtrain-infrastruktúraként jelentősen lassabban fogja nullára írni az amortizáció, mint ahogy autóbuszokra költve tenné.

Előzmény: trizs77 (304284)
rich.mond Creative Commons License 14 órája 0 0 304285

Azért egy összevetés jobban ülne egy Magyarország-méretű ország nemzeti légitársaságával. Mondjuk a csehekével.

Mondjuk még mindig csodálkozom azon, hogy a kormány nem akarta anno megmenteni.

 

Előzmény: sebi_280 (304279)
trizs77 Creative Commons License 14 órája -3 0 304284

Most épp 60 milliárd magyar, királyi forintnál tartanak.

ma.

 

....................:-(((

 

Valami 12 milliárdról indultak pár éve.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ezért a 60 milliárdért a két város közötti 20 km-n, az utazók kb. 20-30%-nak jobb lesz.

Ez vitathatatlan.

 

Ennyiből 750 db nagyon korszerű városi buszt vehetnének, melyből lecserélhető :

 - Szeged,

 - Békéscsaba,

 - Kecskemét,

 - Szolnok,

 - Nyíregyháza,

 - Eger,

 - Salgótarján,

 - Miskolc másik fele,

 - ????

 

városi autóbusz parkja.

 

 

 

Előzmény: kristoof (304269)
Közlekedésguru Creative Commons License 14 órája 0 0 304283

Az Astoriánál tökéletesen alkalmasak a régi 9-es megállóhelyei a fogadására. Nem értem, miért nem állandó megállóhely, elég nagy csomópont azért...

Előzmény: 133bp (304276)
trizs77 Creative Commons License 15 órája -2 0 304282

Legalább hoz szemmel látható nyereséget ez a hülyéskedés hapcival és társaival vagy csak arra jó, hogy erőforrást kössön le?

 

------------

 

A budapesti menetrendszerinti kishajóház már úgy 70-80 éve nem nyereséges.

Nagyon nem.

 

Fenntartása mindíg attól függ(ött), hogy az aktuális fővárosi tanácsot/önkormányzatot mennyire sikerült meggyőzni, hogy fizesse ki a cehhet.

 

 

Előzmény: toto92 (304258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!